Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaparkuje všude: elektromobil 1+1

Co potřebují moderní města? Více klidu, méně škodlivých emisí a skromnější zacházení s místem. Jenže novodobý rozmazlený měšťák má spoustu potřeb, které těmto požadavkům přímo odporují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rubik1

Co kdyz zafouka vitr?

Je to velmi hezky kapotovany skutr, ale co se s nim a osadkou stane, kdyz prijde naraz vetru? A co kdyz se to stane pri vystupovani, kdy otevrena kapota funguje jak plachta?!

0/0
28.10.2007 4:03

tmf

ekologické

To je ekologické asi jako větrné nebo sluneční elektrárny

0/0
26.10.2007 12:22

iuos

hmm

taky mne fascinuje, že si nikdo neuvědomuje, že se ta eletrika musí někde vzít... ;-D

0/0
28.10.2007 7:19

Kurt21

Co udělá?

Co udělá s takovýmhle "vozidlem" kontakt s náklaďákem? Rv

0/0
25.10.2007 18:03

Rob

Re: Co udělá?

Ekologickou likvidaci ;-D

0/0
25.10.2007 20:40

Standa

Re: Co udělá?

a s motorkou ?

0/0
27.10.2007 16:15

iuos

hmm

a proto je ve městě padesátka... a kolikrát se tam jede krokem...

0/0
28.10.2007 7:18

blue_velvet

No, konecne

Nekdo mysli logicky a ekologicky. Takhle bych nejak videl budoucnost individualni dopravy ve mestech budoucnosti. Jeste osvobodit tyto vozitka od dani a parkovacich poplatku ;-)

0/0
25.10.2007 17:59

Vetrán

Re: No, konecne

Nebuďte naivní. Tohle vozítko používá lithiové baterie. Ty do dvou let odejdou a pak je to značně nebezpečný odpad. Sice se tedy nekouří na silnicích, ale o ekologii se mluvit nedá. Dokud někdo nevymyslí něco jako kondenzátorové baterie (bleskové nabíjení, tisíce cyklů) není elektromobil řešení. A když vezmu energii na nabíjení, tak při větším rozšíření okamžitě chybí dva bloky Temelína.

0/0
25.10.2007 18:55

VoiToi

Re: Re: No, konecne

Existuje mnoho typů lithiových akumulátorů. Klasické články do notebooků vydrží při dobrém zacházení asi 5 let do 80% kapacity. Ve většině notebooků vydrží mnohem méně kvůli vysoké provozní teplotě (počítač topí) a udržování v maximálně nabitém stavu.

Baterie v notebooku je levné a spotřební zboží. Existují i o dost výkonnější a trvanlivější technologie lithiových baterií (např. od firem A123 nebo Altair Nanotechnology a další), které mají předpokládanou životnost 10-20 let. Otázkou je, co přesně do toho dají ...

0/0
25.10.2007 19:32

Vetrán

Re: Re: Re: No, konecne

Možná máte pravdu u notebooků, ale jen při dobrém zacházení. Jinak si srovnejte denní nabíjení auta, počet nabíjecích cyklů a hlavně kapacitu aku notebooku a auta. Rozvoj těchto baterií by způsobil i nedostatek litha a růst jeho ceny. A přestava těch tun nebezpečných odpadů také není moc hezká. Elekromobily prostě potřebují bezbateriovou technologii, jinak je to jen pseudoekologie.

0/0
25.10.2007 20:00

Petr

Re: Re: Re: Re: No, konecne

Tyhle superkondenzatory uz existuji, otazkou je jejich dalsi vyvoj. Zatim se objemove energii klasickych akumulatoru nic nevyrovna. Nedavno jsem videl docela zajimavej koncept, ktery by byl docela realne nasaditelnej. Mit barak , tak bych do toho sel. Lithiovej akumulator a tyhle superkondenzatory na rekuperaci.

http://mj41.cz/wiki/Superkapacitor

http://www.google.com/search?hl=en&q=superkapacitor&btnG=Google+Search

0/0
25.10.2007 21:23

VoiToi

Re: Re: Re: Re: No, konecne

Elektromobily potřebují baterie, aby byly efektivní! Největší výhoda, rekuperace během brždění (s lithiovými bateriemi se může při rozjezdu a následném zastavení pomocí rekuperace do nich vrátit až 80% energie).

Lithia je opravdu dost, tyto baterie lze dobře recyklovat a lithium není až tak nebezpečný odpad. Nicméně dnešní lithiové baterie ještě nejsou zdaleka ideální. Časem budou jistě vyvinuty mnohem přijatelnější baterie. Ve vývoji je například kondenzátor vyrobený pouze z hliníku, který je strukturován do nano-destiček, má tedy obrovskou plochu elektrod na malou hmotnost. Z toho plyne teoreticky velká hustota energie. Počkejte za 20 let, budete se moci vašemu prohlášení jen smát.

0/0
25.10.2007 21:26

Tonik

Re: Re: Re: Re: Re: No, konecne

Ve vývoji byly i baterie ze železa, kapacita velká, toxicita žádná. Stačilo ji "jen" stabilizovat, aby snesla větší počet nabíjecích cyklů. Jak vidno, dosud nejsou. Buď to někdo dal do trezoru, nebo to prostě nejde. Přijatelné baterie se intenzivně hledají už padesát let, takže s tou předpovědí bych byl opatrný.

0/0
26.10.2007 12:16

cassul

Re: No, konecne

Na ekologii průměrný občan kašle. Na co nekašle, jsou prachy. Jediný způsob, jak přinutit statisticky významné množství lidí chovat se ekologicky, je jít na to přes prachy. A pokud si za cenu tohohle vozítka koupí pět let starou fábii + benzín a ostatní náklady na ježdění do práce na dva roky, nezaváhá - koupí si tu fábii.

0/0
25.10.2007 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.