- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kazdymu autu se pod kapotou prohaneji elektrony, pokud vim...
No jo, jenze ostanim ropakum se tam mimo tech elektroonuu prohani jeste neco jineho
Nejsem příznivcem spikleneckých teorií, ale že se něco takového dávno masově nevyrábí, je opravdu podivné.
Nejpravděpodobnější se mi zdá teorie, že automobilky by měly v případě elektromobilů podstatně nižší marže, protože by většinu technologií musely kupovat od specializovaných dodavatelů s vlastním vývojem.
Jenže toto je teorie, která sice není spiklenecká, ale ekonomicky nesprávná. V konkurenčním prostředí (což automobilový průmysl je, nejde o monopol ani kartel) se soutěžící snaží o konkurenční výhodu umožňující jim maximalizaci zisku. Zvýšení zisku se dá dosáhnout klidně i s nižšími maržemi, pokud získáte o to větší podíl na trhu. Garantuju vám, že jakákoliv automobilka,která bude mít k dispozici výrobek, který "převálcuje" současnou běžnou produkci, jej okamžitě začne vyrábět, byť by měl na jednotku produkce marži menší. Zvýšené prodeje jim to násobně vynahradí.
Mimo to, i v současnosti je řada automobilek, které kupují technologie od jiných firem (např. motory), v tom bych rozhodně problém neviděl.
Zajímalo by mě, co pan Dvořák dva roky přihlašoval na pražskou SPZ. Jsem již dva měsíce šťastným majitelem vozidal VW Golf III Citystromer r.v. 1995 a přihlášení na značky trvalo dva dny včetně STK (dovoz ze SRN). Jinak výborné přibližovadlo, jezdím denně cca 10 km do zaměstnání a 10 km zpět + sem tam něco a nemá to chybu. Dosud jsme trápil nové auto jízdou s věčně studeným motorem a relativně vysokou spotřebou (TDI). Škoda že vývoj nepokračuje dále a koupit nový elektromobil je zatím prakticky nemožné. Hybrid je na nic.
Pekny den, odpovim Vam za kolegu, pokud by jste pozorneji cetl clanek nebo sledoval ono video, pripadne tuto diskuzi tak by jste vedel, ze puvodne byl u nas vubec problem s uznavanim cizich homologaci, nejdrive se to prolomilo u eut od francouzu PSA, relativne nedavno i u techto VW Golfiku.
To ze jste nyni na uradech nemel rel. zadne problemy je do znacne miry prave vysledek letiteho usili, casu a penez nasich clenu.
Pokud budete mit zajem radi Vas u nas v klubu privitame, ohledne pravidelnych schuzek na CVUT viz. nas web nebo klidne jindy a jinde po republice info n;-at-]elektromobily.wz.cz
Ať si říká kdo chce ,co chce,tohle auto je paráda.Všichni co kecaj o tom že 100 km je málo nechápu.Je to určený do města a tam to bohatě stačí.A kdyby takovech aut jezdilo víc ve městech,v kolonách,to by se to dýchalo.Mě se to moc líbí.A myslím že recyklace baterie je asi stejná jako u norm.auta ne?Tak jakej problém?
Dávám tomuhle autu 1
No vhodne ako do ktoreho mesta..napr Calgary ma z jedneho konca na druhy cez 50km.....Toronto este viac...
Jak se likvidují takové baterie z elektromobilů, kterým zkončila životnost. To bude asi ekologické a energeticky nenáročné jako prase, že
Nevím jak u vás ale u nás v Příbrami vykupukou baterky do automobilu za 80 Kč takže si mylsím že tyhle by klidně vzaly taky
O asynchroním motoru s permanentnimi magnety sem teda jeste neslysel, asi nejaka novinka.
Celý článek je psaný tak, aby jsme se pobavili. Nic neříkající snůška slov. Zřejmě ani autor netušil, o čem píše.
"Na technické kontrole technik neví, co by zkontroloval." - takže u tohodle auta nekontroluje korozi nosných částí, zavěšení kol atd. jako u každého jiného??? To jsou zase slinty
Pripad se ma tak, ze do nedavna nez tosdruzeni- klub prosadil se velice neochotne uznavali zahranicni typove homologace na dovezene euta. V praxi technika/urednika na kontrole zajimaji za 1/ papiry 2/ brzdy 3/ kravinky jako kastle apod. coz u tohoto pozinkovaneho a garazovaneho auta, ktere je jako nove nepada na vahu..
A 90 km dojezd, to je strašlivě málo, kdyby to mělo alespoň půllitrový motůrek na dobíjení ma nouzový režim, ale to se tam už nevejde...až budou dojezdy 300 -400 km a nabíjení do půl hodiny, tak pak se to prosadí, ale do té doby....nic moc.
Ano, soucasne elektromobily nejsou pro 100% potreb populace, obslouzi asi jen pres 90% a proto je nechceme! Zkuste se zamyslet nad tim kolik se denne v prumeru najezdi km a v jakem rezimu? Svetove i u nas je to hluboko pod 100km za den, z toho znacna cast popojizdeni po/pri meste. Cili zvladnutelne elektormobilem jiz vice jak poslednich 100let.. Pro notoricke kverulanty je mozne mit auto s 50kWh baterkou, pak si pojedete treba i tech 400km. Nabiji se z hlediska vytizeni site a emisi zasadne pres noc, lze prodlouzit pres den. Rychlonabijeni se tak vesmes v praxi neosvedcilo, nikdo tam nejezdil, soucasna technologie umi i do 10min (<150kW) v tom problem neni.. Pro turisty je resenim plugin hybrid, tj. zapnete benzinak/diesel na tu jednu cestu za rok do jugo..
Baterie a cykly probrany jiz v diskuzi na odkazovanem vlakne. Takze znova, dnesni technologie 2-3000 cyklu tedy zivotnost necely 0.5milionu km. Uz se testuji/prvni vyrobni serie 10-15tisic cyklu..
Tak pánové, když si to spočítáme, tak když najede 500 000 Km, ušetří
500 000 Kč přibližně. Tak když ho koupil za 50 000 Marek, a přitom
benzíňák stál 20 až 23000 marek. V tý době byla marka asi za 17 Kč,
tzn. 27 000 x 17= 459 000 Kč, tak mě to vychází, že se to zrovna moc
nevyplatí, ale třeba jsem někde udělal chybu,
Prosim lepe studovat problematiku, v cele siri se naklady uz resily na tomto vlakne zde na auto/iDnes.cz:
ttp://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A071022_131043_automoto_fdv
Vtip je v tom, ze nemuzete srovnavat radu 300kusu s normalni velkoseriovou vyrobou 50-100.000kusu a vice, kdy by i podle studii autoprumyslu byly ceny temer stejne.
Dale ty trakcni agregaty v golfiku vydrzi v podstate jen s minimalni udrzbou miliony km, kdezto spalovaci motor a potrubi odejde uz za par set tisic km. Cili i v teto male serii to ma smysl..
Takový stroj majiteli nezbývá než tiše závidět nejen kvůli tiché jízdě :) Kdo by si jej nepřál? Možná je omezující jen těch 90 km "na jeden zátah" ale na ježdění po městě ideální věc
Ten dojezd byl koncopivan s GEL-olovem prave na to mesto-primestsky provoz. Stejne auto s 20kWh v lithiu by melo dojezd pres 200km. Dalsi trik je tzv. prilezitostne dobijeni, tzn. pres noc se nabije na plnou, a v prubehu dne treba pres pauzu nebo ve firemnio garazi/parkovisti apod. Cili denne se da i s tim techologicky 30let starym olovem jet pres 100km..