Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Popřejte trabantům! Bakeliťák dnes slaví padesátku

Před padesáti lety se v NDR rozjela výroba vysmívaného i obdivovaného vozítka Trabant. Protože je z umělé hmoty, nejspíš nás přežije.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

Mno

Takovou fábii 1,2 40kW bych s Trabantem taky předjel ;-D

0/0
7.11.2007 17:46

ma

moje dojmy

Asi pred tromi rokmi som jeden trabant vyprevadil na vacsny odpocinok. Siel som s nim rychlostou asi 55 km/h, pricom som chcel jemne pribrzdit v tiahlej zakrute na polnej ceste, kedze ma z nej zacalo nejako vynasat. Vedel som, ze to auto bud brzdi poriadne, alebo nijak, napriek tomu som to brzdenie skusil s citom odstupnovat... Dopadlo to tak, ze auto sa stocilo do hodin, na chvilu postalo- uz som si chcel vydychnut, v tom vsak spravilo kotrmelec, otocilo sa z kolies spat na kolesa. To co z neho osatlo si presne nepamatam, mal som roztrhnuty clenok od  pedalu, otras mozgu a vyklebne rameno. Viem vsak, ze mal odtrhnutu strechu a zlomenu polnapravu. Dodnes na neho spominam rad, aj ked som si s nim moc neuzil. ;-)   

0/0
7.11.2007 15:25

Vječný

Tomu říkám bomba nabídka!!!! :-)

JE PODZIM A MY UŽ NADĚLUJEME!

Máme pro Vás skvělou nabídku! Nová Škoda Fabia 1,2 HTP/44 kW ve výbavové verzi Ambiente s klimatizací může být Vaše za pouhých 3 990 Kč měsíčně!

V základní vybavě tohoto modelu najdete mimo jiné 4 airbagy, ABS, centrální zamykání, posilovač řízení a elektrické ovládání předních oken.

Při využití originálního financování od ŠkoFINu s měsíční splátkou jen 3 990 Kč* (včetně garantované ceny havarijního pojištění a pojištění odpovědnosti po celou dobu financování) dostanete navíc zimní kola zdarma!  

 

0/0
7.11.2007 14:39

Trabush

Re: Tomu říkám bomba nabídka!!!! :-)

Jsi si jist, že jsi tu dobře???

Jdi s tou fobií někam, tato diskuze patří kvalitním vozům!:-P

0/0
7.11.2007 14:45

__XXXX___

Re: Tomu říkám bomba nabídka!!!! :-)

Ne, děkuji. To já radši toho Trabanta :-P

0/0
7.11.2007 17:48

packa1

Re: Tomu říkám bomba nabídka!!!! :-)

Mam dotaz.

Klima se muze zapnout i do kopce, nebo jen na rovince?

Dekuji za odpoved.

S pozdravem Miru zdar

Jiri Kotas

0/0
7.11.2007 22:08

pavel

Re: Re: Tomu říkám bomba nabídka!!!! :-)

Neee, jenom na rovince a z kopce. Do kopce je nutné vypnout klimatizaci, případně i radio, vyhřívání skel a odpojit eškerá zařízení konzumující elektřinu.

0/0
8.11.2007 9:59

honza2007

když si vzpomenu, kolik němců

jezdilo do Bulharska s Trabantem a za ním byl dokonce karavan. No nebylo to super ....vozítko? 8-o

0/0
7.11.2007 14:20

Trabush

GO TRABI GO

Vše nejlepší Trabi, hodně zdraví do další padesátky... VVV

Nenech se otrávit některými ignoranty.

0/0
7.11.2007 14:12

spartaman

Gratulace

S Trabantem jsem prožil mnoho krásných chvil.

A k výročí jim přeju, aby se nadále vyskytovali již jen v muzeích či sbírkách nadšenců. A prosím ještě Trabantíky, aby s sebou na smetiště dějin vzali i Moskviče, Oltcity, Žiguly, Dacie, Wartburgy a další nebezpečné vraky z našich silnic. PaPa

0/0
7.11.2007 14:07

spartaman

Re: Gratulace

Samozřejmě jsem myslel i Š105/120. S tím taky na smetiště.

0/0
7.11.2007 14:10

Pepino

Re: Gratulace

Tak to pro tebe mám špatnou zprávu neboť Volha se chystá vyrábět nový model Siber a Dacii se teď nějak daří :-) Je vidět, že s trábošem nemáš moc zkušeností - žádnej velkej parník, ale svoje si za těch 50 let odpracoval, tomu věř!

0/0
7.11.2007 14:17

spartaman

Re: Re: Gratulace

Myslel jsem to tak, že si právě už svoje odpracoval a že je třeba hledět kupředu. OK?

0/0
7.11.2007 16:29

Pepino

Re: Re: Re: Gratulace

Tak to jo, chápu. Ale kupředu budu občas hledět z kokpitu Trabanta - dokud bude procházet na technické a emisích samozřejmě. OK?

0/0
7.11.2007 17:37

Nejlepší řidič - Mistr světa F

Re: Re: Re: Re: Gratulace

To teda není OK , kriple smradlavej ! Rv

0/0
7.11.2007 18:44

packa1

Re: Re: Re: Re: Re: Gratulace

Je to OK. A vic nez ten hnusny cerny kour za hitlerwageny TDI ;-D

0/0
7.11.2007 22:11

Pepino

Re: Re: Re: Re: Re: Gratulace

Ale nenadávej zakomplexovanej chudáčku, nevíš vůbec o co jde a já ti říkám že můj Trabi je OK R^

0/0
7.11.2007 23:57

FastDriver

No jo, Trabi...

tak pryč s nima ze silnic a hybaj do muzeí

0/0
7.11.2007 13:33

fousek

Re: No jo, Trabi...

Tak to jsou úderná hesla, jak v 50.létech. Probuď se!

0/0
7.11.2007 13:42

FastDriver

Re: Re: No jo, Trabi...

jak to souvisí? kdo má čuchat ten smrad? Doba trabantů už je pryč, prober se sám

0/0
7.11.2007 16:22

Ludek_II

Re: Re: Re: No jo, Trabi...

puch od kuraku na zastavkach ti samozrejme nevadi ;-D

0/0
8.11.2007 6:07

Chris Kelvin

Čekací doba

Pokud vím, tak čekací doba na auto byla v NDR v druhé polovině osmdesátých let rovných čtrnáct let. Myslím, že bez rozdílu typu.

0/0
7.11.2007 12:09

BBarret

Když tam někdo nelil M2T

Tak ani nesmrděly.:-)

0/0
7.11.2007 9:29

spartaman

Re: Když tam někdo nelil M2T

Ale zase nemazaly. Nevím, co je horší. ;-D

0/0
7.11.2007 14:08

Trabush

Re: Re: Když tam někdo nelil M2T

Kolega měl na mysli použití kvalitnějšího oleje než je M2T, nikoli provozu bez oleje;-)

0/0
7.11.2007 15:40

Pepino

parádní stroj

Jde vskutku o fenomén - mám jeden kousek z nostalgie na chalupě a jednoduchost údržby a nenáročnost provozu je opravdu těžko překonatelná. Nevím jestli bych se vydal tisíce kilometrů daleko, ale po okresních silnicích si to užívám. A předjet nečekaně pyšného majitele Superbu nebo Octavie představuje stále ještě parádní adrenalinový výkon a u ostatních řidičů překvapení nad nečekaným útokem dvoutaktního zázraku...

0/0
7.11.2007 9:03

libre

Co je dnes za den?

Popřejte trabantům! Bakeliťák dnes slaví padesátku

První trabant sjel z výrobní linky ve východoněmeckém Zwickau 7. října 1957

0/0
7.11.2007 8:01

Chris Kelvin

Re: Co je dnes za den?

A Ty nevíš, že říjnová revoluce byla v listopadu.....?!?!?!? ;-)

0/0
7.11.2007 12:08

petrmalyx

Hezka rada

A jak je videt, pocita s ceskou mentalitou. Jak jinak vyjadrit pojem "zabomysi valky"?

0/0
7.11.2007 6:38

lukas

Trabant v HU

Trabant je proste nesmrtelnej...zahadou je, ze spousta 4 taktu  jezdi po Madarsku... 8-o

0/0
7.11.2007 0:47

Petr

Re: Trabant v HU

neni to zahada - to byl posledni blok v RVHP kde se jeste mohli prodavat. Kdyzi sem videl elektrickyho trabanta. To teprv byla frajerina :). Motor a baterky z nadrazacky jesterky prezdivane bonbon. Nabijel to na nocni proud. Jedny v aute , druhy na nabijecce. Motor ve predu, baterky v kufru kombika. Normalne s tim jezdil kazdej den do prace.

0/0
7.11.2007 12:00

fousek

Re: Re: Trabant v HU

Jinak taky Maďarsko mělo s NDR větší objem zahraničního obchodu, neš s naámi. Proto i víc východoněmeckých aut.

0/0
7.11.2007 13:43

lukas

Re: Re: Re: Trabant v HU

No ja si rikal ze je tady tak moc Trabi a jeste 4 taktu Wartburgu.. a musim rict ze jeden tady v HU s 1,4 i mazal jako krava..musim priznat ze na takovou popelnici to frcelo jak nikdy...Madari tvrdili , ze se na konci d wartbecu montvali motory z VW ,ale to jsem jen slysel, takze nevim,ale celkem by me to zajimalo. :-/

0/0
7.11.2007 20:51

packa1

Re: Re: Re: Re: Trabant v HU

Ano. Koncem 80-tych let se do Trabantu montoval licencni motor VW 1,1 l a do Wartburgu 1,3 l.

0/0
7.11.2007 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.