Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupujeme ojetinu: co se kazí na škodovkách

Ve statistikách závad z německých stanic technické kontroly si škodovky vedou nadprůměrně. TÜV Report chválí octavii a fabii, naopak felicia je prý auto pro ostalgiky se šroubovákem v ruce. Co mladoboleslavské modely trápí a v čem jsou dobré?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepan

ptam se.

ptam se jesli je povinnou vibavou u skodi fabie erbeg ?:-/

0/0
12.1.2009 10:32

autouživatel

předražená Škodovka

Článek v Autobildu.de: Nový Superb s šestiválcovým motorem 260 koní bude stát 22500,- Euro, což je o 10000 Euro levnější, než srovnatelný Mercedes.Počítejte se mnou: Euro je cca 26,- Kč, 22500 Euro = 585 000,- Kč, no řekněme 600 000,- Kč. - V současnosti v tuzemsku prodávaný Superb s šestiválcovým motorem stojí cca 1 200 000,- Kč.Za tu cenu má Němec LEPŠÍ Superby dva! A potom, že není u nás Škodovka předražená !!! (Y)

0/0
15.2.2008 7:34

aa

Re: předražená Škodovka

Asi těžko bude stát nový Superb 22500 Eur, když se stávající model prodává v Německu od 28 tis.Eur (Comfort), 34 tis.Eur (Elegance) a 36tis.Eur (L&K). U nás stojí  L&K 955tis.Kč, což je cena srovnatelná. :-P

0/0
16.2.2008 1:12

okřídlený čípek

Jen blázen si může koupit předraženou, hnusnou škodofku

Jen blázen si může koupit předraženou, hnusnou škodofku. To co jinde je standard, u škodovky luxus za patřičný příplatek nebo vyšší stupeň výbavy. Na západ jdoucí škodovky mají v základu mnohem více výbavy, nebudeme diskutovat, že vychází (někde) dráž než u nás, mají-li tam ovše, 5x vyšší platy.

0/0
28.1.2008 21:35

vymrzovac

teda nevím,jak technické kontroly v rajchu kontrolovaly stah

....na feldě praskaly gumové manžety poloos,odcházely dolní kuláky(stejně jako na golfuII.Oktávka a Golfy mají u některých typů motorů problém se zámrzem sacího koše oleje(inovace;-D). U feldy jsem byl také ten "OSTALGIK" se šroubovákem v ruce. Považoval jsem to za výhodu,protože na tom ještě šlo téměř všechno udělat doma v garáži. Od fabie výše začíná problém s odblokováním computerů,takže další šikulové za kilo....:-/

0/0
25.1.2008 7:55

John

Octávka předražená?

Tak to potom nevim s čim jste porovnávali někteří. Ano, Dacia Logan MPV stojí 300 a Octavie II 500 ale to je "trošku" jiná třída.

Rozhodně pořád pro mě Octavie zůstává nej auto ve srovnatelný cenový relaci. Tak velkej kufr v max. výbavě a stejný třídě pod 750 tisíc prostě jiný auto nemá. To se na  mě nezlobte.

0/0
25.1.2008 1:09

darmo

Re: Octávka předražená?

Oktávka je v maximální výbavě pod 750 tisíc tak leda s nějakým základním benzínem. Podle konfigurátoru je 1,9TDi se slušnou výbavou tak o 100k dražší.

0/0
25.1.2008 4:25

vymrzovac

Re: Re: Octávka předražená?

slušně ojetej golf IV (do 100tis.km)kolem 150tisíc:-P.....a jděte se škodofkama do háje!

0/0
25.1.2008 7:57

darmo

Re: Octávka předražená?

No, Octavia II a srovnání s konkurencí je přehledně vidět v tabulce dole na stránce

http://automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=10946

0/0
25.1.2008 21:46

Ferda Mravenec

Kontrolka zhaveni blika = nejdou brzdova svetla :)

Mel jsem Felicii, mam Oktavku I z ex-im-portu z Nemecka, a nemuzu si stezovat ani na jednu z nich... Felda sla do sveta s nejakejma 160k km, bez problemu... 1,6 v benzinu, jedine co me na ni jednou zradilo byl vyfuk a reznouci 5. dvere, ale jinak sla jako nova. Octavka to same, 1,9TDI, najeto mela 65k km, kdyz jsem ji bral, ted ma 160k km, nemusel jsem zatim menit ani tlumice, pakrat jsem delal brzdy, tahlo steracu (stara znama zavada octavek), jednu zarovku ... ale co me pobavilo ted nedavno bylo, ze mi zacala blikat kontrolka zhaveni. Protoze mi servisni knizku ukradli (zamky na octavkach jsou shit, to jo), vydal jsem se do hlubin googlu a nasel neco, cemu jsem malem ani neuveril. Blikajici kontrolka zhaveni totiz muze znamenat, ze vam nesviti brzdova svetla (prosty pohled na zadni konec vozu dodal tomuto podezreni na durazu, bylo to tak :))) ). Spinac je totiz jednim koncem napojen na ridici jednotku vozu, a jeho nefunkcnost pak vede RJ k zamysleni, ze asi nejde zhaveni v motoru :))

0/0
24.1.2008 16:57

sid

Na co vykonne auto?

Po silnicich(ani dalnicich) stejne nemuzu jezdit 200, tak k cemu mi je dobre, ze jedu s pedalem seslapnutym na tretinu a kratim si slachy? Mnohem pohodlnejsi je plyn seslapnuty az na podlahu.

0/0
24.1.2008 9:37

Mak1

Re: Na co vykonne auto?

Třeba při předjíždění je dobré mít rezervu ve výkonu ....

0/0
24.1.2008 10:56

sid

Re: Re: Na co vykonne auto?

Ale na to asi neni nutny sestivalec a stopadesat koni, kdyz to predjizdene auto stejne nemuze jet vic, nez 90.

0/0
24.1.2008 11:02

Mak1

Re: Re: Re: Na co vykonne auto?

No to sice nemůže, ale občas jede .... A někteří experti, když je předjíždíte ještě zrychlují - to se Vám ještě nestalo ?

0/0
24.1.2008 11:04

sid

Re: Re: Re: Re: Na co vykonne auto?

To je hodne slaba argumentace. Kdyz jede pres 90, tak ho prece nemuzete ani dojet a uz vubec byste ho nemel predjizdet.

0/0
24.1.2008 11:14

Warhead

Re: Re: Re: Re: Re: Na co vykonne auto?

tak nekdo si koupi radsi smart kterej to mozna i na tech 90 vytahne a nekdo jezdi rychlejs to je vse ;-)

0/0
24.1.2008 14:11

noufejt

Re: Na co vykonne auto?

Výkonné auto se hodí do kritických situací, kdy je třeba okamžitě zrychlit.

Aby bylo u nás možné jezdit rychle třeba jako v Německu/Rakousku, se nejdříve musí změnit myšlení řidičů (a stav silnic samozřejmě ;-D) jinak budou silnice jeden velkej hřbitov.

0/0
24.1.2008 18:54

darmo

Re: Na co vykonne auto?

Po Fábii s 50kW motorem mám teď Opla Astru s 88kW a když plyn lechtám lehkou nohou, tak jedu stejně, jako s tou Fábii s pedálem na podlaze. Jenže pak ta mrcha žrala jak nezavřená (http://www.spotreby.cz/skoda-fabia-combi-1,4-mpi-50-kw-67-hp-a2/) a motoru to honění taky určitě dlouhodobě neprospívá.

0/0
25.1.2008 21:48

miihcal

1.auto

Moje první auto byla Octavia combi rv.99, vlastně ještě je, ale prodávám jí. Mám jí skoro tři roky a jsem docela spokojen, jen ten servis je drahý, ale kde není a u už tak starého auta to je v normálu.. Mě osobně se kouslo čerpadlo chladící kapaliny, odešla lambda (4800kč), elektrické stahování okýnek jsem si spravoval a tak různě, nic závažného. Teď se ale koukám po nových autech a Škoda už u mě nevyhrála. Zbytečně drahé a málo výkonné motory. Budu brát Kiu pro_cee'd 1.4 cvvt EX.

0/0
23.1.2008 21:47

:):):):):):):):):):):):):):):)

Re: 1.auto

ty vole, mít 100 zákazníku jako jsi ty, tak jsem za vodouR^

0/0
24.1.2008 10:48

chytryhorak

Re: 1.auto

Tak když teď máš problém s cenou servisu u škodovky, tak si nejdřív zjisti ceny u KIA. To budeš zírat. A ještě ta 1,4 to bude svezení.

0/0
24.1.2008 14:57

miihcal

Re: Re: 1.auto

S cenou jsem nikdy problém neměl, rozhodně kvůli ceně ať už benzínu nebo servisu nebrečim. Já měl na mysli, že provoz, údržba servis jako celek vyjde dráž u auta staršího o 9 let než u auta nového. S ceníky Kia servisu jsem obeznámen a pořád názor neměním.

0/0
25.1.2008 12:20

Warhead

no joo

kazdy nedochudce si tady zanadava na oktavku to je zas poradek ;) jedno z mych aut je i jednickova oktavka a az na zminenou vahu kterou bych stejne menil za lepsi je to docela v pohode ;) vhodna pro zvyseni vykonu kolem 200 ps pokud vemu jeste rozumne vymeny jako lepsi vstriky turbicko a poradnou spojku ;)

0/0
23.1.2008 17:24

TomX

Ktere je tedy to spravne auto?

Chystam se koupit nove auto. Podle zdejsich prispevku soudim, ze neni horsi volby nez Octavia a vsichni maji na mysli tu skvelou pravou volbu. Muze tedy nekdo poradit co tedy lepsiho poridit v cenove relaci OII? Coz jsem puvodne zamyslel.

0/0
23.1.2008 17:05

darmo

Re: Ktere je tedy to spravne auto?

V cenové relaci OII nebo i znatelně levněji je spousta prostorově srovnatelných aut, zvlášť, když se na auta dají usmlouvat slušné slevy.

OII není špatné auto a komu vyhovuje designově a prostorově, určitě nebude koupě litovat.

Já ale zvolil Opel Astra Caravan (http://www.spotreby.cz/opel-astra-caravan-1,9-cdti-88-kw-120-hp-a1/) se subjektivně příjemnějším motorem. Se zvolenou výbavou je levnější už ceníkově, navíc jsem dostal dost příjemnou slevu.

0/0
23.1.2008 18:54

rudastraka

Re: Re: Ktere je tedy to spravne auto?

au na to, ze astra je vo tridu niz

0/0
23.1.2008 21:46

basbag

Re: Re: Re: Ktere je tedy to spravne auto?

Ale  vevnitř  to  naštěstí  moc není znát:-)

0/0
24.1.2008 8:27

Mak1

Re: Re: Re: Ktere je tedy to spravne auto?

Astra je nižší střední třída, stejně tak jako Octávia. Nebo si myslíte, že Octávia patří do střední třídy kde jsou např : Passat, BMW3, Audi A4......

0/0
24.1.2008 10:59

darmo

Re: Re: Re: Ktere je tedy to spravne auto?

ale houby... Oktávka má jenom protažený převisy karoserie. Podvozek má stejné třídy (Golf).

Astra karavan je sice skoro o 6cm kratší než OII Combi, ale má o slušných 13cm delší rozvor. Široké jsou stejně. Z toho vyplývá víc místa uvnitř auta. O 50 litrů menší kufr mi nevadí, zvlášť když je u Astry pro změnu líp přístupný.

Pokud jde o Ceed, tady je zajímavé srovnání s OII: http://www.sauto.cz/review_detail.php?review_id=543

0/0
25.1.2008 4:23

pavelthelong

Re: Ktere je tedy to spravne auto?

jsou jeste jine parametry nez kupni cena-treba prodjni cena za 5 let, cena hodiny prace v servisu, cena servisni prohlidky, pojisteni. V tehle zase povede Octavia, takze na konci vseho je mozna drazsi octavia na 1 km provozu vlastne levnejsi, nemluve o tom, ze napr. Astra je o pul az jednu kategorii nizsi trida.  Je jeste jedna vyhodnejsi cesta . koupit Octavii Tour- v soucasnosti asi provozne nejlevnejsi auto ve slusne cene i kvalite. PS resim podobny problem

0/0
23.1.2008 20:07

Jarda

Re: Re: Ktere je tedy to spravne auto?

Už zase kecy o tom, jak je levná  cena hodiny práce, cena serv. prohlídky,pojištění atd. u škodovek. Měl jsem pár aut různých značek mohu potvrdit, že ceny prací atd. jsou srovnatelné, Výjimky jsou na straně jedné -opravy po záruce u "Pepíků" ve stodole nebo v  servisech Mercedes, Porsche atd.. Brát do úvahy cenu prodejní za 5 let  . to jsem nikdy nedělal

0/0
23.1.2008 21:01

pavelthelong

Re: Re: Re: Ktere je tedy to spravne auto?

skoda-autorizovany servis Trhove Sviny -350 Kc/hod. Mercedes autorizovany servis o 22 km dale 1400/hod ....rozdil 1050 Kc/ hodinu je pro mne docela argument....:-)

0/0
23.1.2008 22:04

superpata

Re: Re: Re: Re: Ktere je tedy to spravne auto?

to jiste ano, ale tady by spis sluselo srovnani Skoda x Opel. Zrovna tak muzu napsat, ze ten medour jeste na tom neni tak spatne ve srovani renkeme s Astonem Martinem :-)

0/0
24.1.2008 9:20

Mak1

Re: Re: Re: Re: Ktere je tedy to spravne auto?

A v Trhovej sviních opravujou meďáky ?8-o

0/0
24.1.2008 11:02

PetrM

Silný turbodiesel

Silný turbodiesel? 1,9 TDI 77 kW? To je i na PR trochu drsná pohádka :-D

0/0
23.1.2008 16:46

Bee

výfukové potrubí je opravdu šunt

Speciálně u koncernových vozů Škoda, Seat, VW a Audi na podvozku Golfu nestrojí výfukové potrubí za nic, šizená povrchová úprava přispívá k rychlé korozi a tím k drahé výměně. Že by záměr? Nebo jsou to ,,zlaté české ručičky" v dodavatelské firmě, která tyto jako jeden z mála komponentů na Octávii vyrábí? 

0/0
23.1.2008 12:43

chatab

Re: výfukové potrubí je opravdu šunt

mam renault 4 roky a taky mam vyfuk barvy lisky Bystrousky ;-(

0/0
23.1.2008 19:26

superpata

Re: Re: výfukové potrubí je opravdu šunt

no jestli to nebude tim, ze vyfukove potrubi rezavi u vseho. nekde za 4roky. U "lepsich" aut vydrzi i 2x tolik

0/0
24.1.2008 9:22

Hitman33

Re: výfukové potrubí je opravdu šunt

To bude asi tím,  že většina věcí je konstruována na životnost 3 roky, ani o chlup víc.

0/0
24.1.2008 11:46

Jura

Š100

No to mně na Š100 dost hnily prahy a pak taky to střílelo do vejfuku jako hrom. Rv

0/0
22.1.2008 22:31

darmo

Re: Š100

To jo a ještě odcházely káblíky od svíček, zlobil rozdělovač a nedržel sytič. To v článku taky nenapsali. Nechápu... ;-D

0/0
23.1.2008 1:10

kluboš

Re: Š100

muheh, a předstih a odtrh jsi měl seřízenej?

0/0
23.1.2008 14:41

Jura

Re: Re: Š100

Predstih a odtrh sem serizoval pravidelne pred kazdou delsi cestou. Otazka par minut a bohate se ten cas vratil na odpichu a na spotrebe.

0/0
23.1.2008 22:53

kluboš

hlinikove motory ve fel?

nevydrzi nijak dlouho? to jsem jeste neslysel, podle me vydrzi vic nez zbytek ... me u felicie zlobily nejvic stahovace oken, byly tam naroubovane nake koncernove a bylo to tam moc natlaceny.

0/0
22.1.2008 21:40

Kosta262

Re: hlinikove motory ve fel?

R^  Přesně tak. ...pokud vím, tak naše 1,3 s kořeny v 60. letech je schopná přežít karoserii vozu i několikanásobně ;-D ...no a i ta karoserie se dá, pokud se o ni člověk stará, udržet více jak 20 let pěkná.

0/0
23.1.2008 9:06

Radek

Re: Re: hlinikove motory ve fel?

ta tak, nevim o Favoritu nebo Felicii která by dojezdila na motor, a to znám i případy kdy po 10 letech a 50.000 byl v motoru původní olej; sám mám Fávo 1989 přes 200.000 najeto a motor je stále ve stejný kondici jako byl novej - stačí měnit olej a seřizovat ventily, a třeba ve 150.000 vyměnit rozvody

0/0
23.1.2008 20:46

Favorit

Re: Re: Re: hlinikove motory ve fel?

taky jezdím s Fáčkem, rok výroby ale 90. Motor najel 230 000 km, ted ale začala utíkat voda do oleje a oprava již není možná.

0/0
25.1.2008 8:29

darmo

Ostalgik

Co to je ten ostalgik? To je něco jako nostalgik, nebo něco úplně jinýho? Já bych čekal, že Felicie je auto pro lidi, kteří nemají na dražší, nebo dražší prostě nechcou a ne pro ostalgiky (nostalgiky).

Felicie a Favority mají momentálně asi nejnižší provozní náklady (nízká cena náhradních dílů, práce a celková jednoduchost).

Pokud jde o kvalitu škodovek, tak se kazí stejně jako spousta jiných aut, ale nikdo nepopře, že jsou lepší než průměr. Pohodlné ale rozhodně nejsou a jsou nehorázně drahé - ať už nové nebo ojeté.

0/0
22.1.2008 20:06

VoiToi

Re: Ostalgik

Ostalgik je východní nostalgik. Německy neumím, ale Ost je snad východ, ne?

0/0
22.1.2008 21:17

Baf

Re: Re: Ostalgik

To nic, já zase pro změnu asi neumím česky, páč nevím, co je to "nechcou". Zřejmě to bude něco s močením.

0/0
23.1.2008 7:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.