- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Koupil jsem ho před třemi lety z nouze. Ještě ho mám. Tedy co se do něj vejde a co uveze, to je neuvěřitelný. A neteče olej, neubývá, ale teče do něj kolem antény někudy. Ale nechám si ho. Jen kdyby tolik nežralo...
Zkuste do Fabie nebo i do Oktavie v provední kombi postavit běžný domácí spotřebič. Pračku, myčku nebo sporák. Do Favoritu nebo Felicie v pohodě v provedení kombi dokonce dva takovéto výrobky za sebou. Tyto výrobky mohou v uvedených vozech být skutečne na stojato bez problému. Nechtěl jsem uvěřit že se do Oktavie combi nevejde ale je tomu skutečne tak.
V 89 si taky do Facka daval tak mozna Calexu 100l i s mrazakem - jo, "zlaty" komunisti . Ale dnes si chces v Octavii vest lednici (jakekoliv znacky, kterou si vyberes) s tim, ze chladnicka 200l a mrazak dalsich 150l
kdo nezažil jízdu Fakanýrem ve 140km/h neví co je to adrenalin!
Me se jednou na teplicke dalnici cca 10km za Prahou otevrel ve 150km/h kufr Prislo mi, ze je v tom aute i na Facko moc vetrno, pohled do zpetneho zrcatka vse objasnil
já teda nemám vlastní zkušenost s ostatními srovnatelnými auty toho času, ale moje zkušenost s Favoritem byla, že právě jízdní vlastnosti bylo to špatný. Měl jsem z roku 1993 a už to mělo vychytaný spoustu chyb, ale specielně držení stopy při zatáčkách a překlápění ven ze zatáčky bylo fakt hrozný.
jnak na svou dobu docela fajn auto. Ale dneska srovnatelný auto Fabie je podle mě dost hrůza.
ty předcházející modely byly vesměs s náhonem na zadní osu. Původně byly motory vpředu (Popular 1938, Tudor 1951) potom nám Rusové nakázali dělat motory vzadu, aby Moskviči neměli konkurenci. Poslední evropské auto s tímto uspořádáním byla Simca a NSU, Škodovka musela tuto zastaralou koncepci vyrábět ještě desetiletí potom. Jedinou vadou Favorita byla nedostatečně tuhá karoserie, která se na nerovných vozovkách kroutila. Jinak odpovídal nebo dokonce předčil evropským konkurentům.
Jste si jist, že pohon na zadní kola je zastaralý??
VETSI LEZ JSEM UZ DLOUHO NESLYSEL, SKODOVKY BYLY TEHDY POVETSINOU K SMICHU, ostatne v i v tuzemsku se jim rikalo "DoDo"""""""Ve své době se rozhodně nemusel stydět při srovnání se západoevropskými vozy. Do škodovky přinesl revoluci v podobě pohonu předních kol. Jízdní vlastnosti byly na úrovni renomované konkurence"""""
Zřejmě toho mnoho nevíš.
Favorit neměl nejlepší dílenské zpracování, chybělo mu mnoho z pohodlných vylepšení, ale v jízdních vlastnostech byl opravdu srovnatelný. A nejen v těch. Motor ve verzi s katalizátorem splňoval tehdejší západoevropské limity. Ostatně celohliníkový motor neměl koncern VW ještě v polovině 90-tých let. Také celopozinkovaná karoserie, ačkoli Favoritu chyběla, nebyla v roce 1988 u "západních" automobilek standardem.
Však také si v soutěžích Favoriti i Felicie ve své třídě nevedli špatně.
ma to zvuk jak sekacka na travu. holt evropske auto ( nebo co ?)
Ať si o Favoritu myslíte cokoliv, bylo to poslední české osobní auto. Čest jeho památce.
.....mohl to být dobrý vůz s dostatečným prostorem. Mini auto VW Polo, ze kterého vychází dnešní Škoda Fabia velikostně Felicii nenahradilo. Hold, malá auta pro lidi normálního vzrůstu se v koncernu VW nenosí!
Fabie II většinou rozměrů převyšuje Felicii (narozdíl od první generace). Také kombík má větší zavazadlový prostor, než Felicia Combi.