Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Honda FCX Clarity: Na vodík už můžete jezdit i vy...

Vaše zelené já se tváří kysele jako manchesterský kyselý déšť při návštěvě benzinky? Konečně máte možnost přesedlat na vodík a naftě či benzinu dát sbohem. Honda začíná pronajímat ve velkém nový převratný model FCX Clarity. Za šetřením ovzduší je ale třeba vyrazit do Ameriky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

www.ejob.cz

Bezpečnost LPG

Padlo zde několik názorů na bezpečnost LPG nádrží. Proč je tedy do podzemních garáží zakázán vjezd autům s pohonem na LPG? Zatím jsem žádné logická vysvětlení nevypátral. Jediné co mne napadá, že v momentu požáru podzemního parkoviště asi výbuch přehráté nádrže s LPG udělá větší paseku než nádrž benzínu. Al eto je jen má teorie. Pokud je tu někdo z oboru, vysvětlete mi to, prosím. Dík.

0/0
29.11.2007 11:33

MP

Re: Bezpečnost LPG

Plyny v LPG jsou tezsi jak vzduch a drzi se u zeme. Kdyz tam pak nejakej chytrak odhodi vajgla, je vymalovano. Je to vicemene preventivni opatreni a garaze s kvalitni ventilaci s LPG problem nemaji, ne?

0/0
30.11.2007 13:45

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Bezpečnost LPG

Dobrý den. Zákaz LPG v podzemních nádržích je dle mého názoru jen zbytečná pojistka z dob, kdy na českých silnicích jezdily 120ky s běžnou propanbutanovou bombou v kufru typu "home made". Vysvětlení již bylo podáno, jde o to, že v případě úniku plynu se tento dostává z garáží více než obtížně, jelikož se "plazí po zemi". Aby však vůbec vznikla výbušná směs plynu, bylo by potřeba, aby unikl hned z deseti až dvaceti aut naráz, což je samozřejmě dosti nereálné. Doufejme, že v budoucnu k zákazu LPG v garážích nebudou důvody, na západě se od něj již upouští.

0/0
30.11.2007 16:47

oldiend

ten pravopis

oprava - elektrolýza samozřejmě s y

0/0
28.11.2007 11:12

oldiend

vyroba vodiku

To Houn : Průmyslově se vodík nevyrábí elektrolízou, ale parním reformingem,

parciální oxidací ropných frakcí nebo při zplyňování uhlí. Energetická

náročnost elektrolízy je únosná ještě tak na školní pokusy nebo

laboratorní praxi, ale ne na výrobu ve velkém.

0/0
28.11.2007 10:34

noname

Re: vyroba vodiku

A co patentovaný postup výroby vodíku z vody vysokofrekvenční a vysokonapěťovou elektrolýzou? S příkonem pár desítek wattů měli dost vodíku pro silný hořák, který svým plamenem tavil ocel nebo co to bylo. Nebo je to nějaký fake?

0/0
7.10.2008 10:10

X236K

naklady

Samotny fakt, ze Honda hodla toto auto vyrabet v malych seriich a pouze pronajimat, svedci vice nez jasne o faktu, ze technologie neni pripravena pro masove nasazeni. Nikde nevidim zminku o realne vyrobni cene vozu ani o nakladech na provoz (kolik stoji palivo).

0/0
28.11.2007 6:21

Andee

Re: naklady

Samozřejmě, že to ještě není připravené na masové rozšíření, ale už se to blíží. Dělají to dobře, musí v lidech postupně vybudovat důvěru k nové technologii... R^

0/0
28.11.2007 11:46

řidič

mám hondu accord tourer 2.2 i-ctdi sport

a můžu vám říct že si už žádnou hondu nikdy nekoupim. tolik poruch sem neměl ani na mondeu, accord stoji víc v servisu než by jezdil. nebudu tady vyjmenovávat co všechno odešlo ale chci vás jen varovat.

0/0
27.11.2007 20:01

asi

Re: mám hondu accord tourer 2.2 i-ctdi sport

mas stesti. Hondy patri k minimalne poruchovym vozum s perfektnimi jizdnimi vlastnostmi, takze nejake varovani zde je k smichu...

0/0
27.11.2007 20:26

Kovis

Re: mám hondu accord tourer 2.2 i-ctdi sport

Mám starší CR-V (benzín, 2003) a zatím nebyl vážnější problém.

0/0
27.11.2007 21:46

DaM

Re: mám hondu accord tourer 2.2 i-ctdi sport

Ja bych naopak ten seznam poruch uvital... Dik!

0/0
28.11.2007 10:21

Andee

Re: mám hondu accord tourer 2.2 i-ctdi sport

Táta má tři roky Tourera 2.4 Executive a jedinej problém byla vadná spojka v elektrickém otvírání pátých dveří, která byla bezplatně vyměněna v záruce. Jinak no problem... R^

0/0
28.11.2007 11:48

Roman

ekologie...

auta se podili 0,1 % na celosvetovych emisich CO2

A jako rozumny zdroj alt. energie vidim : http://graunte.com/download/kinergy/flash/

0/0
27.11.2007 16:43

Balister

Re: ekologie...

Závěry Evropské komise :Ke změně klimatu významně přispívají emise skleníkových plynů z dopravy a jejich podíl rychle roste. Asi pětina všech emisí skleníkových plynů Evropské unie pochází z dopravy a asi 90 % z nich jsou ze silniční dopravy

0/0
27.11.2007 21:49

Dežo Lakatoš

Nejbližší budoucnost patří oleji

je levnější než nafta a mnohonásobně levnější než vodík. Má spoustu výhod. Především, dá se spalovat v dieslu a nedá se získat v arabské poušti nebo na  Sibiři, takže utahuje kohouty na správném místě.

0/0
27.11.2007 15:27

Jan Rys

Honda CR-V RULEZZZZz

Já mám CR-V v benzínu. Sice to docela žere, ale jinak bombaR^R^. Někde jsem viděl parádní fotky, jen mám jinou barvu - rudou!!!!:

http://zavolantem.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=109

0/0
27.11.2007 15:14

řidič

Re: Honda CR-V RULEZZZZz

já mám accord tourer a je to hodně poruchový auto. zlatý mondeo !

0/0
27.11.2007 20:03

asi

Re: Re: Honda CR-V RULEZZZZz

a opet, tak si kup jiny vuz. Zlaty Mondea u americkych silnic stoji bezne a cekaji na odtazeni. Hondu tam na krajnici nenajdes...

0/0
27.11.2007 20:28

flames

deštivé kyselo

"Vaše zelené já se tváří kysele jako manchesterský kyselý déšť při návštěvě benzinky?"..nebylo by aspoň foto, jak se tváří manchesterský kyselý déšť, když doleze na benzinku?

0/0
27.11.2007 14:49

bender

Pojazdna bomba?

LPG/Vodikove nadrze v pripade havarie su na tom ako? Je to vlastne pojazdna bomba, nie??? Kto sa v tom vyzna, nech napise wo co go, pls...

0/0
27.11.2007 11:39

dromy

Re: Pojazdna bomba?

Vim ze BMW delalo i jakesi crashtesty s vodikovymi nadrzemi a vse dopadlo dost v pohode. Jejich zaver byl, ze je to bezpecne. Ovsem nikdo asi nezkousel to auto poslat ve 150km/h do zdi, nebo proti stromu - bohuzel existuji i takove nehody..

0/0
27.11.2007 12:08

td_1

Re: Re: Pojazdna bomba?

Po nárazu do zdi ve 150 ti bude nějaká nádrž ukradená...

0/0
27.11.2007 12:18

bender

Re: Re: Re: Pojazdna bomba?

vodicovi mozno, ale jeho okoliu asi e.e. sak to moze utrhnut polovicu baraku 8-o8-o8-o

0/0
27.11.2007 13:14

.

Re: Re: Re: Re: Pojazdna bomba?

Z vodiče se tak stane polovodič? ;-)

0/0
27.11.2007 14:45

pugi

Re: Pojazdna bomba?

Co jsem četl( a přiznávám,že to klidně mohly být bláboly),tak by prej vodíková nádrž měla bejt bezpečnější než benzínová.

No ves si třeba cobru11 tam Simír vyhodí v každým dílu do vzduchu aspon deset aut. :)

Ne ale vážně,pokud ti začne z auta téct benál,tak stačí jiskra a celý ti to blafne a buchne. Ta vodíková nádrž,"co jsem teda četl"  by měla bejt obalena materiálem, který ho v případě porušení, propouští ale pomalu, takže uniká do okolí v koncentracích, který jsou nehořlavý.A mimo nádrž by mělo být najednou jenom malé množství vodíku,který by v případě hoření neměl být nebezpečný. Toliko přečtená teorie.

Ale jak už tady někdo psal, rád bych viděl co to s auťákem udělá po nárazu 150 do zdi.Co kdybych to přecijen náhodou přežil?A dokud to neuvidím tak taky asi neuvěřím :).

0/0
27.11.2007 15:20

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Pojazdna bomba?

Dobrý den, jelikož v automobilu na LPG jezdím, o tyto systémy se jako laik zajímám. Mohu tedy zodpovědně prohlásit, že LPG rozvody v automobilu jsou mnohokrát bezpečnější než standardní palivový systém na naftu/benzín. Vyplývá to z různých mezinárodních norem, tlakové zkoušky nádrže (je testována na desetinásobek reálně dosahovaného tlaku) i bezpečnostních opatření (multiventil upouští v případě havárie řízeně LPG z nádrže tak, aby nevznikla výbušná směs). Samozřejmě zde platí, že se o systém musí majitel starat. Každý rok se jezdí na revize plynových rozvodů, jednou za deset let se mění nádrž. Vodík na tom dle mého nebude jinak, i když jsem neměl možnost materiály studovat. Strach z LPG ale vychází pouze z nedostatečného povědomí o těchto systémech, věřte mi, že pravděpodobnost výbuchu automobilu při havárii máte mnohokrát vyšší se standardním palivovým ústrojím...

0/0
27.11.2007 16:48

savers

Re: Re: Pojazdna bomba?

Chcete vědět jak je to doopravdy?  Při srážce a následném protržení nádrže údajně vybouchne Slovensko.

0/0
27.11.2007 17:49

Stoukina

Kysely dest

Premyslim, jak se asi tvari manchestersky kysely dest pri navsteve benzinky...

0/0
27.11.2007 11:09

Houn

z čeho je vodík není podstatný

Z čeho se v dnešní době vyrábí vodík není tak podstatný, budoucnost stejně patří energii ze slunce. Jde hlavně o splodiny, polétavý prach obsahující karcenogenní látky - tím nás zásobují dnešní auta. Takže i když vyrobíte vodík ze zemního plynu, je to pořád lepší, než v autech spalovat benzín a naftu.

0/0
27.11.2007 10:35

dromy

Re: z čeho je vodík není podstatný

budoucnost patří aluminiu :) jak říká Jára Cimrman. Ale teď vážně.. ..řešením energetické krize jsou především jaderné elektrárny 4.generace, které dokáží zásobit lidstvo energií na mnoho století, ale to nebude nutné, protože do té doby se již zvládne řízená termojaderná reakce, což je prakticky nevyčerpatelným zdrojem energie. Větrné solární a podobné "ekologické" elektrárny jsou jen slepou uličkou. Nadělají více škody než užitku a výroba je ekonomicky i ekologicky velmi nákladná

0/0
27.11.2007 12:13

spartaman

Re: Re: z čeho je vodík není podstatný

Energie na mnoho století nebude nutná především z toho důvodu, že lidstvo nevyhnutelně spěje k záhubě.

0/0
27.11.2007 13:55

sportsman

Re: Re: Re: z čeho je vodík není podstatný

Ano. Už tisíce let.

0/0
27.11.2007 14:43

pugi

Re: Re: Re: Re: z čeho je vodík není podstatný

A další tisíce ještě bude,doufejme :-)

0/0
27.11.2007 15:23

spartaman

Re: Re: Re: Re: Re: z čeho je vodík není podstatný

Tomu já právě už moc nevěřím. Odhaduji to na max 250let. Ne že bych byl Jehovista, ale usuzuji tak z toho, jak si parazit zvaný člověk na planetě počíná.

0/0
27.11.2007 17:26

JIJI

Ekologie???

V současnosti se z ekologie stalo politikaření a obchod!! Výroba vodíku z ekologické energie,jako je zemní plyn! Úžasný pokrok! Přimíchávání etanolu do paliv,když výroba lihu je energeticky značně náročná-to by v dnešní době mohlo být na Nobelovu cenu!:-©

0/0
27.11.2007 9:49

VoiToi

Re: Ekologie???

Pokud se vodík vyrobí efektivně z ropy, pořád se ropy spotřebuje polovina, než na pohon klasického auta pro ujetí stejné vzdálenosti. Ve městě je rozdíl ještě větší. Co máte proti tomu, že Honda dává do vývoje tohoto typu tak obrovské peníze? Ačkoli si nemyslím, že vodík je "palivo budoucnosti" a je to spíš jen nepříliš efektivní způsob jak skladovat energii, o mnoho lepší způsoby zatím nemáme, tyto kroky nám mohou pomoci na cestě k minimalizaci energetických vstupů dopravy. Kromě toho přibývá lidí, pro které je auto poháněné a bržděné moderním elektromotorem, velkým snem. I řízení je mnohem přímočařejší než u smradlavých aut.

0/0
27.11.2007 10:40

regazzi

!!!

Me zelene ja predevsim zira, jak se ekologie zneuziva v politice a business. Klaus ma pravdu.

0/0
27.11.2007 9:11

Tony

Re: !!!

Přesně tak! Klause taky nemusím, ale v tomto má bohužel pravdu. Chovám se rozumně, recykluji, spotřebovávám opravdu málo, využívám kondenzační plynový kotel, všude úsporné zářivky, šetřím vodu, ale zelený terorismus je tady a roztahuje se tu.

0/0
27.11.2007 9:18

PB

Re: Re: !!!

No Klaus toho naremcal spoustu ... jeho tvrzeni o prirozenem oteplovani Zeme je ale dost odvazne. Budoucnost je pouze v masove vyrabene energii (naslednici ITERu apod), vetrniky a podobne "novoty" budou fungovat vzdy pouze doplnkove.

0/0
27.11.2007 10:27

Vít

zelené šílenství

...Pokud prý dojde na elektrolýzu, bude k ní použita výhradně energie ze slunečních, větrných a vodních elektráren....

To zelené šílenství je dost nakažlivé... :-©:-©:-©

0/0
27.11.2007 8:13

Houn

Re: zelené šílenství

jsem moc rád, že je to tak nakažlivé!:-)R^

0/0
27.11.2007 10:37

pugi

Re: Re: zelené šílenství

Dyk je to kravina,Z alternativních zdrojů nikdy nevytřískáš dost energie.Natož aby pokryly masovou produkci vodíku.To nezní dobře ani jako vtip.

Nehledě na to. Co jsem četl různý názory,tak ekologická výroba energie neexistuje.Každý zdroj energie něco stojí. Vem si sluneční elektrárnu.. Při výrobě a instalaci a servisu se spotřebuje fůra energie(odkud? z fos.paliv a uhlí) a když pak vezmeš v úvahu kolik energie to vyrobí,směšné.Zjistíš, že kdybys rovnou vyráběl enerigii ulím, budeš na tom ne o moc hůř. A kdyby ty pitomé sluneční elektrárny vydržely "navždycky" tak jsem pro,ale jejich životnost je mezi 20-30 leti.Je to málo.

0/0
27.11.2007 15:30

x

synchroni motor?

no koukam pan redaktor by se synchronim motorem daleko nedojel:D

0/0
27.11.2007 7:42

db

Re: synchroni motor?

...a Ty jsi dojel se svou češtinou do 5. třídy ZŠ;-D

0/0
27.11.2007 10:49

Jirik

Honda

jako vždy je vpředu. R^

0/0
27.11.2007 0:48

marek

Re: Honda

Ano, zejména v designu. Jako vždy :-©:-©:-©

0/0
27.11.2007 10:57

spartaman

Re: Re: Honda

Buď v klidu. Na ty hnusné exoty, které vyjíždějí poslední doby z jedné továrny poblíž dálnice na do Turnova, Honda v ošklivosti zdaleka nemá ;-D

0/0
27.11.2007 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.