Diskuze

Diesel? Na delší vzdálenost

Auto na naftu se stále vyplatí, ale kvůli rekordním cenám paliva je třeba ujet za rok více kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Warhead_bia :P

15. 11. 2007 13:08
mno jde taky o vydrz motoru

benzin se nemusi tolik servisovat , i kdyz turbo sice o neco dele ale na benzinu musi taky na repas , ale hlavne lepsi diesly jsou stavene na minimalni vydrz 500k km ;-)

0 0
možnosti

na 500 tisíc???

15. 11. 2007 19:51
Re: mno jde taky o vydrz motoru

Myslím že to už dávno není pravda a přímo v servisu mě potvrdili, že dnešní životnost výkonného dieslového motoru je menší než u benzinového. Sám mám vůz s benzinovým motorem o objemu 1.6 a má najeto téměř 370 tis. km a ještě to na konec nevypadá. Myslím že s vozem ještě možná 100 tisíc najedu. U dieslu by byl v těchto kilometrech motor zralý na repas, protože je mnohem více namáhaný vysokými tlaky nemluvě o nejdražších věcech jako jsou vstřiky, turba, čerpadla atd. atd. U mého benzínu vyjde kompletní repas na cca. 46 tisíc Kč za což by bylo u dieslu tak turbo s váhou vzduchu. 

0 0
možnosti

opas

15. 11. 2007 7:58
Já mám dvě auta...

Diesel Smarta se spotřebou 3,5l ;-D

Jednou týdně natankuju 16-17 litrů, což je při ježdění 100km denně úplně super. I kdyby nafta stála 40, tak mě to nevadí, aspoň bude menší provoz.

0 0
možnosti

Johny

15. 11. 2007 12:19
Re: Já mám dvě auta...

Hm, a já mám C4 1,6 HDi 80 kW a spotřeba 6 l/100 KM v průměru. Hlavně jezdim ve městě občas i mimo. Jezdim trochu sportovnějším stylem a fakt to na spotřebě neni až tak moc znát oproti benzínu... V rodině máme jenom jednoho benzína ze čtyř!

0 0
možnosti

tud

14. 11. 2007 18:25
Nevyhodnost dieslu...

U auta nižší střední třídy je rozdíl v pořizovací ceně vozu s benzinovým/dieslovým moterem cca. 50-100 tis. Kč. Tedy u motorů se stejným výkonem. Rozdíl v průměrné spotřebě je okolo 0,8 až 1.5 l při téměř stejné ceně benzin/nafta. Z toho vyplývá, že člověk ušetří okolo 0,3-0,4 kč na kilometru. Na vzdálenosti 200 tisíc km. to dělá zajímavých cca. 70 tis. Kč ve prospěch dieslu. Na druhou stranu na této vzdálenosti je nutné u dieslu navíc 1x měnit vstřikovací trysky (cca. 30-40 tis. Kč), dále je i pravděpodobnost repasu turba (15-30 tis. Kč), častější výměna pneumatik, brzd, akumulátoru a samozřejmě dražšší pojištění. Navíc při prodeji vozu je rozíl v cenně minimální, takže je nutné počítat u dieslu s větší ztrátou hodnoty. Kdo umí počítat, tak dojde jednoduše k závěru, že je diesl nevýhodný nemluvě o horším komfortu cestování v podobě vyššího hluku a vibratcí u dieslových motorů.  

0 0
možnosti

tedy

14. 11. 2007 18:30
Re: Nevyhodnost dieslu...

souhlas, je to tak... zapoměl jsi třeba i na to, že v případě havárky je na dieslu vždycky větší škoda. Např. u passatu stojí rameno přední nápravy u benzina 8 tis. Kč a u diesla 15 tis. Kč, protože je víc dimenzované, problémy s váhami vzduchu, občas se špatnou naftou, občas se seřízením motoru, které je u dieslu problematické když jedna s trysek se záhadných důvodů nedávkuje dobře a někdy stačí jen vyměnit trysky z jednoho válce na druhý atd. atd. Diesl už nechci a to jsem měl několik vozů po sobě v naftě. Navíc dnešní benziny už nejezdí za 15 l...

0 0
možnosti

mafioso

14. 11. 2007 17:38
Líná huba,

holé neštěstí (Y).Já jezdím na naftu za celých a ruinujících 15 Kč

0 0
možnosti

Alfik

14. 11. 2007 23:51
Re: Líná huba,

joo, včera je ukazovali na Nově jak se dostávali k levným PHM :-)

0 0
možnosti

gat

14. 11. 2007 17:07
KDE JE TA VÝHODA???

Kdo najezdí ročně 15 tisíc kilometrů, ušetří mu dieselová fabie (1,9 TDI, 77kW) oproti benzinové (1,6 16V, 77kW) i při započtení dražší pojistky pět tisíc korun.Při 30 tisících najetých kilometrů však činí rozdíl už 15 tisíc. Rozdíl v pořizovacích cenách aut je necelých 70 tisíc. - fabia s najetými 150t km je na odpis a provoz + koupe vozu je stejna jako u benzinu 8-o - nehlede na to, ze servisovat diesel je financne trochu jine kafe

0 0
možnosti

Warhead_bia :P

14. 11. 2007 11:09
joo

upraveny TDI a pri maximalni zatezi prumer 8l , maximalni zatezi rozumejme u benzinu 30 ;) usetri ? ano usetri , rakovinou se ohanejte az prestanou jezdit stary nakladni vozidla , do te doby jsou tyto vykriky naprosto bezpredmetne ;-)

0 0
možnosti

gat

14. 11. 2007 17:08
Re: joo

30l asi benzinova volha, woe???8-o

0 0
možnosti

kenx

14. 11. 2007 7:43
1.9TDI PD 77kW

Také přispěji svou troškou do mlýna. Osobní zkušenost mi říká že tento motor je celkem povedený, spotřebu držím pod 6 litrů nafty u auta které má přes 1.5 tuny. Úžasné je že auto jede velice slušně i když je plně naložené, 4 dospělí, v kufru dva pytle brambor + nějaký zavazadla a ono to pořád jede, tam kde jsem čekal že to bude tragedie zvyklej na 1.6MPI tak se tragedie nedostavila a spotřeba stoupla jen nepatrně.

0 0
možnosti

Brutus

14. 11. 2007 6:35
NO-1

Auto na naftu se stále vyplatí, ale kvůli rekordním cenám paliva je třeba ujet za rok více kilometrů. ;-D To je hláška roku... Aby se mě diesel vyplatil tak musím o víkendu jen tak kroužit kolem města... R^ To se vyplatí.

0 0
možnosti

tmf

14. 11. 2007 12:07
Re: NO-1

ne prostě si koupíš benzín.

Není moc lidí kterým se diesel vyplatí. Příklad v článku= "návratnost" cca 5 let, ovšem to už bude muset mít to auto novou baterku, možná něco na předku poštolovat nebo tlumiče vyměnit bo diesel je těžký takže návratnost se jistě o rok, dva posouvá a a pak už nic bo to je čas aby auto "šlo z domu" a človíček koupí nové úsporné dieslové.

Nepřijde mi to jako výhoda.

0 0
možnosti

Tonda

13. 11. 2007 19:01
nafta musí kouřit!!!!!!!!!!!!!!!!pak je to paráda!!!!!!!!!!!

!Jedině silné TDI bez filtrů, at se kouří za kočárem a zelený b.lbouni:-© trochu zčernaj;-D, jedu svých 2 kila kopec nekopec (i naloženej) a mám tam 7L. Benzín by bral 15!

0 0
možnosti

AntiBenal

14. 11. 2007 10:19
Re: nafta musí kouřit!!!!!!!!!!!!!!!!pak je to paráda!!!!!!!!!!!

R^ Přesně tak!

My třeba i doma topíme odpadem. Je to zadarmo a teplo věčí než s dříví nebo plinu!!!

To ale zelení pitomečci nepochopý a a jen závydí

0 0
možnosti

Mak1

13. 11. 2007 15:34
Gdyž mě se na TDi líbí to,

že to na dálnici rozjedu na těch 150-160 a spotřeba je v normě.

Když to udělám v benzíňáku, tak jsem na 10-11 - a to už je znát

0 0
možnosti

smolicek123

13. 11. 2007 15:41
Re: Gdyž mě se na TDi líbí to,

Doufam, ze se ti taky bude libit rakovina plic a za usetrene penize si priplatis nadstandard na onkologii. Azbest si domu dneska taky nikdo nedava, i kdyz je to urcite super izolant a nikdo o tom nediskutuje.

0 0
možnosti