Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto se spotřebou menší než 2,35 litru/100 km - elektromobil

Příznivci vozidel na elektrický pohon se o víkendu sešli na pražském Výstavišti v Holešovicích. Majitelé elektromobilů si na srazu vyměnili své zkušenosti a odpoledne se s osmi osobními auty, jedním motocyklem a bicyklem vydali na spanilou jízdu kolem areálu holešovického výstaviště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bylo by to fajn

Ale kolik aut jen na baterky se dělá a jaký to má dojezd. Navíc jak nabíjet, když parkuju i 200m od baráku. Další vadou je, že vezmou klasickou karoserii a do ní naházej co potřebujou. Vývoj čistě el. auta tak nějak není.

0/0
22.10.2007 22:02

Alex

..co je to za článek.

...to už nemáte co nového napsat? Tento článek byl tady naposled někdy před cca rokem. No nic..spojení redakcí iDNES a mf dnes přineslo do světa netu nějaké novoty...tak držím palce, hlavně inzerentům...:))

0/0
22.10.2007 15:47

Starosta jr.

Re: ..co je to za článek.

?Ta vystava byla ted o vikendu v Holesovicich - Stromovka v Praze, pokud myslis foto, tak asi jeste nemaj zpracovane, vypadato, ze je to z toho starsiho clanku, ale ok. Clovek alespon vidi ze je to osobak a jak se to nabiji..

Ohledne inzerentu to je dobry for! Vetsina automobilek sve vlasti deti - elektromobily velice brzo podrizla, holt jeste se ten zbytek ropy (a smradu) musi nekde  udat..

0/0
22.10.2007 16:11

Starosta jr.

Re: ..co je to za článek.

Fotky z tech elektromobilu ve Stromovce se uz objevily tady> http://picasaweb.google.com/OSElektromobilyCzechEVclub

http://elektromobily.wz.cz/

0/0
22.10.2007 17:18

LS

na fotce u článku

to, co čouhá z kufru je co? kabel na 220V? ;-D;-D;-D

0/0
22.10.2007 15:34

mira.m.

Re: na fotce u článku

ano je to zástrčka na 230V, je to uříznutý kus kabelu, který si na záď přidělávají elektromobilisté, je to jakýsi symbol jejich příslušnosti, nebo jak bych to napsal, prostě takové poznávací znameníR^

0/0
22.10.2007 15:44

Starosta jr.

Re: Re: na fotce u článku

Na vystave jsem byl a nabijeci port konkretne u tehle frantiku je po prave strane za prednim blatnikem.. Elektrickej VW Golf mel nabijeci kolik hezky schovane i s kabelem v prostoru za predni SPZ..

0/0
22.10.2007 16:08

Dalibor

elektromobil,

ma to cele jeden maly "hacek". kdybychom vsichni presli na elektromobily, tak by nm soucasne elektrarny nestacili a muselo by jich nekolik postavit. Ale z ceho by tu elektrinu vyrabeli? Z uhli (limity) nebo atomu (zadna dalsi elektrarna se neplanuje). Cetl jsme clanek, ze pokud by vsichni nemci chteli prejit na vodikovy pohon, tak tech atomek budou potrebovat 20. u nas by to jiste nebylo tak velke cislo (aut je mnohem mene), ale ted prechod rozhodne nebude tak jednoduchy jak se na prvni pohled zda. Ne kazdy taky muze baterku "nabit" v noci. Problem je ze se prejde od jedne loby ke druhe. takze budemem jeste vice zaviset na vyrobene elektrine.

0/0
22.10.2007 15:02

Starosta jr.

Re: elektromobil,

Zase o tom toho tolik nevim, ale jinde v novinach probehla nedavno zprava, ze snad 70% osobnich aut lze nabit pres noc bez navyseni vyrobni kapacity. To je ten nevyuzity nocni proud, kdy lidi spis a elektrarny jedou neekonomicky "naprazdno".. Ohledne lobby to je dobry argument, castecne souhlasim, na druhe strane, date si na strechu pv panely, nebo ve vesnici, meste kotel na biomasu a muzete nabijet proud mimo zajete lobby, z nichz ta ropna je evidetne plna zloby jak se rika :-P

0/0
22.10.2007 15:23

rudastraka

Re: elektromobil,

staci dostavet temelin

temelin: 2GWh, auto 10kWh

prumer 1auto - 1 hodina:

24 * 2 * 1E9 / 1E4 = 4.8E6 aut

takze dostavet temelin by stacil celkem bohate i s predpokladanu ucinnosti 70%

0/0
22.10.2007 16:11

rudastraka

Re: Re: elektromobil,

je tam trochu chyba v jednotkach, ale jinak to sedi

0/0
22.10.2007 16:15

Dalibor,

Re: Re: elektromobil,

to je sice hezke, ale ma to 2 hacky. Zeleni jsou ve vlade a jsou zasadne proti. Ale i kdyby nebyli, nez se to naplanuje a prosadi a postavi, tak je minimalne 10 let pryc.ja jsme jen chtel rict, ze prejit den ze ne na jine zdroj energie pro auta proste nejde. je to vse treba videt vse v "Hlubsich" souvislostech. jsme jen "obycejny" uzivatel auta, ktery se zabyva jejich vyvojem. Ale ne motorem. Takze mam prestavu o procesech ktere probihaji v automobilkach a taky trva nez se neco zavede do seriove vyroby. Ruku v ruce s tim musi byt priprarovana i infrastruktura a to se zatim z pohledu elektromobilu nedeje.

0/0
22.10.2007 16:18

Rubik1

Re: Re: Re: elektromobil,

Takze zaver je, ze to zadne hacky nema. Proste jak zavadeni el. aut tak zvysovani vyroby el. bude nabihat pomerne pomalu. Ale vyplati se to.

0/0
22.10.2007 18:53

electroauto

Clanek ma spatne napsany nadpis

Jde o nedorozumneni !!! Elektromobily samozrejme na ZADNY benzin nejezdi !!! Jde o SPATNE FORMULOVANY NADPIS, jedna se o prirovnani ceny spotrebovane elektriky k cene benzinu.

0/0
22.10.2007 14:14

Starosta jr.

Re: Clanek ma spatne napsany nadpis

Ja to pochopil i tak, ze je to proste srovnani vynalozene energie na ujetou vzdalenost. Pri spaleni jednoho litru benzinu (plus kyslik ze vzduchu "zadarmo") se uvolni asi 12kWh, rikam to spravne ze?.. Takze ta cisla urcite vychazi, ze ma plne elektricky pohon min. 2-3x uspornejsi provoz. Hned bych si euto poridil jen aby se brzo rozhybali i vyrobci v Evrope. A do Skody to daji az to bude mit davno kazda jina automobilka, ach jo.. ;-€

0/0
22.10.2007 14:32

tom

Re: Re: Clanek ma spatne napsany nadpis

klidně  bych si takové  auto  pořídil ,  jen kde?

nemyslím  ty  slavné  hybridy za  neskutečné  prachy :))

0/0
22.10.2007 15:10

PiláT

Re: Re: Clanek ma spatne napsany nadpis

uvolní se 12kWh, z čehož na kola jde přenést asi 30%, což je podobné jako účinnost v elektrárně (uhlí-pára-elektřina-přenos-ztráty při nabíjení/vybíjení-elektromotor), takže pokud budem uvažovat elektřinu z uhelných elektráren, tak nic neuspoříme (CO2 stopa je dokonce větší) a cenový rozdíl vzniká pouze rozdílným zdaněním elektřiny a benzínu

0/0
23.10.2007 12:11

stoural

A kolik stoji nabiti auta

Je mi totiz uprimne jedno, zdali dam napr. 1800 Kc za 60l benzinu, nebo mensi mnozstvi benzinu + elektrinu. A vzhledem k tomu, jak je CEZ horlivy, aby srovnal ceny z nemeckem (a aby jeho manazeri meli dalsi miliardy do vlastnich kapes), asi zustanu u vyhradne benzinoveho auta.

0/0
22.10.2007 13:20

DWoods

Re: A kolik stoji nabiti auta

Teď jsi to odsoudil dopředu, aniž by sis zjistil ceny, viď?

0/0
22.10.2007 13:33

stoural

Re: Re: A kolik stoji nabiti auta

Ne. Ja se na to ptal. Copak neumis cist? ;-D

0/0
22.10.2007 15:18

Starosta jr.

Re: A kolik stoji nabiti auta

Tak jsem to trosku progooglil a ceny jsou nasledujici: pri nocnim nabijeni, ktere doporucuji jak vyrobci tak energetici a snad i ekoloogove se jedna o cca dvacku na 100km, plus se prida amortizace baterii podle technologie, 50-150Kc. Sakumprdum, na km to vychazi o dost levneji nez provoz meho fosilaka, ktery take navic papa olej, opotrebuje vice brzdnych desticek a motor odejde uz po par set tisic km.. R^

0/0
22.10.2007 14:50

stoural

Re: Re: A kolik stoji nabiti auta

Takze 70 az 200 Kc (vcetne amortizace baterie) na 100 km? Tak to je dost, protoze ted bez elektriky jezdim za cca 170 Kc/100 km.

0/0
22.10.2007 15:20

Starosta jr.

Re: Re: Re: A kolik stoji nabiti auta

A zahrnul jste na sve strane olej, servis, drive opotrebovane brzdne desticky (elektromobil brzdi hlavne motorem) a fakt, ze po 200-300tisic km je ten motor a dalsi pohone agregaty totalne na odpis, kdezto elektrika (motor a naka ta regulace) ma zivotnost 500tisic - 1mil. km v podstate bez servisu.. Obavam se, ze jste to tam nezapocital..

0/0
22.10.2007 15:26

Počítadlo

Re: Re: Re: Re: A kolik stoji nabiti auta

A ty baterie v elekromobilu vydrží také těch 0,5-1Mkm? A pokud ne, jak často se musí měnit a kolik stojí jedna výměna? A takové vyřazené baterie z elektromobilu jsou méně nebezpečný odpad než vyměněný olej a výfukové zplodiny z běžného auta?

0/0
22.10.2007 17:51

Starosta jr.

Re: Re: Re: Re: Re: A kolik stoji nabiti auta

Jak jiz diskutovano o par radek nahore. Provozni naklady euta = el. proud (mala polozka) + amortizace baterii (velka-hlavni polozka). Cili v praxi ty francouzske PSA s NiCd baterii rikali 200-300tisic km, podobne u NiMh a jeste vice u variant lithia atd. Posledni dotaz to je asi vtip, ze? Auto za svuj zivot zpapa cisterny a v nich tuny paliva. Moderni bateriova sada pro osobak vazi 150kg..Ano i tezbou techto surovin se nici priroda, ale radove v mensim objemu, plus se ty drahe kovy daji z baterek uspesne recyklovat. Ohledne emisi, ano elektromobil je v miste provozu 0% emisni, ale ma nejake ty emise z elektraren, ktere jsou ve srovnani na ujety km mensi, nez pri "palubnim spalovani" v beznem aute. Stastni to lide z jinych klimatickych pasem jako Stredomori, velka cast USA, Asie, Afrika muzou po cely rok tankovat z fotovoltaiky na strese a ropa (alespon ta na jezdeni) je jim suma fuk..Panel ma zivotnost od vyrobce 25let, celkem kolem 50let.

0/0
22.10.2007 18:15

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kolik stoji nabiti auta

Jenže kolik panel za životnost dokáže vyrobit elektřiny a kolik stojí ? Za těch 25 se tak akorát zaplatí.

0/0
12.2.2008 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.