Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ekologie na tokijský způsob - elektrosporťáky

Už více jak 10 let je ekologie jedním z hlavních témat tokijského autosalonu. Toyota představila svůj první hybridní vůz jménem Prius v roce 1997, poté všechny japonské automobilky začaly vyvíjet své ekologické modely. Prius se tak stal symbolem ekologického vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ing. Voltsahlo

A co Toyota RAV4 EV a Honda Plus ?!

Mno autori tu historii vzali nejak hopem a par vyznamnejsich pocinu zcela opomneli! Jednak hybridy v soucasne  podobe vubec vznikly jako vedlejsi produkt nulove-nizkoemisni legislativy v USA zamerene hlavne ne plne bateriove elektromobily.

Napr. Toyota RAV4 EV s dojezdem pres 200km na NiMh baterky byla na trhu cca od 1997 a driv nez jinak take velice dobry GM EV1 (v nejpokorcilejsi NiMh verzi). Podobne bylo fajn elektricke vozitko Honda Plus. Nove EV1 a Plusko atuomobilky pak lidem vzali a sesrtovoali, na natlak verejnosti Toyota umoznila prodej vsech vyrobenych RAV4 EV a par set jich stale v pohode jezdi..

Hybridy prisly az pozdeji v prostredi s jiz osekanou legislativou a zadusenim plnych elektromobilu - hybrid proste neni to prave, jen mezikrok a spis na US podminky provozu nez nase..

0/0
3.11.2007 14:06

mpixel

Re: A co Toyota RAV4 EV a Honda Plus ?!

Hybrid je právě velmi dobrý mezikrok. Bohatí zákazníci si rádi připlatí a koupí hybrid spojující obě výhody. A tím umožňují vývoj eletrických pohonů či vodíkových palivových článků. Zaplať pánbů za to.

0/0
3.11.2007 22:22

zzz

Re: Re: A co Toyota RAV4 EV a Honda Plus ?!

Bez daňových úlev by se hybridy nikdy nerozšířily. Takže spíše zaplať daňový popletníku za to :-)

Mimochodem za ekologické považují hybridy jen lidé s nedostatkom informací. Jejich ekologičnost je asi na úrovni větrných elekráren, biopaliv a podobných ideologických nesmyslů..

0/0
4.11.2007 13:39

Libra74

Nevím,

ale podle dnešního Autosalonu na Primě se to tam hemžilo samými jednoduchými vozítky pro lidi na elektriku. I ta elektrika se někde musí vyrábět a nevím, co je ekologičtější - nabíjet si vozítko, kterým stejně ani po měste pořádně neprojedu, v zásuvce nebo chodit pěšky???

0/0
3.11.2007 13:29

Ing. Voltsahlo

1. MHD!

Ano mate pravdu auto i kdyby podobne  elektricke mini proste do mesta prioritnr nepatri. Prednost by mela mit MHD jako v kulturne vyspelejsich zemich nez CR:

1. MHD kolejova a trolejova!

2. jizdni e/kola jako plnohodnotna doprava tedy vlastni pruh a signalizace, nikoliv debilni cyklostezky smerujici akorat kamsi do lesa jako u nas, kde se politik o vikendu necha spoceny vyfotit pro mfd..

3. male elektromobily - emise jsme resili uz vicekrat v ostatnich clancich o el. vozidlech. I v nasi 65% uhlene siti je to mene emisi nez z primeho spalovani v aute..

0/0
3.11.2007 13:43

Ikhor

Ekologie na tokijský způsob - elektrosporťáky

Ekologie na evropský způsob - rušení jaderek, výstavba nejneekologičtějěích, nejnestabilnějších a nejdražších zdrojů energie jako sluneční kolektory a větrníky, ekologická daň, kamiony projíždějící centry měst a vesnic kvůli kdejaké kopřivě, pok*rvené zemědělství dotecemi na technické plodiny a tím způsobené předražené základní potraviny a nutnost jejich dovozu ze zahraničí atd atd. Skončí to buď špatně pro nás, nebo pro ně. Přikláním se k té druhé možnosti;-€

0/0
2.11.2007 0:54

mpixel

Re: Ekologie na tokijský způsob - elektrosporťáky

Nevím kde jste přišel na to že větrníky a solární elektrárny nejsou ekologické. Jejich návratnost je do 10let (tj za tu dobu se vrátí i energie spotřebovaná k jejich výrobě)

0/0
3.11.2007 22:16

mpixel

Re: Re: Ekologie na tokijský způsob - elektrosporťáky

10let kdyby nebyla vůbec dotovaná. Problém je že doba návratnosti 10 let je pro podnikatele dlouhá (normálně to bývá 5 let), proto se tato elektřina musí dotovat.

0/0
3.11.2007 22:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.