Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zimní autoškola: Jak zvládnout zledovatělou silnici

Zima vzbuzuje v mnohých řidičích hrůzu. Není divu, málokdo opravdu ví, co bude on a jeho auto v krizi dělat. Škola smyku vás naučí alespoň základní pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

skromný uživatel zdravého rozumu

Přetáčivý smyk.

Teda nevím jak ostatní, ale já auto (přední náhon) z přetáčivého smyku vytahuju s lehkým přidáváním plynu do kontra a funguje to. Pokud se kola aspoň trochu chytnou, tak vás to ze zatáčky výtahne daleko lépe, než jen s vyšlápnutou spojkou.

0/0
7.1.2009 0:27

davEsim

Re: Přetáčivý smyk.

To ti přece nikdo nebere, v článku je spis popisovan nedotačivý smyk - coz je u predniho nahonu logičtější a tam je ti kontra víš na co

0/0
7.1.2009 12:18

TurboFrank

Zimní autoškola?

To by mně opravdu zajímalo, kdo bude řidiče vyučovat? Drtivá většina učitelů autoškol jsou takoví  "odborníci", že sami tento způsob jízdy nezvládají. Jedině redakatoři iDnes. Ti umí úplně všechno.

0/0
5.2.2008 8:35

Pepino11

Re: Zimní autoškola?

Ja byl ve Vysokým Mýtě, bylo to super podaný. Instruktoři paráda, doporučuji každýmu. Ubyde machýrků a odborníků se zkušenostma z hospody.R^

0/0
26.2.2008 4:04

kejkl

auta

na tom videu jsou skoro jen BMW.Naučit se s bavorákem je asi lepší,ale co potom,až si zase sednu do svojí fábie?Všechno bude úplně jinak.Kde budou elektronický pomocnící?Změní se poháněná kola atd. .Mimochodem pneumatiky(protektory) Vraník je to největší peklo co jsem zažil.Koupil jsem si je na fábii(zlákala mě cena).Auto nesedí na silnici,a ten hukot od kol.Doporučoval bych je tak někomu na hory,kde je trvalá sněhová pokrývka.Tam zabírají víc než dobře.

0/0
21.1.2008 7:14

rencar

automat

No hlavne ze v tom clanku popsali co dela t s automatikou - "to same co s manualem" takze vyslapnout spojku jo ? to abych si tam nejakej drevenej pedal pridelal pro lepsi pocit ... Vi nekdo jak se v tomhle pripade chovat ? Udajne to ani poradne nevi ti instruktori ..

0/0
19.12.2007 12:53

Pecaf

Re: automat

Sešlápnout spojku = (u automatu) kopnout páku do N (možná proto radí mít vždy zařazeno D, protože ze sekvenčních poloh je obvykle k N složitější "cesta"). Nicméně takový úkon znamená jednak logicky se zamyslet, což při nečekané (necvičené) situaci není jednoduché a druhak pustit na chvíli jednou rukou volant, zatímco nohy zůstanou bohužel zcela nevyužité... Taky je dobré nehodit tam náhodou zpátečku :-) takže to chce čisté postrčení páku dopředu bez mačkání tlačítka nebo vychylování do stran. Asi takhle.

0/0
22.12.2007 23:25

Rubik1

Re: Re: automat

Zajimalo by mne, jestli to delate tak, jak radite. Kterapak znacka vam u automatu dovoli dat neutral bez mackani tlacitka? Duvod pro to mit zarazeno na D, kdyz ocekame kluzkou silnici, je samozrejme ten, ze jakmile dame nohu z plynu, tak auto jede v podstate setrvacnosti a motorem je brzdeno jen nepatrne. To plati, pokud auto jede nejakych 15 km/h a vice, tedy skoro vzdy. Nesmysl je davat ruku z volantu a zkouset davat neutral.

0/0
27.12.2007 21:59

Roman

Re: Re: Re: automat

Za jazdy mate zaradene "D" (byva to zvykom). Z "D" do "N" ide paka bez stlacania tlacitka a aj naopak za jazdy.

0/0
2.1.2008 14:49

primeminister

Re: Re: Re: Re: automat

R^

0/0
9.1.2008 11:03

NTPR

Re: Re: Re: Re: Re: automat

Kdyz je zarazeno D tak davat neutral je naprosto zbytecne jak tu uz nekdo napsal, bo automat skoro nebrzdi motorem

0/0
15.1.2008 16:42

su101c

Re: automat

pred 14 dny jsem v Moste na polygonu byl. V pripade automatu nechte D a v pripade smyku zadni napravy jen sundejte nohu z plynu a dejte kontra.

V podstate, N se pri automatu nikdy nedava. To je vzdy takovy fofr, ze ani nemate sanci delat neco jineho nez bud kroutit volantem, nebo poradne brzdit.

0/0
31.1.2008 10:44

yetti

clanek = hovadina

u jakehokoli smyku je nejlepsi slapnout na spojku. (fyzika druheho stupne zakladni skoly - scitani sil) vetsinou se auto srovna samo. pokud jedes moc rychle, pak teprve zacni kroutit volantem. pokud mas zadni nahon, je slozitejsi se naucit zvladat pretacivy smyk, ale zvladat naucenym zpusobem dale je jednodussi. (kontra radsi min - nez vic)

tenhle clanek je fakt spatnej. RvRvRv

nevim, kdo pise takovy blbiny, ze pri nedotacivem smyku se ma ubrat plyn. nesmysl. zmacknout spojku - NIC vic.

ziju na horach - v jesenikach. vsechny zpusoby mam odzkousene a i na silnici pri provozu je celkem zvladam.

0/0
10.12.2007 0:13

Warhead_bia :P

Re: clanek = hovadina

pokud je dost mista tak u pretacivyho na prednim je mnohem lepsi slapnout na plyn nez na spojku ;-)

0/0
10.12.2007 14:41

PTak

Re: clanek = hovadina

yetti: kdyz si v nedotacivym smyku predni napravy a uberes plyn, dostanes vetsi pritlak na predek(coz je vyhodne) a zaroven zpomalujes(coz je take vyhodne) - vidime vyhody oproti spojce, hah?

0/0
7.1.2008 23:53

Pepino11

Re: Re: clanek = hovadina

Souhlas, přesně to je lepší.R^

0/0
26.2.2008 4:08

pepito

Re: clanek = hovadina

jo, dá se tomu pomoct lehounkým polechtáním brzdy - mám vyzkoušeno

0/0
7.1.2009 14:43

jan

POUKAZ NA POLYGON MOST

Prodám poukaz na kurz bezpečné jízdy hodnotě 3.890,-Kč bezDPH.

 

Temín si objednáte sami - poukaz je nevyplněný!!!

CENU NABIDNETE NA XMINIS@CENTRUM.CZ

0/0
9.12.2007 9:49

vroch@csas.cz

silnice

0/0
7.12.2007 21:14

Lena Rochová

příspěvek

0/0
7.12.2007 21:13

Bobik

Na snowboardu se to kupodivu nejak pochyti

Na rizeni jsem uplny drevo a s autem nejezdim, ale jezdim na snowboardu. Jednou sme sli ve firme na motokary a tam jsem zjistil ze kontra davam okamzite a instinktivne, se smykem nebyla sebemensi potiz. Podle me to musi plynout nejak z toho snowboardovani. Tak by to jinejm lidem treba taky mohlo pomoct.

0/0
7.12.2007 18:24

MP

Re: Na snowboardu se to kupodivu nejak pochyti

No jestli ono to nebude tim, ze na snowboardu vyrovnavas instinktivne, protoze telo samo udrzuje rovnovaznou polohu. A na motokarach je to podle me to samy. Rozdil mezi motokarou a autem je v tom, ze s motokarou mas daleko vetsi kontakt a jakykoliv pohyb citis hned a ne az kdyz je pozde, jako v normalnim aute.

0/0
7.12.2007 20:12

Man of mystery

Re: Na snowboardu se to kupodivu nejak pochyti

ja sem vycvicenej na pocitacov yhre .proste logicky to tak delam :)

0/0
29.12.2007 19:47

Mike

Re: Na snowboardu se to kupodivu nejak pochyti

ano, tiez si myslim, ze ten, kto hraval za mladi hry, ma urcite navrch... minimalne sa naucil, v akej situacii, co spravit - vlavo/vpravo, ubrat/pridat... samozrejme, ze to museli byt hry s viacmenej realistickou fyzikou, nie nejake arkady :D

0/0
7.1.2009 15:22

P3t4n

Re: Na snowboardu se to kupodivu nejak pochyti

Hry rozhodně pomahají. Hraju od jakživa, teď mam ridičák 5měsíců, žiju nahorách a jezdim často na sněhu. Docela mě to baví a i jde. Ještě jsem nedostal nedotačivej smyk s felinkou na sněhu, a přetačivej instinktivně řešim podle her. Přední kola aby jeli rovně po silnici, tj, tam kam chci já. Jde to dobře, dokud nespěcham. Musim se přiznat, že když jsem si vezl feldu domu, dostal jsem hned 2 nedotáčivce a jeden zkončil na louce. Barum briliant, dezén 0,5mm max a mokrá silnice... Nikdy víc. Jó, teď mam vraník Everest a vydrápu se všude, ale na dálnici hučej a hrozně ubejvaj.

0/0
7.1.2009 22:50

David

Kontra

Hm, je mi jasný, jak to mám udělat, je mi jasný proč se tomu říká kontra, ale ve skutečnosti si myslím, že je lepší tento popis :"točím volantem ke směru vybočené zádě" tedy, záď mi vybočí vlevo, točím volantem vlevo. Když mi záď vybočí vlevo, vypadá to, že zatáčím doprava, proto se tomu říká kontra, když se snažím kola natočit vlevo.

0/0
7.12.2007 13:09

Warhead_bia :P

Re: Kontra

hlavne by se melo zduraznit ze kontra tak zhruba jen o neco vic nez je natoceni protoze pak by se z toho mohl hrave stat skandinavskej pretocenej ;-)

0/0
7.12.2007 13:29

houska

Re: Re: Kontra

přesně tak - když je moc kontra, jde to okamžitě do hodin (= konečná).

0/0
4.1.2008 15:55

Brambora

Letní vs. zimní gumy a plavák

Tak teď nevím, komu mám věřit. Ve světě motoru psali, že letní gumy jsou na tom s plavákem lépe než zimní (zimní plaváka dostanou dřív) a tedy v článku najednou čtu, že redaktor dostal plaváka dřív na letních a dokonce měly letní na vodě delší brzdnou dráhu.

Další rozpor mám v informacích ohledně zvládání smyku a především prácí se spojkou. Kola mají vždy nejvyšší přilnavost, když se mohou volně otáčet. Tudíž při jakémkoli brždění, akceleraci nebo jen puštění plynu se kola neotáčí volně a tudíž mají horší přilnavost.

Jinak je to klasický PR článek na školu smyku v Mostě. Ty se tu objevují několikrát především před zimou a v průběhu zimy.

0/0
7.12.2007 12:44

MP

Re: Letní vs. zimní gumy a plavák

Smyk predni napravy - jen pustit plyn, se spojkou a brzdou nic nedelat, to plati pro auta s prednim i zadnim nahonem. A volantem rozhodne nezkouset ridit vic. Smyk zadni napravy u predokolky - bud vyslapnout spojku a doufat, ze to "ukontrujete" nebo neopak lehce pridat plyn a doufat, ze vas predek vytahne. Smyk u zadni napravy u zadokolky - vyslapnout spojku, kontra a doufat :-) U smyku zadni napravy kazdopadne nebrzdit. Nebo ma nekdo jiny nazor? Btw. kdyz uz vam to na ledu na silnici ujede, tak uz je to v pytli...silnice neni cvicak, nevite kdy se co stane, nemate prostor a v protismeru auta...takze hlavne jezdit na snehu s rozumem.

0/0
7.12.2007 17:15

yetti

Re: Re: Letní vs. zimní gumy a plavák

u jakehokoli smyku je nejlepsi slapnout na spojku. (fyzika druheho stupne zakladni skoly - scitani sil) vetsinou se auto srovna samo. pokud jedes moc rychle, pak teprve zacni kroutit volantem. pokud mas zadni nahon, je slozitejsi se naucit zvladat pretacivy smyk, ale zvladat ho dale je jednodussi.

tenhle clanek je fakt spatnej. RvRvRv

nevim, kdo pise takovy blbiny, ze pri nedotacivem smyku se ma ubrat plyn. nesmysl. zmacknout spojku - NIC vic.

ziju na horach - v jesenikach. vsechny zpusoby mam odzkousene a i na silnici pri provozu je celkem zvladam.

0/0
10.12.2007 0:11

Chlupaty Knedlik

Hmmmmmmmmmmmm

ctrenim clanku na tomhle platku zvladnete tak leda ho*no

0/0
7.12.2007 11:57

Trabush

Jak na to?

Jak zvládnout zledovatělou silnici?

Recept je jednoduchý: když se na to necítíš jeď vlakem!

0/0
7.12.2007 11:27

Desperado

Re: Jak na to?

To naní špatná myšlenka. Bohužel to v reále vypadá tak, že tito opatrní (na tachometru 30 a v očích smrt) jsou nacpaní v levém rychlejším pruhu, nebo nejlépe jedou dva takoví vedle sebe a ucpávají za sebou  dlouhou kolonu. Hlavně že jedou bezpečně. :-/

0/0
7.12.2007 11:31

Petr

Re: Re: Jak na to?

"bezpečně"

0/0
19.12.2007 13:25

Desperado

Dobrý a levný způsob

jak "mít v ruce" své auto a poznat jeho chování na kluzkých površích je zajet na na velké opuštěné parkoviště a zkusit si trochu zablbnout. Například se rozjet a snažit se udělat nejostřejší zatáčku kdy už začínají kola ztrácet přilnavost, zkusit brzdit tak aby byla brzdná dráha co nejkratší. Sledovat při jakých rychlostech a ostrostí zatáček už kola ztrácí adhezi. Dostat auto do smyku při různých rychlostech a pak se ho snažit vyrovnat etc...

0/0
7.12.2007 11:22

Warhead_bia :P

Re: Dobrý a levný způsob

jj udelat si nejakou trat a snazit se ji projet ;-)

0/0
7.12.2007 11:27

Desperado

Re: Re: Dobrý a levný způsob

Například se dá udělat slalomová dráha z láhví PET...

0/0
7.12.2007 11:32

AssA

Re: Dobrý a levný způsob

Hmm, ale to by nás z těch parkovišť nesměli neustále vyhánět policisté a bezp.agentury. Půl hoďky projde vždycky, pak už je zle.

0/0
7.12.2007 12:08

Warhead_bia :P

Re: Re: Dobrý a levný způsob

jen at prijedou :P

0/0
7.12.2007 12:09

AssA

Re: Re: Re: Dobrý a levný způsob

Já už se s jednou hlídkou docela seznámil, jenže se furt střídaj. A pořád chtěj nějaký peníze, člověk aby platil pneumatiky, benzín, údržbu a navrch ještě majáčkovné. Začíná to být docela drahá zábava.

0/0
7.12.2007 12:15

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Dobrý a levný způsob

mno tak krome par upravicek (za ktery bych teda taky asi zaplatil) nemaj co ze me vytahnout ;-)

0/0
7.12.2007 12:23

AssA

Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý a levný způsob

Tuhle jsme jen tak stáli a kecali a po čtvrt hodině mi obešel auto a řekl si o tisíc, za výfuk... No stejně budu pořizovat nový, a tam už bude všechno pěkně schovaný - navenek běžný auto. Ale blbnout budu pořád, neznám lepší zábavu. Kolik máš v okolí použitelných parkovišť? U nás jsou asi 3 dobrý a 2 s ostrůvkama ale pomalu je začínají osazovat značkama "Zákaz vjezdu" s vymezením času. Na parkoviště - občas smysl dopravního značení nechápu.

0/0
7.12.2007 12:31

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý a levný způsob

no u nas jedno super trosku mensi ale pouzitelny skoro jako maly okruh a pak asi jedno nebo dve nahradni ;-) btw jak za vyfuk ? jako ze hlucel ? to budu muset taky nekde mam netesnost a vysoko otackovy motor zni jak F1 ;-D

0/0
7.12.2007 13:12

AssA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý a levný způsob

Ee, nehlučel, čouhal asi o 3 cenimetry za nárazník. To se prej nesmí, montovala to firma tak jsem doufal, že je všechno v cajku - mylně. Tak přeju hezký poježdění, já to balím a letím do provozu.

0/0
7.12.2007 13:20

Brambora

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý a levný způsob

No za hlasitost to asi nebude, protože pochybuju, že cajti měli certifikovaný "hlukoměr".

Vidím to spíš na koncovku výfuku zvednutou vzhůru, což je dost často na "vytuněnejch" autech vidět, ale je to zakázaný.

0/0
7.12.2007 13:25

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý a levný způsob

hmm ;) jeste jsem se s tim nesetkal tak nevim ;-)

0/0
7.12.2007 13:26

kajencik

výfuk

mno, je to skutečně tak, výfuk nesmí přečuhovat dále než je poslední výstupek auta (zadní nárazník), u mě se divili na technické a říkal mi to, jestli to nepřečuhuje, protože můj vypadát trochu jako tunning (větší průměr trubky), ačkoliv je sériový a namotován správně, sice těsně, ale ještě před hranici auta.

0/0
7.1.2009 14:26

Warhead_bia :P

ja prosel skolou

smyku za provozu to je nejlepsi ;-D

0/0
7.12.2007 11:19

mpixel

stejně je to všechno reklama

stejně je to všechno reklama. Já osobně školou smyku prošel. A rozdíly jsou nepatrné. možná požívají nějaké extrémní pneumatiky.

0/0
7.12.2007 11:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.