Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejzelenějším autem je Volkswagen Passat na zemní plyn

Hybridní Toyota Prius už není symbolem ekologického vozidla. Její místo zaujímá Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel, který tankuje zemní plyn. Podle autoklubů jde o nejčistší auto, které lze v Evropě koupit. Ekologicky přívětivý vůz je k mání i v tuzemských autosalonech. Jeho cena je 724 600 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milhaus1

Citroen

má ve své nabídce standardně auta na CNG, nikde nevidím srovnání s těmito vozy, jenom je tu jakýsi blivajz o VW a srovnání benzínu, nafty a CNG, čili jinak řečeno, srovní hrušek, jablek a pomerančů - pomeranč je vítěz, protože je nejoranžovější.

0/0
4.5.2009 10:24

Milhaus1

Re: Citroen

...srovnání...

0/0
4.5.2009 10:24

hart

Re: Citroen

ale to má být zelený auto a ne oranžový ;-D;-D prostě VW marketing.. nebo už jsi viděl někde pravdivou reklamu??:-/

0/0
4.5.2009 11:51

škodovák

nevěřim

Nejzelenějším autem je Fabia GREN-LINE, která v nižší střední třídě porazila celou konkurenci,  [>-]R^[>-]

0/0
2.5.2009 17:05

Andee

Hm...

Proč mě nepřekvapuje, že u německého a rakouského autoklubu vyhrál vůz VW ;-D

0/0
1.5.2009 21:55

homoděj

CNG

Já si nechal už před rokem a půl přivézt z US Ford Crown Victoria na CNG.Nad tímto článkem se mohu jen pousmát.

0/0
1.5.2009 18:40

z Vysocan

Re: CNG

To jsi si privez peknou sr4cku. Gratuluji.

0/0
3.5.2009 17:07

iuos

hmm

to nic nemění na tom obřím množství passatů-traktorů, co je "radost" za nima stát v křižovatce :-©:-©

0/0
1.5.2009 7:48

Andee

Re: hmm

Nemáš snad vnitřní cirkulaci? Mě se zapíná automaticky, no problem :-)

0/0
1.5.2009 21:53

panasonic

keci

Vw bude vzdy na chvostu ekologickych aut-uz automobilky v koncernu jako je treba Porsche...to dava jasny dukaz jak asi vsechny tyhle auta jsou ekologicky...

;-O

0/0
30.4.2009 21:20

aaaa

nejzelenější je moje Fabia 1.2 HTP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!§

Řikal mi to dýler když sem auto v prosinci kupoval a píšou to taky v ty škodovácký brožuře. [>-][>-]

0/0
30.4.2009 15:25

homoděj

Re: nejzelenější je moje Fabia 1.2 HTP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!§

Doufám,že máš taky přes celý auto greenline samolepku;-D

0/0
1.5.2009 18:42

Vašek/Brno

klasika

opět ukázka "masírky" od VW a i děs.. Ach jo, kdy Ti redaktoři začnou psát objektivně??Rv:-(

0/0
30.4.2009 13:17

Widnes

Vodíkový vůz Honda FCX Clarity byl zvolen nejzelenějším

...nevím na co si tady hraje Německo, ale "nejzelenějším" autem roku se stala "vodíková" Honda FCX Clarity...   http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=1827

0/0
30.4.2009 13:15

Svoboda

Re: Vodíkový vůz Honda FCX Clarity byl zvolen nejzelenějším

To je přesně vůz dle mého gusta, škoda že v naších podmínkách bych si musel vodík dělat doma elektrolýzou.R^

0/0
30.4.2009 19:10

Prius

Prius

Prius

CO2 Město (g/km)115CO2 Mimo město (g/km)99CO2 Kombinované (g/km)104

0/0
30.4.2009 12:48

Buffalo_CZ

"Rakouský a německý autoklub"

;-DR^

0/0
30.4.2009 12:35

AKA

Who Killed The Electric Car?

video s cz  titulky http://www.mustwatch.cz/film/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-the-electric-car/

0/0
30.4.2009 12:27

Luba

Re: Who Killed The Electric Car?

Doporučuji všem! I majitelům Hummerů :-)

0/0
30.4.2009 17:36

auto_mati_k

mimochodem "odborníci" pražského dopravního podniku

tvrdí, že nafta je čistší palivo než zemní plyn a tak objednali několik set nových autobusů opět na naftu :-©

0/0
30.4.2009 11:51

pavel.61

Rozliseni

Muze mi nekdo pomoct rozlisit CNG a LPG?Jaky je mezi tim rozdil?Diky

0/0
30.4.2009 11:50

auto_mati_k

Re: Rozliseni

LPG je zkapalnělý plyn z ropy skládající se z propanu a butanu a CNG je zemní plyn neboli metan. Pak máme taky svítiplyn, což je vodík se zančnou příměsí jedovatého oxidu uhelnatého (neplést s neškodným oxidem uhličitým).

0/0
30.4.2009 11:53

pavel.61

Re: Rozliseni

Diky.A jen na dokresleni situace.Auto prebudovane na lpg tim padem nemuze napr.tankovat cng a naopak?

0/0
30.4.2009 12:00

auto_mati_k

Re: Rozliseni

to samozřejmě nemůže....

0/0
30.4.2009 12:06

masoreti

13,4 kg/100 km není moc

předně CO2 není škodlivina, je to nezbytný plyn pro život (fotosyntéza), takže hodnotit "zelenost" jen podle tohoto kritéria je blbost. diesely sice mají méně CO2, ale zato více sazí, což je pro plíce živých organismů problém. CO2 je produktem spalovacího procesu, k němuž jsou základní potřebou molekuly O2 + (mnohem méně) uhlovodanů (to jsou nějaké složité molekuly CnHn) v naftě/benzínu/CNG. takže na provoz auta (100 km) padne při spotřebě 5 kg paliva min 9 kg O2, produktem je pak těch asi 14 kg CO2. samozřejmě ve výpočtu je zanedbaná váha dusíku, který se na hoření nepodílí (ale tvoří tu složku sazí), kromě CO2 je produktem hoření také voda (ve formě páry).

0/0
30.4.2009 11:18

auto_mati_k

zastánci smrdutých dieslů jsou směšní

a jejich auta jsou k poblití :-©

0/0
30.4.2009 11:14

Pushkin

To si dělají srandu, ne?!

134g CO2/100km zase není tak fantastické, Škoda Fabia Combi 1,9TDi má 129g CO2/100km a to si člověk pos debou nevozí bombu... Nehledě na to, že v tom článku je chyba, protože v textu je: "Znamená to, že při provozu na plyn konzumuje tento "čistý" vůz v průměru 4,9 kg paliva, což znamená 134 g/km CO2." ... 134g CO2/ 1km snad nemá ani Zil...

0/0
30.4.2009 9:36

Néďa

Re: To si dělají srandu, ne?!

tos špatně pochopil: je to 134 g (něčeho) na 100 km oxidu uhličitého.

0/0
30.4.2009 9:42

Mil

Re: To si dělají srandu, ne?!

Ale ano, je to tak,a le pokud jde o ekologii, tak existuji i jina auta na CNG, ktera maji mensi emise, treba Panda na CNG ma 114g/km, sice je to mensi auto, ale urcite je ekologictejsi. Tohle je stejne jen reklama, navic neuvadeji, kolik to stoji - to si stejne nikdo nekoupi, treba ta Panda stoji normalne v 1.2 187900,- ale s 1.2 CNG stoji uz 328900, takze opravdu nevim, kdo si to koupi.

0/0
30.4.2009 9:53

regazzi

Re: To si dělají srandu, ne?!

Alo no tak, chlapci, nějak vám nejdou jednotky. Množství CO2 na JEDEN kilometr je standardně v rozsahu právě 100-200 gramů. To znamená, že ten Prasát vypustí na těch vámi uváděných 100 kilometrech jízdy 13,4 kilogramů oxidu uhličitého. :-P

0/0
30.4.2009 10:07

Pushkin

Re: To si dělají srandu, ne?!

nj, to je fakt, nevím proč jsem si pořád myslel, že to je na 100km (asi protože spotřeba se udává na 100km :-/ ). Nicméně to pořád nemění nic na tom, že staré PDčko od VW je ekologičtější než plyňák za 725.000Kč. To vyjde levněji koupit si novou Octávku a 300.000Kč si nechat vedle na naftu ;-D A pořád je to ekologičtější řešení ;-D

Jinak díky za opravu :-)

0/0
30.4.2009 10:16

auto_mati_k

Re: To si dělají srandu, ne?!

jezdit Octávkou PD je asi tak ekologické jako topit vyjetý olej v PETlahvích...... :-©

0/0
30.4.2009 11:48

rudastraka

Re: To si dělají srandu, ne?!

ve skutecnosti to je 123 g CO2 / km

na auto stredni tridy to neni tak spatny

chces to porovnavat s fabii ???

0/0
30.4.2009 10:44

Jaromír Vegr

výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

Poslední věta je smysluplná jako celý obsah článku  a takováto soutěž, kde nejsou konkurenti.

Parametry pro soutěž byly asi takováto: může se vybírat pouze nezi vozidly zn. VW  a VW, musí mít možnost jezdit  na "alternativní paliva",  vozidlo na CNG bude mít přednost před ostatními vozidly značky Passat.Pravidla stanovil Váš Shell.

P.S. zásuvej je více, než čerpacích stanic bez ohledu na to, co z nich teče.

http://klub.elektromobily.org/wiki/Mapy_nab%C3%ADjec%C3%ADch_stanic

www.klub.elektromobily.org  

0/0
30.4.2009 8:25

vita

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

a ujede elektrošunt na jedno nabití 800km?

0/0
30.4.2009 9:45

vita

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

a ještě, natankuje za dvě minuty?

0/0
30.4.2009 9:46

Mart

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

Údajná čistota elektromobilů je pouze zbožné přání. Pokud se elektrika pro ty el-mobily nebude vyrábět pouze v nefosilních elektrárnách (vodní, jaderky, solární, větrníky atd.), tak na tom budou el-mobily vždy húře než klasika. Pokud se sečtou ztráty v generátoru elektrárny, na přenosových trasách, v trafostanicích, v nabíječkách, v silové elektronice el-mobilu a v jeho elektromotorech, vyjde vám, že pálit fosilní palivo přímo v motoru auta je efektivnější. Jinak pouze přesunujete exhalace jinam, do okolí elektráren (na uhlí, plyn, olej atd.).

0/0
30.4.2009 9:58

individual

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

Mohl bys sem ten udajny vypocet napsat, prosim?

0/0
30.4.2009 11:04

chev

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

zaplatíš mu za to? ;-D

0/0
30.4.2009 12:53

individual

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

Otazka byla recnicka, protoze je vsem jasne, proc pise teoreticky, bez konkretnich cisel... Aneb udaj typu JPP.

0/0
30.4.2009 13:34

Mart

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

To neznáte google a jak se násobí účinnosti?

1) elektrárna: cca 0,4 (podle ČEZu)

2) přenosová soustava včetně traf: toto je složité určit, záleží na tom kde tu elektriku budete odebírat, ztráty mohou být od 1% do 50%, někdy se ztratí i více než se odebere tak dejme střed, což je účinnost cca 0,75

3) účinnost elmotoru i s elktronikou: cca 0,7

0/0
30.4.2009 14:26

Mart

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

No a celkem to dá 0,4 x 0,75 x 0,7 = 0,21.

Protože od přítomných rozumbradů čekám námitky typu, že lektrárna musí mít víc:

0,6 x 0,75 x 0,21 = 0,315

Účinnost zážehového motoru je kolem 0,3, u dieslu to je cca 0,4 až 0,5.

To je překvapení co?

0/0
30.4.2009 14:27

Mart

Re: výběr byl omezen pouze na vozidla se spalovacími motory

Ja a abych nezapoměl, rekuperace může bilanci elmobilů zlepšit, to je ale při současném stavu akumulátorů trošku problém, protože do nich nemůžete vždy narvat celý brzdný proud (vybuchly by). Na druhou stranu ale do ceny provozu elmobilu musíte započítat ceny aku, které se musí každých pár let vyměnit a které obsahují spoustu ne zrovna EKO materiálu.

0/0
30.4.2009 14:32

Svoboda

První dve věty

jsou naprosto správně, tedy vůbec spolu nesouvisí. I když o nejzelenosti passatu se dá diskutovat, hodilo by se doplnit "sériově vyráběným", zato Prius, ten nikdy zelený vůz nebyl a ani o to neusiloval. Ale výborně se dokázal stát zeleným Symbolem. Viděl bych to na jistou podobnost s Bursíkem a Kačkou.R^

Tak jen houšť a větší kapky .. CNG mám rád, i když bych dal radši přednost vodíku, ale ten musí ještě pár let počkat.

0/0
30.4.2009 7:36

šťoura

Re: První dve věty

Víš, ono není tak "těžké" udělat auto na vodík... hlavní ekologický problém je ve výrobě vodíku.. chápeme? Ten se prostě nikde těžit nedá.

0/0
30.4.2009 7:58

Svoboda

Re: První dve věty

Vím, nejlevnější na masovou výrobu je pyrolíza, ale ta není nijak jednoduchá a docela to stojí jí rozjet. Ale jde to.

0/0
30.4.2009 8:23

xf

Re: První dve věty

Jde o její energetickou náročnost.

0/0
30.4.2009 8:42

Nesvoboda

Re: První dve věty

Jaka narocnost?Staci kapka vody a poradne kladivko.Das tomu ranu a hle...Vodik chytis do cepice a kyslik vyprdis do atmosfery...

0/0
30.4.2009 9:39

Bariq

Podpora státu

Proč se zelení nechovají zeleně? Podporujte tyto typy aut ! Nějaké šrotovné je úplně k ničemu, neřku-li výsledný efekt je právě neekologický. U aut s alternativním pohonem snižte DPH (nebo raději zrušte), z LPG, CNG zrušte spotřební daň, zrušte pro ně i silniční daň a výsledný ekologický efekt bude rozhodně stát za to !!!

0/0
30.4.2009 7:14

rudastraka

Re: Podpora státu

CNG ani LPG nemaji spotrebni dan

0/0
30.4.2009 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.