Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vlastní kůži: Rok s korejskou ojetinou z bazaru

"Jiný než německý auto mi nesmí přes práh!" říká můj kolega, zkušený motoristický novinář. "Bodejť, mám známýho v servisu na Korejce, a je to hrůza: přežije to akorát záruku, a ve čtyřiceti tisících se to rozpadá," souhlasí s ním další. A nejsou sami, podobné zvěsti najdete ve kdejaké internetové diskusi. Korejská auta jsou v Česku hodně podceňovaná, i finančně: koupíte je sice levně, ale prodáte mnohem hůř. Je to skutečně odrazem jejich pochybné kvality?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peta

ehm

nejseš náhodou trochu nacionalisticky založenej? kia naší rodinu ještě nikdy nenechala někde viset, zato u felície se nám to stalo několikrát- ještě že je servis v každym zapadákově! ale zpoždění 4-6 hodin, ne-li víc kvůli autu v servizu moc milý!!!!

0/0
7.3.2008 15:25

peta

Re: ehm

hups- reakce na článek Horolezce 29- jen mi to trochu ulítlo=)

0/0
7.3.2008 15:37

Rommik

Jo,jo..................................

To se to krásne čte , jak jsou Korejské auta super a Octavia na nic............. Z ekonomického pohledu jsou korejci jasný propadák , už vás vidím , jak ho budete prodávat . No a z technického ? Už jste na kanále viděki Hyundai , Kia či něco takového , co má najeto 400.000 km ? Tak se přjďte podívat ( teda já to samo nemám ). Proč manageři a lidé , kteří potřebují jezdit ,jezdí Octaviema , Passatama či Audinama ?

0/0
20.1.2008 12:46

Aznoch

Re: Jo,jo..................................

Protože by byli naprosto nemožný, kdyby měli "rejži"

0/0
24.2.2008 6:44

peta

Re: Jo,jo..................................

no že by protože audi je reprezentativní značka? mysli než něco takovýho napíšeš! tenhle článek má uvést na pravou míru nepravdy o korejskejch autech- mimochodem taky s jedním jezdím, se to stará kia sportage z roku 96! má najeto 200 000 a hodně toho zažila- v terénu- tudíž má měněný tlumiče, rozvody a chladič kterej prasknul, ale kromě toho že to dost žere (světe div se u starýho dvoulitru)- 11litrů je to spolehlivý autíčko co svou práci zastane a to jak ve městě tak na vesnických neudržovaných silnicích v horách, v lese, na louce- mockrát sem se dostala z takovejch situací kde zbytek aut končil v příkopech. NEZATRACUJTE KOREJSKÝ AUTA! 

0/0
7.3.2008 15:02

peta

Re: Jo,jo..................................

jo a mimochodem sem viděla Kiu Carnival co měla najeto skoro 400 000 a bez problémů- jo a jezdil s tim šéf český pobočky jedný mezinárodní společnosti a jezdil s tim na dlouhý služební cesty do Itálie, Bulharska, Rumunska, Španělska- a nikdy ho tohle auto nenechalo někde viset, jak se na to díváte teď, "machři";-D

0/0
7.3.2008 15:05

Petrius

Málo km na hodnocení

Myslím, že při takovém nájezdu (70.000 za 4 roky) by měly být všechny moderní auta bez problémů... Zkuste s tím najezdit ca 50 - 60.000 za rok a pak hodnoťte. To by bylo objektivnější.

0/0
16.1.2008 9:36

vtech

Re: Málo km na hodnocení

Souhlas. Az to bude mit 350 tisic, jako moje Volvo 850, tak si povime. (Treba "super spolehlive" nemecke Golfy se na 250k spolehlive rozsypou)

0/0
18.1.2008 9:19

peta

Re: Re: Málo km na hodnocení

Tak volvo je zase o něčem trochu jinym.... a ta cena tomu odpovídá.

0/0
7.3.2008 15:07

Martin Slovák

Zajímalo by mne jak si za ten rok vedl Kia Ceed

někdo má nějaké zkušenosti?

0/0
11.1.2008 14:14

Bohous

nemecka auta

Lidi z branze a odbornici jak bylo citovano,rozhodne nejsou lidi co rikaji,ze nemecky auta jsou nejlepsi,jejich nazor a informovanost je tak 20let stara. Proto to nejsou odbornici a hlupacico tomu nerozumeji.

0/0
9.1.2008 20:47

moje

Kdyz budu potrebovat

udelat na neco reklamu, tak si reknu tomu, kdo psal tento clanek. Skoda ze nemam toto auto, hned by bylo po dnesku o 100 00kc drazsi  na prodej...

0/0
9.1.2008 19:02

Gandalf2

Počet najetých km

Těžko lze hodnotit, kolik km za rok je "normální" ujet. Pokud někdo chodí do práce pěšky nebo jezdí MHD a tam má služební vůz (nebo jen teplý kancl), používá pak vlastní vůz jen na nákupy, víkendy, dovolené apod. a za rok běžně ujede 10 - 20 000 km. Jestli někdo každý den ráno vleze do svého vozíku a jezdí s ním do noci, klidně se dostane na 100 000 km i víc, ale nemyslím, že by tvořili většinu. Jsou to někteří podnikatelé, podnikavci, taxi nebo rozvážková služba. Běžný, většinový řidič je někde jinde...

0/0
9.1.2008 16:59

rudastraka

120 tacu za 21tisic km???

tak to je teda darda. ja vloni najel neco pres 50tisic a prislo me to na cca 140 tisic vcetne pojisteni. tak to sem na pulovicnich kilometrovych nakladach

0/0
9.1.2008 16:57

Dimitar Toškov

Kus od kusu

Paušalizovat německá auta versus korejská je trochu úlet. Záleží na automobilce, možná dokonce platí kus od kusu. Můžete mít dva stejné Golfy stejného r.v., jeden poběží jako hodinky, a druhý se za měsíc podělá.;-)

0/0
9.1.2008 15:11

Bývalý tankista

Korejský auta

Můžu jenom potvrdit. Nemám s korejcema problém. Jezdím s Lacíkem v kombíku, 1,6 benzin, 80 kw. Má natočeno 70 000. Servis viděl jenom na prohlídkách a při výměně gum. Kupoval jsem ho jako předváděčku s velkou slevou. Nový v té výbavě stojí dneska kolem 410 000. O zhruba 140 000 míň než podobně vybavená Oktávka II. Proto Daewoo/GM vyhrálo výběrové řízení... . Záruka 3 roky nebo 100 000. Nic tam nevrže, hodně (ve srovnání s O II opravdu hodně) místa pro posádku, ale menší kufr asi o 160 l. Já ale v kufru nejezdím. Vždy mi zatím stačil. Spotřeba kolem 8l. Má dva šoféry a manželka mu možná šlape na krk víc než já. Lepší než kdyby šlapala mě... . Jak bude vypadat po 500 000 kilácím mě srdečně nezajímá. To bych ho musel mít 20 let a to nehrozí.... . 

PS: Pro fandy Světa motorů, plasty jsou v Lacíkovi výhradně tvrdé no a  méně hodnotné než v Oktávce... . 

0/0
9.1.2008 14:02

Blue

Re: Korejský auta

Konečně mi někdo potvrdil to co říkám dlouho a místní chytrolíni mi nevěří - srovnatelná oktávka je o DOST dražší. Mě před slevou Lacetti SW stálo 440k a když jsem si v konfigurátoru poskládal odpovídají kombi od Schade, vyšlo to bratru o 160k dráž.

Kdo chce vědět, na kolik mi to auto opravdu přišlo, ať se koukne na ceníky u autosalonu Dědek Náchod, mají je ke stažení i s kampaňovými cenami - až 110k dolů. Pak tohle solidní auto vyjde ještě levněji než fabie kombi.

O spolehlivosti jsem už psal - dovezte mi schade, která musí do servisu jen na pravidelné garančky.

Záruka 5 let u chevroleta asi také něco vypovídá.

0/0
10.1.2008 16:58

mirek

reklama

Pro objektivitu měl autor napsat, že auto bylo zakoupeno v nejmenovaném bazaru. Takle je jasný, že to je reklama na AAA.

0/0
9.1.2008 13:18

Karel

Re: reklama

Jo, on totiž korejce prodává v ČR jenom AAA, že? Myslím, že pro upřesnění cenové relace je naopak nutné uvést, že je to AAA, tedy jeden z nejdražších bazarů ...

0/0
10.1.2008 9:34

me2di

Nemecky auta nejsou vubec spolehlivy

Mame na firme rok staryho Golfa 1.9 naftak a sype se na nem porad elektronika. :-) Super kup za ty prachy. Kolega ma A8 a sype se to taky....

0/0
9.1.2008 11:38

tmf

Re: Nemecky auta nejsou vubec spolehlivy

to je ale myslím bolest všech aut která jsou víc a víc prošpikovaná elektronikou. Šéf má Mercedesa, dal za něj přes tři mega a to auto během prvního roku prostálo 6 týdnů v servisu kvůli různým kontrolkám co něco signalizovaly

0/0
9.1.2008 11:40

Trabush

Kecy

Já mam taky německý auto, ale takový problémy nemám! :-P

Po 76500 km jsem si takhle odpoledne vyměnil motor a trabi jezdí spolehlivě dál...;-)

0/0
9.1.2008 12:40

karel4

Re: Kecy

Doufám žes tam dal 4takt. 

0/0
9.1.2008 21:11

Agent

Re: Re: Kecy

Nač troškařit, aspoň šestitakt :-))))))))))))))))))))))))))

0/0
18.1.2008 10:59

Polarni punta

Vy jste volové

v 70-ti tisících jsou auta teprve zajetá. U některých modelů se v 60-ti poprvé mění olej. Napište něco o tom, až bude mít nalítáno půl mega. Takhle je to o ničem. Jen propagace korejskýho shitu.:-©

0/0
9.1.2008 11:01

chatab

Re: Vy jste volové

Pokud sis nevsiml, tak to auto bylo z AAA, takze je vysoce pravdepodobne, ze to auto melo trochu vic nez jen tech 60 :-P

0/0
9.1.2008 11:16

Chris Kelvin

Re: Re: Vy jste volové

Velmi správný postřeh...!

0/0
9.1.2008 12:23

Horolezec-29

Re: Re: Vy jste volové

R^ Tachometr byl na 100% stočený. V AAA to dělají u všech vozů.

0/0
9.1.2008 12:38

Horolezec-30

Re: Re: Re: Vy jste volové

A jeejee, pane rado, to bude zase jeden z nejakeho konkurencniho bazace a to by bylo aby si nerypnul... holt klasika.(Y)

0/0
10.1.2008 15:50

Re: Vy jste volové

A co se má na autě porouchat ? Je to pár součástek a motor. Proto i š120 a favority byly spolehlivé.

0/0
9.1.2008 11:18

Blue

Je to tak

V našich zemích, kde je jako etalon kvality brána buď cosi německého nebo Schade což je potamžo to samé, jsou auta korejské provenience silně podceňována. Myslím že nespravedlivě.

Jezdili jsme léta s Daewoo Matiz, během 150 tisíc km se vyskytla jen jedna vážnější závada - vstřikovací tryska. Jinak skutečně nic, pokud nepočítám pravidelné roční návštěvy servisu s výměnou náplní, ošetření brzd nebo rozvoďáku . Tomu říkám spolehlivost spolehlivost.

Teď mám Taky korejce, i když se jmenuje Chevrolet Lacetti - za ty peníze pěkné auto. Pohodlné svezení, tichý motor, solidní výbava, hodně místa a jak už bylo napsáno - uvnitř nic nevrže.Ale je mnoho těch, kteří nad takovým autem ohrnou nos, i když ty jejich vysněné německé zázraky jsou poruchové a každou chvíli v servisu.

0/0
9.1.2008 10:56

8_piv_denne

Jedine VTEC

Mam 7 r. Civic a doteraz som s nim nemal ziadny problem. Akurat teraz musim menit hrdzavy vyfuk. Ziadny Golf ma nikdy nepredbehol, su to lenive sracky. Kamarat tuto frajerinu ma a v servisoch uz ma prechodny pobyt. Co sa tyka poklesu hodnoty japoncov, tak som zistil, ze za Civic dostanem rovnako vela ako za Golfa, ci Ochcavku...

0/0
9.1.2008 10:41

tmf

vyhledávač aut

sice krapet off, ale optám se. Neví někdo o webu kde by se dala vyhledávat nová auta podobně jako na webech bazarů? Zadám že chci klimu, ABS, motor, dveře, ... max cenu a vysypalo by to nabídky všech výrobců.

Možná bych se spokojil i se zahraničním, alespoň jako vodítko.

0/0
9.1.2008 9:55

oldbeetle

Re: vyhledávač aut

www.mobile.de

0/0
9.1.2008 10:08

xXx

Re: vyhledávač aut

Zkus automodul.cz

0/0
9.1.2008 11:31

e.t.

Re: vyhledávač aut

www.tipcars.com -tady jsou vice mene vsechny ceske bazary.

0/0
9.1.2008 12:12

jenik

Re: vyhledávač aut

zkus www.carspider.cz

0/0
9.1.2008 12:12

lives

Re: vyhledávač aut

www.vyzkouseno.cz

0/0
9.1.2008 12:34

tmf

Re: Re: vyhledávač aut

díky za odkazy, vyzkouseno.cz nic moc, nevím jak hledat nové vozy, pokud dám rok 2008 a novější tak se nabídka omezí jen na VW a škodovky

nejlépe asi vychází automodul a tipcars i když systém otvírání stále nových oken mi moc nevyhovuje ale najdou se tam auta se solidní výbavou za slušnou cenu a mají i nejlepší možnost specifikace požadavku

0/0
9.1.2008 23:21

Bivoj

Hned se pozna, ze do zeme prichazi Kia/Huyndai

Hned se pozna, ze do zeme prichazi Kia/Huyndai. Na takove reklamni clanky byl jeden zvykly hlavne na vyrobky z Jung Bunzlau.

0/0
9.1.2008 9:35

max

Re: Hned se pozna, ze do zeme prichazi Kia/Huyndai

A kam tedy přichází? V ČR jsou už hezky dlouho.

0/0
9.1.2008 10:02

Bivoj

Re: Re: Hned se pozna, ze do zeme prichazi Kia/Huyndai

Neracil jsem si vsimnouti, ze by Kia/Huyndai mela v Cesko/Slovensku drive fabriky....

0/0
9.1.2008 20:18

Johnnik

Jo, jo, německá auta už dávno nejsou, co bývala

Nejvíc jsem se pobavil, když po najetých 100 000 km za tři roky rozebrali Mercedes A a zjistili, že rezatí zevnitř nosníky karoserie ... A to pěkně prosím AutoBild (německý automagazín, u nás tuším vychází pod AutoTip). Na druhou stranu BMW si odneslo samé superlativy. A nejhorší výsledek? VW Touran, spolu s 307. Za ty tři roky je museli několikrát odtáhnout do servisu odtahovkou. Jen si kupte ten jejich speciální magazín (přehled všech testů po ujetí 100 000 km a 3 roky provozu, jak tam bývá auto rozložené na součástky) a uvidíte tu "kvalitu" německých aut.

0/0
9.1.2008 9:15

Re: Jo, jo, německá auta už dávno nejsou, co bývala

VW je auto jen pro černochy ne ? Viděl jsem to v nějaký reklamě.

0/0
9.1.2008 11:19

Gandalf

Re: Re: Jo, jo, německá auta už dávno nejsou, co bývala

... a pro blondýny, viz. reklama :-)

0/0
9.1.2008 16:47

Zdeněk Kříž

Re: Jo, jo, německá auta už dávno nejsou, co bývala

No obě škodovky nedopadly o moc lépe. Tuším více než 30 trestných bodů a to ten nejlepší vůz neměl žádný (tuším mazda 6).

0/0
9.1.2008 13:48

Horolezec-29

To jsu se zasmál - však vězte:

cituji: "za dvanáct měsíců jsme s podceňovaným vozem neměli jediný vážný problém (kromě naprasklého čelního skla od kamínku). "

Ve stati najdete: "Opakovaně nás zlobilo dálkové ovládání centrálního zamykání, jež přestalo komunikovat s autem. Oba ovladače bylo nutné překódovat. Po dalších 10.000 km se závada opakovala, postupně u jednoho, pak i u druhého ovladače." nebo:

"Potýkali jsme se i se zvýšenou spotřebou žárovek, které se pravidelně vypalovaly" nebo:

"výměna skla za 19.000,-, Prohlídky (60 a 75 tisíc km) stály celkem dvacet tisíc korun, 16 tisíc jsme dali za zimní a letní pneu, na 20 tisíc přijde povinné ručení s havarijní pojistkou" No nic, přátelé, vážně SUPER AUTO k pohledání!

p.s.u své Octavie jsu měnil sklo také - v utorizovaném servisu za necelých 5.000,- (vč.DPH, práce, skla s barev.clonou)

0/0
9.1.2008 8:56

tojsouveci

Re: To jsu se zasmál - však vězte:

Píšá "vážný problém". A to prasklá žárovka opravdu není.

Co se týká dálkáče, tak u mého auta když nejde, jak ho strčím dozapalování a zapalování zapnu. Držím zavření (nebo otevření) teď nevím a po pár sekundách se dveře zamknou, odemknou a zase to nějakopu dobu funguje

0/0
9.1.2008 9:14

Horolezec-29

Re: Re: To jsu se zasmál - však vězte:

Jistěže prasklá žárovka není VÁŽNÝ problém. Auto se rozjede a kupodivu i třeba dojede tam, kam chcu. Ale VÁŽNÝ PROBLÉM JE VE CHVÍLI, KDY TYTO ŽÁROVKY MĚNÍM OPAKOVANĚ (soustavně). To už jako problém VÁŽNÝ vidím.

No a k té dálce: to je vážně dobrá a kuriozní věc, jak to děláte vy :-)R^

0/0
9.1.2008 9:57

nik

Re: Re: Re: To jsu se zasmál - však vězte:

tak v tom případě je nejvíc poruchové auto na světě Škoda Fabia první generace, tam musím měnit přední žárovku každou chvilku, a jednookých kolegů potkávám taky hodně8-o

0/0
9.1.2008 12:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.