- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
benzin se nemusi tolik servisovat , i kdyz turbo sice o neco dele ale na benzinu musi taky na repas , ale hlavne lepsi diesly jsou stavene na minimalni vydrz 500k km
Myslím že to už dávno není pravda a přímo v servisu mě potvrdili, že dnešní životnost výkonného dieslového motoru je menší než u benzinového. Sám mám vůz s benzinovým motorem o objemu 1.6 a má najeto téměř 370 tis. km a ještě to na konec nevypadá. Myslím že s vozem ještě možná 100 tisíc najedu. U dieslu by byl v těchto kilometrech motor zralý na repas, protože je mnohem více namáhaný vysokými tlaky nemluvě o nejdražších věcech jako jsou vstřiky, turba, čerpadla atd. atd. U mého benzínu vyjde kompletní repas na cca. 46 tisíc Kč za což by bylo u dieslu tak turbo s váhou vzduchu.
Diesel Smarta se spotřebou 3,5l
Jednou týdně natankuju 16-17 litrů, což je při ježdění 100km denně úplně super. I kdyby nafta stála 40, tak mě to nevadí, aspoň bude menší provoz.
Hm, a já mám C4 1,6 HDi 80 kW a spotřeba 6 l/100 KM v průměru. Hlavně jezdim ve městě občas i mimo. Jezdim trochu sportovnějším stylem a fakt to na spotřebě neni až tak moc znát oproti benzínu... V rodině máme jenom jednoho benzína ze čtyř!
U auta nižší střední třídy je rozdíl v pořizovací ceně vozu s benzinovým/dieslovým moterem cca. 50-100 tis. Kč. Tedy u motorů se stejným výkonem. Rozdíl v průměrné spotřebě je okolo 0,8 až 1.5 l při téměř stejné ceně benzin/nafta. Z toho vyplývá, že člověk ušetří okolo 0,3-0,4 kč na kilometru. Na vzdálenosti 200 tisíc km. to dělá zajímavých cca. 70 tis. Kč ve prospěch dieslu. Na druhou stranu na této vzdálenosti je nutné u dieslu navíc 1x měnit vstřikovací trysky (cca. 30-40 tis. Kč), dále je i pravděpodobnost repasu turba (15-30 tis. Kč), častější výměna pneumatik, brzd, akumulátoru a samozřejmě dražšší pojištění. Navíc při prodeji vozu je rozíl v cenně minimální, takže je nutné počítat u dieslu s větší ztrátou hodnoty. Kdo umí počítat, tak dojde jednoduše k závěru, že je diesl nevýhodný nemluvě o horším komfortu cestování v podobě vyššího hluku a vibratcí u dieslových motorů.
souhlas, je to tak... zapoměl jsi třeba i na to, že v případě havárky je na dieslu vždycky větší škoda. Např. u passatu stojí rameno přední nápravy u benzina 8 tis. Kč a u diesla 15 tis. Kč, protože je víc dimenzované, problémy s váhami vzduchu, občas se špatnou naftou, občas se seřízením motoru, které je u dieslu problematické když jedna s trysek se záhadných důvodů nedávkuje dobře a někdy stačí jen vyměnit trysky z jednoho válce na druhý atd. atd. Diesl už nechci a to jsem měl několik vozů po sobě v naftě. Navíc dnešní benziny už nejezdí za 15 l...
holé neštěstí .Já jezdím na naftu za celých a ruinujících 15 Kč
joo, včera je ukazovali na Nově jak se dostávali k levným PHM
Kdo najezdí ročně 15 tisíc kilometrů, ušetří mu dieselová fabie (1,9 TDI, 77kW) oproti benzinové (1,6 16V, 77kW) i při započtení dražší pojistky pět tisíc korun.Při 30 tisících najetých kilometrů však činí rozdíl už 15 tisíc. Rozdíl v pořizovacích cenách aut je necelých 70 tisíc. - fabia s najetými 150t km je na odpis a provoz + koupe vozu je stejna jako u benzinu - nehlede na to, ze servisovat diesel je financne trochu jine kafe
upraveny TDI a pri maximalni zatezi prumer 8l , maximalni zatezi rozumejme u benzinu 30 ;) usetri ? ano usetri , rakovinou se ohanejte az prestanou jezdit stary nakladni vozidla , do te doby jsou tyto vykriky naprosto bezpredmetne
Také přispěji svou troškou do mlýna. Osobní zkušenost mi říká že tento motor je celkem povedený, spotřebu držím pod 6 litrů nafty u auta které má přes 1.5 tuny. Úžasné je že auto jede velice slušně i když je plně naložené, 4 dospělí, v kufru dva pytle brambor + nějaký zavazadla a ono to pořád jede, tam kde jsem čekal že to bude tragedie zvyklej na 1.6MPI tak se tragedie nedostavila a spotřeba stoupla jen nepatrně.
Auto na naftu se stále vyplatí, ale kvůli rekordním cenám paliva je třeba ujet za rok více kilometrů. To je hláška roku... Aby se mě diesel vyplatil tak musím o víkendu jen tak kroužit kolem města... To se vyplatí.
ne prostě si koupíš benzín.
Není moc lidí kterým se diesel vyplatí. Příklad v článku= "návratnost" cca 5 let, ovšem to už bude muset mít to auto novou baterku, možná něco na předku poštolovat nebo tlumiče vyměnit bo diesel je těžký takže návratnost se jistě o rok, dva posouvá a a pak už nic bo to je čas aby auto "šlo z domu" a človíček koupí nové úsporné dieslové.
Nepřijde mi to jako výhoda.
Jedině silné TDI bez filtrů, at se kouří za kočárem a zelený b.lbouni trochu zčernaj, jedu svých 2 kila kopec nekopec (i naloženej) a mám tam 7L. Benzín by bral 15!
Přesně tak!
My třeba i doma topíme odpadem. Je to zadarmo a teplo věčí než s dříví nebo plinu!!!
To ale zelení pitomečci nepochopý a a jen závydí
že to na dálnici rozjedu na těch 150-160 a spotřeba je v normě.
Když to udělám v benzíňáku, tak jsem na 10-11 - a to už je znát
Doufam, ze se ti taky bude libit rakovina plic a za usetrene penize si priplatis nadstandard na onkologii. Azbest si domu dneska taky nikdo nedava, i kdyz je to urcite super izolant a nikdo o tom nediskutuje.