Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hliníková kola v zimě mohou způsobit problémy při brzdění

Při testech ve Švédsku selhaly nové Fabii kombi brzdy, podle techniků automobilky způsobily problém hliníkové ráfky. Škoda doporučuje jezdit v extrémních podmínkách na plechových kolech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Santa1

Objev po devíti letech?

Podvozková platforma nové Fabie včetně brzd byla prakticky beze změn převzata z předchozího modelu. Na téměř identické platformě (jiné jsou jen charakteristiky pružení) jezdí i Pola a Ibizy. Zvláštní, že za devět let si na těch několika set tisících aut nikdo nevšimnul, že to nebrzdí.

Mi se to jeví tak, že nějaký motoristický časopis se snaží dostat na výplatní listinu Škody auto, nebo...

Podobně objektivní test, jako s Loganem obráceným na střechu. Loganovi to na prodejích neubralo, škodovce to ovšem na takto citlivých trzích ubrat může.

0/0
2.2.2008 9:10

Hrochomut

Hahaaaa

jezdím v zimě na hliníku už 10 let, ale NIKDY se mi nestalo, že by mi to přestalo úplně brzdit! Natožpak třikrát během jediného testování (čili asi během týdne?) Jestli to nebude tím, že nemám novou Fábku..

0/0
31.1.2008 22:27

Zdeněk

Dodávám.

Ještě dodávám,že se to stává i s plechovým ráfkem.

0/0
31.1.2008 19:32

barbudo

Re: Dodávám.

... je to pochopitelné ...

... naprostá většina svinstva se nacáká vnitřkem ...

... a pokud jde o nebrždění po rozjezdu, je to zmrzlý kondenzát a ani na ten nemají disky vliv ...

0/0
31.1.2008 20:04

Zdeněk

Běžný jev po dešti.

Mám již třetí služební fábii, celkem jsem na nich najel cca 500 000 km. Již několikrát se mi stalo, že ráno po nočním dešti a příjezdu na první křižovatku po sešlápnutí brzdového pedálu auto vůbec nebrzdilo. Naštěstí se to vždy obešlo bez nehody.

0/0
31.1.2008 19:30

Chris K.

alibi

Su auta, na ktore sa plechove disky NESMU davat kvoli chladeniu brzd a ich specifickym rozmerom. Napriek tomu jazdia bez problemov aj pri -15...

0/0
30.1.2008 19:04

fu.fu

WRC

A muze mi nekdo vysvetlit, proc zavodni auta skupiny, treba WRC, maji na snih disky spise uzavrene a na letni  vice otevrene? ???

0/0
30.1.2008 17:33

klon-7783

Re: WRC

Možná tak Škoda WRC. Ty sou schopný všeho a výsledky maj katastrofální.

0/0
30.1.2008 18:02

fu.fu

Re: Re: WRC

Ano ano, je to zrejme ze svetovych soutezi.8-o

0/0
30.1.2008 18:05

wthell

Ovce

Svádět pravděpodobnou konstrukční chybu brzd na hliníková kola, která používá 100% výrobců dnešních automobilů? No fuj, nejsme ovce, které věří všemu. Je to článek,kterým si dělá Škoda alibi, až přijde nějaký průser.. "My vá to říkali nejen v uživatelské příručce, ale dokonce jsme to i medializovali, takový my jsme lidumilové.. Je nám líto vašich blízkých, kterým to nebrdilo. Zde máte stromeček do auta - omlouváme se." Tohle se stát u jiné značky, než Deutschland Schade, tak ji všichni roznesou na kopytech.. :-/

0/0
30.1.2008 17:04

škodovák

Re: Ovce

[>-]Ty seš machýrek viď. Hale jasně se píše v návodu že se při minusovejch teplotách nedoporučujou alu kola. Tak proč z toho děláte všichni takový divadlo ? ? To určitě proto že je to  Je tak těžký dát na zimu plechový kola a mít jistotu že bude auto dobře brzdit, než frajeřit v mínusovejch teplotách na alu kolkech ? ?

Přečti si celej článek, odborníci jasně řekli že na alu kolech v teplotách okolo nuly a po dlouhý cestě by mněli problémy s bržděním všecky značky ! [>-]

0/0
30.1.2008 17:54

mrazik

Re: Re: Ovce

Pise to jen skoda auto, takze problem ma jen skoda auto. Proc priznat, ze neumi udelat auto, ktere bude v zime brzdit, jednodussi je napsat to do navodu a hotovo.

0/0
30.1.2008 19:08

mrazik

Re: Re: Ovce

Jini vyrobci s tm problem nemaji a pokud to vypustil nejaky radobyodbornik, at si jde radsi precist pohadku, ja jsem na ne uz starej.

0/0
30.1.2008 19:09

wthell

Re: Re: Ovce

Kamaráde, jak to tak vidím, odborníkem je dnes kdekdo. Neveř všemu, co si jako správný vlastenec[>-] ( za to tě chválím ) o Škodověnce přečteš. Zkus nad tím i přemýšlet a číst "mezi řádky". Teploty okolo nuly mají vliv na brždění u všech značek? Jdi ty brepto.. Možná tak při absolutní nule ;-D To by jinak znamenalo, že s jásotem vítejme globální oteplování, konečně to začně všem brzdit ! :-) Alu kola nejsou jen o frajeřině - i když proč jezdit na hnusných plecháčích, když si za stejnou cenu mohu dát hezké alu? Dnes už jsou litá kola pevnější a odolnější než plechy..

0/0
31.1.2008 12:07

bradavice

nabeh

Žádný majitel Škodovky pro to, aby si s tím klumprem naběh na rypák ani žádný hlíny nepotřebuje. Štačí, že to vlastní.;-D

0/0
30.1.2008 13:12

enhate

Přehmat....?

Že by automobilka dodala do Švédska k zimnímu testu vůz ve výbavě, kterou sama v návodu nedoporučuje? ;-D

0/0
30.1.2008 12:36

Speedy

.................

Hliníkáče mám na autech od tý doby co mám paíry a nikdy žádnej problém. A to jezdím skoro denně. Jen jednou jsem měl problém, jel jsme ze servisu domů, asi tak kilo a dědek z bábou u přechodu se rozhdli, že se přesunou na druhou stranu. Tak jsem na to šlápl, ale brzdil jenom zadek, destičky nebyly sedlý, no zastavil jsem čumáke už na žiravě, staříci vykulení a přežili to, ani jsme do nich nedrcl. Takže bacha na destičky, vím to, že nový chvíli nepracují, ale prostě jsem na to zapoměl....   :-) 

0/0
30.1.2008 12:06

Blue

Re: .................

No nechci bejt rejpal, ale jak je možný že v místě kde je přechod jedeš kilo?;-)

0/0
30.1.2008 13:46

def

Re: Re: .................

treba na dalnici :-)

0/0
30.1.2008 15:50

Lenka

Re: Re: Re: .................

na dálnici je šílená spousta přechodů :-))))).

Ale vážně, až příště někoho sestřelíš, protože si to v místě, kde si měl jet pade jel kilo, neukecáš to na to, že si neměl dostatečně sedlý brzdový destičky.

0/0
31.1.2008 15:08

Georgik-I

Mnoho povyku pro nic

To se tak stává, že mokré brzdy jsou zpočátku tupé. V extrémních podmínkách se efekt zhoršuje. Řádím-li v břečce a pak vyrazím na silnici, zpoždění při brždění se projeví u všech aut!!! A vy co tu blejete s.acky na Škodovky si je klidně blejte dál... děláte to už deset let a celou tu dobu prodeje Škody rostou po celé Evropě;-D 

0/0
30.1.2008 10:49

Lenka

Re: Mnoho povyku pro nic

Břečka na silnici jsou z pohledu škodovky extrémní podmínky ????

0/0
31.1.2008 15:08

Coldstone

Co vše je za příplatek?

Volant, motor (setrvačník 1,2HTP je v ceně) po novu i brzdy ;-D

0/0
30.1.2008 10:02

FastDriver

Co je to za nesmysly???

je zajímavé, že tohle dosud nikdy nikdo nepopsal a tento "fenomén" se objevil pouze u škodivkyRv:-©

0/0
30.1.2008 9:30

Lenka

Ach jo,

ona se nečistota a břečka na silnici vyskytuje tak výjimečně, že na to není vůbec třeba při výrobě auta myslet. Není to vůbec tak, že podobné podmínky jsou tady zhruba 4 měsíce v roce! Ach jo, místo Simply Clever bych to viděla na Simply Never.

0/0
30.1.2008 9:12

Jarous

Re: Ach jo,

Ano, Lenko, ach jo...! Ona ta bracka a voda hlinikovyma rafkama pronika k destickam a kotoucum jenom u Skodovek. Ostatnim znackam aut se vyhyba, vis...

Mozna by to chtelo sednou za volant i jindy nez v lete na ceste sidliste-samoska a vedela bys, jak hloupou vec jsi napsala...

0/0
30.1.2008 11:06

P

Re: Re: Ach jo,

v tom clanku byla rec o tom, ze se to stalo po 70km dlouhe jizde a po delsich trasach jsou kotouce vzdy teplejsi, nez 100°C, takze nevim co tady vsichni melete o vode, protoze ta se nevypari a pokud tam vniknou necistoty, tak ty jedine zvysi soucinitel treni a po jednom protoceni kola je kotouc zase cisty a ne, abych s tim musel proletet krizovatku na cervenou protismerem a pumpovat pedalem

0/0
30.1.2008 12:40

P

Re: Re: Re: Ach jo,

samozrejme jsem chtel napsat VYPARI

0/0
30.1.2008 12:41

Blue

Re: Re: Re: Ach jo,

Tak tomu nerozumím, proč by měly být kotouče teplejší než 100 stupňů? To jako že se těch 70km brzdilo nepřetržitě? Nebo to způsobí tření o vzduch? O lalá

0/0
30.1.2008 13:50

P

Re: Re: Re: Re: Ach jo,

sahnete si nekdy po jizde na kotouce jestli si tolik verite, pri intenzivni brzdeni jsou schopny kotouce beznych automobilu dosahnout teploty 700-800°C a i brzdova kapalina se ohreje pres 130°C. Dovolim si pochybovat o tom, ze jeli 70km po rovine konstantni rychlosti, bez jedineho zabrzdeni, jedine v noci po prazdne dalnici a tam se asi tezko vyskytne svetelna krizovatka

0/0
30.1.2008 14:34

Kosta262

Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo,

Mno, staci brzdit casteji motorem a brzdove kotouce ti zustanou studene. Napriklad ja na trase Jablonec nad Nisou - Liberec slapnu obvykle na brzdu asi 3x.

No a brzdeni, pri nemz se brzdove kotouce zahreji na 800 °C bych neoznacil jako intenzivni, ale jako extremni a pro kotouc mezni.

Jo a sahnout si na kotouce po jizde neni rozumny test. Vetsinou clovek musi nejdrive zabrzdit, aby si na kotouc sahl, a ten diky tomu bude samozrejme horky (60°C a vice).

0/0
30.1.2008 16:36

Lenka

Re: Re: Ach jo,

Jaroušku broučku, až se naučíš chápat smysl psaného textu tak si přečti celou diskusi a věnuj zejména pozornost zejména příspěvkům na téma "mám hlináková kola na jiném autě a brzdím normálně" pak teprve uvidíš jak hloupou věc si napsal!

0/0
31.1.2008 15:05

karusel

Brožure

Chťel bych se zeptat majitelů jiných vozů, zda mají v brožuře také upozornění na nevhodnost používání al kol v zimním období. Osobně jsem to brožuře na svoje auto nenašel (Fiat GP).

0/0
30.1.2008 8:43

Karel

Re: Brožure

Ja to v tej brozure taky nemam. Ale v Tatrach se mi stalo to samy, najednou to nebrzdilo. Kdyz jsem mluvil se servisakem, tak mi rikal at to davam radeji na plechy, kdyz jezdim do hor. Jo a mam Avensis Combi.

0/0
30.1.2008 9:20

krakra

17' kola

Hliníková kola jsou hlavně na parádu, u kol 15' je rozdíl hmotonosti mezi plecháčem a hliníkem minimální, ukol 18' - tam už nějaký rozdíl bude.

0/0
30.1.2008 7:55

Chris Kelvin

Re: 17' kola

Já mám plecháče i hliníkové oboje 14" (abych nemusel řešit zápis do TP) a když jsem je onehdá prohazoval, vzal jsem do každé ruky jeden a málem jsem přepadl na stranu. Dost velký rozdíl v hmotnosti, samotného mě to překvapilo. Ale může to být i tím, že Toyota dělá plecháče ze silnějšího plechu než škodovka ;-)

0/0
30.1.2008 10:25

bradavice

edice

TO JE NĚJAKÁ SPECIÁLNÍ PŘÍPLATKOVÁ EDICE "KAMIKADZE"???;-D

0/0
30.1.2008 7:20

bača

-

já auto nemám ataky to stojí za h(Y)vno

0/0
30.1.2008 4:00

P

škoda henlein

škoda je umžít :-©(Y)

0/0
29.1.2008 23:28

__XXXX___

Re: škoda henlein

Jo, a ještě to vybavit pro případ těžké nehody přímým spalováním ;-D

0/0
30.1.2008 12:49

gouryella

:)

Borbet A, 225 na 45, E30, 2.0, najednou snih... a dost. Zacatkem Rijna. Dalo se. Hlavni je respekt a vedet co ridim. That's all folks :-)

0/0
29.1.2008 23:18

dayweek

to je diskuze

Na auto doporuduji plechace. A na podzim doporucuji chodit pouze v cernych gumovkach a sustakove souprave. Vse velmi prakticke a levne. Koho by zajimalo, jak to vypada. Na tvaru auta taky nezalezi. Hlavne at to ma vsechny narazniky v nelakovanem plastu.

0/0
29.1.2008 23:14

demik

Dotaz

kolik ty autaky maj naskakano? Ja jsem min tyden menil vsechny kotouce a desky na fordu (origo motorcraft) a trvalo cca 100 km nez si desky sedly. Mezitim to taky brzdilo mene... Sam pouzivam al disky v zime :)

0/0
29.1.2008 23:00

Siska

Re: Dotaz

Sednutí destiček nemá vliv na bezpečnost. Auto může brzdit míň o několik procent. Ale v článku je popisována velmi nebezpečná vlastnost. Kdo mi zaručí, že ta voda se tam nedostane z vnitřní strany?

0/0
29.1.2008 23:07

demik

Re: Re: Dotaz

nemuzu rict, ze by to brzdilo mizerne, jen to nebylo ono

0/0
29.1.2008 23:11

barbudo

Re: Re: Dotaz

... poměr mezi množstvím nečistot, které si auto nahází na brzdy vnitřkem a tím, kolik se jich dostane z vnější strany je jistě tak 9:1 ...

... mimochodem, ta voda bude asi osolená a nemrznoucí ...

0/0
30.1.2008 7:51

člověk

já sem

já sem si koupil kombíka dacii logan  mvc a spokojenost. je to kombi jako náklaďák obrovskej rozvor, brzdí suprově na 15 palcových alu kolech, kufr větší než passat nebo octávie a dal sem za něj 284 tisíc českých dukátů. fábii kombi bych si fakt nekoupil protože je malá, úzká, vysoká a má malej až směšnej zavazadlovej prosrtor oproti loganu kombi a ještě nebrzdí.

0/0
29.1.2008 22:52

xman

Re: já sem

Já miluji Fábii. Je strašně malá, uzká, velmi nepohodlná a může přestat brzdit. Prostě jsem český bulík a auta jako Peugeot? ... to je špína.[>-][>-][>-][>-]

0/0
29.1.2008 22:59

procházející

jen pomluvy

Odorníci řekli jasně že problém by nastal u kteréhokoliv auta kterékoliv značky s hnilíkovýmý koly. Prostě abnormální zimní podmínky mráz, sůl, prach, vodní tříšť, drť atd

A tady se všichni hned navážej do Škodovky že  nebrzdí. To je tak těžký dát na zimu plný plechový kola ? ? Já mám Felicii celoročnmě na plecháčích a brzdí líp než Golf.

0/0
29.1.2008 22:31

barbudo

Re: jen pomluvy

... odborníci ... hehe ...

0/0
29.1.2008 22:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.