Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vítejte v 80. letech! Lada Niva v testu

Její jméno zná snad každý Čech. Byla tu dávno před módou SUV – aut, která si na terénní jen hrají. Niva je dříč: projede všude, ale na silnici se jí moc nelíbí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Matross

26. 4. 2009 21:13
Neverim

pekny clanok a NIVA je samozrejme nadherna a svojim sposobom neprekonatelna klasika.jedno sa mi vsak nezda.pan redaktor ospevuje NIVU aka je v terene a podla fotiek mam pocit ze s nou ani v terene nebol.fotky z lesnych ciest su sice velmi pekne,ale ked na nich NIVU vidim,tak mam pocit ze sa tam s panom redaktorom pekne nudila...skoda. MatrossR^

0 0
možnosti

Pája

26. 2. 2009 10:25
Niva jo,nebo ne?

Zdravím,když srovnám Nivu s nějakou 4x4 čtyřkolkou,vychází na stejné peníze.Navíc k Nivě si nemusím kupovat drahé přilby a oblečení,neprší na mě,pustím si topení a rádio.Navíc má opravdu skvělé terénní schopnosti a o to mi jde,nechci s Nivou jezdit po dálnici,ale naopak,vyblbnout se na poli,nebo v nějakém off road parku.;-D

Takže otázka jestli Nivu nebo ne? Já tvrdím ANO!

0 0
možnosti

termi4x4

12. 11. 2008 15:34
Niva

Nevim teda odkud autor vzal ze ma niva z vyroby pevne napravy ;-D. Jinak pokud byla testovana na vyfocenych gumach tak to byl test ktery by zvladl aj zrucnejsi ridic s osobakem. Pokud nenajel nekam kde mel vodu nebo blato do pul dveri tak to nebyl test. Jinak co se tyce hluku, je to otazka dotazeni par sroubku. Jinak lada je pracant a s par upravami do 5000 jede i po dalnici 130. Jinak jeste by stala za zminku Chevrolet niva ktera ma podvozek puvodni nivy a interier Chevroletu...

0 0
možnosti

Honza

22. 4. 2008 16:43
Super pomocník

Záleží na tom kdo to testuje.Já makám denně v lese tak vím o čem je řeč.Zajedu kam potřebuju,naložím nářadí i sebe v montérkách.Takže o luxus nestojím,ale o službu a ta je na jedničku.Většinu oprav si udělám sám a kdo zná ceník náhr.dílů,ví o čem je řeč-neznám levnější.Tak Nivě zdarR^:-).

0 0
možnosti

Fanda

2. 4. 2008 21:07
Niva supr.

Stál jsem na parkovišti v Brně. Okolo samá fára a přijela pěkně udělaná NIVA. Většina chlapů co  procházeli parkovištěm a uviděla tuto NIVU se u žádného bouráku nezastavila,:-):-) jen u této NIVY byl skoro pořád menší hlouček fandů.

0 0
možnosti

Osel

24. 3. 2008 22:34
Kam patří Niva?

No na chleba přece!:-)

0 0
možnosti
SV

Sváťa

2. 4. 2008 8:42
Re: Kam patří Niva?

Třeba na http://www.nivaklub.cz kdo máte chuť se mrknout, koukněte. Nekritizujte, každý si kupuje auto na to co potřebuje. Někdo potřebuje pohodlí, a jinému stačí na práci, jako třeba Bertíkovi. Zdravím příznivce Niv. :-)

0 0
možnosti

mimouch

15. 2. 2008 13:42
Úroveň testu

, resp povědomí redaktora o terénních vozech nejsou příliš přesvědčivé...

Lada Niva má tuhou jen zadní nápravu, vpředu je nezávislé zavěšení. Zavěšení náprav robustní sice poměrně je, ale mechanické komponenty již méně (diferenciály, poloosy). Flexibilita náprav rovněž není nijak oslnivá. Pokud se země dotýkají dvě protilehlá kola (myšleno asi např. levé přední a pravé zadní), budou se díky otevřeným nápravovým diferenciálům točit ta kola, která jsou ve vzduchu a zamknutý mezinápravový diferenciál tomu nezabrání. Že motor nemá ani se zapnutou redukcí problém s nedostatkem výkonu je nasnadě, od toho tam ta redukce je ;-) Ale abych Nivu nehanil, je to slušný pracant a kdo nemá vysoké nároky na komfort, vnitřní prostor a je manuálně zručný, dobře poslouží pro práci v terénu i přejezd po silnici R^

0 0
možnosti

Milouš

15. 2. 2008 11:24
máme svobodu

Lada Niva je auto na práci, silnici klidným tempem zvládne také, navíc s tímto vozem se po silnici jezdí jen kolmo, z terénu do terénu. Autor ale uvedl informace zavádějící, třeba že Niva má dvě tuhé nápravy, přední je lichoběžníková a je to zřejmé i z fotografií, a nemohu souhlasit se spotřebou, ta se při mém užívání (motor 1,7i) pohybovala kolem 13 ti litrů v zimě a 11,5 v létě, a to terén se na provozu podílel maximálně z jedné třetiny. A jinak - nemá cenu Láďu hanět, na práci je dobrá a kdo nechce, ať si ji nekupuje. Za ty prachy ale nic jiného nikdo nepořídí.

0 0
možnosti

OFF-ROAD KLUB HAMRY

17. 12. 2008 22:51
Re: máme svobodu

Spotřeba závisí na seřízení. Naše niva z roku 1989 nemá spotřebu vyšší než 10 litrů při jízdě pouze v terénu a na redukci, což je tak úžasné, že jsme tomu sami nemohli věřit. Je seřízena jakýmsi počítačovým programem.

0 0
možnosti

MH

31. 1. 2008 23:46
šmarjapanno

Autor fňuká nad zastaralým ionteriérem, hlučným větrákem a podobnýma ptákovinama, přičemž si neuvědomuje, že Niva není auto na ježdění po městě do Tesca. ale je to houževnatý dělník do nepohody...ošklivý design je to poslední, co řeší parta dřevorubců, která se tím bude prokousávat horskou "kamzičí stezkou"

0 0
možnosti
PD

OK

30. 1. 2008 20:22
Návštěvnící

No, ale Niva v Návštěvnících vypadala na svou dobu dobře. Bylo to točeno i pro Západ, a ten by tam nějaké výkřiky z Mladé Boleslavi netoleroval.

Tyhle auta (třeba ale i UAZy, GAZy) i přes zastaralý design a některé prvky výbavy dávají na frak novodobým západním leštěnkám a v horách nebo lesích by za tyhle peníze nic lepšího nesehnali a ani nechtěli.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!