Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Omezení rychlosti: v Německu neprojde, v Paříži ano

Omezení rychlosti na německých dálnicích chce prosazovat vládní sociální demokracie. Návrh ovšem narazil na tuhý odpor, proti je i kancléřka Merkelová. Pařížský starosta si však snížení rychlosti na velkých bulvárech prosadil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

Je třeba začít v autoškolách

...a to dost tvrdě. Každá základní škola, střední škola i učiliště, vyučují dle nějakých osnov. Takové osnovy bych udělal i v autoškolách. Několik hodin by připadlo na zvládnutí křižovatek ve městech + tramvaje, několik na parkování, několik na jízdu vyšší rychlostí (mimo město) a taky nějaké na jízdu po dálnici a rychlostní silnici. Pak by se nestávalo, že čerství absolventi autoškol nikdy nejeli rychleji naž 70 km/h, neviděli křižovatku s tramvajema a nikdy nejeli po dálnici...

0/0
2.11.2007 19:04

Pete

vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze

1) v Německu na dálnici je neomezená rychlost a nehodovost je zde srovnatelná nebo nižší jako ve zbytku Evropy

2) na mnoha úsecích dálnic, I.tříd i jiných silnic lze jezdit rychleji, značení to však nepřipouští (v Rakousku jsou na I.třídách např. značky 120kmh)

3) rychlost je otázka zyvku a schopností, prostě jezdit by se mělo podle toho, na kolik řidič a auto má, kam je vidět a co se dá ubrzdit.

4) omezení 50kmh je fajn, ale ve velké části městského provozu úplně zbytečné - tam, kde nehrozí kolize s chodcem, v noci (klidně si umím představit v noci skoro všude 70kmh)

5) za umístění značek není nikdo odpovědný, nikdo to nekontroluje a chybí celorepublikový registr značek, takže je přeznačkováno a nikdo je v důsledku toho nerespektuje

0/0
2.11.2007 11:25

Pete

Re: vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze

Takže bezpečná maximálka na český D1 může být 220kmh (sucho, prázdná dálnice) nebo taky 75 kmh (sníh, námraza, kolony). A to nevyřeší žádné proměnné značení, to musí mít lidi v hlavě. Proto je německý model nejlepší, nutí lidi přemýšlet a být ohleduplný.

0/0
2.11.2007 11:25

Bubrak ZX10R

Re: Re: vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze

R^R^ neni co dodat

0/0
2.11.2007 11:49

Larus

Re: Re: vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze

Zapomněl jste zmínit, že v Německu jsou extrémně ohleduplní řidiči, kteří bez řečí, blikání a troubení umožní pomalejšímu vozidlu předjetí kamionu a až úzkostlivě dodržují bezpečné rozestupy. V Německu mi neomezená rychlost vůbec nevadí, v ČR bych zavedl na dálnicích 110 -120 s úsekovým měřením rychlosti po celé délce. K tomu měření bezpečných rozestupů a chytání za nebezpečnou jízdu - kličkování mezi pruhy, bezdůvodná jízda uprostřed na třípruhých úsecích... Každé dva roky bych to přehodnotil, jestli už se Češi naučili jezdit slušně a případně zvedl zpět na 130.

Také kvalita německých a českých dálnic je nesrovnatelná. Německý model je nejlepší pro Němce, ne pro Čechy.

0/0
2.11.2007 11:52

si upad?

Re: Re: Re: vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze

tak takovyho trotla jako ty jsem dlouho nevidel...

0/0
2.11.2007 16:25

__XXXX___

Re: Re: Re: Re: vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze

Je to pravda. Kdo z Čechů dnes dodržuje maximálních 50 ve městě? Právě jen ten Němec ;-D

0/0
2.11.2007 18:49

Magor Milda

Re: Re: vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze

D1 byla projektována na 120 km/h ještě za fírera. Postavena byla ze strategických důvodů mnohem později, komunisté se obávali postavit rychlou silnici mezi západem a východem republiky. Kdo tu silnici zná, souhlasí se mnou, že více, než 160 km/h je i za pěkného počasí hazard. Za špatného počasí může být i 50 km/h moc. Jinak souhlas.

0/0
2.11.2007 20:36

standik007

Nemecky dalnice

Musim rict, ze je to zazitek jet pres 200 po Nemeckych Dalnicich.. Ale za rozumnou rychlost tam povazuju (o vikendu) tech 160-170..

 Jenze tam ty ridici jsou k sobe alespon trosku ohleduplny.. a nesnazi se na vlastni triko prosazovat spravedlnost tak jako u nas, ze jedou v levym pruhu tachometrovych 130.

0/0
1.11.2007 20:49

regulator

...SPD...

0/0
1.11.2007 18:27

Mr. SkyFish

130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

A nějaký bodový systém mám u řiti. :-) A to jezdím takhle 10 let a bez nehody. Co cesty potřebují, aby z nich vypadli mladí machýrci a staří páprdové v kloboucích. Teď je jejich čas, kdy oprášili své škodule a naložili bábu a vezli na hřbitov svíčky a umělé kytky. Nejvíce rizikových situací dnes bylo v blízkosti hřbitovů, kdy dědci blokovali provoz pomalou jízdou, nedávali přednost nebo dokonce couvali do protisměru, aby se trefili na parkoviště!;-D Řešením by bylo zákaz řízení pro osoby starší 65 let. :-)

0/0
1.11.2007 18:06

T.

Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

Anebo by pomohlo trochu vice ohleduplnosti. Z obou stran.

0/0
1.11.2007 18:09

__XXXX___

Re: Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

R^

0/0
2.11.2007 18:50

xy

Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

jezdim stejne tak, ale nic bych nezakazoval. I 85 muze byt clovek v dobre kondici.

0/0
1.11.2007 20:16

eliska

Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

Odstehuj se do zeme kde lide v 65 neridiR^... Zaplatim ti letenku a prvni 3 mesice pobytu...;-))))

0/0
1.11.2007 20:16

Jirka

Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

Ty se nemusíš bát, že ti v 60 zakážou jezdit, protože si dřív pěkně nabiješ hubu, nebo něco horšího. Jen bych tě nechtěl potkat.

0/0
1.11.2007 21:18

mudr.juice

Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

no tak tyhle frajírky mám nejradši.. ..co se na rozmlácený okresce vyřítí ze zatáčky a já mám, jako protijedoucí, plný brejle toho, aby mě ten blbec nesejmul. Pravý kola skoro škarpou a mezi zrcátkama deset čísel.. Fakt, takovejm volům pálit řidičáky a trhat rodný listy!! To se ti ještě nestalo, že jsi za zatáčkou potkal traktor, nebo třeba autobus v protisměru? Ach jo..

0/0
1.11.2007 23:43

Bubrak ZX10R

Re: Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

O tomhle ale on nepise ze tak jezdi, to uz je tvuj vymysl abys ho moh setrit. :-©

0/0
2.11.2007 11:51

__XXXX___

Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h

Pořád zapomínáš na to, že u nás je maximální dovolená rychlost mimo město 90. Opakuji MAXIMÁLNÍ. To, že tam nějakej děda jede 20, ti nemusí vadit, když ho na rovným a přehledným úseku předjedeš....:-/

0/0
2.11.2007 18:55

titlis

Francouzští dementi

Vůbec mne to nepřekvapuje, ať si třeba před každým autem ve Francii musí běžet poskok s praporkem, jsou to zakomplexovaní dementi a nemají nic, co bych tak nutně potřeboval k životu a nic mne tam netáhne. Na eiffelovku se pojedu raději podívat do Las Vegas.

0/0
1.11.2007 17:53

Jintaj

Paní Merkelová má moje největší sympatie

Ukázala totiž mnohem větší schopnost zdravého uvažování a prozíravosti než horda rádoby ekologů z řad mužské "odborné" populace. Volám Bravo, Frau Merkel!

0/0
1.11.2007 15:44

hehe

hoho

haha

0/0
1.11.2007 13:16

Coldstone

Omezenost

kdyz jedu v prumeru 180km za hodinu po dalnici dlouhe 180km, zdrzim se tam 1 hodinu. Pokud pojedu 120km za hodinu, zdrzim se tam 1,5 hodiny. Tj. 30 minut dele blokuji provoz.  ;-D

0/0
1.11.2007 10:00

pinguone

Re: Omezenost

..mas dost omezenej vobzor...;-D

0/0
1.11.2007 10:51

Coldstone

Re: Re: Omezenost

nemam, to bych nemohl jezdit rychle, prave ho mam az dost neomezenej

0/0
1.11.2007 11:17

plexisplexis

Re: Re: Re: Omezenost

až to někam nabuříš, tak omezíš provoz na hodinu

0/0
1.11.2007 12:49

eliska

Re: Re: Re: Omezenost

neomezenej mezi prednim a zadnim naraznikem;-)

0/0
1.11.2007 20:27

kiocour vykulenej

Re: Omezenost

připočítejte prosím též bezpečnou vzdálenost mezi vozidly jedoucí touto rychlostí... v pomalu jedoucí koloně se jede těsně, při vysoké rychlosti je nutný velký odstup... pomalu jedoucích vozidel se tedy vejde na stejný úsek cesty více....kde je kompromis nevím, ale myslím že bude blíže 120 než 180.....

0/0
1.11.2007 11:10

Ach jo (bls1)

Re: Re: Omezenost

Za optimálních podmínek jsou doporučené 2s odstupu. Při dodržení tohoto pravidla se rozdíl v propustnosti počítá jen pro délku vozidel, byl by tedy malý.

0/0
1.11.2007 11:36

rudastraka

Re: Omezenost

1) abys mel prumer na dalnici 180, musel bys v realu jet skoro porad minimalne 250 a to jeste za podminky ze neni velkej provoz

2) pri 180 bys mel mit vic nez 2x vetsi odstup nez pri 120, takze se tam vejde min jak polovina aut. sice projedec o 50% rychleji, ale se vzrustajici rychlosti se promustnost dalnice snizuje

ale chapu ze vetsina lidi to nechape

0/0
1.11.2007 11:14

Coldstone

Re: Re: Omezenost

kdyz jedu do Mnichova, jsem schopnej udelat tento prumer - je nova a zadna uzavirka, neber D1 - to neni dalnice, ale atrapa

0/0
1.11.2007 11:17

Mara

Re: Re: Re: Omezenost

na ceste do Mnichova je pomerne dost rychlostnich omezeni na 100. Pred Mnichovem je pomerne dost husty provoz. Pokud respektujes pravidla v Nemecku, tak rychlost 180 je nesmysl. A respektovat nemecka pravidla se vzhledem k vysi jejich pokut vyplati

0/0
1.11.2007 12:12

QT1

Re: Re: Re: Re: Omezenost

Když pojedeš o víkendu, tak zácpu před Mnichovem kromě neděle odpoledne nepotkáš. Na A93 sice pár omezení rychlosti je, ale na celkový průměr to moc vliv nemá...

0/0
1.11.2007 14:10

T.

Re: Re: Re: Re: Re: Omezenost

Po A93 je 180km/h (coby průměr) dost o ústa. Místy to jde, ale jinak je to tak na 150 - 160. A93 je úzká as klikatá.

0/0
1.11.2007 18:02

HWSpeedy

Re: Omezenost

No jasne odborniku! A v mlze jet co nejrychleji, at se z ni drive vyjede, ze?

0/0
1.11.2007 18:42

mudr.juice

Re: Omezenost

ideální rychlost vozidel jedoucích v koloně - tj množství aut/bezpečné rozestupy/dostatečná rychlost je 70km/h - to je +- ideální rychlost souvislé kolony. Pokud je silnice volná, pak se samozřejmě jede rychleji, ale jet 180, tak musí bejt mezi auty půl kilometru rozestupy + když se přičte lidskej faktor a rychlost reakce, tak by to bylo stejně dost nebezpečný.. Nehledě na to, že 180km/h nelze držet v každém autě kopec/nekopec. Každej němá dvoulitrovou krávu se 150HP

0/0
1.11.2007 23:50

Coldstone

Re: Re: Omezenost

nevím, ale já nejradši jezdím rychle do kopce - motor naplno, na tacháči 200km/hod.

0/0
2.11.2007 9:30

Bubrak ZX10R

Re: Re: Omezenost

Neni potreba aby mel kazdej 150 koni v aute, ta neomezena neznamena povinna.8-o

0/0
2.11.2007 13:36

free78

nižší rychlost = plynulost ???

jedině i.d.i.o.t., nebo volič zelených může předpokládat, že po snížení max.povolené rychlost se doprava na daném úseku stane plynulejší. Ostatní vědí, že vznikne leda zácpa (stejné množství aut přijíždí, menší stačí odjíždět...), tedy více emisí atd. Proto je toto opatření vysoce ekologické áááno?  :)

0/0
1.11.2007 9:32

pinguone

Re: nižší rychlost = plynulost ???

..na Tvem miste ,bych nedaval sve neznalosti tak verejne najevo...;-D

0/0
1.11.2007 10:54

Mara

Re: nižší rychlost = plynulost ???

zkus se zamyslet nad tim co jsi napsal a dojde ti, ze idiot jsi ty... Teda snad ti to dojde

0/0
1.11.2007 12:14

eliska

Re: nižší rychlost = plynulost ???

tobe taky koupim letenku, kdyz slibis ze tam zustanes nejmene 5 let.

0/0
1.11.2007 20:31

cliff

dalnice

a co takhle postavit specialni dalnice pro ty co chteji jezdit vic nez 130 :-)

0/0
1.11.2007 9:18

Black

Re: dalnice

no když si to těch několik lidí, co to budou používat zaplatí ze svýho, tak proč ne? ;-)

0/0
1.11.2007 15:00

eliska

Re: dalnice

zkus Kanadu...je to bez viza, treba te tam nauci jezdit, dalnice tam maji dobre a s ridici jako jses ty se tam moc ne(Y)ou.

0/0
1.11.2007 20:33

__XXXX___

Re: dalnice

Měls na mysli dálnice nebo hřbitovy? ;-D

0/0
2.11.2007 18:58

Ach jo (bls1)

A praxe?

Jak se zjišťuje max. rychlost před nehodou u auta s ABS?

I když vypadá dynamické omezování rychlosti podle počasí jako dobrý nápad, nevím jak by se v praxi prokazovalo, jaká rychlost svítila, když řidič do úseku vjížděl. Tudíž by se tím zase řídili jen ti slušní.

0/0
1.11.2007 8:39

Black

Re: A praxe?

zjišťovalo by se to jednoduše, postavíš radar 1km za ceduli a nastavíš na ceduli rychlost dejme tomu 120km/h (tj. 2km za minutu). Počkáš 30 sekund a poté můžeš vesele měřit. ;-)

0/0
1.11.2007 15:06

Ach jo (bls1)

Re: Re: A praxe?

A s čím chceš jít k soudu?

0/0
2.11.2007 15:20

Alex

Rychlost

Kdy KONEČNĚ vlády pochopí, že za vysokou nehodovost nemůže rychlost, ale především NESCHOPNOST?!? Mnozí řidiči prostě absolutně nezvládají řízení ve vyšších rychlostech. Někteří nezvládají řízení už v 80 km/h. A někteří nezvládají řízení vůbec a přesto mají řidičáky.

Je třeba začít v autoškolách! 12 hodin, rychlost většinou pod 50 km/h, z toho dvě na parkovišti ani zdaleka nestačí. A častokrát ani to - řidičák se dá koupit. Když nezačneme tady - od začátku - není absolutně žádná šance to změnit a nehody budou stále častější...

0/0
1.11.2007 8:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.