Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

CitySTROMer: unikátní VW Golf jezdí na elektrony

Až vedle vás na křižovatku bezhlučně dosviští obyčejný Volkswagen Golf třetí generace, kterému chybí výfuk a pod kapotou jen cosi jemně přede, nešálí vás sluch. Právě jste potkali asi nejraritnější elektromobil v České republice. Jmenuje se CitySTROMer a vznikl v druhé polovině devadesátých let v továrnách VW v pouhých třech stovkách kusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martan

elektrony

Kazdymu autu se pod kapotou prohaneji elektrony, pokud vim...:-/

0/0
1.11.2007 17:45

Vsude Byl

Re: elektrony

No jo, jenze ostanim ropakum se tam mimo tech elektroonuu prohani jeste neco jineho ;-D

0/0
2.11.2007 15:11

eonwe_

Spiklenecké teorie

Nejsem příznivcem spikleneckých teorií, ale že se něco takového dávno masově nevyrábí, je opravdu podivné.

Nejpravděpodobnější se mi zdá teorie, že automobilky by měly v případě elektromobilů podstatně nižší marže, protože by většinu technologií musely kupovat od specializovaných dodavatelů s vlastním vývojem. ;-(

0/0
1.11.2007 14:08

Stone_Pilot

Re: Spiklenecké teorie

Jenže toto je teorie, která sice není spiklenecká, ale ekonomicky nesprávná. V konkurenčním prostředí (což automobilový průmysl je, nejde o monopol ani kartel) se soutěžící snaží o konkurenční výhodu umožňující jim maximalizaci zisku. Zvýšení zisku se dá dosáhnout klidně i s nižšími maržemi, pokud získáte o to větší podíl na trhu. Garantuju vám, že jakákoliv automobilka,která bude mít k dispozici výrobek, který "převálcuje" současnou běžnou produkci, jej okamžitě začne vyrábět, byť by měl na jednotku produkce marži menší. Zvýšené prodeje jim to násobně vynahradí.

Mimo to, i v současnosti je řada automobilek, které kupují technologie od jiných firem (např. motory), v tom bych rozhodně problém neviděl.

0/0
1.11.2007 17:36

Ing. Voltsahlo

Varianty na "trhu"

To se porad tocime v kruhu a mluvime jeden pres druheho. My se Vam pouze snazime vysvetlit, ze pro soucasnou automobilku, ktere ma hlavne marze na 2t SUV, nahradnich dilech a propojeni s dealeram-servisema je elektromobil typu mensi osobak ZNACNY zasah do zabehnute  praxe jak te svuj business provozuji..

Proto az to tu opakuji po x-te neuvidite v nejblizsich letech od velkych automobilek nic, maximalne nejake varianty na hybridy hlavne od Japonciku pac uz tam ty potrebne objemy vyroby a umoreni investic maji za 10let udelany.

0/0
1.11.2007 17:57

Ing. Voltsahlo

Re: Varianty na "trhu" - dokoncenie

Kde plne elektromobily uvidite jsou

a/ firmy jako Tesla Motors, ktera od "neropnych" investoru ziskala par mld. a platformu-auta si zada od dodavatele dilu ci maloserioveho vyrobce ala firma Lotus v tomto pripade. Elektroniku, trakci a baterky pak zintegruje sama bud vlastni nebo zas od subdodavatelu. Nejdrive prodej sportaku pak postupne osobaky a ve vetsim objemu atd..

b/ elektromobil v kategorii L7E (tedy omezeni 15kWh a vaha 450kg) se da normalne koupit v Evrope uz par let, zacina to frkat vice firem porad  vetsi serie

c/ prestavba z jinak seriove vyrabeneho spalovace od velkeho autokoncernu - par firem se tim zabyva - male serie - vysoka cena ala 1mil kc - take lze koupit dnes

d/ prestavbu si udelat/zadate sam levne treba z 10let stare ojetiny date na STK a jedete..

0/0
1.11.2007 18:02

Ing. Voltsahlo

Re: Re: Varianty na "trhu" - dokoncenie

Uz me chyta psotnik a delam chyby, kat. L7E = 15kW vykon, Wh je neco insiho..

0/0
1.11.2007 18:08

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Varianty na "trhu" - dokoncenie

Asi se ve fungování trhu neshodneme. Každopádně byla to zajímavá diskuse, až na pár invektiv věcná a slušně vedená. Dokonce jsem se i něco dozvěděl a z technického hlediska se poučil.

Fandím vám i vašemu klubu a těším se na dobu, kdy budou elektromobily na trhu  použitelné i pro takové škarohlídy, jako jsem já;-)

0/0
1.11.2007 18:54

Křižík EKOLO

Re: Re: Re: Varianty na "trhu" - dokoncenie

opět bych pana inženýra opravil, bod  d, je pouze teorie, praxe zatím nefunguje, ale  každému kdo by to chtěl, tak se budu snažit poradit, přesto, že nejdříve to budu rozmlouvat. Nabídnu třeba profesionálně hotové vozidlo v perfektním stavu, které nelze přihlásit. Výzva pro majitele druhého Citystromera v Čechách.

Připomínám také, že nikdy nedosáhne na cenu, za kterou nabízím vozy na dokladech.[>-] eutům zdar

0/0
2.11.2007 22:53

Ing. Voltsahlo

Teorie?

Pane Ekolo, bod d/ rozhodne NENI teorie je to stale ten nejlepsi zpusob jak si sam, pripadne u prof. zadat prestavbu euta na specificke potreby/zadani. At uz z hlediska vykonu, ceny, dojezdu apod.

Ferove by jste Vy mel priznat, ze casy dovozu elektromobilu z tech mensich produkcnich serii prelomu 90.let jsou jiz vycerpane. Ta auta se uz proste vyprodala a v rozumne kvalite jiz nejdou sehnat. Take co se tyce Vasi specializace PSA, tak NiCd baterie se jiz do tech aut pomalu nedaji sehnat, nemluve o tom ze uz zrejme ani nevyrabeji a vyrabet nebudou..

Na druhe stran obmenit vozidlo novejsi tech. baterek je samozrejme mozne, ale to myslim u nas take nikdo na prof. bazi zatim neprovozuje..

0/0
3.11.2007 13:27

commendatore

Re: Re: Re: Re: Varianty na "trhu" - dokoncenie

Reaguji na výzvu uživatele Křižík EKOLO, pokud máte zájem mohu pomoci s registrací elektromobilu. Kontaktujte mě na emailu.

0/0
4.11.2007 12:11

commendatore

Registrace Citystromer

Zajímalo by mě, co pan Dvořák dva roky přihlašoval na pražskou SPZ. Jsem již dva měsíce šťastným majitelem vozidal VW Golf III Citystromer r.v. 1995 a přihlášení na značky trvalo dva dny včetně STK (dovoz ze SRN). Jinak výborné přibližovadlo, jezdím denně cca 10 km do zaměstnání a 10 km zpět + sem tam něco a nemá to chybu. Dosud jsme trápil nové auto jízdou s věčně studeným motorem a relativně vysokou spotřebou (TDI). Škoda že vývoj nepokračuje dále a koupit nový elektromobil je zatím prakticky nemožné. Hybrid je na nic.

0/0
1.11.2007 2:44

Ing. Voltsahlo

Re: Registrace Citystromer

Pekny den, odpovim Vam za kolegu, pokud by jste pozorneji cetl clanek nebo sledoval ono video, pripadne tuto diskuzi tak by jste vedel, ze puvodne byl u nas vubec problem s uznavanim cizich homologaci, nejdrive se to prolomilo u eut od francouzu PSA, relativne nedavno i u techto VW Golfiku.

To ze jste nyni na uradech nemel rel. zadne problemy je do znacne miry prave vysledek letiteho usili, casu a penez nasich clenu. :-/

Pokud budete mit zajem radi Vas u nas v klubu privitame, ohledne pravidelnych schuzek na CVUT viz. nas web nebo klidne  jindy a jinde po republice info n;-at-]elektromobily.wz.cz

0/0
1.11.2007 15:07

commendatore

Re: Re: Registrace Citystromer

Dobrý večer, článek, diskuzi i video jsem sledoval velice pozorně a celý problém ohledně uznávaní cizích homologací bych viděl v ochotě, případně neochotě konkrétního úředníka. Je pravda že do poloviny roku 2006 byly s uznáváním cizích homologací problémy, ale po změnách v systému přihlašování ojetých motorových vozidel je možno bez problému přihlásit cokoliv, co má technický průkaz a technickou kontrolu ze státu EU. Moje firma přihlašuje stovky aut ročně, takže vím o čem mluvím. Nicméně nikomu neupírám zásluhy na změně systému v roce 2006, neboť nám všem to podstatně ulehčilo jednání na úřadech. Dobrá práce R^R^R^.

0/0
2.11.2007 0:52

Jaromír Vegr

Re: Re: Re: Registrace Citystromer

NE,NE,NE, nemáte pravdu. Vozidlo na elektřinu s TP z německa nepřihlásíte...ale můžete to zkusit techničáky i vozidla mám skladem.Nemají totiž vzhledem k počtu vyráběných kusů globální homologace a o tom to je. Tam jim to stačí, ale ne našim zákonodárcům.Rok jsem jednal o změně legislativy, zajímavé výsledky k popukání, ale nelze....

0/0
7.1.2008 6:53

majklef

CitySTROMer: unikátní VW Golf jezdí na elektrony

Ať si říká kdo chce ,co chce,tohle auto je paráda.Všichni co kecaj o tom že 100 km je málo nechápu.Je to určený do města a tam to bohatě stačí.A kdyby takovech aut jezdilo víc ve městech,v kolonách,to by se to dýchalo.Mě se to moc líbí.A myslím že recyklace baterie je asi stejná jako u norm.auta ne?Tak jakej problém?

Dávám tomuhle autu 1R^R^R^R^

0/0
31.10.2007 18:20

jrpasmo

Re: CitySTROMer: unikátní VW Golf jezdí na elektrony

No vhodne ako do ktoreho mesta..napr Calgary ma z jedneho konca na druhy cez 50km.....Toronto este viac...

0/0
31.10.2007 19:49

Jaromír Vegr

Re: Re: CitySTROMer: unikátní VW Golf jezdí na elektrony

To Toronto je někde u Budějovic? jsme snad v Evropě  a v čechách ne? My tady nastiňujem, že ve většině případů stačí dojezd 50 km denně. Komu ne, tak bude jezdit jinak..

0/0
7.1.2008 6:56

Shackall

Ing. Voltsahlo :

Jak se likvidují takové baterie z elektromobilů, kterým zkončila životnost. To bude asi ekologické a energeticky nenáročné jako prase, že ;-D

0/0
31.10.2007 17:56

Jujing

Re: Ing. Voltsahlo :

Nevím jak u vás ale u nás v Příbrami vykupukou baterky do automobilu za 80 Kč takže si mylsím že tyhle by klidně vzaly taky

0/0
31.10.2007 18:46

Jezek

asynchronní motor s permanentnimi magnety???

O asynchroním motoru s permanentnimi magnety sem teda jeste neslysel, asi nejaka novinka.8-o

0/0
31.10.2007 17:13

3ck

Re: asynchronní motor s permanentnimi magnety???

Celý článek je psaný tak, aby jsme se pobavili. Nic neříkající snůška slov. Zřejmě ani autor netušil, o čem píše.

0/0
1.11.2007 10:45

Andee

Ach jo...

"Na technické kontrole technik neví, co by zkontroloval." - takže u tohodle auta nekontroluje korozi nosných částí, zavěšení kol atd. jako u každého jiného??? To jsou zase slinty Rv

0/0
31.10.2007 9:02

Ing. Voltsahlo

Re: Ach jo...

Pripad se ma tak, ze do nedavna nez tosdruzeni- klub prosadil se velice neochotne uznavali zahranicni typove homologace na dovezene euta. V praxi technika/urednika na kontrole zajimaji za 1/ papiry 2/ brzdy 3/ kravinky jako kastle apod. coz u tohoto pozinkovaneho a garazovaneho auta, ktere je jako nove nepada na vahu..

0/0
31.10.2007 10:02

Masox

Re: Ach jo...

Jak píše, nemá ZELENOU nálepku, neboť na emisní kontrole v rámci STK skutečně není co kontrolovat. Stačí, nebo budete autora žádat o obrázek?

0/0
1.11.2007 10:04

No...

Kolik nabíjecích cyklů vydrží baterie? Jejich cena?

A 90 km dojezd, to je strašlivě málo, kdyby to mělo alespoň půllitrový motůrek na dobíjení ma nouzový režim, ale to se tam už nevejde...až budou dojezdy 300 -400 km a nabíjení do půl hodiny, tak pak se to prosadí, ale do té doby....nic moc.

0/0
30.10.2007 21:05

Ing. Voltsahlo

Re: Kolik nabíjecích cyklů vydrží baterie? Jejich cena?

Ano, soucasne elektromobily nejsou pro 100% potreb populace, obslouzi asi jen pres 90% a proto je nechceme! Zkuste se zamyslet nad tim kolik se denne v prumeru najezdi km a v jakem rezimu? Svetove i u nas je to hluboko pod 100km za den, z toho znacna cast popojizdeni po/pri meste. Cili zvladnutelne elektormobilem jiz vice jak poslednich 100let.. Pro notoricke kverulanty je mozne mit auto s 50kWh baterkou, pak si pojedete treba i tech 400km. Nabiji se z hlediska vytizeni site a emisi zasadne pres noc, lze prodlouzit pres den. Rychlonabijeni se tak vesmes v praxi neosvedcilo, nikdo tam nejezdil, soucasna technologie umi i do 10min (<150kW) v tom problem neni.. Pro turisty je resenim plugin hybrid, tj. zapnete benzinak/diesel na tu jednu cestu za rok do jugo..

Baterie a cykly probrany jiz v diskuzi na odkazovanem vlakne. Takze znova, dnesni technologie 2-3000 cyklu tedy zivotnost necely 0.5milionu km. Uz se testuji/prvni vyrobni serie 10-15tisic cyklu..

0/0
30.10.2007 22:20

jrpasmo

Re: Re: Kolik nabíjecích cyklů vydrží baterie? Jejich cena?

No ja denne najazdim po meste cez 50km, cize to by bolo nabijanie kazdu noc a nie uplne vybitych bateri...90km je malo

0/0
31.10.2007 19:51

Masox

Re: Re: Re: Kolik nabíjecích cyklů vydrží baterie? Jejich cena?

Jelikož to jsou olova tak co je za problém?

0/0
1.11.2007 10:03

Křižík EKOLO

Re: Kolik nabíjecích cyklů vydrží baterie? Jejich cena?

Vám to ještě nedošlo, ropa je za 100, máslo za 60 a bude hůř.Kolik km najezdí většina lidí většinu dní v životě a kolik jich s ním jede? Za babičkou se jede 4x do roka a dá se vlakem nebo vůbec. Na dovolenou letadlem, nebo si auto půjčím a nemusím držet MPV, druhé gumy, platit emise, filtry, olej benzén atd. Euto jede hned, bez zahřívání je schopno hned podat plný výkon, dokonce dvojnásobný i více.U nás jezdíme jen euty, Espacem jsem jel letos 3x a budu jej prodávat. Časem to dojde nejen Vám ale dalším. Jde o to, že v přechodném období bude o euta nouze a to už nastalo, prostě se nevyrábějí a na skladech jich je málo. Kdo dřív přijde...[>-]

0/0
2.11.2007 22:48

uzivat.jmeno

No nevim

Tak pánové, když si to spočítáme, tak když najede 500 000 Km, ušetří

500 000 Kč přibližně. Tak když ho koupil za 50 000 Marek, a přitom

benzíňák stál 20 až 23000 marek. V tý době byla marka asi za 17 Kč,

tzn. 27 000 x 17= 459 000 Kč, tak mě to vychází, že se to zrovna moc

nevyplatí, ale třeba jsem někde udělal chybu,

0/0
30.10.2007 16:41

Ing. Voltsahlo

Re: No nevim - porovnejte porovnatelene

Prosim lepe studovat problematiku, v cele siri se naklady uz resily na tomto vlakne zde na auto/iDnes.cz:

ttp://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A071022_131043_automoto_fdv

Vtip je v tom, ze nemuzete srovnavat radu 300kusu s normalni velkoseriovou vyrobou 50-100.000kusu a vice, kdy by i podle studii autoprumyslu byly ceny temer stejne.

Dale ty trakcni agregaty v golfiku vydrzi v podstate jen s minimalni udrzbou miliony km, kdezto spalovaci motor a potrubi odejde uz za par set tisic km. Cili i v teto male serii to ma smysl..

0/0
30.10.2007 16:48

Křižík

Re: No nevim

na 500000 km spotřeboval 7500000kWh energie, kdežto benzinový 4x tolik. To na zemi někde musí chybět, navíc tento jezdí na obnovitelnou energii a nemá ztráty, neprodukuje  skleníkové plyny. to se blbě počítá, nejde jen o čísla, jde o budoucnost našich potomků

0/0
30.10.2007 21:45

Tom

Re: Re: No nevim

No nevím moc o té ekologii.Ale u nás se el.energie vyrábí z 50% v tepelných elektrárnách,kde se spaluje hědé uhlí.:-/

0/0
31.10.2007 18:44

Ing. Voltsahlo

Vim!

Jak jiz x-krat diksutovano i z naseho rel. spinaveho mixu s 60-70% uhlim (500-600g CO2/kWh, mensi osobak zere 120-150Wh/km) je to pak na ujety km minimalne o polovinu mene emisni nez ze spalovace u CO2, u pevnych castic je to jeste lepsi. Take berte v potaz, ze ty nase uhelky je predpotopni technologie z hlediska emisi, lze zlepsit..

0/0
1.11.2007 15:37

Podrazza

Koukám jako sůva z nudlí :)

Takový stroj majiteli nezbývá než tiše závidět nejen kvůli tiché jízdě :) Kdo by si jej nepřál? Možná je omezující jen těch 90 km "na jeden zátah" ale na ježdění po městě ideální věc R^

0/0
30.10.2007 16:19

Ing. Voltsahlo

Re: Koukám jako sůva z nudlí :)

Ten dojezd byl koncopivan s GEL-olovem prave na to mesto-primestsky provoz. Stejne auto s 20kWh v lithiu by melo dojezd pres 200km. Dalsi trik je tzv. prilezitostne dobijeni, tzn. pres noc se nabije na plnou, a v prubehu dne treba pres pauzu nebo ve firemnio garazi/parkovisti apod. Cili denne se da i s tim techologicky 30let starym olovem jet pres 100km..

0/0
30.10.2007 16:43

kestrik

At jde petrolejarska lobby do ..... [(Y)]....( propadliste dejin )

Preju si, aby se zacalo vyrabet seriove. I kdyz bude drazsi nez se spalovacim motorem, koupim si ho !

Benzinaka ani naftaka NECHCI !!!

Zase si nekdo chce mastit kapsu. Jak dlouho budeme jeste zamorovat vzduch ?

0/0
30.10.2007 15:55

Lukke-Luk

Re: At jde petrolejarska lobby do ..... [(Y)]....( propadliste dejin )

Přesně tak, já bych si nový elektromobil koupil okamžitě. Nechápu, proč to sakra nikdo neprodává.

0/0
30.10.2007 16:18

Křižík

Re: Re: At jde petrolejarska lobby do ..... [(Y)]....( propadliste dejin )

podívej se na  www.elektromobil.wz.cz

0/0
30.10.2007 21:48

Ing. Voltsahlo

Re: At jde petrolejarska lobby do ..... [(Y)]....( propadliste dejin )

Nelze nez souhlasit, zkuste co muzete pro to udelat sam a ted hned! Zeptejte se dealera auta ve vasem okoli kdy zacnou nabizet hybridy, plugin (dobijitelne) hybridy ci primo takove plne bateriove elektromobily. Dale, kazdy mame sveho zastupitele, poslance, senatora, eu poslance atd.. Dejte jim vedet co si o tom myslite, ze automobily zamerne zdrzuji..

0/0
30.10.2007 16:51

Ing. Voltsahlo

Re: Re: At jde petrolejarska lobby do ..... [(Y)]....( propadliste dejin )

..spravne: "ze automobilky a ropnici to schvalne zdrzuji"..

sotek se vloudil :-P

0/0
30.10.2007 16:55

CAINEM

Re: At jde petrolejarska lobby do ..... [(Y)]....( propadliste dejin )

ANO, proc zamorovat vzduch vlastnim autem, kdyz ho zamori uhelna elekrarna ! :-©

0/0
31.10.2007 19:15

Filas77

Paráda

Kdysi jsem měl ve Francii možnost jezdit s Peugeotem 106 elektro a bylo to perfektní vozítko. Místo měřáku paliva v nádrži to mělo měřák, kolik je ještě procent energie v bateriích. Při rychonabíjení byly baterie v autě dobity cca za 20 minut. Jediná vada byla, že cyklisti před autem vůbec neuhýbali, protože auto nebylo slyšet.

0/0
30.10.2007 15:48

Jezisek

Re: Paráda

To si pak musis do auta poridit kvalitni reprosoustavu, aby cyklisti odpadavali jeste drive nez te uvidi :))

0/0
30.10.2007 15:52

iuos

hmm

aby pak zase nebyl problém s kapacitou baterií ;-D;-D

0/0
30.10.2007 16:14

Křižík EKOLO

Re: Re: Paráda

P 106, stejně jako ostatní vozidla z PSA mají ještě jeden klaxon na druhé straně právě pro ptyto cyklisty, druhý je pro auta. Asi Tě na to nikdo neupozornil..

Podepiš petici a přijeď si to vyzkoušet[>-]

0/0
30.10.2007 21:51

liberecak

No já nevim

ale pokud správně počítám..tak už před nějakýma 10lety to byl VW schopen vyrábět sériově...ptám se, kde je problém?

0/0
30.10.2007 15:43

Jezisek

Re: No já nevim

v ceně, lidech a reklamě :-)

0/0
30.10.2007 15:47

Křižík EKOLO

Re: Re: No já nevim

tak nám pomozte s propagací, když to nedělají příslušné orgány.zapojte se, podepište petici  , však každý na něco přijde. třeba můžete nabídnout zásuvky...přijděte na schůzi

více na:

www.elektromobil.wz.cz

www.elektromobily.wz.czR^

0/0
30.10.2007 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.