Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zelenému šplhavci stačí na sto kilometrů 2,15 litru nafty

Jeep Renegade zachovává typické znaky svého praprapra... dědečka, který vymyslel, že jezdit autem po poli a horách je prima zábava, nejdřív ale udělal kariéru u americké armády. V Detroitu na stánku Jeepu zaparkoval jeho kříženec s pouštní buggy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blábol

Ptákovina

Zajímalo by mi, kolik stál vývoj a jaká je cena takové ptákoviny,stejně si to nikdo nekoupí.Vzpomínám si na elektromobil Beta ze Škody,tak drahý provoz si nikdo nemohl dovolit.Výroba a provoz takového vozu,je možná víc neekologická než provoz normálního vozu s katalyzátorem.:-©

0/0
23.1.2008 23:27

to Blabol

Re: Ptákovina

Tahle Amerika je do nebe volajici kyyybl - souhlasim, ale Skoda Beta (pozdeji Tatra Beta) nebyla na svoji dobu spatna a uz vubec nemela drahej provoz, nic se tam nemuselo menit (zadnej olej svicky rozvodak). Takovej elektromobil v te dobe vyrabel malokdo, s temi parametry co Beta mela to naprosto vyhovovalo jako uzitkova dodavka do mesta. Stridavej pohon mel dost dobry parametry, baterky Ni-Cd od Saftu byly v ty dobe take to nejlepsi co bylo k dispozici. Jedinej problem byl v tom, ze lidi nechapou, ze dojezd na jedno nabiti 150 km je naprosto vyhovujici ke kazdodennimu provozu. Kdo z radovejch motoristu najede kazdy den vice jak 150km na jeden zatah?

0/0
26.1.2008 21:21

Tonda

nejprve Hybridy a potom samotne Elektromobily

Najednou jako by se s temi hybridy roztrhl pytel. Kdyz s tim pred lety zacinala Toyota, tak se ji vsichni smali, ze to jsou vyhozene investice a ono se jich prodalo miliony(samozrejme ne u nas) a to i pres to, ze jsou dražší nez normalni spalovači. Vsechno je to jenom otazka kvality a ceny baterii. Uz dnes jezdi par elektromobilu přes 400 km na jedno nabití, jsou zatim sice pekelne drahy, ale par fajnšmekrů v Anglii si to již koupilo (sporťák LightningGT). Jednou zemí, kde se elektromobily vyskytují je třeba Norsko, mají tam automobilku TH!NK (původne PIVCO).Svého času jí na chvíli koupil FORD, pak jí chtěl zavřít a vyrobená vozidla sešrotovat, podobně jako tu slavnou EV1 zničil General Motors. Info je třeba tady:

http://electroauto.sweb.cz/pivco_think_vyroba.html

Jestli se Izraelcum s Renaultem povede dotahnout do konce ten projekt "Better Place", tak to bude dalsi uder ropakum.

0/0
23.1.2008 18:51

Djlongi

Re: nejprve Hybridy a potom samotne Elektromobily

Výborný odkaz. Už jen počkat, až se elektromobily dostanou i k nám. Zatím se celkem nic nedá koupit, a myslím, že nic lepšího do města asi ani nelze vymyslet. Zatím mne nejvíce zaujal koncept malého Audi. Sice menší dojezd, ale na město kolem těch 100km dojezdu celkem stačí a v nejhorším se rozjede spalovací motor.

0/0
23.1.2008 20:41

ja

Re: nejprve Hybridy a potom samotne Elektromobily

Smeji se jeste dnes ;-D Bud se prehlizi nevyresitelne otazky kolem hmotnosti, zivotnozti, kapacity a ceny baterii, nebo se nejak pomiji otazka, kde vezmeme tu elektrinu nebo vodik, kdyz ropa, uhli i jadro jsou fuj ;-D

0/0
23.1.2008 20:49

Djlongi

Re: Re: nejprve Hybridy a potom samotne Elektromobily

Například já jsem zastáncem jádra. Takže mi to nevadí .;-)

0/0
23.1.2008 21:11

Martin Jirousek

Re: Re: nejprve Hybridy a potom samotne Elektromobily

Vodík a kyslík třeba oscilačním disociátorem vody na principu patentovaným Stanem Mayerem.

0/0
23.1.2008 23:28

tonda

Re: Re: nejprve Hybridy a potom samotne Elektromobily

A co lithium? To je preci maly a lehky a vydrzi dlouho, takze baterie by tu byly, ted jeste aby je nekdo zacal masove vyrabet aby spadla cena.... A pak uz to pojede....

0/0
24.1.2008 22:01

ak1975

odpadlík

mě by zajímalo jak to má udělaný uzávěrky když na zadní kola jsou elektromotory čili tam asi neí kardan?zepředu?,  a dva litry?  za to nejezdí ani lehoučký mini autíčka

0/0
23.1.2008 15:45

anonym

panecku, to je moturek ...

hmmmm, "naftový tříválec 1,5 litru s výkonem 115 kW" ... kde asi udelali soudruzi chybu? :-)

0/0
23.1.2008 10:31

Tomas

Re: panecku, to je moturek ...

Pro neznalé, Bluetec od Mercedesu.

0/0
23.1.2008 11:53

Ebo

hmm

.. 2,15l ... ale to jede z kopce a s větrem v zádech ne ?

0/0
23.1.2008 8:51

Djlongi

Re: hmm

Když dnešní nafťáky 1.2 3L , VW lupo nebo Audi A2 v poho jezdí do 3 litrů , tak proč by malý hybrid nemohl jezdit za 2 litry nafty?

0/0
23.1.2008 8:56

kluboš

Re: Re: hmm

ta elektrika se nepocita.....to by umel kazdej. vis jakou spotrebu mela babeta kdyz jsi jel jen na pedaly? heh?

0/0
23.1.2008 9:38

Ebo

Re: Re: Re: hmm

..proto chci vědět údaj bez elektro části.. to bude určitě víc jak 5l /100Km

0/0
23.1.2008 10:19

Palo

Re: Re: Re: hmm

prave ze pocita.  Hydrid (mineno ted deisel - elektro) neni jen normalni auto s pridavnym motorem, ktery umi jezdit na levnejsi el. ze zasuvky  a po vybiti aku jede jen na naftu.  Ten elekromorot "pomaha"  spalovacimu motor tam,  kde by pri pouziti jen spalovaciho motoru bylo nutne spalovaci morot dostat do mene efektivniho modu  - proto hybrid spotrebuje mene paliva (i kdyz zapocitate palivo potrebne na vyrobu el. energie). Tim nijak nekomentuji spotrebu udavanou v clanku.  Ono ty akumulatory totiz u toho hybridu stejne nakonec nabijete  pomoci toho deiselu. Takze na delsi trase mate zmerenou veskerou spotrebu nafty.

S tou babetou je to pekny primer ... ale pouzitelny jen v pripade, ze kdyz uz jste unaveny slapanim a jedete na benzin, tak vas ten motor  zase "odpocine" a nakrmi :-)

0/0
23.1.2008 15:52

Jaroslava

A kolik KW el.energie?

A kolik KW el.energie?

A zdvih kol je jen na pláž .

Dizajn super .

0/0
23.1.2008 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.