- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na vse se najdou odbornici. Hlavne ti, co rikaji, ze neni treba prezouvat na zimni. A ze maji radsi retezy. To si je vazne nazujete pri prvnim snehu a v breznu je sundate? Vzdyt s retezy se da jezdit jen vyjimecne.
se zimákama se dá také jezdit jen vyjímečně...
Chci upozornit všechny, kteří nakupují pneumatiky např. z internetu, při přezutí v pneuservisech se Vám to může prodražit. Existuje nepsaná dohoda mezi pneuservisy, že si za obudí pneumatiky zakoupené z internetu a nikoliv přímo od nich účtují až trojnásobek ceny, kterou mají uvedenu v ceníku.
Dle mého názoru je to podvod, zralý na trest od ČOI.
Jakožto gumař ti říkám, že i my musíme na něčem vydělat a na pneumatikách to již lze díky internetu těžce. Sice zaplatíte v budoucnu málo za pneu, ale cena přezutí vozidla bude v příštím roce výrazně stoupat. Myslím, že tak 1200 - 2000 je reálná cena... Takže internetu zdar
Předně nevěřím kolegům z michelinu, že by někde publikovali takovou blbost, pokud ano gratuluji i mistr tesař se někdy utne.. Nevím jak pravidlo o klesající teplotě platí pro inertní plyny.
Jinak jezdit v zimně na podhuštěné pneu znamená mít o trošku lepší záběr a hodně měnší přenos brzdných sil.
Nazdar
Tak to je v pohodě, hlavně si kup zimní pneumatiky
Pořád jen letní x zimní a co univerzální?
A co kombinace se řetězy? Pořád lepší jezdit opatrně na uni, než agresivně na zimních. A pro případ nouze řetězy. Když mám k tomu náhon vzadu, vyjedu všude.
A co takhle jezdit opatrně na zimních a pro případ nouze řetězy. Takhle už jezdím 8 let na hory a ještě se mi nepřihodilo nic neočekávaného.
Při chladném počasí se může stát, že tlak pneumatiky zaznamenaný na tlakoměru se může zdát nižší, než ve skutečnosti je.
Je-li například pneumatika nahuštěna na tlak 2 barů při okolní teplotě 20 stupňů, tak v případě, že teplota klesne na 8° C, bude manometr hlásit tlak 1,9 baru.
Tento údaj může být zavádějící, protože nemusí nutně znamenat, že je pneumatika nedostatečně nahuštěná. Nemá tedy cenu hustit pneumatiky v zimě na vyšší tlak.
Zdroj: Michelin
Tomu se tady fakt chechtáme, zejména té první větě.
JJ to je dobrá blbost.... tlak se nezdá ale je menší ... je prostě 1,9 bar .. jediný co je pořád stejný je množství (hmotnost, prípadně počet molekul) plnící směsi gumy :-))
Podle mě je rozdíl zimní/letní tak 105%:100% rozdíl. Možná u drahých pneumatik tak 120% : 100% v brzdné délce. Doporučuji s sebou vozit spíše sněhové řetězy.
Když si najdeš nějaký testy tak zjistíž že může bejt větší rozdíl u těch levnejc než drahejch :-)) hold zančka je drahá
zimní mám celoročně, již 4. rok. a vůbec co je to za "moudro", že mají být na autě max 4 měsíce? Co když žiju na horách kde je sníh třeba od listopadu do dubna? a co když je delší zima??
A nepíšou tam náhodou MIN. 4 měsíce?
v technicaku mam 208km/h max. ale samozrejme jezdim max 130km/h. takze staci index T do 190km/h nebo musi byt H do 210km/h? Je to nekde predepsane?
Staci T ale mel by byt dodrzen index nosnosti.