Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonští boxeři slaví čtyřicítku v plné síle

Plochý motor pod kapotami Subaru slaví čtyřicítku. Není to ale jediné výročí automobilky ze souhvězdí Plejád. Pohon všech kol, to je synonymum pro Subaru právě pětatřicet let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jenda

A co Tatra

Jen škoda, že autor zapomněl na Tatry. Tam děleli boxery už před válkou, Porsche pak bylo pokračování koncepce... To jen pro dokreslení, kde by asi mohl být náš průmysl, kdyby nebyl vývoj přetržen velikým únorem.

0/0
10.12.2007 15:43

F40

Boxer vs. plochý

Mohl by konečně někdo napsat jaký je rozdíl mezi plochým motorem a motorem typu boxer?

0/0
10.12.2007 12:45

Honza

Re: Boxer vs. plochý

Chlapče to je právě kouzlo českého jazyka, že stejnou věc umí pojmenovat více způsoby a tak potom text působí lépe než kdyby všude autor použil jen boxer, boxer, boxer, boxer .... [>-]

0/0
10.12.2007 13:19

Chris Kelvin

Re: Boxer vs. plochý

Řekl bych, že plochý motor nemusí být boxer. Ale zřejmě se nic takového nevyrábí. Nicméně boxer je plochý vždy, leda by ho někdo postavil nastojačku ;-)

0/0
10.12.2007 14:21

optimit

Re: Boxer vs. plochý

boxer je plochý motor kde současně dochází k zápalu směsi u protilehlých válců (motor s protiběžnými písty). Plochý motor obecně je vidlicový motor s rozevřením válců 180°...

0/0
10.12.2007 15:29

testone

Re: Re: Boxer vs. plochý

boxer motor je motor s protiběžnými písty-dva písty v jednom válci a dvě klikové hřídele na "stranách" motoru (tam co má Subaru, VW, Tatra,Porsche atd. hlavy) spřažené ozubenými koly. Vyvíjel to za války Junkers, soukolí fungovalo zároveň jako reduktor , byl to myslím dvoutaktní diesel. Dnes to vyvíjí kdosi v UK jako motor do malých letadel. Odtud název "boxer". Tento název je dnes neprávně používán pro ploché motory (V motor 180°, viz výše). Motor, kde by v jednom okamžiku  zapalovaly  dva válce najednou by musel být buď  dvoutaktní nebo  trochu nevyvážený:-), u čtyřválcového čtyřtaktu pálí každý válec jednou za dvě otáčky kliky, tj. 2x360/4=180°, tj. po polovině otáčky kliky.

0/0
10.12.2007 19:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.