Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diesel? Na delší vzdálenost

Auto na naftu se stále vyplatí, ale kvůli rekordním cenám paliva je třeba ujet za rok více kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Warhead_bia :P

mno jde taky o vydrz motoru

benzin se nemusi tolik servisovat , i kdyz turbo sice o neco dele ale na benzinu musi taky na repas , ale hlavne lepsi diesly jsou stavene na minimalni vydrz 500k km ;-)

0/0
15.11.2007 13:08

na 500 tisíc???

Re: mno jde taky o vydrz motoru

Myslím že to už dávno není pravda a přímo v servisu mě potvrdili, že dnešní životnost výkonného dieslového motoru je menší než u benzinového. Sám mám vůz s benzinovým motorem o objemu 1.6 a má najeto téměř 370 tis. km a ještě to na konec nevypadá. Myslím že s vozem ještě možná 100 tisíc najedu. U dieslu by byl v těchto kilometrech motor zralý na repas, protože je mnohem více namáhaný vysokými tlaky nemluvě o nejdražších věcech jako jsou vstřiky, turba, čerpadla atd. atd. U mého benzínu vyjde kompletní repas na cca. 46 tisíc Kč za což by bylo u dieslu tak turbo s váhou vzduchu. 

0/0
15.11.2007 19:51

Warhead_bia :P

Re: Re: mno jde taky o vydrz motoru

repas je samozrejme drazsi ale ze by byl zraly na repas ? ja znam dost co maji pul mega a par jich to dotahlo k sedmi stovkam (ale opravdu jen par) , je to podle systemu vstrikovani , novejsi nejsou takove drzaky ;-)

0/0
16.11.2007 10:27

a

Re: Re: Re: mno jde taky o vydrz motoru

No je to tak jak píšeš. Starý TDi s 66 kW vydrželo bezproblémů těch 500 tisíc a skoro nic neodcházelo nemluvě o starých 5 válcových TDi z Audin. Ty namotaly klidně i těch 700 tisíc. To je ale historie a dnešní vysokovýkonné diesly vydrží tak polovinu. Respektive to pak začne být velmi nákladný špás na údržbu. Takže on to dřív nebo pozdějc každý prodá a stěží najede přes 350 tisíc, pokud se nechce ekonomicky zasebevraždit... ;-D

0/0
16.11.2007 15:16

opas

Já mám dvě auta...

Diesel Smarta se spotřebou 3,5l ;-D

Jednou týdně natankuju 16-17 litrů, což je při ježdění 100km denně úplně super. I kdyby nafta stála 40, tak mě to nevadí, aspoň bude menší provoz.

0/0
15.11.2007 7:58

Johny

Re: Já mám dvě auta...

Hm, a já mám C4 1,6 HDi 80 kW a spotřeba 6 l/100 KM v průměru. Hlavně jezdim ve městě občas i mimo. Jezdim trochu sportovnějším stylem a fakt to na spotřebě neni až tak moc znát oproti benzínu... V rodině máme jenom jednoho benzína ze čtyř!

0/0
15.11.2007 12:19

tud

Nevyhodnost dieslu...

U auta nižší střední třídy je rozdíl v pořizovací ceně vozu s benzinovým/dieslovým moterem cca. 50-100 tis. Kč. Tedy u motorů se stejným výkonem. Rozdíl v průměrné spotřebě je okolo 0,8 až 1.5 l při téměř stejné ceně benzin/nafta. Z toho vyplývá, že člověk ušetří okolo 0,3-0,4 kč na kilometru. Na vzdálenosti 200 tisíc km. to dělá zajímavých cca. 70 tis. Kč ve prospěch dieslu. Na druhou stranu na této vzdálenosti je nutné u dieslu navíc 1x měnit vstřikovací trysky (cca. 30-40 tis. Kč), dále je i pravděpodobnost repasu turba (15-30 tis. Kč), častější výměna pneumatik, brzd, akumulátoru a samozřejmě dražšší pojištění. Navíc při prodeji vozu je rozíl v cenně minimální, takže je nutné počítat u dieslu s větší ztrátou hodnoty. Kdo umí počítat, tak dojde jednoduše k závěru, že je diesl nevýhodný nemluvě o horším komfortu cestování v podobě vyššího hluku a vibratcí u dieslových motorů.  

0/0
14.11.2007 18:25

tedy

Re: Nevyhodnost dieslu...

souhlas, je to tak... zapoměl jsi třeba i na to, že v případě havárky je na dieslu vždycky větší škoda. Např. u passatu stojí rameno přední nápravy u benzina 8 tis. Kč a u diesla 15 tis. Kč, protože je víc dimenzované, problémy s váhami vzduchu, občas se špatnou naftou, občas se seřízením motoru, které je u dieslu problematické když jedna s trysek se záhadných důvodů nedávkuje dobře a někdy stačí jen vyměnit trysky z jednoho válce na druhý atd. atd. Diesl už nechci a to jsem měl několik vozů po sobě v naftě. Navíc dnešní benziny už nejezdí za 15 l...

0/0
14.11.2007 18:30

Berliner Bárt

Re: Nevyhodnost dieslu...

Tak dovolil bych si nesouhlasit s pár věcmi. První věcí je dražší pojištění. To platí jen u některých značek. Ale třeba u PSA a Fordu rozšířené a dost kvalitní diesly 1,6 jsou ve stejný kategorii jako stejně výkonné benzíny, to stejné platí i pro 1,8 TDCi/TDDi. Jen koncern VW zvolil objem pro český hranice dost nešťastně...

Další věcí je údajná větší ztráta hodnoty. No nevím, jetý diesel jsem kupoval před rokem a při stejném nájezdu a stáří byl rozdíl mezi stejně výkonným dieslem a benzínem okolo 15-20%... Neboli obecně platí, že diesly se i jako jetý prodávaj o dost dráž. S tím zbytkem bych mohl podmínečně souhlasit. I když u těch trysek jsem trochu na pochybách. Tatík najezdil s TDIčkem něco okolo 250tis km a neměnil ani turbo, ani trysky. Jen dvakrát váhu vzduchu, ale to je u VW motoru evergreen ;-)

0/0
15.11.2007 13:43

mafioso

Líná huba,

holé neštěstí (Y).Já jezdím na naftu za celých a ruinujících 15 Kč

0/0
14.11.2007 17:38

Alfik

Re: Líná huba,

joo, včera je ukazovali na Nově jak se dostávali k levným PHM :-)

0/0
14.11.2007 23:51

gat

KDE JE TA VÝHODA???

Kdo najezdí ročně 15 tisíc kilometrů, ušetří mu dieselová fabie (1,9 TDI, 77kW) oproti benzinové (1,6 16V, 77kW) i při započtení dražší pojistky pět tisíc korun.Při 30 tisících najetých kilometrů však činí rozdíl už 15 tisíc. Rozdíl v pořizovacích cenách aut je necelých 70 tisíc. - fabia s najetými 150t km je na odpis a provoz + koupe vozu je stejna jako u benzinu 8-o - nehlede na to, ze servisovat diesel je financne trochu jine kafe

0/0
14.11.2007 17:07

Warhead_bia :P

joo

upraveny TDI a pri maximalni zatezi prumer 8l , maximalni zatezi rozumejme u benzinu 30 ;) usetri ? ano usetri , rakovinou se ohanejte az prestanou jezdit stary nakladni vozidla , do te doby jsou tyto vykriky naprosto bezpredmetne ;-)

0/0
14.11.2007 11:09

gat

Re: joo

30l asi benzinova volha, woe???8-o

0/0
14.11.2007 17:08

Warhead_bia :P

Re: Re: joo

ty asi neznas spotrebu u maximalniho vstrikovani , kdyz vezmu prumerny koncernovy motor ze ?

0/0
15.11.2007 13:04

Kuca1982

Re: Re: Re: joo

Otec má oktávku TDI, klasika 90 koníků, 40 tis. najeto a když jí vezmu "pod krkem" tak ve 180 určitě nepapá jen 8 litrů ale nějakých 10, 11 litrů . Je pravda že moje Xsara 2.0 16V v takové rychlosti bere těch 17, ale to má pořád do 30 litrů hodně daleko...

0/0
15.11.2007 13:17

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: joo

no tak ja osobne mam 140 koniku a ve 220 to samozrejme 8 nebere , mel sem na mysli jizdu treba v serpentynach na plny plyn kde turbo tlaci co muze ;-) a tech tricet je ze zkusenosti z par turbo benziny ;-)

0/0
16.11.2007 10:30

kenx

1.9TDI PD 77kW

Také přispěji svou troškou do mlýna. Osobní zkušenost mi říká že tento motor je celkem povedený, spotřebu držím pod 6 litrů nafty u auta které má přes 1.5 tuny. Úžasné je že auto jede velice slušně i když je plně naložené, 4 dospělí, v kufru dva pytle brambor + nějaký zavazadla a ono to pořád jede, tam kde jsem čekal že to bude tragedie zvyklej na 1.6MPI tak se tragedie nedostavila a spotřeba stoupla jen nepatrně.

0/0
14.11.2007 7:43

Brutus

NO-1

Auto na naftu se stále vyplatí, ale kvůli rekordním cenám paliva je třeba ujet za rok více kilometrů. ;-D To je hláška roku... Aby se mě diesel vyplatil tak musím o víkendu jen tak kroužit kolem města... R^ To se vyplatí.

0/0
14.11.2007 6:35

tmf

Re: NO-1

ne prostě si koupíš benzín.

Není moc lidí kterým se diesel vyplatí. Příklad v článku= "návratnost" cca 5 let, ovšem to už bude muset mít to auto novou baterku, možná něco na předku poštolovat nebo tlumiče vyměnit bo diesel je těžký takže návratnost se jistě o rok, dva posouvá a a pak už nic bo to je čas aby auto "šlo z domu" a človíček koupí nové úsporné dieslové.

Nepřijde mi to jako výhoda.

0/0
14.11.2007 12:07

gat

Re: Re: NO-1

máš pravdu, protože pokud budeš citovat článek, ve kterém je uváděno jako zlomových oněch 30tkm/rok, tak za 7let nepujde fabia z domu, nýbrž se rozpadne 8-o

0/0
14.11.2007 17:15

Alfik

Re: Re: Re: NO-1

no ono je to jedno jak jestli na korbě náklaďáku při svozu na vrakoviště nebo s 70 000 ;-) najetými km do bazoše. Ale půjde.

0/0
14.11.2007 23:55

Tonda

nafta musí kouřit!!!!!!!!!!!!!!!!pak je to paráda!!!!!!!!!!!

!Jedině silné TDI bez filtrů, at se kouří za kočárem a zelený b.lbouni:-© trochu zčernaj;-D, jedu svých 2 kila kopec nekopec (i naloženej) a mám tam 7L. Benzín by bral 15!

0/0
13.11.2007 19:01

AntiBenal

Re: nafta musí kouřit!!!!!!!!!!!!!!!!pak je to paráda!!!!!!!!!!!

R^ Přesně tak!

My třeba i doma topíme odpadem. Je to zadarmo a teplo věčí než s dříví nebo plinu!!!

To ale zelení pitomečci nepochopý a a jen závydí

0/0
14.11.2007 10:19

David

Re: Re: nafta musí kouřit!!!!!!!!!!!!!!!!pak je to paráda!!!!!!!!!!!

Tomu prostě nevěřím.8-o

0/0
14.11.2007 16:03

Jura

Re: nafta musí kouřit!!!!!!!!!!!!!!!!pak je to paráda!!!!!!!

Bez si pro davky blbecku, uz ti prisla podpora, jinak ten internet a chlast nezaplatis. ;-D

0/0
14.11.2007 11:09

Mak1

Gdyž mě se na TDi líbí to,

že to na dálnici rozjedu na těch 150-160 a spotřeba je v normě.

Když to udělám v benzíňáku, tak jsem na 10-11 - a to už je znát

0/0
13.11.2007 15:34

smolicek123

Re: Gdyž mě se na TDi líbí to,

Doufam, ze se ti taky bude libit rakovina plic a za usetrene penize si priplatis nadstandard na onkologii. Azbest si domu dneska taky nikdo nedava, i kdyz je to urcite super izolant a nikdo o tom nediskutuje.

0/0
13.11.2007 15:41

Mak1

Re: Re: Gdyž mě se na TDi líbí to,

azbest nefrčí - teď je v kurzu polystyrén. A ten se prý odpařuje a je také rakovinotvorný ;-(

0/0
13.11.2007 15:42

Performer

Re: Re: Gdyž mě se na TDi líbí to,

On své tdi nedýchá. A to že dýchá tdi jedoucí pře ním nezmění, ani kdyby jel v elektomobilu. Tak to bohužel je a bude......

0/0
13.11.2007 15:43

art

Re: Gdyž mě se na TDi líbí to,

Ne všechno co se vyplatí je good:-)

0/0
13.11.2007 15:59

Performer

výhoda LPG

výhoda LPG je hlavně v tom, že i když stát zvedne zdanění LPG užívaného v dopravě, můžete nadále čerpat nezdaněný plyn užívaný k topení. U CNG to bohužel nelze, resp. to není jednoduché.......

0/0
13.11.2007 13:20

larix

Mé zkušenosti

Mám zkušenosti ze škoda Forman LPG, Fabie 1,2, Fabie 1,4, pak octavie 1.9TDI a teď mám novou octavii 1.9tdi 77kw.

Nejlevněji jsem jezdil s LPG formanem a Oktávkama... cca. 1,50kč/km. O padesát procent levnjěší LPG dohnala o 100% vyšší spotřeba oproti TDI oktávce. Nejsem žádný závodník, ale skřípu zubama, když musím jet někdy benzinovou fabií. Na výkon neúměrná spotřeba, navíc je známá věc, že když jedete agresivně s naftou, tak spotřeba stoupá mnohem míň strměji, než při agresivní jizdě s benzínem...

A taky se mi líbí argumenty, že je nafta dražší na pořízení. To samozřejmě je, ale mrkněte do inzerátů o kolik dráž to auto zase po několika letech prodáte v bazaru oproti benzinové verzi. Výše pojistného se s výší bonusu taky celkem maže, takže zbývá pravidelná údržba. Určitě je cifra vyšší, ale myslim, že v celém kontextu je celkem zanedbatelná... Hlasuju pro Diesel - a vůbec mě nezajíma, jestli je o kačku  levnější či dražší...

0/0
13.11.2007 13:07

qwas

Re: Mé zkušenosti

Jenže když si srovnáš  3,5 litrovej benzín se stejně objemným chrochtem tak už ta tak jednoznačný není :)

0/0
13.11.2007 16:32

homeles

ste trotli

Uvědomte si, howrda, že traktor žere k*rewsky míň než benzin, např. dokávka co si v benzínu vezme 15L si ve srovnatelným výkonu v naftě veme 10L. A navíc nafťák tahne vod spodu a je efektivnější. Takže vo čem to tu do pici k*rwa melete???:-©

0/0
13.11.2007 12:05

r72

Re: ste trotli

Komu není rady tomu není pomoci. Nikdo tu netvrdí, že jsou auta, ve kterých se diesel vyplatí. Problém je v tom, že se diesel masivně kupujou i lidi, kterým se nikdy nevyplatí a dále druhý problém je v tom, že už z principu, na kterém je diesel založen způsobuje větší ekologickou zátěž a má negativnější vliv na zdraví lidí zejména ve městech. To je ten problém, o kterém se tu mluví. Na jedné straně je současný diesel motor s vyšší náročností na výrobu a na druhé straně benzín motor s vyšší spotřebou a je na každém jak se rozhodne. Ekol. zátěž je na podobné úrovni.

0/0
13.11.2007 17:05

performer

a teď ještě správně nastavit daně z phm

A teď ještě správně nastavit daně z phm, aby už nebyl benzin zdaněný nesmyslně více než nafta. Daň by měla odpovítat minimálně množství emisí CO2, které při spálení daného paliva vznikají... (u nafty je to více).

0/0
13.11.2007 12:04

rudastraka

Re: a teď ještě správně nastavit daně z phm

rek bych, ze spalenim stejneho mnoztvi nafty a benzinu vznikne temer stejne mnozstvi CO2, ale s tim zdaneni souhlas

0/0
13.11.2007 14:03

r72

Re: Re: a teď ještě správně nastavit daně z phm

Mám obavu, že se trošku mýlíš. Nafta je bohatší na uhlovodíky a při spálení 1l nafty vznikne o 8% více CO2. Je (mělo by to být ) zohledněno i v tabulkách emisí CO2 dle modelů.

0/0
13.11.2007 14:17

r72

Re: Re: Re: a teď ještě správně nastavit daně z phm

Ten rozdíl činí dokonce 11%. CO2 na 1 l.

0/0
13.11.2007 14:27

performer

Re: Re: Re: Re: a teď ještě správně nastavit daně z phm

Díky, za doplnění R^

0/0
13.11.2007 14:36

r72

Re: Re: Re: Re: Re: a teď ještě správně nastavit daně z phm

Ještě se trochu rozepíšu. Nafta je více závislá na ceně ropy a benzín je náročnější na výrobu. Při současných cenách ropy (při pominutí zdanění) je již benzín levnější, navíc v evropě jsou rafinerie koncipovány na určitou výrobu benzínu a nafty a kapacita na výrobu nafty již nemá příliš velkou rezervu. Do budoucna (dlouhodobě)lze očekávat další růst ceny ropy a zvýšení ceny nafty.Jak se zachová EU, zda bude preferovat naftu či benzín je ve hvězdách  - to, že zavedla (snaží se zavést)přísnější normy pomůže skokovému vývoji u benzínových motorů,který v posledních 10letech stagnoval a může přispět  i k lepšímu zdravotnímu stavu lidí ve městech. Otázka je zda se situace trošku nezmění a nestanou se diesely levnější jak benzíny. Vždyť při koupi auta jde o peníze až na prvním místě.

0/0
13.11.2007 14:53

Performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: a teď ještě správně nastavit daně z phm

no je fakt, že u v současnosti se v rámci downsizingu rozšiřujících turbobenzinů už se cena s turbodiesely skoro srovnala.....

0/0
13.11.2007 15:42

performer

a teď ještě naftu správně zdanit

aby se diesel vyplatil co možná nejméně a hlavně ve městech jich tolik nepřibývalo...

0/0
13.11.2007 11:57

gee3

BENZÍN vs. DIESL

No když vezmu, že nafta stojí 30,- a spotřeba je 5 litrů, tak mi vychází na kilometr 1,50. Pokud si necháš do svého auta namontovat LPG (vyjde ti na cca 30-35.000,-) tak budeš mít spotřebu stále stejnou tj. 8 litrů ale v LPG, takže tě bude kilometr stát při průměrné ceně LPG 15,- 1,20. Když najezdíš ročně 18 tisíc kilometrů tak ušetříš 21.600,- takže za 1,5 roku provozu to máš zpět a jezdíš levněji než diesl.

0/0
13.11.2007 11:40

l

Re: BENZÍN vs. DIESL

jenze s plynem jezdis tak o deset az dvacet procent vetsi spotrebu. nehlede na to, ze s nim nesmis do garazi a nema tah... navic nici motor....

0/0
13.11.2007 12:29

J.B.

Re: Re: BENZÍN vs. DIESL

A na to jsi prisel jak ? Podle x let staryho favorita na LPG ?

Dnesni sekvencni vstrik je uz o necem jinym. Spotreba o neco malo (cca 5%)stoupne, ale na vykonu to nepoznas (pokud nemas nejakyho udejchanyho litra)

0/0
13.11.2007 12:57

Performer

Re: Re: Re: BENZÍN vs. DIESL

stačí se podívat koli váží litr plynu a kolik litr benzinu... je to dost výrazný rozdíl..... Spotřeba je na plyn opravdu vyšší a výkon nižší (což sám uznáváš svou zmínkou o udejchaném litru)

0/0
13.11.2007 13:18

gee3

Re: Re: Re: BENZÍN vs. DIESL

Ty pako, můj 14 let starej forman má dlouhodobou spotřebu 8,97 litru. Počítáno tankováním do plné na cca 16000 km a to je stará chrchla. Takže při dnešních možnostech LPG se sekvenčním vstřikováním a autem co baští cca 6,5-7l a navýšené spotřebě o tvých 10% což je nesmyl mi pořád vychází nějakých 7,1 až 7,7 benzínu. tak si to přeber joudo. Sekvenční vstřik LPG zaručuje spotřebu vyšší max. o těch 5% ale vše ze závislé vždy na stylu jízdy. Ty také nepojedeš se svým TDI za 5l při rychlosti 150 km/h:-P

0/0
13.11.2007 16:55

Jarda

Re: Re: Re: Re: BENZÍN vs. DIESL

Můj starý forman se držel na 8,5 na cca 250 tis. km na plyn (celkovy najezd 380 tis. km a stale jezdi, tedy LPG motor rozhodne neničí) , současne felicie 1,6 se sekvencnim vstrikovanim jezdi 7-8l, podle toho jak na ni stojim. Sekvencni vstrikovani je opravdu o necem jinem, spotreba a vykon zustava stejne jako benzin. Nastesti predsudky stále vítezí, takže lidé si raděju kupují chrochtáky, místo aby počítaly. BTW, SGi se dá pořídit v pohodě pod 30 tis., návratnost cca 27 tis km, tedy pro mě osobně půl roku :-)

0/0
14.11.2007 12:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.