Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Černošicích mají unikátní silnici z pneumatik

Na první pohled vypadá včera otevřená silnice třetí třídy mezi Černošicemi a Solopysky v okrese Praha-západ zcela normálně. Nikdo by nehádal, že zde vědci zkoušejí unikátní technologii, při které jsou do asfaltu přidávány rozdrcené pneumatiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ja

zname

Proc mam pocit, ze je to ta silnice, co se za dva mesice rozbila a pres zimu to bylo jeste horsi?

Pry ze bude pruznejsi a odolnejsi. Zase novy hit... ?

0/0
11.12.2007 11:43

ja

Re: zname

Novy hit - asi jako plastova okna a plovouci podlahy. Je potreba jeste neco vytezit na vychodnich trhach, nez bude dalsi moda.

0/0
11.12.2007 11:44

martin

Re: Re: zname

V čem je problém s plastovými okny a plovoucí podlahou? mám obojí přes 12 let tak proto se ptám.

0/0
22.12.2007 23:26

Inverted Cat

Zajímavé

Co to udělá když se to v zimě posolí ?

0/0
10.12.2007 16:48

pepa

Re: Zajímavé

nic! cos čekal? že to vybuchne nebo co?

0/0
14.12.2007 18:35

Jura

Cena?

Betonova lobby oslavuje, ted uz kilometr, ktery jinde stoji 100-200 milionu u nas uz nebude stat 700 milionu nybrz 1.8 miliardy ;-D

0/0
10.12.2007 13:17

zzvv

nova technologie??

Podle starsich spolupracovniku se neco podobneho uz delalo cca pred 20 lety!! Pneumatiky se drtily a pridavaly se primo do michacky. Bohuzel pry se to spatne hutnilo a nemelo to potrebnou prilnavost mezi pojivem (asfaltem) a kamenim. Ja bych spise zadal vice vyuzivat vyfrezovaneho materialu!!

0/0
8.12.2007 23:37

?

Re: nova technologie??

vždyť nikdo netvrdí, že ne: ("Začali jsme před dvěma roky, kdy jsme rozdrcené pneumatiky sypali

přímo do míchačky na asfalt. Směs však neměla dobré vlastnosti. Bylo

totiž potřeba ji zahřát a vystavit tlaku,“ řekl Kudrna.), rozdíl je v tom, že dnes se změnila technologie, aby výše popsané problémy odpadly

0/0
10.12.2007 11:23

pavelthelong

tak to jsem zvedavej, za jak dlouho

zase bude vsechno jinak. Dneska se tvrdi, ze zhruba 10% vsech uhlikovych mikrocastic (kvuli kterym maji diesely mit RPF filtry) zpusobuje provoz a oder pneumatik a uvolnovani uhliku z nich. Jestlize ty pneumatiky budou i "dole" v asfaltu, tak se zrejme zvysi zatizeni zivotniho prostredi mikrocasticemi. Cili stejny jev jako u filtru - abychom odfiltrovali 30% mikrocastic, stoupne spotreba dieselu pri pouziti filtru o zhruba 10-15% a tim i vydej COx;-D;-D;-D

0/0
7.12.2007 19:38

maiba

Žádná novinka!

Taková silnice už je u Týniště n.O. Jeďte se tam podívat, kolik je tam děr, nestačí je záplatovat!Rv

0/0
7.12.2007 18:46

?

Mam to

A já si pořád říkal, proč při stavbě silnic a dálnic jsou tam zametací vozy. Už to vím z článku, vozí prach. ;-D

citace:"Na běžných komunikacích se povrch vytváří ze směsi prachu s asfaltem."R^

0/0
7.12.2007 13:04

mpixel

Re: Mam to

co je na tom divného? Viděl jsi asfalt v létě? tam není možné aby neulpěl prach.

0/0
7.12.2007 18:36

?

Re: Re: Mam to

ale z toho, jak je to napsaný plyne, že vlastní povrch silnice se dělá tak, že se do horkého asfaltu přidá prach :-)

0/0
10.12.2007 11:25

vítr_v_zádech

spotřeba

No, spíše se vlastnosti toho povrchu projeví na zvýšení spotřeby, Deformace a lepší přilnavost si vyžádají nějakou energii. Abys jel stejně rychle jako po standardu tak se to vezme právě z paliva. Teď už jen zjistit o kolik to bude.

0/0
7.12.2007 12:42

josef

Re: spotřeba

neuvěřitelný, copak ještě budeš zjišťovat, povídej...  Rv

0/0
7.12.2007 14:57

QT

Re: Re: spotřeba

No, možná jsi větší expert, tak nám vysvětli, jak je možné díky povrchu změnit brzdnout dráhu, aniž by to znamenalo, že se takový povrch klade pohybující se pneumatice větší odpor, což znamená, že pro překonání tohoto odporu je potřeba více energie.

0/0
8.12.2007 18:30

MAR

Re: Re: Re: spotřeba

To by teda znamenalo, ze na ledu je nizsi spotreba, protoze je mensi adheze?

0/0
9.12.2007 12:56

HWSpeedy

Prilnavost

Jsem zvedav, zda bude vetsi prilnavost i za deste? Osobne si myslim, ze tomu bude prave naopak.RvRvRv

0/0
7.12.2007 12:25

Lukas

Re: Prilnavost

Taky mi to neni jasny proc na Ruzynskym letisti kazdej rok z runwaye odstraňují gumu z pneumatik, která podle nich ohrozuje bezpecnost nizsim koeficientem tření a tady to nevadí ?

0/0
7.12.2007 13:19

Tomas

Re: Re: Prilnavost

Jenže toto je úplně jiná technologie, guma se přidává přímo do asfaltu, nikoli že se natírá na asfalt a v tom je rozdíl!

0/0
7.12.2007 13:35

mpixel

Re: Prilnavost

ty jsi ale blbej.....

0/0
7.12.2007 18:34

HWSpeedy

Re: Re: Prilnavost

Hlavne ze ty jsi nam zde napsal neco chytreho ze?;-D

0/0
7.12.2007 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.