Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlevnější auto světa se představuje: Tata Nano

Indická společnost Tata Motors dnes představila svůj superlevný osobní automobil, který by měl pro masový automobilismus v Indii být podobným impulzem jako v poválečné Evropě Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600. Model Nano se začne prodávat během tohoto roku za 100 000 rupií, tedy asi 45 000 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ACE

reality

Všichni křičíte, že to nemá ABS, airbagy a kdo ví co ještě. ALE... Včera jsem se vrátil do ČR po 14 dnech v Indii, byl jsem v Goa a Bombaji. Tohle auto je pro Indii revoluce. Bežně tam jezdí 4 lidé na 1 skůtru. Auto si může dovolit jen hrstka obyvatel. Provoz je tam mnohem pomalejší, pro Indii je navíc nejdůležitější prvek výbavy klakson. Troubí se vždy a všude, když jedete do zatáčky, když u silnice stoji lidí, když někam vjíždíte...Benzín tam stoji cca 20kč, nafta cca 17kč, na tamní poměry je to neskutečně drahá věc. Je nemožné jakkoliv srovnávat evropu a Indii. Tohle je auto, které bude v Indii naprostým hitem a bude plně dostačovat tamním potřebám. Tady by neuspělo, tam to bude trhák. Mimochodem: v Bombaji jezdí spousta Octavii a je fajn je tam vidět. Plní funkci auta pro bohaté a kromě volantu na pravé straně se asi neliší od našich.

0/0
26.3.2009 9:39

Drobný škudlil

Až to se dorazí za 45k, hned to koupím

Je to rozhodně lepší než Babeta či jiný moped, protože do toho neprší a třeba se poštěstí i topení. Na popojížďky ve městě při rychlosti 40-50 km/h ideální.

A co se týká výbavy, ať se kritici podívají na základní výbavu takové Fabie za bratru pětinásobek. Nevím, jak ta nová verze, ale starší model neměl posilovač, ABS atd. Naopak měl černý nárazníky a díru v palubce namísto schránky.

0/0
11.1.2008 13:49

Tomáš

Re: Až to se dorazí za 45k, hned to koupím

Asi je to blbá otázka ale v česku se budou prodávat taky s volantem vpravo ? :)

0/0
4.3.2009 16:54

iuos

hmm

přesně tak, za málo peněz hodně muziky na popojíždění

0/0
24.3.2009 10:41

mayqo

Skvele

nynejsi evropska auta jsou uplne mimo misu, ve jmenu bezpeci vazi golf jeden a pul tuny a to to melo byt lidove vozitko kdysi, je smutne z eprave Indove ukazuji kudy cesta vede ;-D;-D

0/0
11.1.2008 12:23

MP

Re: Skvele

Jen pockej, az to nekdo koupi a udela s tim crashtest podle evropskych pozadavku...budes pak mluvit jinak.

0/0
12.1.2008 13:33

barbudo

Re: Re: Skvele

... udělejte si crashtest skůtru za 45 000 a porovnejte ...

0/0
13.1.2008 21:18

Pavel

Re: Re: Re: Skvele

Presne tak. Tady vubec nejde o to ze to nema ABS (pak se ovsem mozna definitivne vzdejme predstav ze se bude moci prodavat v EU jakozto osobni auto)airbagy a jine vymozenosti. Tata rekl, ze se nemuze divat, jak v indii jezdi 4 clena rodina na mopedu. A udelejte Vy chytraci crashtest 4 lidi na mopedu a uvidime o kolik lip dopadnou nez v tomhle.

A uprime dost pochybuju ze se tohle zacne do evropy nekdy dovazet. A pokud ano, vzdy to budu srovnavat jen s novym mopedem a nebo maximalne s prorezlou "stodvacou" protoze i kdyz to ma 4 kola tak se to za ty penize s nicim jinym srovnavat proste neda!

0/0
23.1.2008 20:21

iuos

hmm

správně jsi napsal "podle evropských požadavků" - v evropě jsou lidi kreténi a tak potřebují extra testy proti srážce s mostem;-D;-D;-D

0/0
24.3.2009 10:43

alien

proč ne

jako dopravní prostředek to stačí, když se může prodávat blbost jako smart za několik set tisíc, proč ne tohle?? ve velkých městech ideální přibližovadlo....

0/0
11.1.2008 7:19

performer

na druhou stranu:

je ten indeckej křápík zřejmě pořád lepší než charouzovo Jawa Chic

http://www.jawa-auto.com/modely.html

0/0
10.1.2008 17:42

tmf

Re: na druhou stranu:

no to jo, za 380 tisíc, motor 4 kW, to si dělá srandu (levnější verze kdy je třeba pokaždé při ušpinění předního skla zastavit, polít okno vodou z kufru není provozu schopná)

0/0
10.1.2008 20:59

Will83

Re: na druhou stranu:

to jsou hrozný pálky za takový hračky.......

0/0
10.1.2008 21:36

Destroyer7

Re: na druhou stranu:

R^

0/0
11.1.2008 5:27

demik

Muj mily pisalku !!!

motor ma objem a ne obsah.

0/0
10.1.2008 16:05

from hell

rykša

muhaha, to je brutalní, designer vycházel pri návrhu vzhledu z nejaké indické rykše, tohle v evrope celkem jiste jezdit nebude, při čelním narazu by ridič a spolujezdec zažily nezapomenutelný zažitek, sice milisekundový, ale stalo by to za to - okamžitý vlisování nebo lisování:))

0/0
10.1.2008 15:51

Andee

Re: rykša

nezapomenutelný zážitek je i tvoje "čeština" :-©

0/0
12.1.2008 20:59

Duch

Re: rykša

Můžete být rád, že ten přežitek vůbec někdo používá.

0/0
24.3.2009 10:24

Will83

Neodsuzoval bych to

Ja myslim, že do města je to ideální, podívejte se, kolik lidí se ve městě pohybuje na kole nebo na motocyklu a to i přes zimu. Zde na vás alespoň nebude pršet a budete v teple. Mimo město bych si s tim také netroufl, hlavně kvůli některým ostatním českým řidičům, byl by to pokus o sebevraždu. Když jsem viděl palubní desku tohoto vozu, nemá zase tak daleko do více než čtyřnásobně dražšího Fiatu Panda, ci Seicenta....Jinak srovnávat tento vůz s evropskými minivozy je hloupost. Design tam nejaký je, ale větší kola by neškodily. Pro tamní přelidněná města ideální a v evropě místo malého motocyklu. Hodnotím to jako dobrý počin.R^   

0/0
10.1.2008 14:04

Tomas

Re: Neodsuzoval bych to

Souhlasím, přesně ta kola mě napadla, zajímalo by mě, jakou to bude stabilitu při prudkém manévru - losím testem by to asi zdaleka neprošlo... ale jinak proč ne, za ty peníze.

0/0
12.1.2008 11:11

bajza

.

No co. To auto je prostě dělaný pro východní trhy, kde je úplně jiná úroveň snad všeho... Proto si myslim že má před sebou  velkou budoucnost a může pro Indii znamenat třeba to, co svýho času Trabant pro východní Evropu. Myslim že to je rozhodně rozumější věc, než když číňani vyráběj parodie na BMW X5 z plechu na konzervy....

0/0
10.1.2008 13:46

Andee

Re: .

R^

0/0
12.1.2008 20:59

Houn

ach jo, zase to vidím jinak

Když vidím ty příspěvky, tak si vždycky připadám jak z jiný planety. Můj názor je takový, že je to naprosto dostačující přibližovadlo i pro Evropu. Co se týká bezpečnosti, ta záleží na tom, jak bezpečně nebo riskantně se jezdí. Proto bych rakvema nazval nadupaný BMW a různý SUV s černejma sklama, v těch umírají lidé a taky jako rakve vypadají.

0/0
10.1.2008 13:10

Schluker

Re: ach jo, zase to vidím jinak

Ridici BMWcek a SUVecek delaj rakve spis z okolnich aut;-)podivej se co se treba stane kdyz se celne srazi 120 a Audi q7....:-©

0/0
11.1.2008 17:17

piiitr

Re: ach jo, zase to vidím jinak

audina ma prorazenej chladic, a nakraplej naraznik, a shade je kdesi dole slisovana ;o)

0/0
18.12.2008 18:40

Dr.Ozd

Reklamní prospekt Hypernovy:

Při nákupu jakéhokoli zboží v hodnotě nad 75000 Kč dostanete vůz Tata Nano u pokladny zdarma!Akce platí po celý měsíc září 2008,případně do vyprodání zásob.;-D;-D;-D                

Ale vážně.Myslím si že pro Indii,Pákistán a podobné regiony to bude velký krok vpřed,když si to místní chudí koupí místo svých orezlých rikší,nebo jak se to jmenuje ale v Evropě nemá takové auto co dělat.

0/0
10.1.2008 13:01

Salada

Re: Reklamní prospekt Hypernovy:

"ale v Evropě nemá takové auto co dělat". A proč? Jak se to liší třeba os SMARTa? Samozřejmě je tu spousta technických rozdílů, třeba bezpečnost. Ale to by třeba pajk v Evropě neměly co dělat auta krome Volva a velkých Mercedesů.

0/0
10.1.2008 16:54

performer

Re: Re: Reklamní prospekt Hypernovy:

Jak se to liší od Smarta? Asi jako Trabant od Fabie...

0/0
10.1.2008 17:36

Dr.Ozd

Re: Re: Reklamní prospekt Hypernovy:

Představ si třeba silnici Brno - Svitavy,Jihlava -Havl.Brod a podobné.Silný provoz v obou směrech,plno kamionů.Teď se tam objeví toto vozítko a silou svých 30 koní statečně zdolává táhlá stoupání rychlostí nějakých 60 kmh.A všichni včetně těch kamionů se snaží jej předjet.Což je jistě to pravé ořechové pro bezpečnou jízdu.Takový kamion,co ho bude předjíždět desítky vteřin,z toho budou všichni protijedoucí řidiči nadšením bez sebe.Tak jsem to myslel.Jinak taky nejsem zastáncem třílitrových offroadů,čtyřlitrových mercedesů a podobných aut,je to stejný extrém,akorát na opačném konci spektra.

0/0
10.1.2008 18:55

Danny

Re: Re: Re: Reklamní prospekt Hypernovy:

8-oSamozřejmě, že to auto je do města a ne na dovolený do Španěl a nazpět nebo Praha - Brno. Po Praze nebo do většího  města naprosto ideální vozítko (spotřeba,parkování,chuligáni atd.) jestli sem dorazí, tak za 45 okamžitě kupuju.

0/0
11.1.2008 8:24

oId fashioned Vince III..

tak tu krabičku bych rád viděl

po nárazu do zdi v 30km/h;-D;-D;-D

0/0
10.1.2008 11:46

obavy

Re: tak tu krabičku bych rád viděl

to jsou pomluvy, nikdo nerekl, ze to pojede tak rychle....setrvacnik proste takovou rychlost nevyvine

0/0
10.1.2008 11:50

oId fashioned Vince III..

Re: Re: tak tu krabičku bych rád viděl

:-)R^

0/0
10.1.2008 11:55

obavy

idealni auto

pro tchyne...hlavne aby rychle bouraly

PS: omluva vsem zenam, ale jine vhodne pouziti auta mne nenapadlo

0/0
10.1.2008 11:37

cassul

To není auto

ale náhrada kola nebo skůtru, kde neprší a nemusí se to zamykat ke kandelábru. A co potřebuju na ježdění po městě do práce nebo na nákup víc? Ideální vozítko...

0/0
10.1.2008 11:30

Re: To není auto

Na nákup dobrý, ale nevšiml jsem si kam by se dal, vzadu to má motor.

0/0
10.1.2008 11:37

obavy

Re: Re: To není auto

nakupni vozik se privaze na provazek za auto, pripadne lze provazek drzet v ruce z okenka

0/0
10.1.2008 11:39

Muf007

Na nákup dobrý ... jeden market

to teď bude dávat při velkém nákupu místo igelitových tašek

PS: pro seriozní hodnocení samozřejmě počkám na podrobnější parametry, co to auto umí a vydrží  :-)

0/0
10.1.2008 11:25

pepa

Když kouknu na ty parametry

Tak je to vlastně polskej fiátek! ;-D

0/0
10.1.2008 11:24

ins007

Nádherné autíčko

Nádherné autíčko! Okamžitě bych ho koupil sousedovi ;-D

0/0
10.1.2008 11:17

So

Taková malá

indická pojízdná rakvička..

0/0
10.1.2008 11:01

seiceach

Mitsu I

http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_439/car_photo_219550_7.jpg

0/0
10.1.2008 11:01

jl

Re: Mitsu I

Že by Mitsu kopírovalo ? nebo je to obráceně ?

0/0
11.1.2008 13:38

Alex

hnus

To "auto" je fakt odporný! Nechápu, proč je takový EXTRÉMNÍ PROBLÉM vyrobit za stejnou cenu hezčí auto... Rv

0/0
10.1.2008 10:56

chatab

Re: hnus

a ty bys prodaval neco za 50 tacu, kdyz by lidi byli ochotni za to platit 100 tacu? ;-D

0/0
10.1.2008 11:04

Alex

Re: Re: hnus

Na tom něco je ;-D

0/0
10.1.2008 15:02

performer

Re: hnus

na ty peníze je to hezké až dost. Vážně nevím co bys chtěl změnit.

0/0
10.1.2008 17:39

chatab

To je plytky clanek

 a na tom indickem odkazu jsou jeste sdilnejsi (Y)

0/0
10.1.2008 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.