Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spočítejte si, zda se vám vyplatí benzin, nebo nafta

Cena ropy i pohonných hmot se drží vysoko. Mnoho motoristů proto přemýšlí, jaké koupit auto, aby za jeho provoz zaplatili co nejméně. Je lepší naftové, benzinové, nebo hybridní?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kutil

Benzín nebo diesel z pohledu spotřeby při stejné jízdě

Pokud budete chtít jet se 100kW benzínem stejně jako se 100kW dieselem, tak zase takový rozdíl nebude. Je to vše o stylu jízdy.

0/0
22.1.2008 13:48

regazzi

Re: Benzín nebo diesel z pohledu spotřeby při stejné jízdě

8-o8-o8-o

0/0
22.1.2008 19:10

warhead

boxer

aneb subarko tomu veli ;) Diesel je vseobecne efektivnejsi motor protoze pri stejne davce paliva dokaze vydat mnohem vice energie to je fakt ;) Navic novy boxer ma pri vykonu nad 100 kw porad spotrebu jak TDI na 66/77 ;) Takze zaprisahli ekologove vite co mi muzete chtel bych videt domacnost kazdyho z vas ;)

0/0
22.1.2008 8:38

Andee

Re: boxer

Zas tak žhavý to s tím boxerem není. Parametricky i spotřebou je to téměř stejný motor jako třeba 1.9 JTD MultiJet 16V od Fiatu. Ale oproti koncernovým TDIPD je to samozřejmě o parník dál ;-)

0/0
22.1.2008 13:07

kutil

Re: boxer

To je řeč o boxeru benzínu nebo boxeru dieselu?

0/0
22.1.2008 13:09

Andee

Re: Re: boxer

Mluví o dieselovém boxeru. Je to dvoulitr 110/350Nm...

0/0
22.1.2008 13:30

Andee

Re: Re: Re: boxer

110kW/350Nm

0/0
22.1.2008 13:31

kutil

Re: Re: Re: boxer

A co vibrace a poruchovost? Co vím, tak ho Subaru vyvíjel hodně dlouho!

0/0
22.1.2008 13:42

iuos

hmm

ona taková petflaška nacpaná pilinama a zalitá vyjetym olejem má taky vyšší výhřevnost, než uhlí o stejnym objemu ;-D;-D

0/0
22.1.2008 13:26

kutil

Re: boxer

já bych šel do Subaru i benzínového. To je jedinné auto vyráběné pro lidi.R^

0/0
22.1.2008 13:43

performer

nafťák leda pro prase

v nafťácích jezdí leda sockoidní prasata. Je z nich smradu, že je to hnus.

A nakonec těm prasatům v tomto článku říkají ekologové.... Zřejmě tu máme kvůli o pár % menšímu množství CO2 všichni pochcípat na dieselové smrady a jedy.

(hlavně prosím naopakujte ty pohádky o filtrech pevných částic)

Rv:-©

0/0
22.1.2008 0:21

Medved

Re: nafťák leda pro prase

I s filtrem se "traktory" nevejdou ani do "benzínových" emisních norem starých 5 let i víc...

0/0
22.1.2008 7:08

505

Re: nafťák leda pro prase

Ty kecáš pěkné kraviny,co máš za auto? Jedině diesel! A s tím CO2 taky nevíš o čem mluvíš,co je horší starý diesel,nebo benzín....benzín.

0/0
22.1.2008 7:29

pepa

Re: Re: nafťák leda pro prase

Vsak jo kdyz stary TDI projede staci pockat slaby 1-2 minutky, cerna mlha se rozplyne a zase krasne na svete :-P

0/0
22.1.2008 8:12

Mak1

Re: nafťák leda pro prase

Ale ten smrad dejchj ty za nima ....;-D

0/0
22.1.2008 8:00

xy

Re: nafťák leda pro prase

Však oni si kluci škudlivý za ušetřené peníze připlatí nadstandard na onkologii, až si budou léčit raka ze svých rakovinotvorných sazí.

0/0
22.1.2008 9:30

sikin1

Re: nafťák leda pro prase

Tak nám prozraď v čem jezdíš ty ? Š 120 benál ?

0/0
22.1.2008 10:21

Andee

Re: Re: nafťák leda pro prase

S turbo karburátorem ;-)

0/0
22.1.2008 13:03

VVT

Blbost

Není přece možný srovnávat 1.6 benzín s 1.9 turbodieselem. Jednak ve dvou totožných autech mám stejným stylem jízdy zkušenost 1.6 benzín 100k/150Nm průměr 8-9 litrů (hodně města a dálnice) a 1.9 JTD 150k/305Nm 6,5-7,5 l/100km. Silnější motor, úplně jiný svezení a spotřeba 25% pod benzínem. Naprosto souhlasím s tím člověkem z Auto Dieselu, že benzínová 1.2 se hodí do malýho auta, u větších bude vždycky v kurzu nafta. Je pohodlnější, úspornější a při stejném obsahu i výkonnější, dneska už bez problémů startuje i v mínus třiceti... není o čem. Benzín si pak koupí buď fajnšmekr (velkoobjemový) nebo někdo, kdo fakt najezdí pár kilometrů ročně...

0/0
21.1.2008 23:18

plison

Re: Blbost

A zkoušel jsi propan-butan? A co rozdíl v ceně dieselu a benzínu? Já říkám, že vede propan-butan. Ponechává všechny výhody benzínového motoru, např. zimní starty u starších vozů, náklady na km ještě pod naftou a v neposlední řadě EKOLOGIE! Viděl jsi někdy výsledek měření emisí vozidla na LPG? Jediná nevýhoda je nutnost a cena přestavby, která však většinou nepřesahuje fin. rozdíl mezi benzínovou a dieselovou verzí toho samého auta.

0/0
21.1.2008 23:27

Mak1

Re: Re: Blbost

a s plynem se nedá parkovat v podzemních garážích - bohužel.....

0/0
22.1.2008 8:06

pepa

Re: Re: Blbost

Jo jo. Pri mereni emisi je napr. silne jedovateho CO 10x mene pri provozu na LPG nez na benzin. A to u benzin auta s emisni normou EU4. A to o kolik je jeste horsi diesel oproti obyc. benzinu vime vsichni.

0/0
22.1.2008 8:18

Andee

Re: Re: Blbost

1. jsem srovnával benzín s naftou, tak nevím, proč do toho motáš LPG a 2. jeno auto na LPG jsem měl, děkuji, už nikdy více. Možná by mě oslovila Multipla nebo jiné auto, co má plyn rovnou z výroby, ale přestavbu už opravdu ne. Mám s tím hodně špatnou zkušenost.  A ta proklamovaná ekologičnost (nikoliv ekologie, to je název vědní disciplíny) taky není tak jednoznačná. Nesmíš se omezovat jen na CO2, ale podívat se i na emise jiných látek...

0/0
22.1.2008 8:56

pepa

Re: Re: Re: Blbost

Nemas trochu zmatek v aliasech VVT-Andee ? :-)))))

0/0
23.1.2008 11:06

Franta Lopata

Zpusob jizdy

Ja jezdim brzda plyn a proto jedine nafta R^

0/0
21.1.2008 21:19

Franta Lopata

Re: Zpusob jizdy

Az budu v duchodu tak jezdim MHD

0/0
21.1.2008 21:20

jájá

Re: Zpusob jizdy

Já taky, proto jedině benzín.

0/0
21.1.2008 22:41

Martin

Re: Zpusob jizdy

a co takhle plynulá jízda, to je asi moc složité, že ?

0/0
21.1.2008 23:16

plison

Re: Zpusob jizdy

Já taky jezdím brzda plyn a proto jedině plyn!! (LPG tzn. propan-butan).Golf benzín 1.6, když jezdím hodně svižně tak 7,5-8 litrů benálu na sto, tzn. 9 litrů plynu na sto km. Proč tam ti kreténi v článku nespočítají pohon na LPG, kterých je u nás na tisíce a naopak zmiňují hybridy, který u nás jezdí jeden.

0/0
21.1.2008 23:17

Medved

Re: Re: Zpusob jizdy

Protože nepatří mezi standartní nabídku mezi novými auty. A LPG je levný jen proto, že je to odpad, tak se ho rafinerie snaží zbavit. A zas ho neni tolik, aby se automobilkám vyplatilo na to stavět auta hromadně...

0/0
22.1.2008 7:05

pepa

Re: Re: Re: Zpusob jizdy

Kdepak, LPG se nabizi i v uplne novem aute. A neni to jen jedna znacka ;-))

0/0
22.1.2008 8:20

Vasek

chyby

Příspěvek je co se týče tématu bez chyby (snad), ale nachází se v něm spousta překlepů (např. naftové auto octavia 1.6 MPI)

0/0
21.1.2008 20:25

Medved

Ojety hybrid

U ojeteho hybridu bych si dal velke bacha na akumulatory - myslim ty trakcni, kam se uklada energie z brzdeni a ze kterych se pak hybrid rozjizdi. Dostavaji poradne zabrat, takze musi byt dost kvalitni, i tak mozna budou mit dost zivotnosti "za sebou". V kazdem pripade jsou dost drahe (snad nejdrazsi soucast auta) a prakticky jde o "spotrebni material" (u cistokrevnych e-mobilu vetsinou 5let, tady to nebude vzhledem k poctu cyklu lepsi)...

0/0
21.1.2008 19:00

erben3

.

Co to je hybrid? To jako že to spaluje benzín i naftu? 8-o  Fakt to nevím...

0/0
21.1.2008 18:55

JFK

Re: .

Hned si dej facku joudoRv;-D

0/0
21.1.2008 20:39

Medved

Re: Re: .

No, před pár lety se kdosi (nějací Japončíci) chlubil, že do jejich fára můžeš nalít obojí. Mělo to přímý vysokotlaký vstřik a vedle toho zapalovací svíčku. Něak se to ale do výroby nedostalo - asi to nebyl nikdo ochotný zaplatit... A navíc bych čekal, že to na tom v kombinaci vlastností obou systémů bude podobně, jako to, co se pod pojmem "hybrid" nabízí: To horší z každého...

0/0
21.1.2008 20:51

Luka

Re: .

Hybrid je napr. Agata

0/0
21.1.2008 20:44

lenin

Popeláři jezdí na plyn

Jedná se o tři automobily pro svoz odpadu Mercedes Econic.. Podle Patrika Romana generálního ředitele Pražských

služeb jsou zhruba o milión korun dražší než stejná auta s naftovým

motorem. Ve výsledku se ale tato investice, nehledě na příznivý vliv na

životní prostředí, vyplatí."Po dobu životnosti vozu, to znamená asi 10 let, je to přibližně 2 milióny korun, které ušetříme na pohonných hmotách."Důvodem jsou výrazně nižší náklady na palivo oproti naftě."Je to zhruba polovina."

0/0
21.1.2008 18:53

lenin

na ftáky

loni sem po 15 letech v benzinech koupil oktavku tdi 10 let starou a sem nadšenej ze spotreby 5,6 a auto tahne pekne odspodu, denne do prace a zpet najedu 58 km z toho pulku mesto R^

0/0
21.1.2008 18:40

oId fashioned Vince III..

tah vocpodu

je k nezaplacení;-D;-D;-D

0/0
21.1.2008 17:11

Milda

To Futaba,caretaker

Hošánci náhodou mám Octavii I 1,6,r.v.2002, 75 Kw combi ambiente v bengálu.V průměru to autíčko papá okolo 6 l/100 km,jezdím s lehkou nohou.Cena nového vozu byla skoro 550.000,koupeno v bazaru v r. 2005 za 220.000(po 3 letech) po podnikatelovi - závada vadný termostat.Kolega má v práci to samé ale 1,9 TDI (81 Kw),jezdí svižně za 5,5 l nafty/100 km.Jinak za to dal 320.000(r.v.2003).Tak nevím,v čem je problém.Každému podle jeho gusta,nafťáka bych nechtěl(traktor,špatné zimní starty,mastné tankovací pistole,emise na hraně,po čipu emise špatné);-):-)

0/0
21.1.2008 17:08

daveybacha

Re: To Futaba,caretaker

6l/100?? a kdy vytahuješ plachtu? ;-D

0/0
21.1.2008 17:14

MP

Re: Re: To Futaba,caretaker

Plachtu vytahovat nemusi, jen umi jezdit. Mam stejny motor, ale jen hatchback. Na delsi cesty mimo mesto je 6 l/100 km naprosto realna spotreba a neni problem se dostat i pod. Jen nesmite jet jak krypl brzda / plyn. I kdyz to budete prat po dalnici s nalozenym autem vcetne klimy, tak se pres 8 l/100 km nedostanete. Po meste je to hruza, deset litru jako nic, ale na delsi cety dobry.

0/0
21.1.2008 18:21

505

Re: Re: Re: To Futaba,caretaker

Tomu není důvod nevěřit,mám Peugeot 505 2.3TD ,taky umí za 6l/100km a nová Octávka,proč ne?

0/0
22.1.2008 7:32

xxx

Re: Re: Re: To Futaba,caretaker

to je vona naučit se jezdit s plynem R^ brdza plyn umí každej jouda

0/0
22.1.2008 8:36

bbone99

Re: Re: Re: To Futaba,caretaker

jenze takhle kdyz jedes s oktavkou TDI, tak se muzes dostat klidne i na 4.5-4.7 ... mnohokrat vyzkouseno

0/0
25.1.2008 12:45

Bob

Re: To Futaba,caretaker

To jezdíš z kopce, ne8-o Radši se přiznej, že ty jsi si jednou večer honil lachtana a myslel na to, že prodáš žigulíka po dědkovi a koupíš pořádnou káru.Aspon oktávku.Na naftu ale nemáš tak vysoko jsi už slintat nedokázal takže 1.6 benzín to je taky krásnej orgasmus.;-D Blbe, kdyby jsi v ní někdy jel tak víš, že papá kolem 9 litrů pětadevadesátky.

0/0
21.1.2008 17:56

krtek

Re: Re: To Futaba,caretaker

Jestli umí jezdit a jezdí většinou mimo město, tak jistě může jezdit za 6, proč ne...

0/0
21.1.2008 18:03

MP

Re: Re: To Futaba,caretaker

V tom případě neumíš jezdit, blbe...

0/0
21.1.2008 18:22

Petr

Re: To Futaba,caretaker

No s moji Mazdou 6 combi, 1.4 tuny, 104 kW 2.0L benzin mam prumernou spotrebu vetsinou 8.2L/100 (dotankovani i PP). Nevim proc by lehci a slabsi Octavka mela jezdit za 9L.

0/0
9.10.2008 21:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.