Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motoristé kvůli ochlazení obouvají zimní pneumatiky dříve

Motoristé ve středních Čechách, ale i v ostatních regionech letos výměnu letních pneumatik za zimní nenechávají na poslední chvíli. Přiměl je k tomu dřívější nástup chladnějšího počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hrustic

Prezuti

Doufam, ze to jeste 14 vydrzi ... ;-)

0/0
4.11.2007 0:54

regazzi

Re: Prezuti

14 ceho ? Sekund, minut, hodin,dni, mesicu, let ?;-D Nebo jsi to myslel takto ? Doufam, ze to jeste ctrnactka vydrzi.......v tom pripade bacha na zakon, muze az od patnacti ;-D;-D

0/0
4.11.2007 8:44

Hrustic

Re: Re: Prezuti

Logicky - tam chybi "dnu" ... Ale kazdy ma jiny asociace :-P

0/0
5.11.2007 12:47

billa98

Anketka:

Měníte si kola sami nebo to necháváte na servisech?  

0/0
2.11.2007 9:29

K

Re: Anketka:

svoje dávám do servisu, tchýni to měním sám

0/0
2.11.2007 9:38

jenicek25

Re: Re: Anketka:

To ji asi nemáš noc rád, viď ;-D

0/0
2.11.2007 10:23

Fitipaldi

Re: Anketka:

Sám. Všiměte si, jak zvedají Vaše auto. Většinou kopnou kus špalku obaleném gumou a zvednou. A v tom je ten kámen úrazu.Každé auto má jinak řešené prahy a opěrné body. Pokud to není značkový servis, tak s největší pravděpodobností dopadnete tak, že zlomí hranu prahu, která časem začne korodovat až prorezaví skrz naskrz.Tohle trvá sice roky. Proto raději sám zvednu zvedákem na místě k tomu určeném a vyměním kolo. Pak utáhnu šrouby(matky) momentovým klíčem momentem 80-90 N.M(na rozdíl od servisů, kde vše dělají pneu/el. utahovákem a nějak utáhnou. Jednou takto utáhl borec disk takovým způsobem, že jsem nemohl vůbec šroub povolit. Přitom se zdeformoval disk, který se musel vyhodit.

0/0
2.11.2007 10:03

billa98

Re: Re: Anketka:

OK, a co nejaké to vyvážení, vycentrování? To si člověk sám neudělá.

0/0
2.11.2007 10:19

Michal

Re: Re: Re: Anketka:

To ne ..ale to ti stačí jendo uza pár let a ní 2krát ročně

0/0
2.11.2007 11:24

iuos

hmm

protože jsem přehazoval jenom gumy na stejný disky, tak jsem to nedělal před garáží ;-)

0/0
2.11.2007 12:35

Mak1

Re: Anketka:

Sám - mám to za hoďku hotový a ušetřím 500. A navíc - nemusím čekat 2 hodiny ve frontě v pneuservisu

0/0
2.11.2007 15:05

větrák

Re: Anketka:

jelikož mám 2 sady kol s už nazutejma gumama, všechno sámR^

0/0
3.11.2007 20:29

Fitipaldi

to je to globální oteplování

Že musíme přezouvat už v říjnu, kdy už bylo pod bodem mrazu. Na zahradě na stromech už ani list, mám pocit , že se vše posunulo o 1 celý měsíc.

0/0
2.11.2007 9:22

cernobila_televize

toz tak

prezul jsem pred tydnem a uzivam si mekkci jizdu, ale zase o neco mene jiste. 195/50 x 175/65

Je to celkem jedno, bud sjizdite zimni nebo letni, ale zimni by se mely spotrebovat tak do 4-5let,

0/0
1.11.2007 20:10

rudastraka

Re: toz tak

mam prezuto od pondeli. predtim jsem uz mel problemy s dobrzdovanim, jednou jen diky reakci jineho ridice jsem to do nej nenapalil. letni v chladu vubec nedrzej, se zimakama to je uplne vo necem jinym. sice mekko a trochu vic se to houpe, ale jde jen o zvyk

0/0
1.11.2007 20:36

cernobila_televize

Re: Re: toz tak

chapu, ja jsem to myslel na normalni nezmrzle vozovce(coz bude cim dal mene caste). Jinak ma samozdrejme zimni navrch....To je logicke (Izer)

Nevite proc je cena zimni pneu o dost nizsi nez letni. Kvalitni zimni (GY UG6,7) je kolem 1500Kc. Prumerna letni  je kolem tech 1300-1500Kc. Kvalitni 1800-2000Kc.

0/0
1.11.2007 21:09

rudastraka

Re: Re: Re: toz tak

ja ziju v tom, ze drazsi je zimni. jezdim na lonskych UG7, staly pod 2tis - uz nepamatuju presne, proti neznackovym nebyly zas o tolik drazsi (195/65/15).

zimni snad muzou byt v nizsi rychlostni kategorii, mozna proto?? taky mozna ze vloni nebyla skoro zadna zima, tak byl previs nabidky. duvodu pro i proti by se naslo tisic

0/0
1.11.2007 21:31

ker

Re: Re: toz tak

Ohledně zimních pneu opatrně-nepřecenit jejich vlastnosti.Na sněhu jsou určitě lepší na mokré nebo suché vozovce většinou horší než letní viz test SM  č.44 záleží také na značce.Na ledu na kterém je voda pomůže tak kotva vyhozená z okna nebo závětˇ´

0/0
2.11.2007 12:24

Flavio

Re: Re: Re: toz tak

V tom testu také upozorňují, že to srovnání zimní a letní pneu na suchu a na mokru, probíhalo při teplotě 12-18 stupňů, jenž  pro zimní pneu není optimální. 

0/0
2.11.2007 15:12

ker

Re: Re: Re: Re: toz tak

to platí i v nižších teplotách,na suché vozovce až do mínusovejch teplot,na mokru zimní díky lamelám hůře odvádějí vodu než letní,bylo to pro ty kteří dají zimní a myslí si,že můžou jezdit jako v létě,ad výroky-drží to jako na kolejích

0/0
2.11.2007 16:10

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: toz tak

Na mokru zimní díky lamelám hůře odvádějí vodu než letní ? 8-o

A ono je to přesně naopak, že... ;-)

0/0
3.11.2007 16:51

ker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz tak

Není,zvláště se to provevuje při aqvaplaingu v zatáčkách,voda a sníh mají dost rozdílné vlastnosti,proto je takový problem udělat univerzální pneu-je to vždy kompromis i v tom testu doporučují zvážit při výběru pneu na jakém povrchu nejvíce jezdíš a podle toho vybrat,je rozdíl npř.praha nebo šumava 

0/0
4.11.2007 10:27

Josef

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz tak

Naprostá blbost !

Zimní gumy mají vždycky větší počet drážek, které jsou navíc větší, než mají letní a díky tomu se líp čistí od sněhu a líp odvádějí vodu. Nevýhoda je, že jsou díky tomu hlučnější a mají větší valivý odpor.

K tomu připočítej menší tvrdost za nízkých teplot, díky který jsou zimáky přilnavější k jakýmukoliv povrchu a vyjde ti z toho, že žádná letní ani univerzální pneumatika se v zimě na vodě nebo sněhu nemůže s letní srovnávat.

Každej rok se o tom spousta lidí přesvědčuje a přesto se každej rok najdou další chytráci, co budou tvrdit opak... :-/

0/0
4.11.2007 22:47

ker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz tak

To je nějaké divné?(že žádná letní ani univerzální pneumatika se v zimě na vodě nebo sněhu nemůže s letní srovnávat).S hlukem to už většiny značek není pravda,lamely mají uzké drážky,aby jich mohlo být hodně,proto odvádějí hůře větší mmnožství vody viz výsledky testů SM č44.Reklamní řeči výrobců se musí brát s rezervou,na jednu stranu je chápu jsou v tom velký prachy.               

0/0
5.11.2007 11:36

Josef

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz tak

No jasně chybka... :-/

Žádná letní ani univerzální pneumatika se v zimě na vodě nebo sněhu nemůže srovnávat samozřejmě se zimními.

Srovnávací test letních a zimních pneumatik prováděný v létě ? K čemupak to bylo ? Úzké drážky na zimních gumách pochopitelně neslouží prvotně k odvádění vody, k tomu jsou tam, stejně jako na letních, ty široké !

0/0
5.11.2007 16:29

ker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: toz tak

V létě?Je tam uvedený květen to může být -5až30st,obdobné testy byly i německých mot. časopisech i za nízkejch teplotách a výsledky byly podobné odkazy bohužel nevím-asi autobild.Ad drážky jde o to,že pokud je na pneu hodně lamel je dobrá na sníh ale horší na jiných površích,proto výrobci dělají kompromisy-plocha lamel/plocha dražek a jsou také i dost výrazné rozdíly mezi zim.pneu jedna je lepší na sníh druhá na led atd

0/0
5.11.2007 19:23

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: toz tak

ty ses totalni demagog

0/0
3.11.2007 19:59

Ivan

Re: toz tak

No ale pokud napadne sníh, alespoň občas tak jsou jistejší ty 175. :-)

0/0
1.11.2007 22:52

cernobila_televize

Re: Re: toz tak

tak to kazdopadne :-)

0/0
1.11.2007 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.