Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smartem proti zdi: crash test na čtyři hvězdy

Když tohle mikroauto nabourá, ochrání posádku na čtyři hvězdičky. Přesně tolik si jich smart odváží z laboratoří EuroNCAP, kde si vyzkoušel crash test.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

performer

to je tu zase blábolů a nesmyslů

1. Smart má sice kratší předek než běžná auta, ALE nemá vepředu motor - takže přední deformační zona může být u Smarta klidně i stejná/větší než u mnohem delších malých aut s motorem vepředu (AYGO, miniFiaty, a pod).

2. Smart na to jak je malý, není vůbec lehký, takže bláboly o nějaké šestinové setrvačnosti/hmotnosti oproti autu nižší střední třídy jsou vážně úplně mimo......

3. Smart je prostě bezpečné malé auto.  

0/0
29.10.2007 16:11

Masox

Problém ale ten, že na silnicích nejsou sami...

... resp. že se po silnicích nepohybují pouze smrati bourající do štosů plaňkových beden. Velká tuhost Smarta má původ v setrvačnosti cca 6tinové oproti autu nižší střední a polovičním ramenům sil na štanglích skeletu kastle. Při srážce s nižší střední (největší pravděpodobnost) nebo stření třídy smrťákovi hrozí, še bude rozplácnut jak moucha. Taky by nebylo od věci srazit dva smrtě - zajímalo by mě, jestli z toho bude čtyřmístná krychle nebo spíš placka (sázím na b) ).

0/0
29.10.2007 13:24

albert

Re: Problém ale ten, že na silnicích nejsou sami...

No když srazíš dva smarty, tak na tom posádka bude obdobně jako v jakémkoliv jiném čtyř hvězdovém autě.

0/0
29.10.2007 15:35

Franta

4 hvězdičky

Jestli tady ta pixle získala 4 hvězdičky, tak ten čínský zázrak co tady byl prezentován minulý týden, jich musí mít jak na unijní vlajce. 8-o

0/0
29.10.2007 13:01

hnusil

Re: 4 hvězdičky

vzdyt to byl objednany test konkurenci, z crashtestu se vybraly ty nejhorsi a ty se zverejnily - proste nesmysl. Konkurence ma z auta, ktere ma polovicni az tretinove ceny hodne velky strach ..... a to nepocitam priblblost ceskych diskutujicich, kteri donedavna jezdili v trabantech a S105 a ted ohrnuji nos na cinskymi auty.

0/0
29.10.2007 13:28

Michal

Crashtesty

Jiz mi to pomalu zacina vadit. Je treba vedet, ze testy EURO-NCAP nemaji zadnou relevantni vypovidaci hodnotu.Jedine testy, ktere jsou urcujici pri schvalovani vozu a pro ziskani Certifikatu Globalni Homologace a jsou zavazne i pro nase MD jsou ty, ktere provadi TUV. A provadi je za jinych technickych a technologickych podminek nez EURO-NCAP. E-N je ryze soukroma firma, ktera provadi crashtesty tem, kdo je zaplati. A to bud konkurence, nebo vyrobce (pokud si je jisty v kramflecich). O objektivite si mohu myslet co chci, ale je to proste soukroma firma, ktera zije ze zakazek. Jedna se o komercni aktivitu, hvezdicky nemaji zadnou skutecnou hodnotu. Prikladem je napriklad nedavny test cinske Brillance BS6. Tento test si neobjednal vyrobce, ale zapadoevropska automobilka, ktera jej zaplatila. Bude-li se tady nekdy Brillance prodavat, musi projit testy TUV. Jinak kdo chcete, mrknete na YouTube na crashtest Smartu, ktery si udelali v Anglii. Za ten by nedostali ani desetinu hvezdicky.  

0/0
29.10.2007 11:50

opas

Re: Crashtesty

Aha a ktery test? Tady ten jak to narvali stovkou do zdi a porad to vypadalo jako Smart?

http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s

0/0
29.10.2007 13:23

von Kleist

Re: Re: Crashtesty

Znam take jen tenhle.... I po narazu vypada jako Smart, akorat se u neho nevi, jestli by lide uvnitr po narazu vypadali jeste jako lide, vyroba delove koule je zvladnuta uz stovky let, s bezpecnosti lidi uvnitr je to horsi.

0/0
29.10.2007 14:12

syselpolni

Re: Re: Crashtesty

Tady je: http://www.youtube.com/watch?v=TytcvBjCb4Y (Smart - S-Klasse Crashtest)

0/0
29.10.2007 14:36

von Kleist

Re: Re: Re: Crashtesty

Nojo to jsem uz videl. Holt malinke auticko na tom za srovnatelneho stavu techniky bude vzdy vyrazne hure...

0/0
29.10.2007 14:52

syselpolni

Re: Re: Re: Re: Crashtesty

přesně tak. A vždy bude těžit z deformačních z

0/0
29.10.2007 15:06

syselpolni

Re: Re: Re: Re: Re: Crashtesty

...z

0/0
29.10.2007 15:36

syselpolni

Re: Re: Re: Re: Re: Crashtesty

nějak mě to blbne. ...zón toho většího. Jen by mě zajímalo jak by dopadl ve stejném testu jeho čínský "kolega".

0/0
29.10.2007 15:39

Táta

Re: Re: Crashtesty

No tak to podle me už vubec jako Smart nevypadá, živý by z toho asi nevylezl nikdo.

0/0
29.10.2007 18:47

MP

Re: Crashtesty

Clovece, neplette hlavy lidem vic, nez je treba. Uz takhle v tom maji zmatek. Testy EuroNCAP davaji jiste porovnani o bezpecnosti, ale nejsou vserikajici. EuroNCAP je spotrebitelsky test. Homologace muze delat jakakoliv akreditovana zkusebna a ne jen TÜV. Homologacni celni naraz je prakticky stejny jako naraz v EuroNCAP, nejvetsi rozdil je narazova rychlost. EuroNCAP je horsi. EuroNCAP neni firma v pravem slova smyslu, myslim ze nevytavri zisk, ale jisty si nejsem. Testy dela i za vlastni penize, ktere ma od sponzoru, zkousky nemusi nutne platit vyrobce. Mozna bych pochyboval o tom, ze si muze napriklad VW zaplatit test Brillance. To byla tusim aktivita ADAC, tj. Nemeckeho autoklub. Zkouska dopadla spatne vinou nekvality auta, nic jinyho. Homologaci to auto evidentne plni, kdyz se sem ma dovazet. Jenze homologace ma podstatne nizsi pozadavky nez EuroNCAP.

0/0
31.10.2007 9:00

von Kleist

bezpecnost

Je krasne videt jak Smartikuv bezpecnostni vysledek silne tezi z deformovatelnosti zkusebni bariery. Pulku skutecne deformacni zony tvori bariera.

0/0
29.10.2007 10:49

rikatit

Re: bezpecnost

ano, jen smart z toho tezi, jine vozy pri stejnem testu nikoliv, nebo prece?

nebo co jsi chtel rici?

0/0
29.10.2007 11:14

von Kleist

Re: Re: bezpecnost

Ufff....... Tezi z toho umerne pomeru velikosti deformace auta ku deformaci prekazky. Cim je vetsi tim vice je "bezpecnost" dana vlastnim autem a deformovatelnou prekazkou. U aut typu Smartik je deformovatelna bariera podstatnym prvkem barierove zkousky umoznujicim dosazeni 4*, bohuzel ji clovek vetsinou nevozi s sebou...

0/0
29.10.2007 11:33

von Kleist

Re: Re: bezpecnost

Oprava :-/ : Ufff....... Tezi z toho umerne pomeru velikosti deformace auta ku deformaci prekazky. Cim je vetsi, tim vice je "bezpecnost" dana vlastnim autem a NE deformovatelnou prekazkou. U aut typu Smartik je deformovatelna bariera podstatnym prvkem barierove zkousky umoznujicim dosazeni 4*, bohuzel ji clovek vetsinou nevozi s sebou...

0/0
29.10.2007 11:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.