Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víte, jak pustit záchranku?

Stojíte ve středním pruhu v koloně aut na tříproudé dálnici a za sebou slyšíte sirénu sanitky. Je potřeba uhnout. Jenže kam? Doleva? Doprava? Adrenalin stoupá a zvuk sirény je čím dál zřetelnější. Nakonec uhýbáte tam, kam řidič za vámi. Jenže motorista před vámi uhnul přesně na opačnou stranu, takže záchranka se mezi vámi musí složitě proplétat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

řidič

Zrušte ten článek, seberte řidičák autorovi

Jestli se chce autor dělt chytrým, měl by si alespoň ten zákon o kterém píše přečíst.

Kritizuje, že řidiči jezdí špatně a svým "Vysvětlujícím" článkem nadělá ještě více chyb a zmatků.

Volný pruh se dělá VŽDY !!! mezi pravým pruhem a zbývajícími vlevo. Neexistuje pravidlo uprostřed. Kdby to své pravislo chtěl autor uplatnit pro 5 pruhů, asi by jezdil pořád dokolečka a nedopočítal by se.

Ten článek raději vymažte a dejte šanci nějakému jinému autorovi, který alespoň umí číst

0/0
11.8.2008 10:23

Tomplee

Re: Zrušte ten článek, seberte řidičák autorovi

Už to tu bylo řečeno párkrát, a ti mamlasové z idnes to nestáhnou ani neopraví a supermamlas autor si za honorář kupuje nové auto a jede s ním porušovat i jiné předpisy a ohrožovat nás slušné řidiče.Rv

0/0
11.8.2008 13:21

DanyVonFreiland

Jízda na majáky

Dělám u policie a dost často jezdím na majáky (zákroky, tísně, 158, honičky) a můžu potvrdit, že někteří lidi jsou naprostí ignoranti a vymaštěnci. Nevím, jestli mají tak nahlas radio nebo jsou úplně tupí, ale okamžiky, kdy musíte jet jako o život, jelikož o něj vskutku jde, a najednou vám tam vjede nějaký mamlas a ještě blbě čumí nebo jede dál a člověk musí doslova kličkovat, tak to bych liskal. Někteří by na těch cestach neměli vůbec co dělat...

0/0
10.8.2008 12:15

Guppy

Re: Jízda na majáky

Jsem normální řidič a jako vymaštěnce vidím spíš policajty, co vozej děti s houkačkou na nákupy ( to jsem zažil na vlastní oči, když PČR s majákem přijela k sámošce a dotyčný si šel se synkem v klidu nakoupit)....Rv "asi lepší oddíl"

0/0
10.8.2008 17:51

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Re: Jízda na majáky

Zřejmě STS Chvojkovice

0/0
11.8.2008 10:59

carnero

Re: Jízda na majáky

Problém je i v tom, že majáky (resp. jejich zvuk) není často slyšet a nemusím mít ani sluchátka. Často v Praze nevím kde co jede a to jdu pěšky po chodníku - nemám tedy kolem sebe ani skla auta, natož hudbu.

Zlaté francouzské hluboké houkačky u kterých je jasně zřejmé ze kterého směru a jsou slyšet mnohem lépe i v městské zástavbě. Ty používané u nás se odráží rozléhají a velmi rychle mizí do ztracena. Způsobují jen víc zmatku než užitku - nikdo neví odkud auto s majákem jede a tedy kam se schovat (hlavně na křižovatkách je to důležité vědět). V koloně aut často nejsou slyšet ani pár desítek metrů od auta a v zácpě je potřeba víc času na uvolnění místa pro průjezd.

0/0
10.8.2008 17:54

_lu

Re: Jízda na majáky

Já myslím, že bychom měli asi všichni jezdit rovnou co nejvíce ve škarpě, abychom nerozčilovali vyvolené, kteří mají houkačky... např. každé ráno na karlovarské projede min. 10 sanitek (zpravidla bílých - převozních), které si prosekávají cestu dopravní zácpou. Dost by mně jajímalo, jestli existuje nějaká kontrola těchto vozidel, sám jsem byl svědkem toho, jak se sanitka přiřítila na anděl a naložila ženskou s nákupem...

0/0
11.8.2008 9:29

banik

nejsem si jistej...

Nejsem si jistej, jestli je vážně nejlepší zastavit u kraje a počkat, až projede sanitka. Kolikrát si situace vyžaduje naopak trochu přidat a odbočit o chvilku později, aby sanitka skutečně mohla plynule projet a nemusela za váma stát a čekat, bo nějací trotlíci v protisměru nechápou, že mají uhnout.

0/0
9.8.2008 21:31

pocitac1234567890

jak se pousti sanitka

kdyz pospicha na obed, nebo jede domu , pripadne zaspal?(Y);-ORv

0/0
9.8.2008 21:16

Dusan321

Dve poznamky

a) Mozna by nebylo od veci mene nadavat na USA a vice prebirat dobre napady, ktere se tam obcas ulihnou. Americane maji problem s uvolnovanim pruhu ve meste vyreseny pomoci tzv. Fire Lane. Coz je oznaceny jeden z pruhu po kterem se normalne jezdi, ale ve chvili kdy si zacne nekdo prihoukavat maji ridici tento jeden konkretni pruh povinnost uvolnit. Takze neni zmatek kdo kam ma uhnout, proste vsichni uvolni jeden konkretni pruh.

b) Mozna, ze by ridici drive uvolnovali cestu prazskym sanitkam kdyby tyto pouzivaly vybaveveni jmenem sirena, ktere vsechny maji. Ridici ZZSHMP sanitek totiz zasadne houkaji pouze primo v krizovatce a nekdy ani to ne. Pak jim ovsem tezko nekdo uvolni cestu, kdyz modry majak vidi az kdyz jsou tesne za nim. Nemluve samozrejme o bezpecnosti, kdyz pouze blikajici sanitka najizdi do ze vsech stran preplnene krizovatky.

0/0
9.8.2008 19:16

e-moe

To neví ani policajti

kolikrát se mi stalo, že na Nuseláku jelo za sebou několik policejních antonů a každej z nich si to šněroval mezi jinými pruhy, takže auta v tom prostředním se pokaždý musely jinak přeskupit... U Legerově, kde jsou 4 pruhy ani nemluvě, tam si sanitky jezdí pokaždý, jak je zrovna napadne, tam člověkovi nezbývá, než hledat v zrcátkách, kudy vlastně jede a pak teprve poodjet do patřičnýho směru... Mimochodem, autor zákona měl na mysli, že v místech permanentních kolon, jako je např. právě Legerova, Argentinská, Wilsnova apod. budou automaticky dělat řidiči volnej pruh? Naivní a nesmyslný...

0/0
9.8.2008 18:52

Jirka

Re: To neví ani policajti

tohle pravidlo platí podle zákona jen na dálnici a rychlostní komunikaci, což není případ Nuselského mostu ani Legerovy

0/0
9.8.2008 20:37

Kajjja

Jakt v krizovatce na semaforech?

jak postipovat v pripade ze cekate na semaforech a za vami se objevio sanitka? Jasne je ze clovek vjede do krizovatky...ale co pak...kdyz nevidi jestli uz sviti zelena.

ma zustat stat V KRIZOVATCE nebo (pokud to bude mozne) projet krizovatku?

0/0
9.8.2008 17:53

Jirka

Re: Jakt v krizovatce na semaforech?

zákon to neřeší, ale lepší je zůstat stát, pak vám nic nehrozí. Pokud projedete a dojde k nehodě, budete viníkem. Řešte to podle situace, jestli vás ostatní pustí atd.

0/0
9.8.2008 18:21

shr3k

Re: Jakt v krizovatce na semaforech?

Podíváte se do zrcátka, jestli se auto za vámi ve vašem směru už rozjíždí...

0/0
9.8.2008 18:47

Tomplee

Ano, článek je špatně!!!

Kvůli takovým ignorantům, jako je autor článku, sanitka nemůže projet :-©Rv(Y)!!! Podle zákona, se mají k sobě scuknout buď levý a prostřední (takže vznikne pruh mezi pravým a prostředním - tam kde jsou 3 pruhy) nebo se k sobě mají scuknout prostřední pruhy (takže vznikne jeden pruh mezi levým a prostředními a jeden mezi pravým a prostředními - tam kde je 4 a více pruhů). V každém případě levý má jet doleva i na středový pás a pravý doprava i na krajnici nebo odstavný pruh.

0/0
9.8.2008 15:52

Jirka

Re: Ano, článek je špatně!!!

vzhledem k tomu, že u nás nikde nejsou 4 a více pruhů, je to celkem fuk. Nic to ale nemění na tom, že autor by se měl stydět.

0/0
9.8.2008 18:23

honziq

Re: Re: Ano, článek je špatně!!!

Strakonicka.... smer Barandovsky most... nerikej ze nikde, kdyz mas najetou jenom nejakou visku u Brna:)

0/0
9.8.2008 20:08

Jirka

Re: Re: Re: Ano, článek je špatně!!!

a to je ještě rychlostní komunikace?

0/0
9.8.2008 20:38

bk

Re: Re: Re: Ano, článek je špatně!!!

To ale neni rychlostni komunikace, neplet jabka s hruskama

0/0
9.8.2008 23:33

Jirka

Btw. to opravdu nemáte nějakou novější fotku sanitky?

0/0
9.8.2008 13:35

demik

Re: Btw. to opravdu nemáte nějakou novější fotku sanitky?

:) Kdyz ji budes potrebovat, tak budes rad i za stareho Transita :)

0/0
9.8.2008 15:26

Jirka

Re: Re: Btw. to opravdu nemáte nějakou novější fotku sanitky?

v porovnání s 1203kami, které stále využívají některé soukromé zdravotní služby jsou opravdu ještě dobré :-)

0/0
9.8.2008 15:35

demik

Re: Re: Re: Btw. to opravdu nemáte nějakou novější fotku sanitky?

bud aspon rad, ze tato ma bilou barvu :)

0/0
9.8.2008 19:18

Horways

Btw: to opravdu nemáte nějakou novější fotku sanitky?

Lepší?:-P http://www.zachrannasluzba.cz/PF_sanitka.jpg

0/0
9.8.2008 18:52

Warcz

Sanitka

Muže mi někdo řict proč na dalnici nejede sanitka odstavnym ? ja vim muže tam byt něco odstveno ale i tak myslim že by tam byla rychnleji

0/0
9.8.2008 10:51

Mike

Re: Sanitka

To je právě špatně, po levé straně by měla kamiony a kdyby tam bylo něco odstaveného, tak se dál nehne ani kdyby chtěla sebevíc. Nejlepší je(v cizině běžné), že se tvoří nový pruh mezi nejrychlejším pruhem a tím hned vedle.Nikomu se nechce jet kolem kamionu a problém u nich je že se nezvládnou tak snadno( kvůli své délce)uhnout na kraj dálnice.

0/0
9.8.2008 11:11

Warcz

Re: Re: Sanitka

jo to beru ale zase jak rychle pojedeš extra pruhem a jak rychle pojedeš mezi autama... ja bych si v odstavnem troufl tak 50-70 při houkačkach ale 70tkou mezi autama je nerealne... ano maš pravdu pokud to všichni udělaji tak jak maji ale tam je hlavně problem že pokažde co stojiš v koloně a popojiždíš by ses měl na někoho tlačit...

0/0
9.8.2008 11:24

Jirka

Re: Sanitka

1. kvůli odstaveným vozům

2. protože odstavný pruh není všude

0/0
9.8.2008 12:48

Chris Kelvin

Re: Re: Sanitka

3. Občas bývá rozbitý, špinavý, jsou na něm i jiná nepříjemná překvapení (kusy odpadlé z aut apod.).

0/0
11.8.2008 11:49

Khobe

Neni v clanku chyba?

Schvalne jsem se dival do vyhlasky (napr. http://www.autoskoly.cz/psp/00-361q.htm), paragraf 41, odst. (8). Z toho mi vychazi, ze prujezdny pruh se vytvari vzdy vedle nejpravejsiho, tj. v pripade 4 pruhu se uhne pravy pruh vpravo a zbyvajici tri vlevo. Takze delat prujezdni pruh uprostred, jak se pise v clanku, je zrejme spatne.

0/0
9.8.2008 10:35

nakej_nick

Re: Neni v clanku chyba?

JE - a redakce by měla toto opravit a opravu zvýraznit !

0/0
9.8.2008 12:54

Dagiss

hmm

naštěstí po dálnicích nejezdím,ale měla jsem tu čest,díky náklaďáku uhýbat na dvouproudovce málem do škarpy.Záchranka jela v mém protisměru,já uhnula vpravo ke krajnici,ale protijedoucí NA  před záchrankou byl nacpaný ke středové čáře a neuhnul vůbec,ačkoliv ke krajnici měl dobrých 2-2,5metru.Nakonec jsem skoro zastavila,jinak bychom se vele sebe všichni nevešli.Náklaďáku to bylo jedno,jel dál uprostřed,jako by se nechumelilo.:-/

0/0
9.8.2008 9:23

enzo

Re: hmm

ridici, kteri casto jezdi s navesem, ktery je kryty plachtou, ze zvyku jezdi mimo mesto u stredni cary, aby si neprorizli plachtu o vetve.....

0/0
9.8.2008 11:33

Dagiss

Re: Re: hmm

nj,jenže ten řidič neměl ani plachtu,ani přívěs.měl pvnou "korbu".Buď Liazka nebo já nevím,co to bylo:-)) A krom toho,kolem té cesty není ani jeden strom blíže jak 10m od příkopy.měl místa dost a dost,jak ke krajnici tak případně ještě kousek.Od krajnicek příkopu měl další zhruba metr.

0/0
9.8.2008 14:03

Víťa

Chce to lidi naučit na silnici

Chce to učit lidi přímo na silnici, bilbordy, nácvikem takové situace třeba s policejním autem....takové psaní na internet super, ale o ničem.

0/0
9.8.2008 9:03

Honyschek

Re: Chce to lidi naučit na silnici

Billboardy u cesty jsou super napad, ale nesouhlasim s tim, ze psani na netu je k nicemu. Ja si treba dodnes myslel, ze RZS vyuziva na dalnici odstavneho pruhu. Ted uz vidim, ze je to nesmysl, ale bez tohoto clanku, plus vznikle diskuze k nemu, bych v tomto omylu zil dal... Takze i kdyby z tohoto clanku vznikl jen jeden nove pouceny (ja), je to dobre...

0/0
9.8.2008 11:34

Re: Re: Chce to lidi naučit na silnici

Chlape, že je notnou dobu v zákoně, jak se sanitkám uhybá (i když u tří proudů je trochu hokej s praxí) a ty se tu takhle divíš? Pak se nedivím, že je stále dost lidí co neumí správně blikat na kruháku, ignorující zip, atd. Článek na netu je přínosný to ano, ale proboha lidi, přečtěte si občas zákon. Pak to bude na našich cestách vypadat líp.

0/0
9.8.2008 15:15

Tomáš

Vychytaní němci

Jednou jsem zažil nehodu na německé dálnici poblíž Mnichova a nestačil jsem se divit. Během 5 minut byla za námi cca kilometr vidět blikající světla. V tu chvíli se všechny německá auta rozestoupila ( krom čechů, kterým to trvalo pochopit ) a během 10 minut možná i méně se dálnice rozjela. Na D1 by se to řešilo 4 hodiny.

0/0
9.8.2008 7:36

i ty brepto

Re: Vychytaní němci

Německé kolony u nehod jsou pověstné. Já stál u Mnichova u jedné nehody 8 hodin!!! Ze začátku jsem koukal jako blázen, když si německý řidič vedle mě začal tahat pivo z lednice v kufru....na moje otázku jen mávl rukou a podal mi taky jednu plechovku.  Za těch osum hodin to z nás vyprchalo s přehledem.

0/0
9.8.2008 16:37

Ludek_II

Re: Re: Vychytaní němci

Ty sis vzal od nácka pivo ??? 8-o ;-D

0/0
9.8.2008 17:37

Kaja

Nerozumím

Všude se píše o tom kam uhnout... takže až sem je vše OK.

Viděl někdo sanitki mezi Pravým a prostředním pruhem? Já vždy vidím jak se cpou mezi levý a střední jízdní pruh....

Tím pádem jim mohu opravdu zablokovat cestu, když si najedu "tak jak se má"

0/0
9.8.2008 6:34

roger

Re: Nerozumím

nikdy sem to nevidel,vzdy levy pruh uuhyba doleva a prostredni a pravy doprava - aspon takto to chodi v praze pokazde....:-) hlavne ze projede

0/0
9.8.2008 8:27

Mike

Re: Re: Nerozumím

Ono to tak dokonce je i správně ( ne z hlediska zakonů). Ona záchranka dobrovolně nikdy nebu chtít jet u pravého pruhu, třeba na dálnici kde je kolona a v pravém jsou kamiony, tak ti se moc na pár metrech neuhnou, ale osobní auta v dalších pruzích udělají na pár metrech další pruh navíc.

0/0
9.8.2008 9:13

Kalimero

Re: Nerozumím

Ano, vás co "nerozumíte", je na silnicích dost.... :-©:-©:-©

0/0
9.8.2008 9:12

Kaja

Re: Re: Nerozumím

A Vás co tomu rozumíte jsem už taky párkrát potkal... bohužel vždy totální odpis vraku po auto nehodě....

0/0
9.8.2008 9:24

honziq

Re: Re: Nerozumím

Presne tak, cely ten clanek je chujovvina. Stejne tak motorkari nejezdi mezi pravym a strednim pruhem, ale mezi levym a strednim, je to tak vsude po Evrope, a nevidim duvod proc bych se mel vlevo jedouci sanitce uhybat doleva... A co je v clanku na psano to asi tezko zmeni.

0/0
9.8.2008 20:12

chicocheco

Sao Paulo

V Sao Paulu a jinych castech Brazilie vyresili problem nedostatku mista na silnicich zajimave. Napriklad triproudou silnici rozdelili na 4 proudy, osobni auto se potom do jednoho pruhu vejde tak tak. Kam potom uhnout? U Avenida Paulista jsme jednou ten problem s uhybanim sanitce meli. Neni to moc prijemne.

0/0
9.8.2008 0:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.