Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vítejte v 80. letech! Lada Niva v testu

Její jméno zná snad každý Čech. Byla tu dávno před módou SUV – aut, která si na terénní jen hrají. Niva je dříč: projede všude, ale na silnici se jí moc nelíbí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Matross

Neverim

pekny clanok a NIVA je samozrejme nadherna a svojim sposobom neprekonatelna klasika.jedno sa mi vsak nezda.pan redaktor ospevuje NIVU aka je v terene a podla fotiek mam pocit ze s nou ani v terene nebol.fotky z lesnych ciest su sice velmi pekne,ale ked na nich NIVU vidim,tak mam pocit ze sa tam s panom redaktorom pekne nudila...skoda. MatrossR^

0/0
26.4.2009 21:13

Pája

Niva jo,nebo ne?

Zdravím,když srovnám Nivu s nějakou 4x4 čtyřkolkou,vychází na stejné peníze.Navíc k Nivě si nemusím kupovat drahé přilby a oblečení,neprší na mě,pustím si topení a rádio.Navíc má opravdu skvělé terénní schopnosti a o to mi jde,nechci s Nivou jezdit po dálnici,ale naopak,vyblbnout se na poli,nebo v nějakém off road parku.;-D

Takže otázka jestli Nivu nebo ne? Já tvrdím ANO!

0/0
26.2.2009 10:25

termi4x4

Niva

Nevim teda odkud autor vzal ze ma niva z vyroby pevne napravy ;-D. Jinak pokud byla testovana na vyfocenych gumach tak to byl test ktery by zvladl aj zrucnejsi ridic s osobakem. Pokud nenajel nekam kde mel vodu nebo blato do pul dveri tak to nebyl test. Jinak co se tyce hluku, je to otazka dotazeni par sroubku. Jinak lada je pracant a s par upravami do 5000 jede i po dalnici 130. Jinak jeste by stala za zminku Chevrolet niva ktera ma podvozek puvodni nivy a interier Chevroletu...

0/0
12.11.2008 15:34

Honza

Super pomocník

Záleží na tom kdo to testuje.Já makám denně v lese tak vím o čem je řeč.Zajedu kam potřebuju,naložím nářadí i sebe v montérkách.Takže o luxus nestojím,ale o službu a ta je na jedničku.Většinu oprav si udělám sám a kdo zná ceník náhr.dílů,ví o čem je řeč-neznám levnější.Tak Nivě zdarR^:-).

0/0
22.4.2008 16:43

Fanda

Niva supr.

Stál jsem na parkovišti v Brně. Okolo samá fára a přijela pěkně udělaná NIVA. Většina chlapů co  procházeli parkovištěm a uviděla tuto NIVU se u žádného bouráku nezastavila,:-):-) jen u této NIVY byl skoro pořád menší hlouček fandů.

0/0
2.4.2008 21:07

Osel

Kam patří Niva?

No na chleba přece!:-)

0/0
24.3.2008 22:34

Sváťa

Re: Kam patří Niva?

Třeba na www.nivaklub.cz kdo máte chuť se mrknout, koukněte. Nekritizujte, každý si kupuje auto na to co potřebuje. Někdo potřebuje pohodlí, a jinému stačí na práci, jako třeba Bertíkovi. Zdravím příznivce Niv. :-)

0/0
2.4.2008 8:42

mimouch

Úroveň testu

, resp povědomí redaktora o terénních vozech nejsou příliš přesvědčivé...

Lada Niva má tuhou jen zadní nápravu, vpředu je nezávislé zavěšení. Zavěšení náprav robustní sice poměrně je, ale mechanické komponenty již méně (diferenciály, poloosy). Flexibilita náprav rovněž není nijak oslnivá. Pokud se země dotýkají dvě protilehlá kola (myšleno asi např. levé přední a pravé zadní), budou se díky otevřeným nápravovým diferenciálům točit ta kola, která jsou ve vzduchu a zamknutý mezinápravový diferenciál tomu nezabrání. Že motor nemá ani se zapnutou redukcí problém s nedostatkem výkonu je nasnadě, od toho tam ta redukce je ;-) Ale abych Nivu nehanil, je to slušný pracant a kdo nemá vysoké nároky na komfort, vnitřní prostor a je manuálně zručný, dobře poslouží pro práci v terénu i přejezd po silnici R^

0/0
15.2.2008 13:42

Milouš

máme svobodu

Lada Niva je auto na práci, silnici klidným tempem zvládne také, navíc s tímto vozem se po silnici jezdí jen kolmo, z terénu do terénu. Autor ale uvedl informace zavádějící, třeba že Niva má dvě tuhé nápravy, přední je lichoběžníková a je to zřejmé i z fotografií, a nemohu souhlasit se spotřebou, ta se při mém užívání (motor 1,7i) pohybovala kolem 13 ti litrů v zimě a 11,5 v létě, a to terén se na provozu podílel maximálně z jedné třetiny. A jinak - nemá cenu Láďu hanět, na práci je dobrá a kdo nechce, ať si ji nekupuje. Za ty prachy ale nic jiného nikdo nepořídí.

0/0
15.2.2008 11:24

OFF-ROAD KLUB HAMRY

Re: máme svobodu

Spotřeba závisí na seřízení. Naše niva z roku 1989 nemá spotřebu vyšší než 10 litrů při jízdě pouze v terénu a na redukci, což je tak úžasné, že jsme tomu sami nemohli věřit. Je seřízena jakýmsi počítačovým programem.

0/0
17.12.2008 22:51

MH

šmarjapanno

Autor fňuká nad zastaralým ionteriérem, hlučným větrákem a podobnýma ptákovinama, přičemž si neuvědomuje, že Niva není auto na ježdění po městě do Tesca. ale je to houževnatý dělník do nepohody...ošklivý design je to poslední, co řeší parta dřevorubců, která se tím bude prokousávat horskou "kamzičí stezkou"

0/0
31.1.2008 23:46

OK

Návštěvnící

No, ale Niva v Návštěvnících vypadala na svou dobu dobře. Bylo to točeno i pro Západ, a ten by tam nějaké výkřiky z Mladé Boleslavi netoleroval.

Tyhle auta (třeba ale i UAZy, GAZy) i přes zastaralý design a některé prvky výbavy dávají na frak novodobým západním leštěnkám a v horách nebo lesích by za tyhle peníze nic lepšího nesehnali a ani nechtěli.

0/0
30.1.2008 20:22

JNDD

hnus....

;-O;-€...[>-]...předem zdravim všechny lidičky, co opravdu diskutují a jen se nehádají. Je mně tady z toho trocha zle :-©. Dohaduhete se tady vo kravinách. Přečetl sem si kousek a víc ani číst nechcu. Kdosi cosi tady valí za klíny borec se S. Foresterem a kritizuje ho za srovnání Octavie a Favorita a přitom je uplně jasný, že je toprostě jen srovnání a plete sem Forestra, což je za 1. SUV za statisíce a vyzdvihuje ho do nebes. Jo je super, ale ne za ty prachy. Tady se bavime o něčem jiným. O autě levným a dobrým offroadu...ne SUV!

0/0
18.1.2008 21:48

phi

vyborne druhe do hospodarstvi

na jezdeni po meste opravdu moc neni, ale jako profesni auto (geodeti, zemedelci, lesnici) ma vybornej pomer cena/vykon.

0/0
10.1.2008 5:07

WIFI

Re: vyborne druhe do hospodarstvi

tereňák na jízdu po městě si koupí jen magor (aktuální stav silnic neomlouvá, to je jen dočasně - snad)

0/0
16.1.2008 7:36

Standa

Re: Re: vyborne druhe do hospodarstvi

A k čemu jsou dobré na jízdu do města velké limuzíny?Nebo "vytuněný"sporťáky?Či velká takzvaná rodinná auta,ve kterých se stejně vozí většinou jen jeden-řidič.To by jsi musel nazvat magory 80%lidí.A včem jezdíe vy?:-)

0/0
18.1.2008 14:21

Jiří

Test ?

Autor testu Roman Švidrnoch chybně uvádí, že Lada Niva má obě nápravy tuhé.Chyba.Tuhá je pouze zadní.A to již od počátku výroby až do dnešní doby.Tak co vlastně "testoval"a jak?

Ladu Nivu mám šestý rok a s ježděním po silnicích i v zatáčkách nemám problém.Kupodivu na dálnici bez problémů dosáhnu i oné papírové rychlosti 130.Odježděno má 140000 a zatím bez větších problémů. Splňuje to-co jsem od ní očekával.Malej teréňáček,se kterým se v zimě vyhrabu ledackam a vlétě podrncám po silnici.

Prostě mě to baví.Budu li chtí jezdit rychle a řezat zatáčky-pořídím si třeba BMW.Lada Niva má ale jednu velkou nevýhodu.A to je opravdu mizerné a odfláknuté zpracování.Kdyby to vyráběli v podstatně lepší

kvalitě bylo by to pořád supr auto. Jo jasně, jako posilovač sebevědomí se to použít nedá.

0/0
7.1.2008 22:45

nivomil

Re: Test ?

jasně, test je to takovej spíš .... no popis vzhledu a pocitů někoho, kdo si přesednul z normálního osobního auta..

Hele, jak v praxi pociťuješ chybějící uzávěru nápravovýho difu? Nestalo se Ti někdy (např. při šikmým průjezdu rygolu), že Ti z každé nápravy zůstalo jedno kolo v luftě a tudíž byl konec?

0/0
8.1.2008 10:13

Jirka

Re: Re: Test ?

No,mne ten chybějící uzávěr

tak moc nechybí.Do terénu cíleně moc často nejezdím,ve sněhu by se mi ale občas hodil.Ale s tou sněhovou nadílkou to většinou stejně není žádná sláva..

0/0
8.1.2008 18:22

mimouch

Re: Re: Test ?

V tomhle případě ale uzávěrka mezinápravového diffu nepomůže, tam je potřeba zavřít diferenciál alespoň na zadní nápravě.

0/0
15.2.2008 13:45

nivomil

Niva umí skákat jako srnka!

Stačí se podívat tady:

http://youtube.com/watch?v=5GIbJ0NbHJs

a tady:

http://youtube.com/watch?v=HsXtr7Ynmjg&feature=related

Někdo tvrdil, že Niva neutáhne větší kola? A co takhle ty největší? http://www.youtube.com/watch?v=WYLQ7_YI0yM&NR=1;-D a v terénu prostě jezdí takto: http://www.youtube.com/watch?v=zMhRXD02RgU&feature=related

0/0
7.1.2008 1:24

kluboš

Re: Niva umí skákat jako srnka!

kup si jí, skákej a pak nám přijď za pů roku říct jak to s ní vypadá. na kraviny opravdu stavěná není, pokud jí furt nechceš dávat dokupy.

0/0
7.1.2008 10:07

nivomil

Re: Re: Niva umí skákat jako srnka!

To je mi jasný, že po takovým skákání půjde brzo do kytek, ale řekni mi, který auto ne? Myslim, že to bude +/- stejný - protože auta s bytelnějším podvozkem zase váží o pár metráků až tunu víc...

0/0
7.1.2008 16:27

Mno jo no

Vcera

jsem se byl projet v pousti s novym Chevy Tahoe... narez, ale kram velkej sestimetrovej... takovej autobus... s nim skocit dunu je rana jako blazen... chce to neco mensiho, wrangler a nebo prave tuhle pixlu... u ni bych se nebal toho, ze to odru a myslim, ze bych si ten joyride dokazal uzit :-) myslim, ze je to funny car R^

0/0
4.1.2008 2:43

kluboš

Re: Vcera

skákat duny s nivou? s jejím zavěšením kol a samonosnou kastlí? nevíš co to tady meleš ....

0/0
5.1.2008 18:44

so01

Klasika???

Ano NIva je asi dobré auto, stejně jako ARO a GAZ. Jsou v terénu dobré. Jako auto je to ovšem hrůza a to mi nevymluvíte. Dnes jsou podstatně lepší auta do terénu (Tozota, Subar, Jeep a další). Jsou to auta, která se v terénu chovajkí naprosto skvěle a dají se použít i jako normální silniční vozy, což u NIVY neexistuje.

VV SUBARU FORESTER FOREVERVV

0/0
3.1.2008 12:06

nivomil

Re: Klasika???

a kolik stojí Forester a kolik Niva, aha?

To je hláška jak kdybych řekl, že Octávka je lepší než Favorit...

A je už jen subjektivní, jestli např. off.za milion je opravdu 4x lepší než nová Niva, nebo spíš jestli je 10x lepší než starší Niva. Obávám se, že ten poměr výkon/cena je u Nivy bezkonkurenční!

A na to měl ten článek poukázat. Plácat tady hlášky, jak to někde vrže skřípe, má to historickej interiér atd...to je o ničem. Ale dokázat, že jiný auta vyjedou 10x vyšší kopec, hlubší brod s 10x vyšším komfortem (no tady možná5x jo:-), tak to by bylo asi na pováženou...

0/0
3.1.2008 18:11

so01

Re: Re: Klasika???

Tak za prvé - koktáfku bych sem vůbec nevodil, jelikož tato předražená plechovka je hnus a s 4x4 nemá skoro nic společného!!

Za druhé - Forester je opravdu 10 x lepší ve všech Tebou uváděných parametrech a navíc je kvalitní, bezpečný a dá se s ním jezdit po silnicích.

Za třetí Niva není auto, ale paskvil. Podle Tvé logiky je nejlepším autem žádné auto, jelikož je to nejlevnější a pěšky se dostaneš na místa, kde se autem v žádném případě nedostaneš.

A vůbec už tu nepruď s koktáfkama - ty křápy jsou nemožné.

0/0
4.1.2008 7:35

nivomil

Re: Re: Re: Klasika???

Ja o voze a ty o koze.

Octavka ma s 4x4 asi totéž společnýho, co ten Favorit. To bylo porovnání těchto 2 aut!

Ale tady porováváme Nivu max. tak s Jimnym nebo Samuraiem, jiný auta sem netahejte, protože jsou z jiný kategorie (těžký a drahý). Tohle je o obratnejch, lehkejch a levnejch offroadech!

10x lepší?;-D Musim se smát - to je přesně to, o čem pochybuju. Opravdu máš brodivost 8metrů?;-D

0/0
5.1.2008 10:43

nivomil

Re: Re: Re: Re: Klasika???

Zkrátka 10x lepší bejt nemůže - možná má odhadem 2x lepší výkon, potom asi hodněkrát lepší komfort a bezpečnost, ale poměr cena/užitek je u Nivy aspoň dvojnásobnej - a proto si ji lidi kupujou.

Ne každej myslivec, rybář, off.nadšenec a dále energetik, geodet... má/chce totiž hned vrazit milion do auta.

A PROTO existujou a prodávají se levný offy.

Co mi řekneš na přejezdovej úhel 36st? Pochybuju, že máš lepší...

0/0
5.1.2008 10:48

nivomil

terénní charakteristika Nivy

http://www.volny.cz/autolada.sport.spur/03.charakteristika/charakteristika.html

hovoří samo za sebe. Za pár korun, hodně muziky!

0/0
5.1.2008 10:49

nivomil

Re: Re: Re: Klasika???

doporučuju přečíst článek o takových offech, kam patří Niva:

http://www.automotorevue.cz/truck/clanek/592/off-roady-pro-praci/

mimojiné: "Nehledejte v našem přehledu, který je dvoudílný, proto vozidla SUV (např. Audi allroadquatro, Honda CR-V, Renault Scénic RX4, Subaru Forester, Toyota RAV4,

apod.). Při dobrém obutí, a se zdatným řidičem za volantem zvládnou v

terénu až neuvěřitelné věci, ale na úkor životnosti vozidla."

0/0
5.1.2008 11:23

Osel

Re: Re: Re: Re: Klasika???

Niva patří na chleba!:-)

0/0
24.3.2008 22:33

ze

Re: Re: Re: Klasika???

R^

souhlas... NEJLEPŠÍ AUTO JE ŽÁDNÉ

:-/

0/0
21.1.2008 16:02

kluboš

Re: Klasika???

tys v životě v terénu nebyl.... to že jednou začas vjedeš na lesní cestu a pak si hejčkáš zablácený plechy tejden, neznamená, že o tom něco víš. a možná bys potom poznal rozdíl mezi arem a nakym ofroutem ....

0/0
5.1.2008 18:47

rzr

Re: Klasika???

Niva je auto na ježdění po lese, po horách a tak. To není pixla na machrování. velkou výhodou je, že se na ní nemá skoro co rozbít a pokud je to potřeba, dá se interier vysřikat hadicí a je to zase ok. Zkuste to třeba u Patrolu, Pajera nebo Forestera. Je to auto na práci za pár peněz. S kvalitou má autor pravdu a je to poznat na všech porevolučních Ladách, pravděpodobně efekt poklesu výroby na desetinu původní produkce a asi nějak zapomněli pořádně šroubovat nebi jim v továrně zbyli jen lemplové......

0/0
16.1.2008 23:00

nivomil

zapomnělo se na Chevy Nivu

To je totiž na totožném podvozku = skvělá průchodnost terénem, křížení náprav, atd. - vylepšená kastle. Osobně se mi to už tak nelíbí jako klasika, ale přesto je veliká škoda, že se k nám kvůli EU homologaci nedováží. Cena by neměla být o nic moc vyšší.

http://www.chevy-niva.ru/album_pic.php?pic_id=19153

http://www.chevy-niva.ru/album_pic.php?pic_id=19418

http://www.chevy-niva.ru/album_pic.php?pic_id=19945

http://www.chevy-niva.ru/album_pic.php?pic_id=19705

0/0
3.1.2008 11:09

Občan

Re: zapomnělo se na Chevy Nivu

chevy se dováží, neprodává jí ale oficiální dealer, jen zagooglete :-) 

0/0
18.1.2008 12:31

pbitch

tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Po precteni diskuze se me hrouti svet - vzdycky jsem si vybiral

auta, ve kterych se budu cejtit dobre, budou pohodlny, hezky,

budou co nejvice splnovat vsechny ukoly, ktere po nich budu chtit, hlavne co nejmin poruchovy.

Ted sem se ale tady dozvedel, ze bych si mel koupit auto, se kterym

je o strach vyjet na silnici, je nepohodlny, neustale rozbity, ale kdyz

budu mit kladivo tak si ho opravim. Ale az se jednou v zivote dostanu do situace, kdy budu chtit projet zasnezenym korytem reky plnych balvanu, tak se mi to mozna vyplati.  ??? Tak to se vazne vyplati! ;-)

0/0
2.1.2008 23:19

nivomil

Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Ježišmarjá lidi! Když potřebuju hezký, pohodlný, bezpečný auto pro rodinu, tak si ho taky vyberu ne?

Proto se asi dělají a proto se prodávají.

Ale pak se taky dělají auta, jako je Niva, který si kupujou 2 skupiny lidí:

a) firmy, který to používají jako nářadí (geodeti, energetici, lesníci, atd.)

b) milovníci jízdy v terénu, který preferujou spartánský a jednoduchý styl vozů, ve stylu původního Jeepu z 2.SV, Ara, Uazu a taky starýho Defenderu, atd. - narozdíl od elektronickejch asijskejch SUVček. Pro tyhle cílový skupiny je to auto ideální, který se jim líbí a splňuje ty úkoly, který po něm požadují. Jo a mimochodem se mi Niva prostě líbí - už od seriálu Návštěvníci, když jsem byl malej:-)

0/0
2.1.2008 23:40

XJMarty

Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Asi máte špatné info, s nivou do terénu už opravdu nikdo nejezdí! Do terénu ptořebujete 2 věci, odolnej podvozek a silnej motor, niva nemá ani jedno :(

Příde mi že češi si prostě myslej že co je levný musí bejt zákonitě i dobrý, pfui

0/0
3.1.2008 1:18

Elektronek

Re: Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

No jo, dalsi expert promluvil :-)

Silnej motor niva bohuzel nema, nicmene ten do terenu opravdu nijak akutne neni potreba. Odolny podvozek naopak niva ma (ukazte mi mimochodem jiny auto mensi nez Tatra 815, ktery ma kovany napravy).

Klady Nivy jsou zejmena nizka hmotnost, nizke provozni naklady, odolnost vuci hrubemu zachazeni, jednoduchost konstrukce. Navic vam to auto dava absolutni nezavislost na servisech.

0/0
3.1.2008 8:54

XJMarty

Re: Re: Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Expert sice ne ale odborník asi jo.

Pokud to s ježěním v terénu myslíte opravdu vážně a pokud za terén nepovažujete polní cestu, pak opravdu silný motor a odobný podovozek potřebujete.

Nevím o máte na mysli pojmem "kované" nápravy, ale to že niva nemá vepředu tuho jí značně v terénu handikepuje. Nebudu se s vám o tom už dál přít, v terénu jsem každý týden, a občas i závodím, pokud by niva byla tak super, proč s ní skoro nikoho nepotkávám? Jenom samé patroly, toyoty, a jeepy?

0/0
3.1.2008 11:24

Rolf

Re: Re: Re: Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Tady myslím nemáte pravdu vy. Také jsem v terénu kdysi závodil (dnes už mám jiné koníčky) a samozřejmě pokud závodíte, tak silný motor potřebujete (nevím zda se dnes ještě jezdí RZty jako dřív), ale na pouhé projetí náročného terénu nemá výkon motoru až takový vliv. Pokud je auto lehké, má krátkou redukci apod. tak si vystačí i s nižším výkonem a žádný hendikep to není. Starší německé armádní offroady Auto Union měly víceméně tentýž motor jako Wartburg a rozhodně to neznamenalo, že méně projedou.

Absence tuhé nápravy je samozřejmě drobná nevýhoda, ale na jednu stranu obě dvě tuhé nápravy má dnes už máloco i Hummer má všechna kola nezávislá.

0/0
3.1.2008 21:56

WIFI

Re: Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Nepotřebuješ za každou cenu silnej motor. Niva je lehčí než jiné ofraody a proto ji stačí slabší motor k minimálně stejně dobré průchodnosti. :-)

0/0
3.1.2008 12:07

XJMarty

Re: Re: Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

jak utočí slabej motor velký kola?

0/0
3.1.2008 15:48

LJ

Re: Re: Re: Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Obvykle se to řeší převodama....

0/0
3.1.2008 15:54

WIFI

Re: Re: Re: Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

samozřejmě, že pomocí převodů, jak uved kolega "LJ". Vem si třeba starý traktory, ty mají výkon motoru 40 k a díky převodům ti utáhnou 3,5 t i víc :)

0/0
16.1.2008 7:35

pbitch

Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Jenze narozdil od tyhle mr... se da v defenderu normalne jezdit (s arem a uazem zkusenost nemam)

Takze jestli se sentimentalne divate po starejch karach, tak teda sahnete az po willisovy, kterej je taky "spartanskej" ale aspon funkci! :-)

0/0
3.1.2008 3:15

rencar

Re: Re: Re: tak to je ta nejvetsi hloupost na svete

Hele vopicaku a jel jsi nekdy v defenderu ? Interier je nemlich to stejny jako niva ... o nejakym pohodly se neda mluvit vubec akorat to ma holt vyrobni misto vic na zapad tak je to automaticky lepsi nez "neco" z ruska

0/0
3.1.2008 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.