- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nekde jsem cetl, jak si nekdo pritahl z nemecka asi 10 let stareho elektrovolkswagna z omezene serie. Ma to proste elektromotor, tyristorovou regulaci a baterky. Nabiji to v noci z bezne zasuvky a naklady proti benzinu 1/3. Ujede to ale jen 80km. Takze par Minitchargeru (rychlonabijecek, ktere se jiz vyrabi) u benzinek po ceste a je to vyreseny. Otazka je cena baterek.
Dodatek: Pan mel velmi, velmi velke problemy s prihlasenim pro provoz v CR.
Tak pánové a dámy, tyto "dnešní" vynálezy jsou již boužel nebo bohudík vynalezeny panem Nikolou Teslou. Boužel jisté zájmové skupiny dělají vše pro to, aby se dostaly na světlo světa v tu pravou chvíli a, aby právě oni na tom zase vydělali.
Zeman měl pravdu. To nemůžete trošku přemýšlet, než takovou kokotinu vypustíte?
Co nám představíte příště? Auto na telekinetický pohon?
... oni jsou větci nikoli vědci ...
Chtěl jsem sepsat důvody proč je to hovadina, ale všechny podstatné už tu zazněly. Nebude to zavšemohoucí ropná lobby, ale přírodní zákony, které nám zabrání užívat si bájného vozítka na vzduch. Teď ale by mě zajímalo, o co se ten Negre celá ty léta pokouší. Místo aby objížděl svět s prototypem, krmí nás zprávami o tom, s kým se zase dohodl na spolupráci. Citace v článku "Před nedávnem podepsal smlouvu o spoluprací s indickým mamutem Tata." je celkem přesná citace z webu MDI. Ne že začnou vyrábět, ale že budou spolupracovat na dalším vývoji. Já tipuju, že chce vyrazit peníze z nějakých ekologických fondů nebo odkud a celá ta léta si dělá jen reklamu. Koukněte se na českou verzi http://www.autonavzduch.cz, tímhle stylem se propagují zázračné diety a vodičky proti vypadávání vlasů. To bude něco jako perpetum mobile od firmy Steorn - taky už pár let dělají vlny, a kde nic tu nic.
idnes neobjevilo nic nového na tohle shánějí investors 10 let, ale ono to nefunguje jelikož to má tak malý dojezd, že to nestojí za to !
Dojede 100 km, řekněme, že stovkou, tak pojede hodinu. Dejme tomu, že je to prdítko s trabantím výkonem 20 kW a že se absolutně žádná energie neztrácí. Kde koupím jakoukoliv elektřinu(kompresor se 100% účinností na výroby stlačeného vzduchu) za 20 kWh za 1 Euro?
Od momentu, kdy jsem se s tímto "pohonem auta" setkal poprvé, to všem říkám. I když uvažuju dokonalou aerodynamiku a vysokou účinnost, dojdu na cenu "paliva" jen málo pod cenou nafty.
A pokud to váží jen 330 kg, tak nechci vidět výsledek crash-testu. Co se stane, když praskne bomba se stlačeným vzduchem (200 atm? 1000 atm?), snad netřeba rozebírat.
Jinak ... důlní lokomotivy v uhelných dolech jezdí často na stlačený vzduch, ale zato mají možnost "tankovat" x-krát za hodinu.
Tohleto ropne lobby na silnice v nerozvojovych zemich nikdy nepusti, i kdyby to nakrasne byla pravda... Takze zase nic...
1) Technologicky to samozřejmě ještě není tak "vychytnané", jako dlouhá desetiletí používaný spalovací motor, tudíž nějakého masivního nasazení se zatím asi nedočkáme
2) Lobby těžařských firem jsou velmi silné. Budou tlačit minimálně stejně silně jako dosud na zachování současného stavu věcí.
3) Nejsem fyzik, ale obávám se o bezpečnost tohoto řešení. Bude-li např. při srážce porušena tlaková nádoba, dočká se patrně vozíko a blízké okolí festovní exploze...
Tahleta vecicka je sice moc krasna a nadejna, bohuzel porad nevim o fugujicim prototypu vzhledem k neustalym problemum s motorem. proste to neni dotazene a rekl bych ze asi jeste dlouho nebude