Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BYD F1: nejlevnější auto na světě za 57 tisíc

Vypadá jako klon "kolíňat", vyrábí ho ale v Číně a bude stát necelých šedesát tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

robert.rezek@email.cz

Re: Jooooooooooo

Zbytečně machruješ

0/0
6.3.2008 11:51

Zdenek

rozdil

Dokážete tady někdo odhadnout jaký může být rozdíl mezi tímto číňanem a stále ještě hojně se vyskytujícími Trabanty a Š 105, 120 atd.  ?

0/0
6.3.2008 0:18

robert.rezek@email.cz

Re: rozdil

Právě že z hlediska bezpečnosti asi minimalní, takže to je dobrý pro ty, co mají tak akorát na tu 120ácu... Hele, jestli někdo potřebuje 4l SUV, má ho mít, ale nemusí machorvat na ty, co ocení takovouhle mini-káru na nákup z vesnice do vesnice. Jasný!

0/0
6.3.2008 11:53

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Joooooooooooooooooooooooóóóóóó´.....

....dětem na louku a na hřiště na hraní joooooóóóóó.....to bude hračka.....:-)))) 8-o;-DR^

0/0
6.12.2007 0:50

robert.rezek@email.cz

Re: Joooooooooooooooooooooooóóóóóó´.....

0/0
6.3.2008 11:50

Analytik

Re: Joooooooooooooooooooooooóóóóóó´.....

Seděl jsem v Aygu a je u vnitř dostatečně velký, ale ten číńan teda nevím, pokud je to kopie, tak to bude možná stejné. Nejdůležitější však bude crash test, Aygo je na tom podobně, jako Š. Fabia.

0/0
6.3.2008 20:45

Eda

Něco k čínskejm autům

Měl sem tu možnost poznat realitu v Číně osobně. Je tam spousta automobilek, fůra z nich vyrábí miniauto, který se hodně podobá třeba daewu tico.Sekaj to tam výrobci např. Xiali.Jsou ale za prakticky stejný auta obrovský rozdíly v ceně i kvalitě.Třeba čelní skla tam někteří nedávaj bezpečnostní, ale viděl sem havárii na dálnici, kdy čelní sklo zůstalo v rámu a v něm díra,kterou vyletěl číňan ven.Nerozstříštilo se,prostě jak sklo v okně na baráku někde.Takovýhle autíčka stojej relativně málo díky platu čínskýho dělníka, kterej je v přepočtu 500 kaček.Firma ovšem platí obědy a jídlo a někdy i byt.Čokoláda tam stojí stejně jako u nás a tenhle dělník si ji prostě nikdy v životě nekoupí.Hlady ale neumře páč i když mu nezplatí to jídlo,tak se nají,za kýbl jídla v pouliční restauračce dá asi 20 Kaček.Pak sou tam firmy typu volkswagen,který ještě nedávno dělali VW jetta,přesná kopie generace z roku 1988 nebo VW passat z roku 1983.Ta jetta stála ovšem šílený peníze, asi 800.000 Kč.

0/0
28.11.2007 23:47

Josef

Ještě jeden blok

Osobně myslím že za 10 let/více času bolševikovi nedám/, budou azta z Číny lepší jak naše!!!Rv

0/0
25.11.2007 21:02

Josef

Ještě k ceně v USA a v Evropě

Pogívejte se na internetu, co stojí stejné auto zde a v USA.A pek si položte otázku,jak je to možné!!!!!!!!!!!!!!§(Y)

0/0
25.11.2007 21:00

Josef

Tak jste si počvachtali

a i já musím konstatovat,že to pořád bude bezpečnější jak motorka

Takže soudruzi ze západu,kde jste udělali chybu?8-o

0/0
25.11.2007 20:50

Meck IV.

čínskej šmuk....

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©Rv

0/0
25.11.2007 13:03

Pepa

rozum lidi

Tak tak...neni co risknout a navic podobný si nejsou o nic vic nez spousta jinejch autobratru a autosester a ten cinan je mnohem hezci...a to mam doma toyotuR^

0/0
23.11.2007 12:37

T

Zalezi jak to rozjedou

Myslim ze pokud dobre rozhodi servisni sit, udelaji poradnou reklamu tak ze prodaji, obal prodava a osobne se mi libi vice nez toyota, vzpomente kde byly pred par lety kia nebo hyundai

0/0
22.11.2007 21:09

Petr_Leicester

KOUKAM

...koukam co je tady ruznejch odborniku a znalcu, kteri fakt uplne vsemu rozumi.....pokud je ve vlade opravdu to nejlepsi co 'slo sehnat' tak neni divu ze to tam v CR vypada jak to vypada...my jsem proste narod blbcu!!! Na vsem najit za kazdou cenu chybu i kdyby se mela vyrobit. Diskutujici zde bych rozdelil asi tak: ti kteri nejsou proti - na auto maji, a ti vecni nespokojenci maji max. nudli u nosu. Tak a ted se treba poserte;-D;-D

0/0
22.11.2007 20:35

patrikd@seznam.cz

Kde se to dá koupit?

Pokud nechám stranou image, vezmu to jako nákupní tašku pro ženu, čili k ježdění po městě s tím, že mi houby záleží na tom, kde a kdo způsobí silniční lyšej, tak není co řešit. A servis? a) nebylo by to jediné auto v garáži, b) v době garance není k řešení nákladovost, c) poté šrot a nebo prodej za zůstatek.  Výstup; tak jako tak, max ztráta je cca 60 kilo za dva roky provozu. otázka;  který jiný výrobce mi tohle nabídne?   :-)

0/0
22.11.2007 19:19

patrikd@seznam.cz

Re: Kde se to dá koupit?

Doplnění; crash test je dobrý argument, Ale ve městě se jezdí cca 60, že?:-)  Marže je taky pravda, takže pokud budou chtít mezičlánky moc "mlaskat", tak trh, jehož jsem as typickým představitelem, neosloví a já osobně se vrátím klidně v německým značkám....;-D

0/0
22.11.2007 19:56

HH

Re: Re: Kde se to dá koupit?

Ne každej jezdí po městě max 60 a pak jen stačí, aby se takovej prevít do Tvojí ženušky trefil. Rv Mimoto je ve městě dost častý náraz z boku a tam silně pochybuji, že ten číňan ochrání dokonce i v nízkých rychlostech.

0/0
22.11.2007 20:48

příznivec nízké spotřeby

Re: Re: Re: Kde se to dá koupit?

Měl jsem možnost se svézt vozítkem Aygo.  Po dálnici jsem to poměrně rychle  rozjel na 140 km/h.  Rychlost těchto aut nepovažují za problém, ale spíše cenu, která se pohybuje okolo 250-ti tisíc. Kdyby stálo tak 150 tisíc, tak už ho mám doma.:-) Jinak v crash testu dopadlo Aygo stejně jak Škoda Fabia.R^

0/0
22.11.2007 23:42

Baround

Re: Re: Re: Re: Kde se to dá koupit?

No jo, jenže toto není Aygo. A navíc při 60ti je to už pořádná rána;-D

0/0
25.11.2007 11:40

nototo

pouzijte hlavu, pani novinari

1) provedeni pro Cinu nemude nikdy akceptovat trh Evroypy

2) opomijite naklady na dopravu

3) opomijite clo a DPH

4) opomijite rozdil v pozadovane marzi evropskych a cinskych prodejcu

odhad pro Evropu po uprave? 150.000...a za to koupite uz i Evropana

0/0
22.11.2007 18:23

....

Re: pouzijte hlavu, pani novinari

to by mě zajímalo jaká evropská automobilka ti prodá auto za 150tis???

promiň,ale nejlevnější auto na trhu je za 160tis a to je Kia Picanto a to je evropan jak "prase"

0/0
22.11.2007 22:47

petr

Re: Re: pouzijte hlavu, pani novinari

Dacia Logan stojí 179.900,- Kč při koupi na leasing - akční sleva 10.000,- Kč a jsme na 169.000,- Kč. A to je na Logan záruka 3 roky a je o 2 třídy výš než ten číňan(nižší střední vs. mini), takže za 150.000,- Kč by byl ten číňan předražený. Odhaduji to spíš někde mezi 80-100.000,- Kč.

0/0
23.11.2007 7:53

stowaway

Re: Re: Re: pouzijte hlavu, pani novinari

Myslel bych asi spíš k té stovce - vycházím z cenové diference skůtru, co jsem kupoval nedávno - značková a kvalitní Honda X8S stála 56t, no name číňan v Tescu 23...takže něco míň než polovic, a když vyjdeme z cen kolínské produkce, o jejíž kopii se jedná, budeme někde na 90 - 100t...

0/0
23.11.2007 10:10

Re: Re: Re: pouzijte hlavu, pani novinari

Jen při koupi na leasing, protože v tom jim dáš další spoustu peněz.

0/0
23.11.2007 13:34

jego

dobrý

0/0
22.11.2007 18:19

jego

Dobrý

Za ty prachy určitě dobrý. Fabie je to samý, jenže  5 X dražší - neskutečně předražený krám.

0/0
22.11.2007 18:19

VLDX

Re: Dobrý

Tak vývoj něco stojí, to že to Číňani obšlehli a vývoj tak stál 0, tak už jsou potom jen výrobní náklady. I ta Fabia má výrobní cenu někde jinde než 250 000 Kč.

0/0
22.11.2007 18:50

Libra74

To chce klid

kupte si toho číňana a až budete každej měsíc trčet v servisu pět hodin a čekat na opravu postupně se rozpadajícího šuntu, vsadím se, že vás to po třech měsících přejde a hodíte ho někam do rybníka ;-D

0/0
22.11.2007 18:15

KarelVohradnik

Ani za bůra.

Už jen proto, že to je čínský bych to nekoupil. jako by nestačilo, že veškerý hadry a elektronika sou u nás z Číny. Naštěstí to aspň nemá narozdíl od toho auta čínskou značku, takže na tom Číňani tolik netrhnou jako na vlastní značce. Spíš by se jim tam měla poslat atomovka než eště kupovat jejich zboží.To budu radši jezdit v rezatém embéčku nebo žigulíku.

0/0
22.11.2007 18:06

jego

Re: Ani za bůra.

Ty jsi ale blbeček, viď.

0/0
22.11.2007 18:23

syselpolni

Re: Ani za bůra.

Sám cosi z Číny dovážím a prodávám a na podobné řeči mám asi takovýto argument: KAŽDÝ má možnost nepodporovat čínské výrobce minimálně tím, že bude kupovat v Evropě vyrobené hadry a boty. Takže začněte u tohoto bodu a pak mluvte. Spousta lidí ale musí koupit výrobek, který není o pár korunách či tisících (auto, traktor, nějaký stroj) a tam už jde patriotismus z pochopitelných důvodů stranou. Evropské hadry a boty už v podstatě nekoupíte. Sám utrácím své vydělané peníze za evropské zboží, je-li to možné. Situace je ale už tak daleko, že na tuto zásadu pomalu rezignuji.

0/0
22.11.2007 19:11

-

Re: Ani za bůra.

Konecne by chtelo zakonem zakazat provoz starej kramu na silnicjch.

Pak by Tobe podobni meli utrum, a nesvinili vzduch provozem podobnych starych popelnic, jako jsou embecka a spol...

Osobne se mi auta z ciny nelibi, ale je na kazdem, jestli to riskne, a pokud to bude mit homologaci pro evropskej trh, tak to take musi splnit urcite normy o kvalite a bezpecnosti.

Kolik norem splnuje stary embecko nebo zigul? Ze to drzi pohromade neni argument... (Y)

0/0
23.11.2007 0:07

franki

já bych do toho šel

já bych si jej klidně jako druhý auto do rodiny na nákupy koupil, a po čtyřech letech i kdyby se rozpadlo, tak je to pořád jen 60 tis. odpis za čtyři roky..... porovnejte to s novým tuzemským autem a kolik na něm za čtyři roky tratíte!!..... to nemluvím o záruce u nového auta...... takže sem s ním;-)

0/0
22.11.2007 18:01

KarelVohradnik

Re: já bych do toho šel

Koupí nový škodovky podporuješ ale naši ekonomiku (případně i německou, ale furt je to tisíckrát lepší než podporovat ten rudej Absurdistán praskající ve švech budoucíma vojákama jejich Rudý armády).

0/0
22.11.2007 18:08

Stefan

Dárek

Už se nešpičkujte a raději řekněte, kdo ho dovezete za 80 000. Chci ho dát manželce k Vánocům.

0/0
22.11.2007 17:19

nevím

Re: Dárek

to raději 10 let starou ojetinu za stejné peníze.. Nechtěl bych vidět crashtesty tohodle "mazlíka". Počítám že ve třicítce do zdi a motor bude v kufru..

0/0
22.11.2007 17:29

cvm

Re: Re: Dárek

" Nechtěl bych vidět crashtesty tohodle "mazlíka"."

Toho by som sa nebal. Takych pojazdnych rakiev jazdi po cestach viac:

http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=Crashtest105_2.jpg

0/0
22.11.2007 19:08

HH

Re: Re: Re: Dárek

Ale jenom kvůli tomu nemusím sedat do pojízdné rakve, to je ale logika z (Y) Jedno i druhé je pro lidi, kteří jsou natolik primitivní, že nejsou schopni si uvědomit, jaké riziko podstupují.

0/0
22.11.2007 20:52

muf

Re: Re: Re: Dárek

no ale jaksi panove zapomneli, ze 120 ma motor vzadu... takze by to mozna nemuselo byt tak drasticke s motorem vpredu, nicmene ale jake taky byly v te dobe deformacni zony, ze... ?

0/0
22.11.2007 21:25

Stan

China

No Činani a jejich plagiatorství mě vyloženě sere. Ale tohle auto bych za 50000 Kč hned koupil na pojíždění po městě, dva roky to snad vydrží a když to někde vodřu tak je mi to jedno. Možná by se dalo použít i jako pojízdná bouda pro psa.

0/0
22.11.2007 17:08

cha cháá

Re: China

spíš pojízdná rakev

0/0
22.11.2007 17:19

Warhead_bia :P

mno

proste to bude totalni kram , uz jenom moje spojkovy ulozeni stoji pulku a kdo ma pocit ze si to cinani odlejou je blazen ;-D

0/0
22.11.2007 16:17

Warhead_bia :P

Re: mno

teda oblozeni pardon ;-)

0/0
22.11.2007 16:18

Re: mno

Ale to musí být úžasný obložení. A funguje líp než u 30 let starých 120cítek kde funguje dodnes.

0/0
22.11.2007 16:30

Warhead_bia :P

Re: Re: mno

jasne ze je delany na mnohem vyssi kroutak nez prskolet kdy dosahne ale ja alespon vim z ceho ho mam vyrobeny , u cinanu to zatim nevim a nebude to nic extra ;-)

0/0
22.11.2007 16:35

djpsx

Re: mno

No tak auto, kde bych musel cpát 30 000 Kč jen do spojkového obložení bych docela nerad...:-©

0/0
22.11.2007 21:02

djpsx

Přátelé, nebuďte tak tvrdohlaví...

a podívejme se na fakta....z čeho a jak se vyrábí čínská auta...postup je jednoduchý a neuvěřitelně rentabilní. Číňané koupí auto,rozeberou ho do šroubku, vyrobí si různé formy na odlévání apod., následně roztaví železný šrot, kterého nakoupili před několika lety obrovské množství (většina světového trhu - tenkrát se jim všichni smáli, proč kupují šrot) a odlévají a vyrábějí...tímto postupem se naprosto minimalizují náklady na výrobu. Takže pro porovnání...řekněme, že výrobní náklady na Toyotu z Kolína je nějakých dejme tomu 100 000 Kč. Přidá se cena za značku, marže atd. a jsme na nějakých 200 000 Kč, za které se toto auto průměrně prodává. Čína nemá žádné náklady podobné vícenáklady, jelikož je automobilový průmysl velmi silně dotován od státu, takže oni vyrobí auto dejme tomu za 50 000 Kč + nějaké přepravní náklady do EU a můžeme se dostat na prodejní cenu 70 000 Kč za nákupní tašku do města a okolí. Kvalita bude první rok nebo 2 ve startovní fázi, ale pak se rozjedou...

0/0
22.11.2007 15:36

djpsx

Re: Přátelé, nebuďte tak tvrdohlaví...

Každou zjištěnou závadou se budou dostávat výš a výš a evropské automobilky časem buď budou muset zlevnit, nebo někde šidit...koneckonců BMW ani Mercedes nejsou zdaleka tak kvalitní, jako bývali třeba Mercedes modely 190 nebo 220....A evropské ofiální crashtesty jsou k smíchu...jak jinak si vysvětlit nehodu Daewoo Espero r.v. 95 (2*) a VW Passat r.v. 2006 (5*)...čelní náraz...Espero bylo kratší o 2/3 motoru a Passat měl volant u středního sloupku....navíc každá nehoda nění podle scénáře crashtestů a proto je potřeba k nim maximálně lehce přihlížet....

0/0
22.11.2007 15:41

Martin

Re: Přátelé, nebuďte tak tvrdohlaví...

Kamo jsi trochu ujel, vid? Kde jsi videl, ze ma Passat volant u stredniho sloupku, ty cinsky lobbisto. Hlavne si uvedom, ze cinske auto nebude nikdy kvalitni, jako evropske, protoze to cinani zkratka flakaji.

0/0
22.11.2007 15:44

djpsx

Re: Re: Přátelé, nebuďte tak tvrdohlaví...

Nejsem lobbista, jen si nemyslím, že evropani jsou někde dál než třeba korejci...Sám mám 2 korejce a kvalitou jsou srovnatelní se Škodovkou...bohužel už ne srovnatelní s poměrem cen/ výbava...tam korejci jasně kralují:-)

0/0
22.11.2007 15:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.