Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlevnější auto světa bude možná jezdit na vzduch

Francouzský vynálezce Guy Negre už patnáct let vyvíjí auto na stlačený vzduch. Před nedávnem podepsal smlouvu o spoluprací s indickým mamutem Tata. Je tedy možné, že tento týden představené nejlevnější auto světa jménem Tata Nano nebude za čas potřebovat benzin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ng

elektromobil

Nekde jsem cetl, jak si nekdo pritahl z nemecka asi 10 let stareho elektrovolkswagna z omezene serie. Ma to proste elektromotor, tyristorovou regulaci a baterky. Nabiji to v noci z bezne zasuvky a naklady proti benzinu 1/3. Ujede to ale jen 80km. Takze par Minitchargeru (rychlonabijecek, ktere se jiz vyrabi) u benzinek po ceste a je to vyreseny. Otazka je cena  baterek.

0/0
13.1.2008 20:24

ng

Re: elektromobil

Dodatek: Pan mel velmi, velmi velke problemy s prihlasenim pro provoz v CR.

0/0
13.1.2008 20:27

hbf

Re: Re: elektromobil

Tak je to s každou novinkou a rozhodně to není důvod pro odstřelení "projektu"

0/0
14.1.2008 9:29

barbudo

Re: Re: Re: elektromobil

... šmarjá jaká novinka? Elektromobily se vyráběly i za bolševika ...

0/0
14.1.2008 12:04

X

Heh

Tak pánové a dámy, tyto "dnešní" vynálezy jsou již boužel nebo bohudík vynalezeny panem Nikolou Teslou. Boužel jisté zájmové skupiny dělají vše pro to, aby se dostaly na světlo světa v tu pravou chvíli a, aby právě oni na tom zase vydělali.

0/0
13.1.2008 15:58

Honza.Z

Re: Heh

co ma stlacnej vzduch spolecnyho s teslou? :-D

0/0
13.1.2008 20:05

Jirka

Re: Re: Heh

Tesla byl génius, ale měl "o kolečko víc" a k stáru mu definitivně přeskočilo. Je to vidět i z jeho deníku z konce života, o kterém konspirační teoretici decentně tvrdí "že se ho dosud nepodařilo rozluštit". Senzacechtiví novináři ochotně otiskovali výplody zmateného mozku - lidi to budou číst a kdyby se ukázalo že je to nesmysl, my nic, to Tesla. Tak se stal chudák Tesla guru všech konspiračních teoretiků. A jsme u auta na vzduch - až Negre odejde do důchodu nebo na věčnost, ještě za 100 let se bude říkat: Auto na vzduch bylo už v 90. letech 20. století, ale to víte, ilumináti tomu nepřáli...

0/0
14.1.2008 17:19

mYra2

Ti novináři jsou fakt hnůj

Zeman měl pravdu. To nemůžete trošku přemýšlet, než takovou kokotinu vypustíte?

Co nám představíte příště? Auto na telekinetický pohon?

Rv

0/0
13.1.2008 7:36

barbudo

Re: Ti novináři jsou fakt hnůj

... oni jsou větci nikoli vědci ...

0/0
13.1.2008 10:25

X

Re: Ti novináři jsou fakt hnůj

Ne ale auto, které je na elektrický pohon a nemusí se dobíjet, protože bere energii z okolního prostředí. Již nejméně 100 let stará technologie.

0/0
13.1.2008 16:00

barbudo

Re: Re: Ti novináři jsou fakt hnůj

... tak to jo ...

... ještě tu o Červené Karkulce ...

0/0
13.1.2008 16:09

X

Re: Re: Re: Ti novináři jsou fakt hnůj

je to bohužel pravda, což ty asi nedokážeš pochopit.

0/0
13.1.2008 18:22

X

Re: Re: Re: Ti novináři jsou fakt hnůj

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/08.01.2008/207562221450001-22:15-1-detektor-tunguzsky-meteorit-a-pan-blesku.html

0/0
13.1.2008 18:23

barbudo

Re: Re: Re: Re: Ti novináři jsou fakt hnůj

... jojo, česká televize taky vysílala pořad o létajícím ševci ...

0/0
13.1.2008 19:07

Jirka

Re: Re: Re: Re: Ti novináři jsou fakt hnůj

Díky za upozornění na tento pořad. Nikdy bych nevěřil, že veřejnoprávní televize pustí na obrazovku takový blábol. Schválně, jak vysoko se umístí v ocenění "Bludný balvan" spolku Sysifos ;-€ . Ti novináři z ČT jsou fakt hnůj.

0/0
14.1.2008 16:34

Jirka

Re: Re: Re: Re: Ti novináři jsou fakt hnůj

S velkou úlevou jsem si přečetl vyjádření Karla Pacnera, který se v pořadu mihl, na jeho stránce  http://www.karelpacner.cz/?str=dop 

"Všem, kteří se dívali na úterní Detektor: Je to pavěda nejhlubšího ražení. Když loni v létě se mnou ČT natáčela o Teslovi rozhovor, nepadlo ani slovo o takovém ražení - a já nečekal, že si ČT dovolí vysílat takový bulvár. Stejně je na tom i ing. Sklenička z běchovických výzkumných ústavů. Prostě podraz. Poslal jsem o tom poznámku do MFD."

0/0
14.1.2008 17:05

Jirka

Zase nic, ale ropná lobby za to nemůže.

Chtěl jsem sepsat důvody proč je to hovadina, ale všechny podstatné už tu zazněly. Nebude to zavšemohoucí ropná lobby, ale přírodní zákony, které nám zabrání užívat si bájného vozítka na vzduch. Teď ale by mě zajímalo, o co se ten Negre celá ty léta pokouší. Místo aby objížděl svět s prototypem, krmí nás zprávami o tom, s kým se zase dohodl na spolupráci. Citace v článku "Před nedávnem podepsal smlouvu o spoluprací s indickým mamutem Tata." je celkem přesná citace z webu MDI. Ne že začnou vyrábět, ale že budou spolupracovat na dalším vývoji. Já tipuju, že chce vyrazit peníze z nějakých ekologických fondů nebo odkud a celá ta léta si dělá jen reklamu. Koukněte se na českou verzi www.autonavzduch.cz, tímhle stylem se propagují zázračné diety a vodičky proti vypadávání vlasů. To bude něco jako perpetum mobile od firmy Steorn - taky už pár let dělají vlny, a kde nic tu nic.

0/0
13.1.2008 3:29

barbudo

Odolný podvodník ...

... vydržet 15 let ... hmm ...

0/0
12.1.2008 18:57

caspero

nefunguje to

idnes neobjevilo nic nového na tohle shánějí investors 10 let, ale ono to nefunguje jelikož to má tak malý dojezd, že to nestojí za to !

0/0
12.1.2008 18:47

Matfyzák...

Jak to je?

Dojede 100 km, řekněme, že stovkou, tak pojede hodinu. Dejme tomu, že je to prdítko s trabantím výkonem 20 kW a že se absolutně žádná energie neztrácí. Kde koupím jakoukoliv elektřinu(kompresor se 100% účinností na výroby stlačeného vzduchu) za 20 kWh za 1 Euro? ;-)

0/0
12.1.2008 11:49

já taky

Re: Jak to je?

Od momentu, kdy jsem se s tímto "pohonem auta" setkal poprvé, to všem říkám. I když uvažuju dokonalou aerodynamiku a vysokou účinnost, dojdu na cenu "paliva" jen málo pod cenou nafty.

A pokud to váží jen 330 kg, tak nechci vidět výsledek crash-testu. Co se stane, když praskne bomba se stlačeným vzduchem (200 atm? 1000 atm?), snad netřeba rozebírat.

Jinak ... důlní lokomotivy v uhelných dolech jezdí často na stlačený vzduch, ale zato mají možnost "tankovat" x-krát za hodinu.

0/0
12.1.2008 16:17

john

Re: Re: Jak to je?

spousta lidi si tu explozi tlakovy lahve predstavit nedokaze, ale je to neskutecna rana

byl jsem cca 100 metru od toho, kdyz bouchla 1.1 litrova flaska s minimalne 300 bar (pitomec pred plnenim vystrikal plnici ventil horlavym olejem a udelal si z toho dieseluv motor) ... byla to zdaleka nejvetsi sleha, co jsem v zivote slysel, kusy lahve prostrelovaly skrz na skrz batohy plny kevlarovejch chranicu

takze dekuju, ale tuhle flasku v aute mit nechci:-)

0/0
12.1.2008 17:33

Matfyzák...

Re: Re: Re: Jak to je?

Jen jestli nekécáš... Pokud se musí něco nechat řízeně vybuchnout, tak se vykope díra do země. Na kevlar dochází jen výjiměčně, pokud se nedá do okolí ani položit pytle s pískem, tedy mnohem lepší "pohlcovadlo" střel a střepin, než drahej kevlar. 

0/0
13.1.2008 15:04

john

Re: Re: Re: Re: Jak to je?

nekecam, stalo se to na mezinarodnim paintballovym turnaji v Madridu v players area, neslo o kontrolovanej odstrel ... svedku tam bylo vic nez dost a byl to celkem dost velkej pruser (lidi z H-pacu nejdriv mysleli, ze jim bouchnul agreagat), ale nastesti jenom 4 zraneni a zadna mrtvola

0/0
14.1.2008 8:40

novocián

Re: Re: Jak to je?

  Důlní lokomotivy jezdí (nebo jezdily) na stlačený vzduch kvůli bezpečnosti proti zapálení metanu.Jako takové patřily mezi nejméně ekonomická zařízení a jejich energetická účinnost může být nanejvýš tak 5 - 10 %.Větší část energie se ztratí při adiabatickém ohřevu a chlazení vzduchu při kompresi a dekompresi.Tedy ztráta energie, kterou je nutno získavat - zatím - jen spalováním něčeho.Zavedení takových vozidel by přineslo jen zhoršení ekologické situace. Je to jen další "ekologická kachna", humbuk kterému uvěří jen totálně nevědomí lidé, kterými ovšem "ekologičtí iniciátoři" zpravidla jsou.

Věřme, že pan Bursík se toho chytí a bude takový nesmysl vehementně prosazovat.

0/0
12.1.2008 19:30

nobody

Re: Re: Re: Jak to je?

Ale tohle nejezdi na stlaceny vzduch z te flasky! (jak dulni lokomotivy) Stlacuje se normalni atmosfericky vzduch a v horni uvrati se tam vstrikne male mnozstvi "studeneho" vzduchu z te natlakovane flasky v aute. Tim dojde k prudke expanzi!

0/0
14.1.2008 10:08

barbudo

Re: Re: Re: Re: Jak to je?

... hmm ... termodynamika asi není Váš obor, což?

0/0
14.1.2008 12:02

nobody

Re: Re: Re: Re: Re: Jak to je?

A v cem se jako mylim? Kdyz do horkeho stlaceneho vzduchu vstriknu trochu studeneho tak se od okolniho tepleho ohreje a zacne se roztahovat. Napred premyslejte a pak piste. Nerikam, ze to bude fungovat ale je to tak.

0/0
14.1.2008 14:54

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to je?

... a co udělá ten okolní zahřátý?

... termodynamika asi opravdu, ale opravdu nebude Váš obor, že?

0/0
14.1.2008 15:05

nobody

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to je?

Zacne se ochlazovat - zmensovat svuj objem. Podle me jde o to spocitat kolik toho studeneho pod jakym tlakem tam musim pristriknout aby zmena objemu (toho co tam byl i toho co tam prida) byla kladna.

0/0
15.1.2008 8:19

nobody

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to je?

Koncim s vysvetlovanim. Z vasi strany jen same otazky a zadny argument nebo vysvetleni proc ne.

Ted se predvedte Vy!

0/0
15.1.2008 8:21

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to je?

... a co víte o termodynamice? Ať nestelu pojmy, které vám zatím nic neříkají ...

0/0
15.1.2008 8:41

m.l.

Re: Re: Jak to je?

Je to blbost, celková účinnost nejlepších motorů na vzduch je kolem 13 % (viz ty důlní lokomotivy).

Lahve nepraskají, je docela těžké je přimět k výbuchu (ovšem pokud se to povede tak to stojí za to). 1000 atm je blbost, nad 300 atm dost klesá stlačitelnost vzduchu (už u těch 300 atm je o poznání horší). Váhově nejlíp vychází baterie lahví na 220 atm.

0/0
12.1.2008 20:58

barbudo

Re: Re: Re: Jak to je?

... a účinnost akumulátorů je kolik?

0/0
12.1.2008 21:06

m.l.

Re: Re: Re: Re: Jak to je?

Účinnost kvalitních olověných akumulátorů (při použití "inteligentního" nabíjení) je něco přes 80 %, účinnost elektromotorů je běžně přes 90 %, čili celková účinnost více než 72 %.

0/0
12.1.2008 22:02

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Jak to je?

... hmm ... tak jaký smysl má jezdit na vzduch?

0/0
12.1.2008 22:04

m.l.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to je?

Vyrazit peníze z naivních investorů :-)

0/0
13.1.2008 0:11

sat037

Re: Jak to je?

V cechach nikde, on bude spis problem v tom, ze pouzivas mozek na zabavnim webu, to nelze, tady je to fakt jen pro zabavu.

Podle infa odsud http://www.theaircar.com/tanks.html to ma tlak 300 bar coz odpovida zhruba 296 atm.

Jak napsal Jaroslav Lesák zde: http://blisty.cz/2008/1/11/art38272.html, jen těžko to může v praxi fungovat. Ja si taky myslim, ze je to spis zbozne prani, nez realita

0/0
12.1.2008 16:28

_dark

Re: Jak to je?

Vzhledem k reálné účinnosti zřejmě vůbec nemá cenu se tím zabývat(mimo speciální využití ve výbušných prostředích).Nevím kolik je to % , ale předpokládám,že větší část energie na ztlačování jde do tepla,které se z plynu odvede...

0/0
12.1.2008 19:18

ov_puskin

NIKDY!

Tohleto ropne lobby na silnice v nerozvojovych zemich nikdy nepusti, i kdyby to nakrasne byla pravda... Takze zase nic... Rv

0/0
12.1.2008 11:35

Leto_Atreides

Fandím tomu, ale nevím nevím...

1) Technologicky to samozřejmě ještě není tak "vychytnané", jako dlouhá desetiletí používaný spalovací motor, tudíž nějakého masivního nasazení se zatím asi nedočkáme

2) Lobby těžařských firem jsou velmi silné. Budou tlačit minimálně stejně silně jako dosud na zachování současného stavu věcí.

3) Nejsem fyzik, ale obávám se o bezpečnost tohoto řešení. Bude-li např. při srážce porušena tlaková nádoba, dočká se patrně vozíko a blízké okolí festovní exploze...

0/0
12.1.2008 11:27

thunderbitch

Vzduchac

Tahleta vecicka je sice moc krasna a nadejna, bohuzel porad nevim o fugujicim prototypu vzhledem k neustalym problemum s motorem. proste to neni dotazene a rekl bych ze asi jeste dlouho nebude:-(

0/0
12.1.2008 7:30

tmf

viděli jste

v úterý na ČT1

Detektor? Že motory "fungující bez ropy" jsou již dávno vynalezeny.

0/0
11.1.2008 22:24

performer

Re: viděli jste

ten pořad se měl jmenovat spíš defektor... Byl to děs..... Rv:-©

0/0
11.1.2008 22:57

X

Re: Re: viděli jste

Mě to připadalo korektní po stránce sdělených informací. Jsou totiž pravdivé, což se některým lidem nemusí líbitRv

0/0
13.1.2008 15:55

Honza

I KDYŽ JDE V ČR OCTAVII KOUPIT O 100tis Kč LEVNĚJI JE DRAHÁ,

Škoda má velice špatnou cenovou politiku-auta jsou příliš drahá a dokonce dle studie Evr.Komise / viz stránky EU komise/ jsou téměř nejdražší v ČR!/.Přesto lze nová auta v garanci koupit přes net za úspory až 107.000 Kč.Kde ? NAŠEL JSEM NA NETU SEZNAM, pod sekcí firmy AUTO MOTO,pak AUTO-MOTO PRODEJCI a hned první NEZÁVISLÝ IMPORTÉR ve sponzorovaných odkazech.8-o8-o8-o8-o

0/0
11.1.2008 21:54

tmf

Re: I KDYŽ JDE V ČR OCTAVII KOUPIT O 100tis Kč LEVNĚJI JE DR

nějak nerozumím Tvým myšlenkám. Ale jedno je jasné, proč by škodovka snižovala ceny když má vyprodáno. Řekni jeden rozumný důvod proč by to dělala.

0/0
11.1.2008 22:26

pavelthelong

Re: Re: I KDYŽ JDE V ČR OCTAVII KOUPIT O 100tis Kč LEVNĚJI J

teda hlavní příspěvek je od věci, ale k té Škodovce, obávám se že do roka má pěkné problémy....vysoká cena práce v ČR způsobená extrémním růstem CZK, propad prodeje aut na německém trhu (všeobecně -5 až-40 procent, Škodovka okolo -15proc) díky hodnotě CZK pojdou i prodejci v ČR-Škodovka z dovozu je levnější o 10-20 proc.

0/0
12.1.2008 12:35

tmf

Re: Re: Re: I KDYŽ JDE V ČR OCTAVII KOUPIT O 100tis Kč LEVNĚ

tyhle povídačky o levnějších zahraničních autech se tu objevují již léta, škodovka ceny nesrazila a vyrábět nestíhá. Ať si klidně doveze auto odkud se mu líbí.

0/0
12.1.2008 14:05

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: I KDYŽ JDE V ČR OCTAVII KOUPIT O 100tis Kč L

povídačky se daji lehce oveřit, pokud umite alespoň trochu německy a máte internet-a nezapomeňte, že koruna stoupla za poslední měsíc o skoro 5 procent...viz můj příspěvek níže...OII 75 kW Classic (ve srovnatelné výbavě) je teď o 80 TKč v SRN levnější než v ČR a ještě dostanu u prodejce větší slevu než v ČR- až -15 procent z nominální ceny8-o8-o

0/0
12.1.2008 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.