Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hit mototechny roku 1989: Škoda Favorit

K osmnáctým narozeninám dostávají řízeníchtiví plnoletí možnost usednout za volant. Klíčky od prvního auta tak může dostat i sametová revoluce. Jaký byl nejčastější automobilový sen řidiče v roce 1989? Škoda Favorit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

občan Brych

Koupil jsem ho před třemi lety z nouze Formana

Koupil jsem ho před třemi lety z nouze. Ještě ho mám. Tedy co se do něj vejde a co uveze, to je neuvěřitelný. A neteče olej, neubývá,:-) ale teče do něj kolem antény někudy. Ale nechám si ho. Jen kdyby tolik nežralo...:-©

0/0
25.11.2007 17:40

sejček

FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO

Zkuste do Fabie nebo i do Oktavie v provední kombi postavit běžný domácí spotřebič. Pračku, myčku nebo sporák. Do Favoritu nebo Felicie v pohodě v provedení kombi dokonce dva takovéto výrobky za sebou. Tyto výrobky mohou v uvedených vozech být skutečne na stojato bez problému. Nechtěl jsem uvěřit že se do Oktavie combi nevejde ale je tomu skutečne tak. 

0/0
23.11.2007 18:38

toksip

Re: FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO

V 89 si taky do Facka daval tak mozna Calexu 100l i s mrazakem - jo, "zlaty" komunisti :-©. Ale dnes si chces v Octavii vest lednici (jakekoliv znacky, kterou si vyberes) s tim, ze chladnicka 200l a mrazak dalsich 150l ;-D

0/0
24.11.2007 1:17

Re: Re: FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO

Je to tak, ve Favoritu - Felícii se v zadu i když sehnuty postavím a v Octavii nemám šanci!Rv

0/0
24.11.2007 22:23

Kolda junior

Super stroj

kdo nezažil jízdu Fakanýrem ve 140km/h neví co je to adrenalin!:-)

0/0
23.11.2007 17:46

150km/h

Re: Super stroj

Me se jednou na teplicke dalnici cca 10km za Prahou otevrel ve 150km/h kufr ;-D Prislo mi, ze je v tom aute i na Facko moc vetrno, pohled do zpetneho zrcatka vse objasnil ;-D

0/0
24.11.2007 1:13

Re: Super stroj

Já jsem do felície namontoval plynové tlumiče a teď ve 150-ti na kvalitní dálnici máš pocit, že to auto stojí.

0/0
24.11.2007 18:26

kluboš

kat

haha, ja ho tam mel v 91, haha

0/0
22.11.2007 19:53

kluboš

Re: kat

pro hihnalka s katalyzatorem ..

0/0
22.11.2007 19:54

honza

Re: kat

No jo, ale v 91 mel tek leda nerizeny kat, coz byl v podstate filtr ve vyfuku. Ale opradu funkcni je tricestny rizeny s lambda sondou a ten mel az ke konci vyroby, kdy mohl mit vstrikovani.

0/0
23.11.2007 10:12

kluboš

Re: Re: kat

ano mel nerizeny kat, jako vetsina aut, ktera v te dobe kat mela. ja nevim co v tom porad hledate za slozitosti...

0/0
23.11.2007 14:45

von Kleist

Re: Re: kat

Mohl mit klidne 3cestny, stejne jako je mely koncem 80tych let. exportni modely starsich skodovek pro Kanadu apod. Delalo se to jen na mototrech 135 (tj. od 1987 dale), auta byla oznacena jako 135GLi, vstrikovani bylo Bendix. Udelalo se jich hodne malo, ale byly. Nekolik malo kousku (patrne vrativsich se) jezdi i u nas.

0/0
23.11.2007 16:55

bullshit

Re: kat

leda tak žhavej pohrabáč v prdeli...;-D

0/0
23.11.2007 12:34

S.

Re: kat

Bez lubrikace?

0/0
24.11.2007 9:36

P.G.K.

srovnatelné jízdní vlastnosti ???

já teda nemám vlastní zkušenost s ostatními srovnatelnými auty toho času, ale moje zkušenost s Favoritem byla, že právě jízdní vlastnosti bylo to špatný. Měl jsem z roku 1993 a už to mělo vychytaný spoustu chyb, ale specielně držení stopy při zatáčkách a překlápění ven ze zatáčky bylo fakt hrozný.

jnak na svou dobu docela fajn auto. Ale dneska srovnatelný auto Fabie je podle mě dost hrůza.

0/0
22.11.2007 17:29

Magor Milda

Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

ty předcházející modely byly vesměs s náhonem na zadní osu. Původně byly motory vpředu (Popular 1938, Tudor 1951) potom nám Rusové nakázali dělat motory vzadu, aby Moskviči neměli konkurenci. Poslední evropské auto s tímto uspořádáním byla Simca a NSU, Škodovka musela tuto zastaralou koncepci vyrábět ještě desetiletí potom. Jedinou vadou Favorita byla nedostatečně tuhá karoserie, která se na nerovných vozovkách kroutila. Jinak odpovídal nebo dokonce předčil evropským konkurentům.R^

0/0
21.11.2007 22:45

MaReK Olšavský

Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

Jste si jist, že pohon na zadní kola je zastaralý??

0/0
22.11.2007 7:03

krysar

Re: Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

Pokud se jedna o nahon vzadu s motorem vzadu, tak urcite

0/0
22.11.2007 16:17

von Kleist

Re: Re: Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

spis s motorem za zadni napravou...

0/0
23.11.2007 16:58

Morrison

Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

Mě na týhle teorii o zákazu z Ruska pořád neštymuje jedna věc. Vždyť přeci na auta byly pořadníky, poptávka vysoce převyšovala nabídku...jaký smysl by mělo omezovat výrobu?

0/0
22.11.2007 11:56

ODSakEda

Re: Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

čistě politický soudruzi!!!...;-€

0/0
24.11.2007 13:08

fokuston

Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

Hm, a co klasické Porsche?

0/0
24.11.2007 9:41

Fany

Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

To je jenom fáma,ve skutečnosti Škoda následovala moderní trend v šedesátých letech - viz třeba Renault 4,Fiat 500,600 atd.Problém byl že automobilky poměrně brzo zjistily že takto uspořádaný pohon má spoustu nevýhod,např.špatné chlazení motoru,nízká účinnost topení,nemožnost variability karoserie atd. a rychle tuto koncepci opustily,kdežto soudruzi takto vyráběli až do konce 80-tých let kdy už tato auta byla jen k smíchu. 

0/0
24.11.2007 10:47

Konstantin Nikolajevič Hovnocuc

Porovnani leda tak s autem JUGO

VETSI LEZ JSEM UZ DLOUHO NESLYSEL, SKODOVKY BYLY TEHDY POVETSINOU K SMICHU, ostatne v i v tuzemsku se jim rikalo "DoDo"""""""Ve své době se rozhodně nemusel stydět při srovnání se západoevropskými vozy. Do škodovky přinesl revoluci v podobě pohonu předních kol. Jízdní vlastnosti byly na úrovni renomované konkurence"""""

0/0
21.11.2007 15:57

xf

Re: Porovnani leda tak s autem JUGO

Zřejmě toho mnoho nevíš.

Favorit neměl nejlepší dílenské zpracování, chybělo mu mnoho z pohodlných vylepšení, ale v jízdních vlastnostech byl opravdu srovnatelný. A nejen v těch. Motor ve verzi s katalizátorem splňoval tehdejší západoevropské limity. Ostatně celohliníkový motor neměl koncern VW ještě v polovině 90-tých let. Také celopozinkovaná karoserie, ačkoli Favoritu chyběla, nebyla v roce 1988 u "západních" automobilek standardem.

 

Však také si v soutěžích Favoriti i Felicie ve své třídě nevedli špatně.

0/0
21.11.2007 21:00

S.

Re: Re: Porovnani leda tak s autem JUGO

Favorit s katalyzátorem hahaha este s malym a mekkym .....az nekdy od roku 1993 a 1994 byl konec vyroby.....Favorit 88 s katalyzátorem hahaha

0/0
22.11.2007 8:24

Monte Pelmo

Re: Re: Porovnani leda tak s autem JUGO

a ten celohlinikovy motor se v duchu socialistickych tradic AZNP varil...

jo, to u VW nemeli, tam technologii primitivniho termostatu uz ovladli.

nechapu nikoho, kdo obhajuje cokoliv z totace - vse bylo uplny shit. kdo neveri, at si to pripomene na youtube...

0/0
23.11.2007 19:00

JJ

Re: Re: Re: Porovnani leda tak s autem JUGO

Jasnacka, dnesni vyrobky jsou vsechny na spickove urovni, hlavne ty z Ciny. Rv

0/0
26.11.2007 0:22

Bohous

to neni auto

ma to zvuk jak sekacka na travu. Rv holt evropske auto ( nebo co ?)

0/0
21.11.2007 14:21

Honza

Favoš

Ať si o Favoritu myslíte cokoliv, bylo to poslední české osobní auto. Čest jeho památce.

0/0
20.11.2007 13:36

luko5

Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokračoval

.....mohl to být dobrý vůz s dostatečným prostorem. Mini auto VW Polo, ze kterého vychází dnešní Škoda Fabia velikostně  Felicii nenahradilo.Rv Hold, malá auta pro lidi normálního vzrůstu se v koncernu VW nenosí!:-©Rv

0/0
20.11.2007 1:21

R@ndom

Re: Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokrač

Fabie II většinou rozměrů převyšuje Felicii (narozdíl od první generace). Také kombík má větší zavazadlový prostor, než Felicia Combi.

0/0
20.11.2007 3:35

krysar

Re: Re: Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokrač

Za to je to mimopar Daewoo/Chevrolet nejosklivejsi auto na trhu :)

0/0
22.11.2007 16:21

luko5

Re: Re: Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepo

Jen že Felicie je pěknější.

0/0
23.11.2007 7:10

Jméno

Hold neni holt....

... a taky 84kKcs :-o pri prumernem platu 1500Kcs/mesic to je jako by dneska stala felicie 850kKc...

0/0
20.11.2007 8:53

Volič KSČM

Re: Hold neni holt....

...ale no tak, kam na ty údaje chodíte? 1500,- Kčs mohla mít v té době tak uklízečka. Já jsem měl v roce 1985 měsíční plat za běžnou pracovní dobu kolem 4200 čistého.

0/0
20.11.2007 11:50

komise

Re: Re: Hold neni holt....

Komunistický kádr?

0/0
20.11.2007 12:14

Volič KSČM

Re: Re: Re: Hold neni holt....

No nevím, co byste pak řekl na můj současný plat ;-D

0/0
20.11.2007 12:45

Satch

Re: Re: Re: Re: Hold neni holt....

Rád Vás vidím pane Paroubek...:-©

0/0
20.11.2007 16:20

dunaj

Re: Re: Hold neni holt....

V roce 1985 byla moje máma ve fabrice v oddělení prodeje, čistá mzda 2200 Kčs, otec - vývoj  elektronických přístrojů 3000 Kčs. To vše po 15 letech praxe. Začínal s tisícovkou, máma s 800 Kčs. Takže těch 1500 čistého bylo pro nekomanče zcela běžných.

To, že se dnes daří i takovým bláznům, co volí KSČM,  je jen důkazem, že  listopad 1989 byl krok správným směrem.

0/0
20.11.2007 14:42

chroustík

Re: Re: Hold neni holt....

Směnový mistr v chemičce 4 směny = cca 4 tis. hrubého. Úředník v kanceláři 2.800,- Kčs hrubého (a to byl strop, víc mít nemohl). Začínal na 2.100,- Kčs. Platy okolo 4 až 5 tis. Kčs čistá ruka byly v hornictví, hutnictví, armádě a možná v KSČ ?!

0/0
20.11.2007 15:39

Venoch

Re: Re: Hold neni holt....

Ja mel v roce 1985 2100Kcs hrubeho a to jsem byl prosim zamestnan jeden rok po vysoke skole a zenu mel na materske. Moc dobre jsem si nezil. Ale delnici od masin meli asi od 3500 Kc. Ja jim rikal co maji delat za 2100 a oni to delali za 3500. Super doba. Pro delniky urcite. Pro vysokoskolaky, inzenyry, konstruktery, vyvojare....na nic. Taky to tak dopadlo, ze jsme byli fyzicky zdatni, ale technologicky to bylo na prd.

0/0
21.11.2007 4:13

F.Thomas

Re: Re: Re: Hold neni holt....

Jojo, vítej v klubu. Vzpomínám si, jak klučina po vojně nastoupil jako soustružník a prohlásil že za těch po$raných 3000 dělat nebude a šel jinam. A to konstruktérovi VŠ dávali nástup 2000 a potom dlouho nic...

0/0
21.11.2007 5:29

Betty

Re: Re: Re: Re: Hold neni holt....

Jo jo. Tak v 1986 jsem jako dojička vydělávala 3300 Kč, a od 1988 jako sekretářka 1960 Kč. Dobře, že jsou ty doby pryč.

0/0
21.11.2007 12:53

mad max 35

Re: Re: Hold neni holt....

mate pravdu. ja jsem mel v roce 88 taky pres 4.000,- a to jsem pracoval jako udrzbar.

0/0
25.11.2007 16:32

Jay Vandermark

czech schmade

Š. Favorit měl snad nejodpudivější design ze všech českých aut, při 140 km/h se setejně jako MBéčko klepal, vnitřní výbava velmi skromná, atd., atd. V té době starý VW Golf či starý BMW měli výkon a dosahovali rychlosti, jakou si Češi u Favorita nedokázali představit, na tehdejší dobu měli auta celkem pěkný design i vnitřní výbavu. Holt není nad německé automobily. 

0/0
19.11.2007 22:11

Thor

Re: czech schmade

Německý auta jsou neuvěřitelný krámy ploužící se od servisu k servisu. Když nastartuju to slavný TDi a drnčej mi i klíče v kapse a při každym sešlápnurí pedálu vypadne z výfuku briketa, tak je mi na :-©. Nic víc než jen naleštěná, díky silnejm odborům a nenažranejm manažerům předražená bída. Pouze pověst, nemající oporu ve faktech :-)

0/0
20.11.2007 11:34

Lukke-Luk

Re: Re: czech schmade

Německý auta nejsou jen tvoje TDI... Zapomněl jsi na BMW a MB... Což je nebe a dudy.

0/0
20.11.2007 13:26

Thor

Re: Re: Re: czech schmade

Jenže tohle je článek o Favoritovi, t.j. mluvím a srovnávám s "běžnými" auty Opel, VW. Ty benzínový motory stojej taky za ...., vydejchaný 8V, rozdrnčený tříválce, rozežraný a nepružný FSI... Taky do toho nemotám Infinity, Lexus ... A BMW a MB už taky žije jen z tradice a setrvačnosti.Rv;-)

0/0
20.11.2007 18:08

edelstahl

Favorit vs. Golf

No, neboť jsem měl možnost na vlastní kůži jezdit Favoritem 135L r.v. 1992 a VW Golfem GTi r.v. 1982! Tak ať si říká kdo chce, co chce, Favorit nedosahoval kvalit o 10 let staršího Golfa ani omylem. Beru v úvahu, že GTi byla asi nejvýkonější verze, ale i tak.

0/0
25.11.2007 9:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.