Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojede elektrický superbike 250 km/h?

Málokdo dnes pochybuje o tom, že v průběhu 21. století dojde k vyčerpání potenciálu fosilních paliv, která budou vystřídána nějakým novým způsobem pohonu. Prozatímním favoritem se zdá být vodík… Někteří podnikavci však sázejí na jiné možnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondra

AKUMOTO

zaujali mě elektrické skútry od firmy akumoto, mají stránky www.akumoto.com

0/0
24.4.2008 16:50

Lukas

A co zvuk ?

Kde je nějakej vejfuk a laďák, aby to bylo slyšet ?? 8-o:-)

0/0
11.1.2008 8:25

Honza Ponoška

Re: A co zvuk ?

Urob to ako tento pán: http://nursemyra.files.wordpress.com/2007/09/fart-power.jpg R^

0/0
17.1.2008 0:09

thegrdi

30Ah

nespletli se trochu s těma 30Ah?

0/0
5.1.2008 1:27

PSE

Re: 30Ah

Při 5kV ?

0/0
5.1.2008 9:29

pepa

Re: 30Ah

Pokud neuvedou kapacitu a zaroven napeti baterie, nema to jaksi smysl, ze ? 30Ah pri 3,6V to asi nebude :-)))

0/0
7.1.2008 16:16

eret

Re: 30Ah

30 Ah, 3.7 kW-h

napeti - 125V

0/0
9.1.2008 23:58

aha

při pohybu vzad stroj brzdí "motorem"

vysvetlete mi co to je ... při pohybu vzad stroj brzdí "motorem" to je jako rekuperace ale blbe prelozeno z US ENGLISH?

0/0
4.1.2008 11:14

J

Re: při pohybu vzad stroj brzdí "motorem"

No, rekuperace to nutne asi nemusi byt, muze se brzdit i 'opacnym chodem'-prepolovanim...

0/0
4.1.2008 11:55

MiW

Re: při pohybu vzad stroj brzdí "motorem"

pri pohybu RUKOJETI vzad, nejspis, proste ze clovek neslape nebo nemacka brzdu, pouze krouti rukou :)

0/0
4.1.2008 15:14

MiW

Re: Re: při pohybu vzad stroj brzdí "motorem"

A nejspis to bude rekuperace, protoze kapacita toho akumulatoru neni moc velka...

0/0
4.1.2008 15:16

Vestor

Hmm

Že prej v průběhu 21. století dojde k vyčerpání potenciálu fosilních paliv... Mám takovej pocit, že zásoby uhlí sou odhadovány na zhruba 200 let!

0/0
4.1.2008 10:58

kluboš

Re: Hmm

až dojde ropa, a arabové začnou harašit zbraněma aby urvali něco na holý živobytí, tak budeme mít jiný starosti, než se prohánět na bajcích.....

0/0
4.1.2008 11:32

thegrdi

Re: Hmm

  no tak vytáh ni parní válec po pradědovi a jezdi na uhlí R^

0/0
5.1.2008 1:25

Comodor

Re: Hmm

Jenže uhlí je potřeba i na něco jiného... Zvlášť jestli třeba podraží ropa, tak léky, kosmetika, paliva, potravinová aditiva, atp. bude levnější vyrábět z uhlí...!

...kvůli takovýmhle vozítkům stačí jen dostavět Temelín a přistavět ještě jednu jaderku a doprava se může elektrifikovat... Ostatně - i nabíjení baterek by mohlo třeba na dálnicích jít udělat skrze  brány generující elektromagnetická pole - a tím zvýšit dojezd...

0/0
9.4.2008 17:23

bitmap brothers

***o____o*

Měly by se pořádat pořádný závody v těhle kategoriích něco jako Super-e-bike nebo e-F-1. To by šel vývoj rychle dopředu.R^:-)

0/0
4.1.2008 10:51

rudastraka

eestor

je stli to bude fungovat, tak zdroj energie je vyresenej

0/0
4.1.2008 10:45

Joe_Pike

Re: eestor

:-):-) a kde se asi vezme ta elektrika kterou to budu nabijet?!? Predevsim asi z uhli ne?! A uhli je taky fosilni... Takze vsechny ty elektrobiky a elektrocary ten problem tak uplne neresi... hm?!

0/0
4.1.2008 11:35

rudastraka

Re: Re: eestor

nemam na mysli primarni zdroj energie

jako primarni zdroj na pohon elektrovozitek v CR staci dostavet temelin

0/0
4.1.2008 12:19

VoiToi

Re: Re: Re: eestor

Bohužel, EEStor je jen bublina na peníze. Ta firma nikdy nic vyrábět nebude, pravděpodobně už ani neošálí nové investory. Mají registrované nějaké patenty, ve kterých se dá dočíst, že proklamovaný superkapacitor odporuje fyzikálním zákonům. Obrovská kapacita ve faradech je možná, ale při nano-rozměrech a vzdálenosti elektrod není možné nabít kapacitor na tak velké napětí (s jakám se v patentu počítá - došlo by k průrazu dielektrika), takže uložená energie E=CU^2 bude prostě malá. Stále minimálně o řád nižší než Li-Ion ...

0/0
5.1.2008 9:51

Joe_Pike

Re: Re: Re: Re: eestor

Ja bych to s tim dielektrikem tak cerne nevidel... Co jsem koukal na nektery posledni dielektrika na BIO bázi... Tak to vypadalo docela rozumne co se týce permitivity... Takze si myslim ze by se vzálednost tech elektrod dala trosku zvetsit...

Ale priznam se ze jsem eestor moc podrobne nezkoumal..

0/0
5.1.2008 18:56

Inverted Cat

Re: Re: Re: Re: Re: eestor

Bohužel takovéto podobné nápady - firmičky se čas od času objeví, začnou se ohánět patenty a slibi, že už už něco vydají a případně vybírají zálohy.

Bohužel patent zní nějak jako "úžasně účinný způsob uchování energie na bázi kondenzátoru" s podtextem "my sice nevíme jak to udělat, ale až na to přijdete vy tak nám budete platit licenční poplatky, protože my to máme patentováno."

Když pak taková firmička zmizí tak se to pak přidá pod běžnou paranoidně spikleneckou položku "bohatá naftová lobby zlikvidovala další geniální firmičku, která by postavila dopravu na hlavu".

0/0
10.4.2008 13:49

papa

hmotnost

u toho skutru maxi je 210 kg opravdu hodne, je to jako mit skutr s hmotnosti superbiku, na ovladani asi nic moc bych rekl

0/0
4.1.2008 10:33

jarda.h

Re: hmotnost

njn, "baterky" jsou holt těžký

0/0
4.1.2008 10:45

lll

Re: hmotnost

Pokud máš velké "A" zkus se svést na maxiskůtru BURGMAN 650 o váze cca 240 kg, je to luxus, vím o čem mluvím.

0/0
4.1.2008 14:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.