Diskuze

CitySTROMer: unikátní VW Golf jezdí na elektrony

Až vedle vás na křižovatku bezhlučně dosviští obyčejný Volkswagen Golf třetí generace, kterému chybí výfuk a pod kapotou jen cosi jemně přede, nešálí vás sluch. Právě jste potkali asi nejraritnější elektromobil v České republice. Jmenuje se CitySTROMer a vznikl v druhé polovině devadesátých let v továrnách VW v pouhých třech stovkách kusů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

martan

1. 11. 2007 17:45
elektrony

Kazdymu autu se pod kapotou prohaneji elektrony, pokud vim...:-/

0 0
možnosti

Vsude Byl

2. 11. 2007 15:11
Re: elektrony

No jo, jenze ostanim ropakum se tam mimo tech elektroonuu prohani jeste neco jineho ;-D

0 0
možnosti

eonwe_

1. 11. 2007 14:08
Spiklenecké teorie

Nejsem příznivcem spikleneckých teorií, ale že se něco takového dávno masově nevyrábí, je opravdu podivné.

Nejpravděpodobnější se mi zdá teorie, že automobilky by měly v případě elektromobilů podstatně nižší marže, protože by většinu technologií musely kupovat od specializovaných dodavatelů s vlastním vývojem. ;-(

0 0
možnosti

Stone_Pilot

1. 11. 2007 17:36
Re: Spiklenecké teorie

Jenže toto je teorie, která sice není spiklenecká, ale ekonomicky nesprávná. V konkurenčním prostředí (což automobilový průmysl je, nejde o monopol ani kartel) se soutěžící snaží o konkurenční výhodu umožňující jim maximalizaci zisku. Zvýšení zisku se dá dosáhnout klidně i s nižšími maržemi, pokud získáte o to větší podíl na trhu. Garantuju vám, že jakákoliv automobilka,která bude mít k dispozici výrobek, který "převálcuje" současnou běžnou produkci, jej okamžitě začne vyrábět, byť by měl na jednotku produkce marži menší. Zvýšené prodeje jim to násobně vynahradí.

Mimo to, i v současnosti je řada automobilek, které kupují technologie od jiných firem (např. motory), v tom bych rozhodně problém neviděl.

0 0
možnosti

commendatore

1. 11. 2007 2:44
Registrace Citystromer

Zajímalo by mě, co pan Dvořák dva roky přihlašoval na pražskou SPZ. Jsem již dva měsíce šťastným majitelem vozidal VW Golf III Citystromer r.v. 1995 a přihlášení na značky trvalo dva dny včetně STK (dovoz ze SRN). Jinak výborné přibližovadlo, jezdím denně cca 10 km do zaměstnání a 10 km zpět + sem tam něco a nemá to chybu. Dosud jsme trápil nové auto jízdou s věčně studeným motorem a relativně vysokou spotřebou (TDI). Škoda že vývoj nepokračuje dále a koupit nový elektromobil je zatím prakticky nemožné. Hybrid je na nic.

0 0
možnosti

Ing. Voltsahlo

1. 11. 2007 15:07
Re: Registrace Citystromer

Pekny den, odpovim Vam za kolegu, pokud by jste pozorneji cetl clanek nebo sledoval ono video, pripadne tuto diskuzi tak by jste vedel, ze puvodne byl u nas vubec problem s uznavanim cizich homologaci, nejdrive se to prolomilo u eut od francouzu PSA, relativne nedavno i u techto VW Golfiku.

To ze jste nyni na uradech nemel rel. zadne problemy je do znacne miry prave vysledek letiteho usili, casu a penez nasich clenu. :-/

Pokud budete mit zajem radi Vas u nas v klubu privitame, ohledne pravidelnych schuzek na CVUT viz. nas web nebo klidne  jindy a jinde po republice info n;-at-]elektromobily.wz.cz

0 0
možnosti

majklef

31. 10. 2007 18:20
CitySTROMer: unikátní VW Golf jezdí na elektrony

Ať si říká kdo chce ,co chce,tohle auto je paráda.Všichni co kecaj o tom že 100 km je málo nechápu.Je to určený do města a tam to bohatě stačí.A kdyby takovech aut jezdilo víc ve městech,v kolonách,to by se to dýchalo.Mě se to moc líbí.A myslím že recyklace baterie je asi stejná jako u norm.auta ne?Tak jakej problém?

Dávám tomuhle autu 1R^R^R^R^

0 0
možnosti

jrpasmo

31. 10. 2007 19:49
Re: CitySTROMer: unikátní VW Golf jezdí na elektrony

No vhodne ako do ktoreho mesta..napr Calgary ma z jedneho konca na druhy cez 50km.....Toronto este viac...

0 0
možnosti

Shackall

31. 10. 2007 17:56
Ing. Voltsahlo :

Jak se likvidují takové baterie z elektromobilů, kterým zkončila životnost. To bude asi ekologické a energeticky nenáročné jako prase, že ;-D

0 0
možnosti

Jujing

31. 10. 2007 18:46
Re: Ing. Voltsahlo :

Nevím jak u vás ale u nás v Příbrami vykupukou baterky do automobilu za 80 Kč takže si mylsím že tyhle by klidně vzaly taky

0 0
možnosti

Jezek

31. 10. 2007 17:13
asynchronní motor s permanentnimi magnety???

O asynchroním motoru s permanentnimi magnety sem teda jeste neslysel, asi nejaka novinka.8-o

0 0
možnosti

3ck

1. 11. 2007 10:45
Re: asynchronní motor s permanentnimi magnety???

Celý článek je psaný tak, aby jsme se pobavili. Nic neříkající snůška slov. Zřejmě ani autor netušil, o čem píše.

0 0
možnosti

Andee

31. 10. 2007 9:02
Ach jo...

"Na technické kontrole technik neví, co by zkontroloval." - takže u tohodle auta nekontroluje korozi nosných částí, zavěšení kol atd. jako u každého jiného??? To jsou zase slinty Rv

0 0
možnosti

Ing. Voltsahlo

31. 10. 2007 10:02
Re: Ach jo...

Pripad se ma tak, ze do nedavna nez tosdruzeni- klub prosadil se velice neochotne uznavali zahranicni typove homologace na dovezene euta. V praxi technika/urednika na kontrole zajimaji za 1/ papiry 2/ brzdy 3/ kravinky jako kastle apod. coz u tohoto pozinkovaneho a garazovaneho auta, ktere je jako nove nepada na vahu..

0 0
možnosti

No...

30. 10. 2007 21:05
Kolik nabíjecích cyklů vydrží baterie? Jejich cena?

A 90 km dojezd, to je strašlivě málo, kdyby to mělo alespoň půllitrový motůrek na dobíjení ma nouzový režim, ale to se tam už nevejde...až budou dojezdy 300 -400 km a nabíjení do půl hodiny, tak pak se to prosadí, ale do té doby....nic moc.

0 0
možnosti

Ing. Voltsahlo

30. 10. 2007 22:20
Re: Kolik nabíjecích cyklů vydrží baterie? Jejich cena?

Ano, soucasne elektromobily nejsou pro 100% potreb populace, obslouzi asi jen pres 90% a proto je nechceme! Zkuste se zamyslet nad tim kolik se denne v prumeru najezdi km a v jakem rezimu? Svetove i u nas je to hluboko pod 100km za den, z toho znacna cast popojizdeni po/pri meste. Cili zvladnutelne elektormobilem jiz vice jak poslednich 100let.. Pro notoricke kverulanty je mozne mit auto s 50kWh baterkou, pak si pojedete treba i tech 400km. Nabiji se z hlediska vytizeni site a emisi zasadne pres noc, lze prodlouzit pres den. Rychlonabijeni se tak vesmes v praxi neosvedcilo, nikdo tam nejezdil, soucasna technologie umi i do 10min (<150kW) v tom problem neni.. Pro turisty je resenim plugin hybrid, tj. zapnete benzinak/diesel na tu jednu cestu za rok do jugo..

Baterie a cykly probrany jiz v diskuzi na odkazovanem vlakne. Takze znova, dnesni technologie 2-3000 cyklu tedy zivotnost necely 0.5milionu km. Uz se testuji/prvni vyrobni serie 10-15tisic cyklu..

0 0
možnosti

uzivat.jmeno

30. 10. 2007 16:41
No nevim

Tak pánové, když si to spočítáme, tak když najede 500 000 Km, ušetří

500 000 Kč přibližně. Tak když ho koupil za 50 000 Marek, a přitom

benzíňák stál 20 až 23000 marek. V tý době byla marka asi za 17 Kč,

tzn. 27 000 x 17= 459 000 Kč, tak mě to vychází, že se to zrovna moc

nevyplatí, ale třeba jsem někde udělal chybu,

0 0
možnosti

Ing. Voltsahlo

30. 10. 2007 16:48
Re: No nevim - porovnejte porovnatelene

Prosim lepe studovat problematiku, v cele siri se naklady uz resily na tomto vlakne zde na auto/iDnes.cz:

ttp://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A071022_131043_automoto_fdv

Vtip je v tom, ze nemuzete srovnavat radu 300kusu s normalni velkoseriovou vyrobou 50-100.000kusu a vice, kdy by i podle studii autoprumyslu byly ceny temer stejne.

Dale ty trakcni agregaty v golfiku vydrzi v podstate jen s minimalni udrzbou miliony km, kdezto spalovaci motor a potrubi odejde uz za par set tisic km. Cili i v teto male serii to ma smysl..

0 0
možnosti

Podrazza

30. 10. 2007 16:19
Koukám jako sůva z nudlí :)

Takový stroj majiteli nezbývá než tiše závidět nejen kvůli tiché jízdě :) Kdo by si jej nepřál? Možná je omezující jen těch 90 km "na jeden zátah" ale na ježdění po městě ideální věc R^

0 0
možnosti

Ing. Voltsahlo

30. 10. 2007 16:43
Re: Koukám jako sůva z nudlí :)

Ten dojezd byl koncopivan s GEL-olovem prave na to mesto-primestsky provoz. Stejne auto s 20kWh v lithiu by melo dojezd pres 200km. Dalsi trik je tzv. prilezitostne dobijeni, tzn. pres noc se nabije na plnou, a v prubehu dne treba pres pauzu nebo ve firemnio garazi/parkovisti apod. Cili denne se da i s tim techologicky 30let starym olovem jet pres 100km..

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...