Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levným autům patří budoucnost, navrch má zatím Dacia

V Indii se právě představuje Tata Nano s cenovkou pod hranicí 50 tisíc korun, Škoda připravuje levnější a jednodušší verzi Fabie, Renault slaví úspěchy s levnou a přitom docela prostornou Dacií Logan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wenda

Mě nevadí

že mám škodovku.V r.99 jsem si koupil (novou) Fábku krátkou verzi s motorem 1.4 50kW, teď mám kombík s motorem 1,2 HTP 3-válec a jsem spokojenej.Jednak mám servis za rohem,se spotřebou se díky palubnímu počítači a ekonomické noze vlezu do 6,5l/100,tak co.Možná jsem trochu patriarcha,ale asi budu fandit škodovce.Má i nezanedbatelný úspěch ve světě,vyrábí a prodává a na rozdíl od jiných značek táhne i fest ekonomiku.Možná je to třeba trochu otřepaná fráze,ale myslím, že Škodovkou kupuji český výrobek.Navíc - když to srovnám - tak za krátkou verzi Ambiente jsem dal 330 tisíc,neměla ani ABS,ani vyhřívaná zrcátka ani mnoho dalších věcí.Za toho kombíka (taky střední výbava) jsem dal na chlup stejně a výbava je znát, jak šla dopředu.Já nechci srovnávat  Škodovku s někaými dalšími (i levnými) auty.Já chci jenom vyjádřit,že jsem spokojenej a neměnil bych.R^

0/0
15.1.2008 21:47

v

Re: Mě nevadí

well done ! good job, soldier..V

0/0
15.1.2008 21:51

carpcarp

Re: Mě nevadí

To máš bejt na co hrdej: Vlastníš předraženej německej šmejd, s velkou spotřebou a z nekvalitních materiálů, s výbavou jak pro sovětskej trh. A nechtěl jsi snad říct, že jsi patriot a ne patriarcha? Jestli jsi Prušák, nebo Sas, tak jsi fakt velikej patriot. Ale protože jsi ochotnej za takovej krám vyhodit takový prachy, tak jseš spíš obyčejnej blb. (Y)

0/0
15.1.2008 22:03

v

Re: Re: Mě nevadí

jen tak pro info - co máš za vůz ty, že nejsi za blba ?

0/0
15.1.2008 22:18

Martin

Re: Re: Mě nevadí

obyčejný blb jsi spíš ty. urážet někoho jen proto že si koupí něco co vyhovuje jemu a ne tobě je ubohost.Rv

0/0
15.1.2008 22:55

marta

Re: Re: Mě nevadí

souhlas

0/0
15.1.2008 23:43

Tomáš

Re: Mě nevadí

Škodovy jsou neuvěřitelně předražené. S kvalitou to není nijak valné (např. ve Fabii, kterou jsem měl, se neustále rozsvěcovala kontrolka motoru - v servisu mi bylo řečeno, že tam chybu nenašli a musela by se vyměnit celá elektonika, což ale nemá smysl, protože to Fábky prý holt dělají). Jediná jejich výhoda je, že se ojeté dají prodat za relativně hodně peněz. V posledních letech ale už kupuji výhradně asijská auta (KIA a Hyundai) a jsem maximálně spokojen. Člověk dostane hodně muziky za málo peněz a kvalitu přinejmenším stejnou jako kvalitu Škodovky, u novějších modelů ale spíš lepší. A hlavně mám hřejivý pocit, že nepodporuji ty nenažrané s prominutím držky mladoboleslavských odborářů, kteří už roupama neví co by chtěli.

0/0
16.1.2008 0:43

Yarda.

Letos, vlastně už loni jsem si v akci koupil

Renault Thalie, koukal jsem se i na dácii - sedan - prý bych na ni musel čekat a ten renault byl ještě levnější.

0/0
15.1.2008 21:36

hnusil

Americane?

Americane zase zaspali dobrych 20let, proto taky tak vypada jejich krachujici autoprumysl.

0/0
15.1.2008 18:25

Jan Žižka z HK

všude nejsou tak blbí, aby si kupovali škodofky

:-)

0/0
15.1.2008 16:33

chilis

Re: všude nejsou tak blbí, aby si kupovali škodofky

tak si kup tu ručně děladou dacii..Rv

0/0
15.1.2008 17:29

Coldstone

Levné auto?

rozhodně ne od Francouze - levné, malá spotřeba kvůli válení se v servisu. A francouzské auto od rumunů? Dobré pro chalupáře a socky, které si berou všude svoji menáž. Já pamatuji olcita - taky lidi byli nadšený 2 roky - pak ho nechtěl nikdo ;-D

0/0
15.1.2008 15:46

tmf

Re: Levné auto?

víš co, seber se, jeď do Německa a uvidíš. Tam jezdí tolik Loganů, až jsem nevěřil. A myslíš, že by Němci kupovali ve velkém extra šunt?

0/0
15.1.2008 16:10

Muf007

Re: Re: Levné auto?

pokud se nepletu v západní evropě, kam se Logan neplánoval vozit byly (jsou) na tyhle auta dokonce pořadníky

0/0
15.1.2008 16:12

aladdinek

Re: Re: Re: Levné auto?

Tak teď mi autoscout ukázal v celé Evropě 252 ojetých Loganů. To je zanedbatelné číslo ;-)

0/0
15.1.2008 16:48

v

Re: Re: Re: Re: Levné auto?

teď to jen správně interpretovat a má to hodnotu..

0/0
15.1.2008 20:51

Muf007

Re: Levné auto?

Je vidět, že o tom víš kulový. To je jako srovnávat oktávku a Š 120. Z továrny na Dacie zbyly jen obvodové zdi a ostatní je nové, mnohde i ty baráky. Soused má Logana combi a jen to chválí. R^

0/0
15.1.2008 16:11

rudastraka

Re: Re: Levné auto?

kolik toho najezdi?? asi moc ne kdyz jede jednou tydne na nakup do lidlu

0/0
15.1.2008 16:52

v

Re: Re: Levné auto?

sám jezdím s jinými, ale souhlas s tím loganem. je to fakt za hubičku a asi to nebude úplně šrot

0/0
15.1.2008 20:54

Jan Žižka z HK

Re: Levné auto?

kup si škodofku ;-D

0/0
15.1.2008 16:33

Oltcit

Re: Levné auto?

Oltcita jsem mel 14 let, vim o cem mluvim. Neni lepsi nez dnesni auta, ale tehdy to byla bomba, dokonce mel takove veci jako pripravu na radio, operky hlavy. Navic do kufru se dalo i neco dat (nemel ho vepredu) Na druhou stranu sel nastartovat klikou, nikdy nevyvrela chladici kapalina ap, coz se bezne stavalo skodovkam. O tom, ze skodu 105 - 130 jsme hrave nechavali za sebou se nezminuju, je to pod uroven. Ale nerikam, ze je to dokonale auto a ze nemelo muchu. Nicmene proti soudruhum ze skody byl videt vliv francouzu.

0/0
15.1.2008 17:48

kluboš

Re: Re: Levné auto?

Jenže po 89 vychcípaly neobyčejně rychle. Táta ho měl a rychle se toho zbavil, protože to po dvou letech začínalo kvést. A já ho chtěl právě kvůli vzpomínkám jak pěkně to jezdilo, nakonec jsem ještě s povděkem vzal zachovalou stopětku při pohledu na ty ruiny co tenkrát bazary z oltcitů nabízely...

0/0
15.1.2008 18:10

Pitrys

Re: Re: Re: Levné auto?

Oltcit měl motor boxer 1,2 s takřka sportovní charakteristikou, takže předjet sice uměl, ale musel se neustále točit a spotřebu měl jak BMW M5. I díky 4-st. převodovce. Pocházel z šedesátých let z doby, kdy hlavním kritériem byla max. rychlost a ne spotřeba. V nabídce byl i umírněnější řadový 4-válec 1,3 s pětist. převodovkou, ten se ale do ČSSR nedovážel. Po revoluci vystřelily ceny náhr. dílů do astronomických výšek a všichni se tohoto automobilu rádi zbavili, prakticky přes noc zmizel.

0/0
15.1.2008 20:35

franta

Re: Re: Re: Re: Levné auto?

Prej taky dobře hořel...

0/0
16.1.2008 16:26

kluboš

Re: Re: Re: Re: Levné auto?

Ten motor byl 1,1, vysoka spotreba byla mnohdy dana tim, ze Rumuni se neobtezovali davat do karburatoru spravny kombinace trysek a vzdusniku - asi tech motoru a karburatoru mastili dohromady vic typu, tata si to tenkrat musen nechat vyrobit od znamyho nastrojare, pak se spotreba dostala na uroven 120 kterou mel predtim, ovsem zivejsi to bylo o moc. take diky nizke hmotnosti. cele to bylo postavene na citroenu visa - plosina a interier a mechanicky na citroenu DS - motor atd. Takova divna lepenice. Ale v dobach zigulu a skodovek to bylo ok.

0/0
16.1.2008 17:34

bullshit

Re: Re: Ať žijou socky a Dacia Logan !!!

Tak jak ti šlape Logan Andee, pochlub se;-)

0/0
15.1.2008 15:45

Smějící se bestie

Kde a na co budou jezdit?

To nikdo neřeší. Pokud těmto "vizionářům" vyjdou jejich plány a povede se jim motorizovat Asii a Jižní Ameriku, spotřeba ropy vzroste během 5 let až 3x. Kolikrát stoupne její cena?. Stejně rychle, možná rychleji, poroste potřeba nových silnic a parkovacích míst. Čemu patří budoucnost? Já vsázím na astma, rakovinu plic, rakovinu krve, šílenství...

0/0
15.1.2008 15:07

Pjotr_Pjotrovic

Re: Kde a na co budou jezdit?

Ono taky s vývojem aut půjde trochu ruku v ruce i vývoj hybridních aut, takže nárůst spotřeby ropy nebude přímo úměrný počtu aut.

0/0
15.1.2008 15:10

Smějící se bestie

Re: Re: Kde a na co budou jezdit?

Hybridy jsou ta levná auta s budoucností???

0/0
15.1.2008 15:55

Zdeněk

Re: Re: Re: Kde a na co budou jezdit?

Evropa bude mít ty hybridy - tzn. menší spotřeba, ale dražší benzín => náklady na provoz budou přibližně stejné. A navíc hybridy budou stát za pár let tolik, co dnešní auta, protože to nebude nic zvláštního. Kapišto?

0/0
15.1.2008 20:12

rudastraka

Re: Kde a na co budou jezdit?

jak si ma to prisel do peti let 3x??? v civilizovanem svete se ted proda necelych 40 milionu aut rocne (europa, usa, japonsko), ve zbytku sveta 10 ilionu s tim, ze do deseti let 40 mega. takze to bude maksimalne dvojnasobek za nejakych 20 roku. to neberu v uvahu ze za dvacet roku prumerna spotreba uat klesne na pulku, takze zadny zvysovani se konat nebude

0/0
15.1.2008 16:56

algra

Re: Kde a na co budou jezdit?

To poslední tě zjevně dostihlo už v současnosti :-( Připomínáš mi Katapult a jejich "Až se bude psát rok dva tisíce šest... ...až budeme mít továrny i na stromy, až umělá tráva bude před domy... ;-D

0/0
15.1.2008 20:11

mmqs

Dacia Logan - spotřeba

Problém Dacia Logan vidím ve spotřebě. motor 1,4: 9,4 / 5,5 / 6,9 litrů na 100 km. To se mi zdá opravdu moc. Záleží kolik člověk jezdí - pokud jezdí více, tak nakonec asi neušetří...

0/0
15.1.2008 14:14

.

Re: Dacia Logan - spotřeba

Pokud chces setrit tak si kup skoda 120ls za 5tis.kc v bazaru.

0/0
15.1.2008 14:16

ao

Re: Dacia Logan - spotřeba

Udaje vyrobcu nejsou realne. Najdi si nejaky srovnavaci test.

0/0
15.1.2008 14:43

a-c

Re: Dacia Logan - spotřeba

pokud jezdi vice, tak si nebude kupovat Logan s 1.4 benzinem.

0/0
15.1.2008 14:54

.

az dojde ropa

Na auta se jednou umre.

0/0
15.1.2008 14:10

Rubic

Re: az dojde ropa

To mi pripomina Cestu krve od Kulhanka, tam zminuje takovehle veci. :-)

0/0
16.1.2008 7:29

collage classic

taky jsem o ni uvazoval

Ale nekonec jsem logana nekoupil. Ted si rikam, ze jsem koupit mel, na to courani ve stredoceskem kraji to bohate staci. A 130 po dalnici to jede ne?

0/0
15.1.2008 14:04

a-c

Re: taky jsem o ni uvazoval

kdyz to nemas nalozeny a nikdo te nezabrzdi...

0/0
15.1.2008 14:55

Lavet

Re: taky jsem o ni uvazoval

Nahodou jsem si vsiml, ze na dalnici v Nemecku se me logan v kombiku drzel asi 200 km, zajimalo me jak to jede, bez problemu drzel 180 po rovine, do kopce mu to padlo na 160, jel takhle 200 km...tak sem se schvalne koukal co tam davaj nejsilnejsi a to je 1,6...zas tak spatny to nebude. Byl to sluzebak, tak predpokladam, ze mu sofer naklada, ale i tak...

0/0
15.1.2008 15:21

Andee

Re: Re: taky jsem o ni uvazoval

Dělaj se s motorizací 1.5cdi a to může jet kolem 180 asi úplně v klidu...

0/0
15.1.2008 15:31

rudastraka

Re: Re: taky jsem o ni uvazoval

ja s 1.6 jezdil pres pres dveste. logan to nebyl

0/0
15.1.2008 16:58

Agent

Re: Re: taky jsem o ni uvazoval

Tachometrových 200 jsem po rovině jel kdysi (kdyz to jeste nebylo o papiry) i s Fabií Combi 1.4.

0/0
15.1.2008 17:41

v

Re: Re: taky jsem o ni uvazoval

s loganem to nesouvisí, ale číct to musím: v létě se mě skoro celou d1 držela nějaká bílá octavia tdi z pardubic. jen jednou při minizávodě s motorkou jsem mu lehce ujel, jinak statečnej hoch a hlavně dobrej motor. jo, já jel s novou vette.. pak jsme se jen v pze pozdravili....octavia dobrý R^

0/0
15.1.2008 21:01

Blue

Re: taky jsem o ni uvazoval

Co se týče údajů rychloměru byl bych opatrný. Já se koukám na rychlost na GPS, rozdíl od rychlosti na rychloměru se někdy blíží 10km, takže ve skutečnosti jedete o tolik méně. Prý to dělají výrobci záměrně, nevím.

0/0
16.1.2008 12:57

franta

Re: Re: taky jsem o ni uvazoval

ono to treba tech 180 pojede, ale dokazete si predstavit ten randal co musi byt v kabine? :-)

0/0
16.1.2008 16:30

hejhula

Tož levné a prostorné včil mám

Bo se šel do citrouška berligo. Jak na ňho dali 150 slevu, tož jsem si ho v plné palbě za 392 pořídil. Dačku sem si též prolezl. Ale moc dlouhá a v plné palbě přes 400. Jó kurňa už nás nedřou. Kdo si vzpomene na Opel Corsa za 400 v základu. Nebo Fiestu za totéž. To byly pálky.

0/0
15.1.2008 13:59

Magor Milda

Re: Tož levné a prostorné včil mám

Já toho Citroena chválil zájemkyni o hospodárné a pohodlné kombíčko. Já se svezl s mým kamarádem v Německu a byl jsem skutečně spokojen, sedí se tam, jako doma u stolu.

Jinak také tvrdil, že u Citroenu pracují lidi lépe, auto nezlobí. Takže, co míní čeští uživatelé?

0/0
15.1.2008 20:04

MCV

Náhrada Felicie

Pokud si někdo ještě pamatujete, lidi masově kupovaly Feldy, a nejlevnější kombík stál minimálně 275 tis. s 50kW motorem. Stará Fabie ani v kombiku nebyla náhradou, bylo to menší auto než Felda. A dnes koupíte za 264tis. MCVčko s výbavou, kterou ta nejlevnější kombi Felda neměla ani náhodou, motor 55kW a spousta věcí si uděláte sami. Do kufru lze naložit přímo ještěrkou paletu se stavebním materiálem, prostě auto pro českého chalupáře dělané jak na míru. Takové užitné vlastnosti nemá ani nová Fabie a dokonce ani Roomster.

0/0
15.1.2008 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.