Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Clio Grandtour se pouští do boje s kombíkem fabie

Škoda Fabia se začne prodávat druhého ledna a už o měsíc později jí přibude konkurent. Od začátku února se rozběhne prodej Renaultu Clio Grandtour.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukáš

Renolt Laguna

Zdaravím chtel bych jse zeptat mam  Renolt Lagunu 2.2 D 1996 do cerpadla nafta de a z cerpadla do striků nejde nevíte co by mohlo byt spatný

0/0
8.8.2008 9:50

Emerson

Ještě tady chybí

že ta škodovka se dělá sice na český lince, ale dělaj na ní Poláci a Slováci, takže taky žádná kvalita......

S motorem 1,2 HT si fábii snad nikdo nekoupí. Auto týhle třídy by nemělo mít pod 60 kW....

0/0
2.1.2008 11:07

XX

Re: Ještě tady chybí

Posledně jsme se s kámošem vsadili, jaký je podíl 1,2 HTP na celkových prodejích Fábií. V salónu si mě ještě pamatovali a prozradili mi, že 90% (prohrál jsem ). Myslím, že hysterie kolem tohoto motoru už bylo dost, čísla hovoří za vše. Naštěstí tohle podle mě dělají školáci, kteří se tady dušujou, "že by to v životě nekoupili". ;o)

0/0
2.1.2008 18:58

darmo

Re: Re: Ještě tady chybí

Jasně 90% lidí opravdu rozumí autům a po krátké zkušební jízdě po městě si dokážou představit, jak se bude jejich kombík chovat plně naložený na dálnici, nebo v prvním kopci. Velký podíl na prodejích HTP mají firmy, co je kupují chudákům zaměstnancům buď bez klimy, nebo s klimou, co stejně s tím motorem není moc použitelná.

HTP je šmejd a štve mně, že 18 let po revoluci jsme se nedočkali toho, že po silnicích nebudou jezdit udýchaný Žigulíky a Škodovky a zavazet v kopcích ostatním.

V životě bych si to nekoupil a školák opravdu nejsem. Měl jsem starou Fábii s 1,4MPi a řekl bych, že je to na to auto naprostý minimum, spíš to chtělo raději 1,4 16V od VW.

0/0
25.1.2008 4:49

iuos

hmm

většina lidí nejezdí po dálnicích a nejezdí s plně naloženým autem... většina lidí si vesele popojíždí po městě, mezi městy a je jim jedno, že je zrychlení nenacpe do sedaček...

je ale fakt, že bych si jí taky nekoupil ;-D

0/0
25.1.2008 9:02

ja

Re: Ještě tady chybí

Slováci robia prémiové modely koncernu VW Audi Q7 a VW Touareg takže o kvalitu ich práce sa neboj. ;-)

0/0
8.2.2008 13:17

jozicka

Ze v porovnani neni Dacia logan combi?

Ja chapu, ze tu plno lidi nad Dacii ohrne nos, ale cenove do teto kategorie patri taky, ne?

Zvlast k vuli mistu pro 5 lidi. Ja totiz mam v soucasne dobe F2 Combi (Forman... :) ) a chtel bych prejit na neco, co bude mit uvnitr stejne a nebo i vice mista..

0/0
30.12.2007 22:53

christo

francouz je i zadarmo drahej..

mel jsem p 306, a nikdy vice;-)

0/0
30.12.2007 16:09

Emerson

Re: francouz je i zadarmo drahej..

Ještě jsi zapoměl dodat, že ta 306 byla dotažená z Rakouska, trochu kaša malta, takže auto svařený ze dvou a dělal to Franta u sebe v dílně a lak na to hodil šikovej Pepa, garážovej autolakýrník ;-D Tys to samo koupil v bazaru jako tři roky starý, nebouraný a málo jetý.....;-D

0/0
2.1.2008 10:28

migel

Renolt/mistri sveta

řBezstarostnější jízda ve vlaku,.....než-li s pí*ou ve znaku!!!!Renault,auta s rytmemživota,......kdo si jej pořídí,je pěkný kus ko*ota!!!Křičím co mi stačí plíce.....toto auto již nikdy více...

Bezstarostnější jízda ve vlaku,.....než-li s pí*ou ve znaku!!!!Renault,auta s rytmemživota,......kdo si jej pořídí,je pěkný kus ko*ota!!!Křičím co mi stačí plíce.....toto auto již nikdy více...

0/0
30.12.2007 16:06

Vilém Hynek Jarmila

Re: Renolt/mistri sveta

Jezdil jsem se služební Škodou, Fordem (Mondeo), ale byl to právě Renault, kterej mne nenechal nikdy ve štychu. A to nemluvím o komfortu, ten je ve srovnání s němci nesrovnatelně vyšší.  

0/0
25.1.2008 15:15

falonso

Re: Renolt/mistri sveta

běž se rozcvičit...

0/0
5.8.2008 20:17

Bondra.P

Motory

Tak kdyz uz to napsali u dieselovych motoru, dovolim si to napsat ohledne benzinovych, i kdyz je to asi zbytecne, kazdy to vi. 1.2 benzin od Renaultu je o hodne tizsi a kultivovanejsi motor s nizsi spotrebou nez 1.2 HTP u Fabie. Navic s 1.2 od Renaultu asi i neco predjedete, s 1.2 HTP, hlavne tou starou 40 kW clovek nepredjede snad ani plne nalozeny traktor. Tedy do kopce urcite ne.

0/0
29.12.2007 16:41

kubisek.no1

Re: Motory

a to je co za slint? motor 1.2 v R vydrží podstatně míň a spotřebu má vyší minimálně o 1,5 litru. nehledě o problémech které má když je zima...

a co se týče předjíždění a toho, je vidět že si stim v životě nejel.

výkon ranultu je zhruba stejný jako u 120. fabka je daleko rozumnější volba.

0/0
29.12.2007 18:29

Pitrys

Re: Re: Motory

Už jsem slyšel spoustu názorů, že 40 jede líp jak 47 kW verze. A pokus se podíváte na škodovácký server tak podle grafů má ten slabší motor v rozmezí nejvyužívanějších otáček větší výkon i toč. moment. To, že má silnější verze lehčí stálý převod, hovoří za vše.

0/0
29.12.2007 20:57

Bondra.P

Re: Re: Motory

Prave, ze jel. A uz nikdy vice. A neverim, ze motor od Renaultu ma vyssi spotrebu. Ono nestaci precist pouze udaje v technicaku, dulezita je prakticka zkusenost. V praci jsme chvili meli kratkou 1.2 HTP 40 kW, nikdo se na normalnych trasach, ktere jezdime, nedostal pod 8 litru, a to nemela zadnou klimatizaci. Sla hned pryc, jezdilo se hodne i po dalnici, a to fakt neslo. Pak se nakoupili 1.4 16v s temi 59 kW. Meli i klimatizaci, byly dlouhe a zrali min.

0/0
31.12.2007 11:42

Dan

Re: Re: Re: Motory

no to jsou zase ptakoviny v diskuzich o skodovkach jako obvykle. Tak ja mam osobne 4 roky starou fabii kombi 1,2 12V s klimatizaci, ma najeto 120 000, kupoval jsem jako nove, jedine co jsem na tom aute menil byl jen spotrebni material (desticky, olej, pneu..), zadna zavada. jezdim devadesat procent po Praze, a pocitac mi ukazuje spotrebu od koupi prumer nejakych 6,2, az  6,4. V lete jsem jel asi 5000 km na dovcu a z dovci (po dalnicich) a mel jsem spotrebu pri rychlosti +- 130 a zaple klime kolem 6,5 bez zaple klimi v noci sem byl na spotrebe 5,7. Na spotrebu 8 se dostane fabie jen pri neustale rychlosti blizici se maximalce tj 150 az 160 km/h, nebo v hodinove kolone nekde v Praze, ale to se dostane vetsina aut. Pokud nekomu vyhovuje Turecke auto s francouzskou technologii za 300 koliku, asi se s takovym clovekem nema cenu bavit o autech.. To uz si radsi kupte tu Dacii, ta alespon odpovida cenou kvalite.

0/0
31.12.2007 13:43

Bob

Re: Re: Re: Re: Motory

;-D a teď jednu o červené karkulce;-D

0/0
1.1.2008 16:14

dan

Re: Re: Re: Re: Re: Motory

ver si nebo ne, me je to fuk ja tu fabku mam, kdyz sem zkousel jet na spotrebu ( tj na dalnici jsem jel kolem 90, dostal sem se na trase brno - praha na 4,3 az 4,5 litru. Ono mezi nama ta spotreba u renoltackyho motoru bude hodne  podobna, protoze co jineho ocekavcat od motoru s obsahem 1,2  s fakticky stejnym vykonem, ze? pokud pojedes jako prase, budes na osmi litrech s kazdym autem v dane tride..

0/0
1.1.2008 18:59

Pitrys

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory

Musím potvrdit. Jel jsem Praha Ostrava stovkou, sem tam mi to ujelo na 110. Byla to otrava ale ukázalo mi to 5,15. Jako každé auto s takovým motorem patří Fabka do města. Pokus se jezdí 150, což je papírově maximální rychlost, viděl bych to i na víc, než těch 8 litrů.

0/0
1.1.2008 23:28

Pitrys

Re: Re: Re: Re: Motory

Musím potvrdit, měl jsem to pět let a v létě úplně v pohodě 5,6 - 5,8, v zimě 6,2 - 6,4 (1,2/40kW), vše po velkém městě. Je fakt, že na dálnici jsem se dostal minimálně, a když ano, nejel jsem víc jak 120. Jestli s tím někdo jezdí za 8 l tak je to normální ho*vado a  ať vrátí řidičák.

0/0
1.1.2008 16:45

Starý Bobr

Re: Re: Re: Re: Motory

Jezdím s Renaultem (1.4 16V) i se Škodovkami (Fabia 1.2 ÷ 2.0, Ochcavia 1.6 - 1.9 TDi).

Obecně jsou motory VW zastaralé, neochotné se vytáčet, žerou (benzín) a řvou (všechny).

Na Renaultu je poznat, že má zkušenosti z F1. Výdrž motorů (benzin) je dnes obecně vysoká.

Asi mi chybí vlastenecké nadšení...

0/0
2.1.2008 17:15

f-i-r-e

kombík

kombík???spíš clio s normálním kufrem,ne???;-D kombíka si představuju jinak.....

0/0
29.12.2007 12:35

Tom

www.renault.nazory.cz

Opakovani matka moudrosti, aneb "Neni vsechno zlato, co se trpyti" :-/

WWW.RENAULT.NAZORY.CZ

0/0
28.12.2007 20:24

orangexx

Re: www.renault.nazory.cz

A vida, TROTL opět dorazil ;-D  Že ti to ale trvalo.  Bez tebe by to tady nebylo ono...(Y)

0/0
29.12.2007 12:29

TV

Re: Re: www.renault.nazory.cz

To vis PR oddeleni vyrobce se snazi sec muze, ale potencionalni zakaznik by mel znat i druhou stranu mince, nez jakou prinasi nalesteny a vonavy autosalon a preusluzny prodejce 8-o

0/0
30.12.2007 23:25

orangexx

Re: Re: Re: www.renault.nazory.cz

Čekal jsem teda spíš odpov2ď od Tom69... Neříkám, že je vždy všude vše Ok, ale tenhle šašek si léčí komplex dokola snad na všech stránkách. A jak si správně podotkl, je to vše o dvou stranách mince... A podle mne patří Renault pořád ještě do té lepší půlky značek. Zkoušels někdy reklamačku u Škodovky? Ne? Tak to je teprv zážitek...  

0/0
31.12.2007 0:35

tt

novy C5

trochu mimo tema, ale videli jste jiz novy C5? 8-o

http://www.c5.citroen.com/cz/

R^

0/0
28.12.2007 19:00

řidič

je to fešák

to clio je fešák.

dlouhej rozvor

pěkná šířka

a slušný čtyřválcový motory

   [>-]8-o----- fabia má krátkej rozvor, slabý hlučný motory ale je vysoká jako rozhledna. proč ? ? ? ? ?  -----8-o[>-]

0/0
28.12.2007 14:44

Pitrys

Re: je to fešák

Nesouhlasím, rozhodně nemá "krátkej" rozvor, možná krátký, a "slabý a hlučný" motory už vůbec ne, možná slabé a hlučné....

0/0
28.12.2007 16:13

máza-999

Re: Re: je to fešák

Fábie se prostě nepovedla vo tom žádná. Vypadá divně.

Krátká, úzká, vysoká. ;-D[>-];-D

0/0
28.12.2007 17:08

Jan

Re: Re: Re: je to fešák

Další takový...vo tom.....chudák češtin...

0/0
28.12.2007 18:41

rymac

Zajímavý článek...

Trochu bych si dovolil s autorem nesouhlasit... Clio je designem někde úplně jinde než vysoká, úzká nudle fabia, která je podle mého soudu opravdu nejškaredějši nové auto na našich cestách.. A s tou spotřebou, kde píše, že v papírech je 4,5 a přitom jezdili za 5,5, k tomu bych požadoval trochu podrobnější popis.. ne, že si to tam tak nahodím bez důkazu... Co se spolehlivosti týče, bude na tom nové clio určitě stejně ba ne lépe než fabie.. Spíš mám pocit, že v česku je tak nějak renault celkově shazován za své mouchy, protože to je přímý konkurent škody na vyšší technické úrovni.. což dokládají např jeho moderní naftové a benzínové motory oproti PD u fábie (brrr), což beru jako další velké plus clia... Sečteno potrženo clio jasně vítězí, protože za stejnou cenu nabízí mnohem vyspělejší automobil, sic má menší kufr, ale těch pár litrů nikoho nezabije.. Kvůli fabii se zadluží leasingem na X-let snad jen zaslepenec co si pořád myslí, že jde o pravý "český" výrobek :) jinak opravdu nevím :)

0/0
28.12.2007 12:56

Re: Zajímavý článek...

A jak je na tom thalie ? Někde jsem viděl akci za 220 litrů s posilovačem, centrálem, al. okýnkama, počítačem a 1,2 55 KW. Ale s renaultama nemám zkušenosti.

0/0
28.12.2007 13:05

medick

Re: Re: Zajímavý článek...

presne tenhle kousek si koupil soused, po pul roce jeste dalsi soused (no jo, ted je to v mode... R^) a oba myslim neudelali spatne. Zatimco cena upouta na prvni pohled, tak odolny podvozek a motor na druhy pohled. Cetl jsem nekolik recenzi, kde Thalia byla snesena pod cernou zem, ale prijemne mne to svezeni prekvapilo.

0/0
28.12.2007 14:41

Pete

Re: Re: Re: Zajímavý článek...

Sice sedany nemusím, ale proč by měla být Thalie horší než Clio? Je to jedno a to samý auto s předělanou kastlí.

0/0
28.12.2007 15:01

kubisek.no1

Re: Zajímavý článek...

renault se schazuje sám svojí nekvalitou, nespolehlivosti, šílenym přístupem servisu a podobně.

renault ani zadarmo. 

0/0
29.12.2007 18:31

syky

Re: Re: Zajímavý článek...

ano, mám Megane v kombíku skoro 3 roky, za tu dobu jedno povolené čidlo pod sedadlem od velmi častého posouvání sedadla řidiče nadoraz (hold moc velká postava, takže chci mít pohodlí) (v rámci záruky zdarma oprava na 5 minut). Takže za sebe, kvalitní (rozhodně víc než škodovka předtím), spolehlivé, servis (i pravidelné prohlídky) za jedna....

Ad. Škodovka: Ta se snaží být světová, ale zatím má světové jenom ceny Rv

0/0
29.12.2007 21:00

orangexx

Re: Re: Zajímavý článek...

Tady se mrkni Kubisku na svoji kvalitu... když už chceš něco porovnávat...  A to co jsem zažil ve škodováckém servisu, bych nepřál ani svojí bývalé...     http://data.idnes.cz/g/auto/pannenstatistik_2006.gif

0/0
30.12.2007 8:17

PPP

Re: Re: Zajímavý článek...

No tak zkuste autorizovane servisy Skoda, to teprve poznate PEKLO... Ja uz stravil tak dobrych 20 hodin rvanim na servisaky, managery i obchodaky... at uz po telefonu, nebo osobne... Proste obcas neco zapomenou opravit, nebo to opravi a nahradi starym dilem, nebo to neopravi vubec a napisou, ze to je opravene... Oproti tomu mi prijde jakykoliv servis zahranicniho auta (mam zkusenosti s Mazdou, Renaultem a Fordem) jako nebezka jizda... sice to porad neni uplne skvely, ale nez ty tri autorizovany servisy co jsem poznal je to nekolikanasobne lepsi.

0/0
3.1.2008 11:15

Slavek17

Škodovákům i těm druhým

Před listopadem nemohli Škodováci vyrábět pohlednější vozy, aby náhodou nekonkurovali  Žigulíkům, Ladám apod. - Dnes pod vedením VW je zřejmě situace stejná: ti už asi nemohli déle snášet úspěchy Škodovky, když jí naordinovali něco tak nehezkého, jako je nová Fabia - asi nejsem sám, komu ze všeho nejvíc připomíná plechového Trabanta. - Sám jsem si ještě honem pořídil Fabii-kombi. Je to jen tříválec, jen 1,2-ka, ale ani poněkud dieselový zvuk, ani údajný nižší výkon mi nevadí. Snažím se jezdit úsporně, ale na druhou stranu umím přišlápnout plynový pedál, abych nepřekážel. - Všem vám přeji, abyste měli vždy za volantem na paměti to samé, co já: Jezdit vždy tak, abychom to ve zdraví přežili... R^

0/0
28.12.2007 12:31

Fantomas

Re: Škodovákům i těm druhým

Ano, takhle nejak by trabant mohl vypadat, kdyby ho soudruzi z NDR vyrabeli dnes. To byla prvni myslenka, kdyz jsem to nepekne auto videl poprve Rv

0/0
28.12.2007 15:02

Antys

Pravda

Davám za pravdu všem, kteří stejně jako já jsou názoru, že Fabie jsou přeceňovaná podprůměrná auta, ale vsadím se,že až vyjde srovnávácí test v jednom renomovaném automobilové týdeníku, tak opět pro "těžko definovatelnou přitažlivost"(toto tvrzení si vymysleli redaktoři tohoto týdeníku,mě by to fakt nenapadlo)bude vítězit Fabia.

0/0
28.12.2007 11:34

Duke Nukem

Re: Pravda

;-D ... a také díky věnci volantu, který skvěle padne do ruky;-)

0/0
28.12.2007 18:25

Ex-treme

Re: Re: Pravda

a díky měkčeným plastům a preciznímu řazení

0/0
28.12.2007 23:28

migel

Re: Pravda

Davej  za pravdu,az budes mit vlastni auto,nebo spis lepe ridicak.Do te doby vypoustej sve slinty nekde u vas za hasicarnou...Fabie neni nic extra,ale podprumerne auto take ne.Ja sam mam peugota 206 a mel jsem cest s fabii .Ze by byla tak strasna,to v zadnym pripade.Me by vubec nevadila.

0/0
30.12.2007 16:17

tt

clio

 Clio:  vetsi rozvor nez Fabie, v zakladu  4valec,  ...  Fabie II je z hlediska designu zoufala.... Mam ale trosku obavy o kvalitu vyroby v Turecku - i kdyz na druhou stranu, na pasu ve skodovce asi taky nebudou jen vysokoskolaci... ;-D 

0/0
28.12.2007 11:04

carver

Re: clio

Turek nebo Polák, vždyť je to jedno.

0/0
28.12.2007 11:30

pepa z depa

Re: clio

Souhlas, francouzské auto vyráběné v Turecku asi opravdu nebude kvalitou oplývat. Na druhou stranu škodovka udělala opravdu všechno proto, aby FII měla problémy s prodejem. Píši to jako vcelku spokojený majitel FI Combi 1.4 TDi. Moje nové auto už nebude Fabia, protože FII neodstranila některé nedostatky původní fabky.

Co mi nejvíc vadilo byla šířka, ale světe div se FII je ještě užší, někteří konkurenti jsou šiřší o 10cm.

Podvozek je beze změny, což zatím nevadí, ale v době kdy bude FII končit již bude muset bojovat proti konkurentům s podvozkem o nějakých 13 let starším.

Také nechápu proč tam pořád cpou ty 3válce 1.2 HTP když s tím auto nejede a spotřeba je na úrovni 2litrových motorů s 2-násobným výkonem. Nechápu proč tam nedali 1.6 FSI. Dále vůbec nenabízí automatickou převodovku ani manuální 6-kvalt.

Takže nakonec je pro mě ze všech škodovek jedinou volbou OII, jenže cena 800 tis Kč je prostě moc. Za cenu FII už mohu mít např. Hondu Civic ve srovnatelné výbavě i s automatem.

0/0
28.12.2007 11:55

bafos

Re: Re: clio

Mám úplně stejný názor jako pepa z depa,FI mám už 3,5roku a můžu  po shlédnutí  její nástupkyňě  zodpovědně prohlásit,že  už  Fabie  určitě nee.Osobně  se mi hodně líbí  nový Hyundai  i30  a  tak  až se  zbavím  příští rok Fabky,půjdu asi do  něj nebo  do  nového  Jazze.;-)

0/0
28.12.2007 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.