Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Konec evropských brouků začal před třiceti lety

Volkswagen Brouk pozná asi každý včetně těch, kteří jinak dokážou rozlišit auta nanejvýš podle barvy. Malý vůz s výraznými předními blatníky a kulatými světlomety, které mu spolu s tvarem víka kapoty propůjčují charakteristický výraz, se stal skutečnou automobilovou ikonou. Ale i legendy časem stárnou a odcházejí. Před třiceti lety, 19. ledna 1978, vyjel z bran továrny v německém Emdenu poslední evropský exemplář brouka s pevnou střechou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petr

21. 1. 2008 21:21
Ledvinka byl němec?

Tak pánové znalí historie jistě víte že: Německé národy do našeho pohraničí pozval Karel IV jinak to otec vlasti. Ledvinka či Ledwinka - jeho kolaborace spočíval s tím, že setrojil tatru 111 a její motory (dva vedle sebe) poháněly úžasný tank Tyger německé armády. Na Moravě a v Kopřivnici vždy žilo německy mluvící obyvatelstvo, znám mnoho sudeťáků a proty vždy byla Morava vlastí, nikoliv německo kam jsme je my hrdinové z vystěhovaných bunkrů vyhnali. VW a následně všechny Porsche držely jednoznačně Tatrováckou linii, to uznávají i němci.

0 0
možnosti

petr

21. 1. 2008 21:13
Brouk je sestrojen čechy podle českých patentů

Brouka se stroji šéf konstruktér Tatry Hans Ledvinka - motor a podvozek - otec zmiňované Tatry a zbytek dodělal rovněž čech Ferdinand Porsche - kdo z Vás byl v muzeu u Porsche, tak se to tam dočetl. Ledvinku naši rudí bratři z GHottwaldovy éry donutili opravovat čerpadla a házet lopatou a při tom to byl jeden z našich nejlepších konstruktéru Jak začal na přelomu století v Tatře, tak chrlil jeden patent za druhým i diferenciál je jeho patent.

0 0
možnosti

pavelthelong

20. 1. 2008 11:30
jeste par drobnych poznamek

jmeno americkeho majora se stridave pise Ivan HURST nebo HIRST, jak je to spravne to teda nevim. V clanku schazi zminka o soudnim sporu tatry s Volkswagenem a to, ze Tatra vyhrala spor o puvod koncepce. Cast produkce Tatry koupil Hitler za valky pro sve dustojniky, ti ale neumeli ridit pretacive auto s tezistem zadu a spousta se jich zabilo......pak Hitler Tatru dustojnikum zakazal. A nekteri zde povazuji tatru 8 za osklive auto - ale napriklad v muzeu moderniho umeni v Mnichove nestoji brouk, ale TATRA 8 !!!!! A co se tyce autoru projektu : Ledwinka-Rakusak s ceskym obcanstvim, Porsche: Nemec narozeny v Cechach, Komenda sice Rakusak z Weyeru, ale to jmeno--ceske ????8-o

0 0
možnosti

Josef

20. 1. 2008 5:13
Jizda s Broukem.

Neco jsem se v Americe s Broukem najezdil a mohu vam sdelit, ze to auto velke poteseni soferovi nezpusobilo! Nejhorsi na tom byl ten hlucny a nedynamicky motor , 2000 az 4500 ot. min. to tedy uz i prvni VW Diesel mel vetsi rozsah. Potom to tvrde perovani a v zime za mrazu bez topeni.! Kdyby ho stahli z vyroby uz v r.1965 udelali by lepe !!

0 0
možnosti

Petr

19. 1. 2008 12:20
Brouk je ukradená Tatra

Všichni, kdo se trošku zajímají, vědí, že brouk je okopírovaná tatrovka. Nechápu, proč se to tady nenapíše na plnou hubu?!

0 0
možnosti

roba21

19. 1. 2008 12:32
Re: Brouk je ukradená Tatra

VW zaplatil Tatře 3 miliony německých marek (v té době velká suma). Bohužel to soudruzi prosrali a Tatru zničili. Alespoň, že přežily náklaďáky.

0 0
možnosti

rory2k

19. 1. 2008 8:36
To je krásnej nadpis...

"Konec evropských brouků začal před třiceti lety"...to je tak,když si někdo nedělá hlavu s interpunkcí:Takhle to vypadá,jako kdyby VW Brouk celých těch 30 let končil...redaktoři iDnes,vraťte školné!!!

0 0
možnosti

Maveric

19. 1. 2008 6:36
výroba

pokudvím vyráběly se brouky také v Brazílii...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Byt 3+kk Brandýs nad Orlicí
Byt 3+kk Brandýs nad Orlicí

Lázeňská, Brandýs nad Orlicí, okres Ústí nad Orlicí
3 600 000 Kč