Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič v Alpách spoléhal na navigaci a skončil na sáňkařské dráze

Se zlou se potázal německý řidič, který se v rakouských Alpách slepě spolehl na radu navigačního systému. Ačkoli udal do navigace cíl své cesty správně, systém jej navedl na zledovatělou sáňkařskou dráhu, na níž s autem uvízl a spadl z pětimetrového kamenitého srázu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Omega

Šetřilové

No jo, to nesmíte pořád zadávat "navigovat nejkratší trasou", to se nedivte, že vás to pak tahá po kotárech, šetřílci ;-D. A pokud máte aspoň trochu mozku v hlavě, tak si naplánovanou trasu v navigaci nechte zobrazit a koukněte se, kudy vás to žene, pokud se vám to nebude pozdávat, nechte to vypočítat jinudy. Ale to chce trochu přemýšlet a přečíst si aspoň návod, co? A taky nekupovat to nejlevnější na trhu... šetřilové ;-D.

Ostatně jak už někdo psal, mapy logicky vždy budou o trochu pozadu za "stavební" realitou, i když občas se stane, že v nově vydané navigační mapě už jsou úseky, které ještě na otevření čekají. Chce to pouzívat hlavu, tak je to.

0/0
2.1.2008 1:44

jirka

nav

No je fakt potřeba u toho používat hlavu. Třeba v Mnichově o prázdninách bych se bez toho neobešel, ale tady kousíček za Brnem mě to zavedlo na cyklo trasu v lese.. Ale teď když jsem jel z Polska po 900 km jsem byl vděčný že mi to v noci ukazovalo na jakou stranu povede zatáčka.

0/0
1.1.2008 21:39

Honza

navigace

Na dohledání je navigace k nezaplacení.Zkuste tři vykladky po Paříži s mapou?R^

0/0
30.12.2007 16:00

zo

jen tak

Tyhlety navigace jsou naprd.Roky jezdím po Evropě s mapou a dcerou vedle sebe jako navigátor a vždy jsme dojeli tam kam jsme potřebovali.Nikdy jsem tuhle hloupost nepotřeboval.

0/0
30.12.2007 9:00

Bloudil

Re: jen tak

Jo,k pokud máš s sebou někoho, tak to jde. Ale když jedeš sám v noci po neznámých silnicích tak je navigace k nezaplacení.

0/0
30.12.2007 14:21

Ludek_II

Re: Re: jen tak

hlavne v Alpach ;-D

0/0
1.1.2008 18:00

paja

spoleham na svoji orientaci

Mapoval jsem cesty pro navigace, ale nikdy jsem podle zadne navigace jeste nejel;-D

0/0
29.12.2007 19:23

mpixel

Naprostý souhlas

V alpách podle navigace jsem bloudil 2x. 1x jsem projížděl vysloveně polní cestou. A 1x jsem dojel k závoře soukromého pozemku a poté bloudil špatně značenými cestami. RvAle až na tyto dvě špatné zkušenosti vše super.R^

0/0
29.12.2007 5:59

petr stursa

Krasa

A nejlepsi bude, az pocitace vynechaji meziclanek v podobe cloveka a budou rovnou tocit volantem, jak nas o tom pred dvema tydny informoval jiny clanek.

Az to byde vyrabet microsoft, to bude holocaust.

0/0
29.12.2007 1:53

Slovakia

Ako som dopadol pri prepocitanej trase!!!

Mna naviedla navigacia pri ceste z Košic do Prahy, do uličky, ktora pokracovala na miestne rolnicke druzstvo.Bolo mi to uz od zaciatku ulice hned jasne, ale dal som mojej navigacii sancu ....Ale ona NIE...naviedla ma priamo na vratnicu, kde stekal besny vlciak a nato vybehol straznik.Musim len napisat, ze to bolo ale prepocitana trasa, kedy som omylom neskoro odbocil a ona ma zacala potom blbo navigovat.Ale aj tak.Aj pri opravnej trase to musi fungovat.Nastastie potom bolo vsetko uz OKR^

0/0
28.12.2007 12:22

Mr. Dance

jednou

jsem si taky vzal do služebního auta navigaci. Že je něco špatně mi bylo jasné v okamžiku, kdy mě ta mrcha navedla na jednosměrnou obslužnou komunikaci za Makrem a trvala na tom, že mám jet ještě deset kilometrů rovně. Není nad to, když se šetří (služební navigace) a mapy jsou tam ještě z dob Třetí říše...

0/0
28.12.2007 11:09

Gandalf

Opačná zkušenost

Musím se přiznat, že s navigací v Alpách mám tu nejlepší zkušenost. V ČR jsme zadali kompletní adresu penzionu v Rakousku včetně čísla domu a navigace nás dovedla až na parkoviště před domem a to nás upozornila na odbočku, kterou bych s mapou v ruce možná dokonce přehlédl. Ale možná jen výjimka potvrzuje pravidlo...

0/0
28.12.2007 10:38

Spring-peace

Re: Opačná zkušenost

Mohu potvrdit. tatáž skušenost. Zastavili jsme po bezchybném prokličkování přímo pře penzionem v Zillertau. Mapy Rakouska i Německa jsou o hodně lepší než ČR.

0/0
28.12.2007 15:47

Spring-peace

Tak tomu nevěřím!

Mladý Germán se pokouší vlasní blbost hodit na tvůrce map. Ale to neustojí viz. poučení o používání.

Díval jsem se do navigace, ale žádná cesta tam nevede přímo na dráhu. Hošan sjel z cesty doporučené navigací. Nevěřte kdejakému blábolu a mrkněte se do navigace!! Hledejte Milders a odtud na severozápad. Detaily zde: http://users.ugent.be/~jsbeeckm/neustift/kaart2_up.jpg

Nechci rozproudit diskuzi o mapových podkladech a navigacích. Mají své chyby. Také jsem podle navigace jel ne optimální trasou (nelogicky delší).

0/0
28.12.2007 10:35

ted

takle to dopadne kdyz nekdo spoleha na techniku

misto sveho mozku. Vubec mne neprekvapujue, ze ten Nemec byl de facto postpubertak. Hlavne ze mel navigaci. Smesny nadmerny konzument

0/0
28.12.2007 8:44

Ludek_II

Re: takle to dopadne kdyz nekdo spoleha na techniku

skoda, ze tam nemel s sebou nejakou naivni husicku, kterou na znackovou navigaci sbalil ;-D

0/0
1.1.2008 18:02

Jura

Re: takle to dopadne kdyz nekdo spoleha na techniku

To je přesně výtvor závistivého hlupáka, jako jste vy. Ono mu je 27 let, tak jak si může do auta koupit navigaci, co? Jestli mu závidíte něco za pár korun, nebo máte názor, že navigace u starého člověka je něco jiného než u mladého, tak máte opravdu názor odborníka....teda pardon, idi\ota.

0/0
3.1.2008 10:10

Jake

Nespokojenci

Já s navigací problém nemám, protože vím, že mapy jsou vždycky o něco pozadu vůči skutečnosti a navíc nejsou 100% ani u starších cest. Proto se snažím kombinovat navigaci a zdravý selský rozum ... když se mi nějaká cesta nezdá, tak na ní prostě nejedu a navigace se přeplánuje jinudy. Vždycky mě dostala tam, kam sem potřeboval, i když ne vždy tou nejideálnější cestou ... jednou sem dokonce projížděj brodem (cca 20-30 cm hloubka), ale to proto, že sem chtěl tu navigaci otestovat a nejel sem o pár kilometrů delší trasou po dálnici, ale vzal to kratší cestou ... já osobně už bez navigace nejezdím a nedám na ní dopustit.

Takže vážení, kdo jezdíte slepě podle navigace, ste blbci ... zkuste u toho i trochu přemejšlet a nebejt jenom tupý ovce. Na nic se totiž nedá 100% spolehnout ...

0/0
28.12.2007 7:19

Bubrak ZX10R

Re: Nespokojenci

Bohuzel nekdy je chovani GPS i mimo veskere chapani. V lete jsem vedl motocyklovou skupinu po Italii pouze podle map, ktere jsem si vytiskl z viamichelin.com. Vse bylo uplne v pohode, problem nastal az kdyz nas dojel kamos s GPS. Ta mi sice nasla kemp, o kterem bych bez ni vubec nevedel, ale jednak byl asi o 6km jinde nez GPS ukazovala a druhak cesta druhy den od kempu vedla nejprve spatnym smerem a hlasilo to po 10km odbocku v miste kde zadna krizovatka nebyla a po prejeti toho mista sme se meli otocit a jet zpatky ke kempu a od nej jsme jeli na druhou stranu. Celkem nepochopitelne. Clovek s GPS ztrati hruby prehled kde v mape se nachazi, protoze tu mapu proste uz nesleduje, zvlast kdyz se necha zatahnout nekam, kde mapu ani v potrebnem detailu nema. Chce to urcite vic zkusenosti s GPS a dle nich upravit svou 'gps duverivost'. :)

0/0
28.12.2007 18:05

churchill1

Navigace nemají chybu

Když zavede navigace na špatnou cestu osobní auto,tak se vcelku nic neděje,pokud není řidič úplný magor.Mnohem lepší situace nastává,když vás v kabině kamionu tento přístroj v neznámých krajích neomylně navede na cestu ,která ústí na most dva metry široký a jen na 3 tuny.Otočit se můžete s tímto strojem na nejbližší odbočce,která se nalézá asi 2 km nazpět.Mít v tu chvíli po ruce tvůrce této vymoženosti asi bych skončil za katrem!Rv

0/0
28.12.2007 1:35

Varan5

Re: Navigace nemají chybu

To musíš také sledovat dopravní značení. Že jsi kamionák?

0/0
28.12.2007 6:59

tmf

Re: Re: Navigace nemají chybu

nemůže, na nohou sandály, před sebou televizi a Ty bys chtěl aby ještě koukal na značky.

0/0
28.12.2007 10:42

Ludek_II

Re: Re: Re: Navigace nemají chybu

;-DR^R^

0/0
1.1.2008 18:04

von Kleist

je to problem

V horskem terenu nebo v huste zastvabe je to proste problem. Zejmena pri jizde po uboci byva chyba urceni polohy desitky az stovky metru bokem.... Navic veci typu tom-tom rady protahuji po kozich cestach, kde se obcas nevyhnou ani dve auta (mozna by se autori meli zamyslet nad tim, jestli ty komunikace neohodnotit pro ucely planovani trasy nejakym rychlostim indexem)...

0/0
27.12.2007 23:13

mattonka

Re: je to problem

jj, to je pravda, moji rodiče bydlí v solidní díře, kde se dvě auta vyhýbají dost těžko a spolehlivě se pozná, kdy Holanďanům a Němcům začínají prázdniny, protože je po tom tankodromu ženou navigace v rámci nejkratší cesty

0/0
28.12.2007 13:51

.

Po dvoustech metrech doprava

po třiceti metrech vlevo, pět metrů a... a jste v (Y) ;-D

0/0
27.12.2007 22:05

apokalypsa

Navigace je nanic

Prestante pouzivat ty hloupe navigace a vratte se ke starym dobrym papirovym mapam!

0/0
27.12.2007 22:04

KB

Re: Navigace je nanic

Jednou  jsem jel podle navigace na ryby a nebejt známýho na telefonu, co ta místa znal, zkončil jsem v totální prdeli. Nakonec jsem vůbec netušil, kde se motáme.Navigace never more. Pro ježdění po Evropě mi stačí mapa. NIcméně je fakt, že pro hledání adresy ve velkoměstech typu Paříže či Londýna navigace asi dobrá je.

0/0
27.12.2007 22:35

tmf

Re: Re: Navigace je nanic

já jel v létě s fungl novou navigací, mapy staré 2 měsíce po Německu a ta ženská mne vedla do svodidel, nic otočil jsem a když jsem projížděl tím místem tak zase radila vjet do svodidel, kouknu na mapu tam silnice, kouknu z okénka tam zasypaný nájezd na dálnici, čerstvě osázený.

Naštěstí jsem navigaci jen testoval a řekl, že pojedu podle chytré báby. Takže jsem babu vypnul a jel podle svého protože jsem to tam znal. Asi fakt jen do toho Londýna, jinak nic moc.

0/0
27.12.2007 22:57

von Kleist

Re: Re: Navigace je nanic

Na hledani bez diskuze ano, na jizdu jak kdy. Neni nad to, kdyz navigace naplanuje prujezd mestem pres trziste nebo uzke jednosmerky, kde ztrati signal :-).

0/0
27.12.2007 23:16

Varan5

Re: Navigace je nanic

Raději se ty vrat do jeskyně k neandrtálcům.

0/0
28.12.2007 7:01

eMan

Re: Navigace je nanic

ano, obecne nadavat na "navigace" je asi totez jako nadavat na "mapu". Co na tom, ze mas mapu spatne zvolenou (na prujezd Dolni Lutyni mas mapu Evropy 1:1000000). Chyba je samozrejme v mape. Nebo ze by byl ten blbec preci jen nekdo jiny :-P;-D?

0/0
28.12.2007 12:16

ztratazaruky

nahodny myslivec

jak se clovek stane myslivcem? nahodou!

pak se nedivme, ze se navzajem strileji

0/0
27.12.2007 21:50

Tobi

no jo

Sem tuhle spoléhala na mapu a skončila v Uhlířských Janovicích...

0/0
27.12.2007 21:37

thegrid

Re: no jo

nojo, ale jak máme vědět kam si opravdu chtěla?

0/0
27.12.2007 22:44

mpes

Re: Re: no jo

asi do adresy napsala, že hledá Uhlíře Jana ;-)

0/0
29.12.2007 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.