Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Připravte se na kluzkou silnici, zkuste školu smyku

Chcete se připravit na kluzké vozovky? Zkuste školu smyku. Doporučuje bloggerka iDNES.cz Lucie Kavanová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rokátor

No, nevím.

"Pokud k němu ale dojde, budu spíše vědět, co čekat a jak zareagovat."

Až k tomu jednou dojde, tak spíš budete tak vykulená, že si tyhle poučky vybavíte, až auto zastaví... Jeden den ve "škole smyku" vám nic nedá, to chce pravidelně a několikrát ročně...

0/0
3.12.2007 18:29

vampiros

navadeni vysilackou

Nikdy sem na skole smyku nebyl, ale podle clanku sem dostal pocit ze kdyz me instruktor navede do situace tzv "za hranu" (i kdyz uz bych zareagoval a smyk redukoval) tak uz se muzu snazit jak chci a smyk nevyberu. Pak prijde s usmevem a rekne: vidis jak to je?

No a pak u dalsi jizdy uz mi da takove instrukce ze me nepozene za limit, smyk zvladnu a vyrovnam a odchazim domu s pocitem ze ses ohromne zlepsil.

Ale to muze byt muj subjektivni pocit z clanku... asi to omrknu jak to chodi ;-)

0/0
15.11.2007 17:39

Lucie Kavanová

Re: navadeni vysilackou

Jde o to, že ze začátku se  na kurzu  všichni snaží jezdit "ukázkově", ale při 30 km/h by se smyku asi nedočkali. Instruktor tedy účastníky skutečně vede k tomu, aby smyk dostali, jinak by si tu reakci na něj nezkusili. nejprve si tedy smyk vyvolávají cíleně sami.

Aby se naučili zareagovat i na nečekaný smyk, je možné si někoho vzít jako spolujezdce. Ten potom najednou zatáhne na ruční brzdu a vy musíte nějak zareagovat. nejprve se tedy učí zvládnout smyk.

V ve druhé části se potom jezdí slalom na mokré vozovce a tam se už snaží smyku zabránit a překážce se zároveň vyhnout.

0/0
18.11.2007 12:43

Coldstone

Vyhýbat se chodcům

je bezpečnější se jim ne zledovatělé silnici nevyhýbat ;-D

0/0
15.11.2007 16:04

Warhead_bia :P

vzdyt holka

ani po ty skole nevi co to je smyk ;-D

0/0
15.11.2007 11:12

Alex

škola smyku

...by měla být povinnou součástí autoškoly. :-/

Nebo alespoň jako program policie nebo něco takovýho - zkrátka aby si to mohl každý vyzkoušet bezplatně, pro spoustu lidí je problém zaplatit tohle, ale tuning výfuku, to je důležitější :-P

0/0
15.11.2007 8:23

Mak1

Re: škola smyku

Hm - člověk, kterej neumí jezdit se bude učit zvládat smyk ?  Nechtělo by to třeba až po roce - až se v autě aspoň trochu rozkouká ?

0/0
15.11.2007 8:45

Alex

Re: Re: škola smyku

To je fakt, :-)  - ale měl by to v ceně té autoškoly.

0/0
15.11.2007 11:13

Chlup

Lokace

Neprovozuje se skola smyku nekde pobliz Brna? Vsechny lokace co jsem nasel mi prijdou desne z ruky.

0/0
15.11.2007 8:17

GoS

Re: Lokace

http://www.micanekmotorsport.cz/?q=skola_smyku;-)

0/0
15.11.2007 11:53

Mak1

Průšvih je,

že tam ten smyk čekám, takže reaguji rychleji. Nicméně, když mi to ustřelí ve 100, tak stihnu maximálně vyšlápnout spojku a začít se modlit;-)

0/0
15.11.2007 7:58

Alex

Re: Průšvih je,

...pořád lepší než dupnou na brzdu, pustit volant a zakrýt si obličej ;-D

0/0
15.11.2007 8:15

uzycek

Re: Průšvih je,

o tom slapani na spojku.. no nevim nevim.. protoze jakmile drbnes do brzdy, zablokuji se ti kola... poucil sem se s tim na VAZ2101, skoda 120, favorit, mazda 626 a na fieste.

je lepsi stat naplynu, podradit.. a nechat to.. pokud mas predek, aby te ze slamastiky vytahly predni kola..

nebo se pletu? pokud ano, pocte me.

p.s. uz dva roky sem smyk nemel, protoze uz jezdim pomale... poucte me, co je IN

hezky den

0/0
15.11.2007 10:08

Warhead_bia :P

Re: Re: Průšvih je,

ja za rok ctyrikrat ;-D ale cekal jsem to vetsinou to bylo v +- 50 kmh a pohoda ;-) je to trosku krizovka ale vetsinou kroceny kontra stacilo , ale bacha na tezky zadky at se z toho nevyklube skandinavskej pretazenej ;-)

0/0
15.11.2007 11:14

Mak1

Re: Re: Průšvih je,

když ho budu čekat a pojedu pomalu, tak bych to asi stihnul - u nečekaného a ve větší rychlosti si myslím, že bych víc, než tu spojku + trochu volant nestihnul

0/0
15.11.2007 12:02

David

Re: Re: Průšvih je,

Každý auto chce svý. Nemám pocit, že by přední náhon ze smyku nějak vytahoval, mám pocit, že mi ty principy u předně poháněnýho auta fungují stejně:

1) přetáčivý smyk (smyk zadní nápravy) volantem srovnávám na stranu vybočené zádi a s plynem citlivě zhruba stejná rychlost kol, jak vozu - dělal jsem to tak na 120-ce a teď i na Vectře s předním náhonem mi to funguje naprosto stejně. Vyšlápnout zde spojku chybou pravděpodobně není.

2) nedotáčivý smyk (smyk přední nápravy) je uváděn, jako přirozenější, protože řidič instinktivně povolí plynu, čímž obnoví přítlak na přední nápravu. Zde je potřeba víc natočit kola ve směru zatáčení a spojku bych nevyšlapával.

0/0
15.11.2007 12:02

thegrid

Re: Re: Re: Průšvih je,

mám pocit, že záleží s čím jedeš, jestli je pohon na přední, nebo zadní

0/0
15.11.2007 19:26

David

Re: Re: Re: Re: Průšvih je,

Máš pravdu v tom, že nedotáčivý smyk se zadním náhonem je hodně nepříjemný a jeho řešení je jiné, než jsem popsal. Jinak principy, které jsem uvedl mi fungují u předního náhonu. Vectra mi přijde celkem vyvážená, takže pod plynem dosáhnu nedotáčivého smyku a když těsně před zatáčkou plyn odstavím, cítím, že se mi to začíná storcovat (na sněhu, na suchu zase takový dělo nemám :-)). V provozu jezdím tak, abych smyk nedostal, ale jsem neustále připraven.

0/0
15.11.2007 20:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.