Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafťák zabiják: emise způsobují houstnutí krve

Dieselové motory, do kterých se Evropa zamilovala a jejich podíl v prodejích stále narůstá, způsobují infarkty a mrtvice. Výzkumníci ze Skotska a Švédska zjišťovali, jaký vliv na lidské zdraví má to, co čoudí z výfuku naftového auta. Zjistili, že vypouštěné emise způsobují houstnutí krve, které může vést k infarktu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

warhead

joo

az bude hybrid za cenu pro lidi pak mozna ;) do te doby nafta rulz :-P

0/0
13.11.2007 16:52

Rolf

Léčba naftou

Aha...já v dětství trpěl sníženou srážlivostí krve a od jisté doby se to u mě neobjevuje. Takže díky nafťáci:-)

0/0
12.11.2007 9:22

LEŠEK

Re: Léčba naftou

 Asi jseš nedonošenej (Y)navíc máš i něco s mozkem Rv

0/0
15.1.2009 11:07

ing.bambam

houstnutí krve

Když vidím některé řidiče,nejenom naftových vozů,tak mi skutečně tuhne /houstne/krev v žilách.Motorismu zdar Ing.Bambam.;-D

0/0
12.11.2007 8:23

ix.

STOP vrahům za volantem--kamery na mýtné brány!!!

0/0
11.11.2007 13:27

spartaman

Re: STOP vrahům za volantem--kamery na mýtné brány!!!

Ix na mýtnou bránu. Prosím pověsit hned vedle Šimonovského.

0/0
12.11.2007 11:14

majklef

výměna baterií

Proč by se musely měnit každou chvíli??Klasický baterky vydržej 1000 nabití,takže při nabíjení každej den jsou to 3 roky....

0/0
10.11.2007 23:24

řidič

Re: výměna baterií

možná 1000 x nabití, to je teorie. A také dojezd je jen do 200 km u nových, po 500 stech nabitích tipuji dojezd tak max 75 km.

Tedy nabíjíš je jednou ale i 5x denně. Díky, to nechci.

Cesta z Ostravy do Prahy by nebyla za cca 4 hod ale s dobíjením tak 12 hod. Rv

0/0
12.11.2007 10:18

Revo

Noja si sve Audi ponecham

muj naftovy zabijak me prijde vhod, az to do me loupne nejakej vykulenej jouda kterej vytocil motor sveho benzinovyho pezotku nad 5000 :-))) Pak mi muj zabijak Audi zachrani zivot

0/0
10.11.2007 20:14

kuba78

Re: Noja si sve Audi ponecham

muzu se zeptat jaky maji vliv pritomnost naftoveho motoru v audi a vytoceneho benzinoveho motoru v pezoutu na bezpecnost pri srazce?

0/0
11.11.2007 13:05

ix

Policejní kamery na mýtné brány...obrana před piráty....

0/0
10.11.2007 19:47

bajer@atlas.cz

debilita

vyhodíme auta se spalovacím motorem a budem všichni jezdit na elektriku,vyrobenou v tepelné elektrárně z hnědého uhlí na baterie,který se každý rok vyhodí a koupí nové ???;-O

0/0
10.11.2007 16:30

ota

pomůže jedině

zakázat kamiony, jejich řidiči jsou svrab a neštovice:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©fuj:-© takový hnus:-©

0/0
10.11.2007 10:51

JARDA

Re: pomůže jedině

Ten svrab a neštovice ti vozí žrádlo do obchodu a jiné věci....:-P[>-]

0/0
11.11.2007 13:47

Antisocan

test

n;img]http://g.idnes.cz/u/disk/vomit-smile.gif n;img]

n;url]http://www.google.com n;url]

0/0
10.11.2007 10:44

vtech

ja to rikam furt

nafta patri do traktoru

0/0
10.11.2007 8:55

Hemofilik

Hustsi kref?

To mi rikate, me hemofilikovi az ted? Od zitrka zacinam slukovat dyzly.

PS: Nechtel by pro me nekdo chytat vyfukove plyny nejlepe z TeDeIcka do pytliku, dobre zaplatim.

0/0
9.11.2007 23:18

performer

Re: Hustsi kref?

motor ze starého Golfa a v ložnici TDI stan (TDI verze kyslíkového stanu) nad postelí by neměl být problém opatřit ;-) 

0/0
10.11.2007 0:52

Ivan

KAMIONY NA ŽELEZNICI!!!!

KDY KONEČNĚ DAJÍ KAMIONY NA ŽELEZNICI? K ČEMU TA ŽELEZNICE JE? JSME TRANZITNÍ ZEMÍ KDY KAMIONY NIČÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ, SILNICE, ZPŮSOBUJÍ ZÁCPY ATD. JAK JE TO VŮBEC MOŽNÉ?NEBO ALESPON DŮSLEDNÁ KONTROLA:PŘEVÁŽENÍ KAŽDÉHO KAMIONU,MÝTNÉ 10XVYŠŠÍ,VONO JE PŘESTANE BAVIT JEN NAŠÍ ZEMÍ PROJÍŽDĚT:-©:-©:-©:-©

0/0
9.11.2007 22:48

ehm

Re: KAMIONY NA ŽELEZNICI!!!!

A když náklaďáky nebo zboží z nich budou jezdit vlakem za nehorázně větší sumu peněz bude ti dobře i z toho že dojde ke zdražení skoro všeho ??? Zase prostě další tukan.;-O(Y);-€

0/0
9.11.2007 23:25

performer

Re: Re: KAMIONY NA ŽELEZNICI!!!!

no je pravda, že v USA zvládají přepravovat po železnici násobně větší procento nákladů než v EU.... Na krátké vzdálenosti je to samozřejmě nesmysl. Problé popisovaný v článku se ale týká beztak měst - tedy osobních aut, dodávek a autobusů MHD. S kamiony jezdícími po dálnicích až tak nesouvisí....

0/0
10.11.2007 0:55

LEŠEK

Re: Re: KAMIONY NA ŽELEZNICI!!!!

 To jsi teda trouba !V  USA se po železnici nevozí nic, v malém procentu nerostné suroviny a uhlí do nejbližších elektráren.

0/0
15.1.2009 11:13

Antisocan

Re: Re: KAMIONY NA ŽELEZNICI!!!!

Hehe, další socka co nemá na máslo za 60,- Kč ;-D

0/0
10.11.2007 10:42

chatab

Re: Re: Re: KAMIONY NA ŽELEZNICI!!!!

A kde ze maj to maslo za 60 kc, ze sem si nevsim...;-D

0/0
10.11.2007 21:41

Ikhor

Proč?

Proč se už nevyrábí auta čistě na elektřinu? Pro člověka, který jezdí do práce a do obchodu (a takových řidičů je myslím většina), to bohatě stačí. Těch pár prototypů, co dnes existuje, vydrží na jedno nabití jet až 400km a dosahují rychlosti hodně přes 100km/h (přesné číslo si nepamatuji). A přitom jsou jen o něco málo dražší než obyčejná auta - a to s motorem a baterií vyrobenou pouze v několika kusech! Při sériové výrobě by cena šla hodná dolů. A kdyby člověk nabíjel jen při nízkém tarifu, tak by jezdil prakticky zadarmo. To jsou s tím takové nepřekonatelné problémy, nebo si parta šejků, oligarchů a kovbojů jednou řekla "Na benzín se prostě jezdit bude, a ne že ne", a nikdo si od té doby nedovolí rozbít jejich monopol?

0/0
9.11.2007 22:36

Performer

Re: Proč?

mysím, že elektroauta nejsou o málo dražší, jsou o hodně dražší. Navíc to nejdražší jsou baterie a to je v podstatě spotřebák... tj musejí se co chvíli měnit, takže ježdění skoro zadarmo se určitě nekoná.... Navíc si nejsem jistý, jestli při masové výrobě cena nějak významně poklesne - ty baterie jsou totiž drahé už z principu (použitými materiály) a ne až tak složitostí výroby... takže  nevím nevím ....

Možná až bude ropa za 500$/barel....

0/0
9.11.2007 22:48

Martin

Re: Proč?

1) pokud nechceš mít místo spolujezdce baterky, tak dojezd není 400 km, ale něco kolem 100 km

2) svícení zejména dálkovými světly podstatně snižuje dojezd

3) topení v elektromobilu je na benzín 8-o

4) absence klimatizace, zřejmě v elektromobilu vůbec nebude.

5) pokud by jenom všechny osobní auta přešly na elektřinu, potřebovali bychom zhruba 16 nových Temelínů kvůli nabíjení vozidel !!!

0/0
10.11.2007 1:09

Vlk

Re: Re: Proč?

Tak sakra už ty Temelíny stavte. Při rychlosti naší legislativy a šejkama placených "aktivistů" moc času nezbívá!!![>-]

0/0
10.11.2007 1:47

petr

Re: Re: Proč?

ad 1) 100km na denní dojíždění do práce pro většinu lidí stačí, auto se dobije přes noc nebo v práci

ad 2) existuje technologie LED, který velmi výrazně snižuje spotřebu energie, zatím ji nabízí jen pár luxusních aut (je to relativně novinka)

ad 3) topení na elektřinu není problém, vždyť elektrické topení je normální a dieselová auta mají elektrické přihřívání, aby se motor dostal rychle na provozní teplotu. Jen to zkrátí dojezd

ad 4) klimatizace 100% půjde, vždyť je to lednička. Jen to opět zmenší dojezd

ad 5)  tak postavme další + používejme sluneční kolektory nebo další technologie jako malou výpomoc

0/0
10.11.2007 11:23

Dýka

Re: Re: Re: Proč?

S nabíjením elektromobilů nebude u nás vzhledem k nadbytku NEREGULOVATELNÉHO výkonu žádný problém. Každý průměrně vzdělaný člověk ví, že elektrárny musí běžet ve stálém výkonovém režimu. A tak v noci čerpáme jako trotlové vodu do kopce, aby bylo tu elektřinu kam "uskladnit". Takhle by byla síť smysluplně zatížená i v noci.

:-) A kdo tvrdí, že elektromobil je drahý... ano, ale při sériové výrobě se to srovná. A hlavně - výrazně klesnou náklady na opravy a údržbu (elektromobily třeba už z principu nemají klasickou převodovku a elektromotor může přímo pohánět hnanou nápravu). 100 km je do města až až.

0/0
10.11.2007 19:39

o

Pomůže

Vyhnat kamiony ze silnic na vrakoviště a slisovat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
9.11.2007 22:29

Olda

Re: Pomůže

jasně;-D, brzy na ně dojde, akorát ničí silnice a způsobují nehody tupci:-© vymašťěný:-©

0/0
9.11.2007 22:41

ehm

Re: Re: Pomůže

a kdo ti vozí jídlo až pod rypák co ? :-©;-O:-©X

0/0
9.11.2007 23:14

performer

Re: Re: Re: Pomůže

koukám, že vymaštěný kamioňák ehm moc smyslu pro humor nepobral ;-D

0/0
10.11.2007 0:50

vtech

Re: Re: Re: Pomůže

1. nevim proc by k hypermarketum na okrajich mest nemohl jezdit vlak

2. v cetrech mest jsou kamiony zcela neomluvitelne - rozvoz zbozi muzou delat treba nocni tramvaje/trolejbusy

Zbyla 2% jsou nutne zlo. 50ti nasobny pokles kamionove prepravy by se asi Cesmadu nelibil, ale to je jejich problem.

0/0
10.11.2007 9:06

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Pomůže

Asi ale bude rozdíl tahat zboží 400 m od tramvajové zastávky nebo 2 m od místa, kde zastavil náklaďák.

0/0
10.11.2007 18:56

rt

Re: Re: Re: Pomůže

řidiče kamionu upálit a bude klid;-D;-D;-D;-D mamrdy jedny blbý:-©:-©

0/0
10.11.2007 10:49

ix

Na každou mýtnou bránu policejní kameru.......

0/0
9.11.2007 22:12

bijec

Já si koupil

fabii s 1,2HTP  benzín a jsem spokojen, spotřeba relativně nízká, motor překvapivě živý a výkonný, povinné ručení za slušné sazby a k přírodě je to celkem šetrný motor... Dle mého názoru by nafťáky měl stát co nejvíc znevýhodňovat.

0/0
9.11.2007 21:06

performer

Re: Já si koupil

při určitém talku veřejnosti na smpravedlivé zdanění phm by nějaká změna přijít mohla. Zatím je to ale každému jedno.....

0/0
9.11.2007 21:09

ehm

Re: Já si koupil

Ano jsi idiot. Když si někdo koupí chrchel který žere 7 litrů na 100km tak to udělal kus práce pro ekologii.

Vezmi si návod k použití a nauč se namačkat si na počítači kolik to doopravdy žere. A pak mel o ekologii.:-©;-O(Y)

0/0
9.11.2007 23:16

performer

Re: Re: Já si koupil

hele kriple nenadávej! Jestli to má jako auto do města tak je to úplně v pohodě a je to tam nesrovnatelně ekologičtější než nějaký smrdutý dieselák (i kdyby měl poloviční spotřebu, jako že nemá).

0/0
10.11.2007 0:49

kenvelo

Re: Re: Re: Já si koupil

Ale 3,14ču!  Zkus se jednou podivat na hodnoty emisi naft'aku a benzinovych motoru a zjistis ze jsi osel s turbodmichadlem!(Y) 

0/0
10.11.2007 15:47

jb

Re: Re: Re: Já si koupil

hele kriple dvojitej,jestli má do města auto těžký 15 metráků poháněný motorem do vysavače ,tak je to debil s přezdívkou performer .To asi v ABC mladých koumáků nepíšou,jak musí vytáčet prskavku,aby se rozjel viď !

0/0
10.11.2007 22:04

performer

a proto stát naftu podporuje......

Stát nízkým zdaněním nafty ještě víc podporuje rozšiřování diselů . Je to prostě hnus.... Špína, smrad, rakovina a teď i infarkty a mrtvice.....

0/0
9.11.2007 20:57

Krak

Re: a proto stát naftu podporuje......

Pane performer, vám se zdají daně nízké? Jste asi nemocen...

0/0
9.11.2007 21:15

performer

Re: Re: a proto stát naftu podporuje......

RvmamrdeRv

ve srovnání se zdaněním benzinu se mi zdají velice nízké! Že je potřeba daně posuzovat relativně je snad zřejmé, proto jsem to ani nezmiňoval.... 

0/0
9.11.2007 21:21

Krak

Re: Re: Re: a proto stát naftu podporuje......

Podle úvodu budeš asi inteligentní koumák. A není naopak zdanění benzínu velice vysoké? Miluju bojovníky za vyšší daně...

0/0
9.11.2007 21:50

performer

Re: Re: Re: Re: a proto stát naftu podporuje......

blbče podívej se co to znamená  "relativně" ..... 

0/0
9.11.2007 22:11

Krak

Re: Re: Re: Re: Re: a proto stát naftu podporuje......

Ano, tak to bývá, obsah odpovídá formě. Pokud se někomu zdá skoro stoprocentní zdanění nízké... mě tedy ani relativně.

0/0
9.11.2007 22:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.