Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbagů není nikdy dost

Čelní vzduchový vak, boční, hlavový, kolenní... automobilky montují do svých modelů stále více těchto "polštářů", které mají zabránit nejhoršímu v případě nehody. Invence vývojářů ale nezná mezí. Třeba u Toyoty přemýšlejí o zadním airbagu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mikrob

Jezděte radeji MBčkem, cha chá!

http://www.zavolantem.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=112

;-D;-D

0/0
11.11.2007 23:58

honza-v

Airbagy

Nebrat!!!

0/0
11.11.2007 14:14

Lucinka18

Re: Airbagy

Já bych je brala, ale nevím, kam bych je do své kárky narvala ;-D.

0/0
11.11.2007 20:49

hm

nevim

me spise napada, ze to auto je mysleno pro 2 pasazery, na co ochrana vzadu, ale nevim, videl jsem jen 1 foto

0/0
11.11.2007 13:23

yaack

crashtesty jsou blamáž

Oficial crashtesty jsou trochu matoucí. U bouračky jde dost také o hmotnosti, typy nárazů, rychlosti a velikost deformačních zón. Pokud to v 60ce napálí zezadu Patrol do pětihvězdičkového megana, tak se tento se svými pěti hvězdičkami z oficial testů může jít bodnout. Lidi v tom Renaultu budou s velkou pravděpodobností pořádně pocuchaný i vepředu. O čem přesně pak mluví současná podoba crashtestů, které testují jen čelní náraz do statické překážky v jedné rychlosti a jednu typizovanou boční ránu? Jenže ono dělat ty testy blíže realitě by bylo hodně drahé... Takže testy jsou dobré jako vodítko pro pravděpodobné následky u některých typů nárazů, ale hned je k tomu dobré přemýšlet, aby to auto kromě dobrého výsledku těchto testů bylo také co největší a mělo co nejdelší deformační zóny vepředu i vzadu. Z tohoto pohledu se jako dost dobrý jeví dneska třeba VW Tuareg. Jenže kdo na to v čr má..:-/

0/0
11.11.2007 11:48

yaack

Re: crashtesty jsou blamáž

..resp Touareg..sorry..:-)

0/0
11.11.2007 11:52

crashtester

Re: crashtesty jsou blamáž

Crashtesty se delaji typizovane kvuli tomu, aby sly jednotlive pokusy srovnavat. Ad touareg. Kdyz se potkaji 2 touaregy, tak zrovna bezpecne to nebude, takze az budem jezdit v touarezeich, tak pak budem radsi doporucovat T815? Spis bych uvazoval, zda nektere vozy (treba SUV) vubec homologovat pro provoz na komunikacich vyjma spec. vozidel (zachranari atd...).

0/0
11.11.2007 12:09

hans

Re: Re: crashtesty jsou blamáž

Nebude ten tvůj návrh nehomologovat SUV tak trošku závist? Pokud by to tak bylo, jak bys naložil s náklaďáky? Vybudoval pro ně speciální silnice?

0/0
11.11.2007 15:01

cernobila_televize

Re: Re: Re: crashtesty jsou blamáž

nevim jak to myslel prispevovatel prede mnou, ale me se taky ta moda SUV nelibi. Maji dost velkou hmostnost, spotrebu a vestinou v nich jede jeden clovek (60% zena).

Spousta lidi to vysvetluje, ze se chteji citit bezpecneji, to znamena ty druhe svou hmotnosti zrusit.

Zavist je mi ukradena, at si klidne jezdi nejakou lepsi tridou aut. SUV si hraji na neco, co ti lide nikdy nepouziji. Pokud chteji misto pro rodinu, at si koupi auto typu Espace, Galaxy atd..

0/0
11.11.2007 21:58

cernobila_televize

Re: Re: Re: crashtesty jsou blamáž

Skutecne si myslim ze jde o modu, ted jsme videli pred firmou

zaparkovanou novou Q8 a kolegove z prace se z ni mohli utlouct. Me byla

uplne ukradena. Ja bych se zastavil u nejakeho sportovniho auta.

 

Ale klidne mi uvedte argumenty, proc je dobre je mit, nic proti tomu nemam.

0/0
11.11.2007 21:59

Rada.K

Re: crashtesty jsou blamáž

Souhlasím s vámi. Navíc crash testy se často provádí na autech s nadstandardním počtem airbagů pokud se nepletu.

Viděl jsem reklamu na jakéhosi Renaulta. Byla tam uvedená cena za kterou lze pořídit. Pak tam bylo napsané, že v crash testu získal pět hvězd. Pak tam byla hvězdička a dole bylo malým písmem napsané, že pět hvězd dostal model se šesti airbagy. Standard jsou nejspíš max. dva. Tzn. na jedné stránce je cena za základní model se dvěma airbagy (pravěpodobně dvěma) a výsledek crash testu modelu se šesti airbagy. Trošku zavádějící podle mě.

0/0
11.11.2007 22:49

muky

zajimave

Stejne maly prcek Fiat 500 dostal plny pocet bodu za ochranu posadky i bez zadniho airbagu, takze bud jsou u Toyoty neschopni, nebo kde opet jen o PR masaz na zakazniky.

Ono vliv na test pro ochranu posadky zadni airbag mit nebude, takze redaktor by nemusel slepe papouskovat PR material Toyoty k tomuto tematu.  Zadni airbag se projevi v hodnoceni ochrany deti, protoze to, co se deje na zadni sedacce se nepocita do vyledku Adult, tedy posadky, ale do Child, tedy deti.

Tudiz 5 hvezdicek jde hrave udelat i se stavajicimi airbagy, ovsem ne pro deti vzadu.

0/0
10.11.2007 9:51

F

Re: zajimave

SouhlasR^, navíc není až tak důležité jestli má auto 6 nebo 50 airbagů, spíš jak je veliké (délku deformačních zón) a jak má propracovaný skelet;-D(tuhá střední část a kvalitní plechy), takový starý volvo 240 už v 70letech mělo pasivní bezpečnost, o které mnoho dnešních automobilů může akorát snít;-D

0/0
11.11.2007 10:08

qwas

Re: Re: zajimave

Přesně tak. Navíc airbagy opravdu nejsou všespasitelné - a stejně tak nejsou bezporuchové...a věřte že vím o čem mluvím...

0/0
11.11.2007 10:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.