Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo odsouzeno ve Francii za selhání brzd

K pokutě 200 000 eur (5,2 milionu korun) byla dnes ve Francii odsouzena švédská automobilka Volvo za to, že selhání brzd automobilu její výroby vedlo v roce 1999 k nehodě, při které zahynuly dvě děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ludek_II

Na co brzdy ?

Sam slogan VOLVA rika "v ohrozeni zrychli" ;-D

0/0
1.2.2008 20:23

Coldstone

Fóbie taky nebrzdí

narozdíl od Volva, to nepovažují v šádefactory za chybu. Je to prej přednost ;-D

0/0
1.2.2008 13:59

Andee

Re: Fóbie taky nebrzdí

No jistě, naučí tě to předvídat a plynule (=úsporněji) jezdit.. a pak že 1.2HTP nenbí nejúspornější agregát na trhu ;-D

0/0
1.2.2008 14:35

medick

prectete si puvodni clanek, ne tuhle kravinu...

normalne redaktor idnes zmeni cely smysl puvodni zpravy... to je hustota. proste ridicku chteli odsoudit a posadit do basy, ale nakonec se ukazalo, ze vinu nese Volvo, ktere melo brzdove hadice opravit behem "beznych servisnich kontrol", postup opravy byl ale od Volva tak nejasne napsany, ze ke skutecne oprave vlastne poradne nedoslo. Volvo tehdy neco konkretniho zanedbalo, a at za to zaplati a at je ridicka uznana nevinnou - nebot jela predpisove a delala co mohla - pedal na podlahu a nic...

0/0
1.2.2008 10:56

paja3000

Tak kdo za co mohl ?

Nějaké šalamounské rozhodnutí soudu to bylo...

...tak mohlo Volvo za to , že paní řidička neuměla brzdit , nebo mohla paní řidička za to , že ve Volvu neuměli udělat fungující brzdy ? Nevím. Jen jestli nás tu někdo trochu nelakuje.

I když  - pokud by to soudil náš soud a dle našeho právního systému , ani bych se takovému výsledku nedivil...;-D

0/0
1.2.2008 9:30

shutdown

jo, volvo

http://www.youtube.com/watch?v=NQPca-aTlL0

0/0
31.1.2008 21:13

procházející

Škodovka si pospíšila

Škodovka si po katastrofě s nebrzdící Fábii Combi pospíšila s článkem o Volvu z roku 1999, který si zaplatila u redakce iDnes. Škoda Fabia Combi nebrzdí v roce 2008 a to žádnou zprávou o Volvu Škoda Auto neututlá. [>-][>-]

0/0
31.1.2008 20:51

martinopel

Re: Škodovka si pospíšila

Opravdu úctyhodná náhoda.Navíc originál článku říká něco jiného než uvádí iDNES

0/0
31.1.2008 23:30

medick

Re: Re: Škodovka si pospíšila

presne tak.

0/0
1.2.2008 10:57

M

nechal jsem si dolit brzdovku...

Jednou mi v ramci udrzby dolili v servisu brzdovou kapalinu. O dva tydny pozdeji jsem proslapl brzdovej pedal az na podlahu - bezvysledne. Ten pocit, kdyz prijizdite ke krizovatce skoro 60kou a najednou je pedal na zemi je strasnej. Dvojka, jednicka a rucka to nastesti zvladly, ale jenom diky tomu, ze bylo dost mista.

Od te doby jsem nikdy nikoho nenechal nic dolivat. Pouze kmpletni vymena a odvzdusneni a ucet s provedenymi pracemi.

0/0
31.1.2008 18:03

honza

Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

Sorry, ale už pouhé zjištění, že brzdovou kapalinu bylo nutné dolít svědčí o tom, že na brzdách něco není v pořádku.

0/0
31.1.2008 18:09

rychloslimejs

Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

nemate pravdu, brzdy se ojizdi a tim jak se ojizdi, je treba vice brzdove kapaliny, takze jiz pouhy fakt, ze je treba dolit brzdovku nesvedci v podstate vubec nic zasadniho...

0/0
31.1.2008 20:01

honza

Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

8-o8-o8-o

Jak velký je rozdíl mezi zdvihem pístku při nových destičkách a při totálně sjetých destičkách? Nanejvýš pár milimetrů. Jaký průměr má brzdové potrubí? Stačí vůbec expanzní nádobka brzdové kapaliny na výkyvy tolika hektolitrů? Panebože...

0/0
31.1.2008 20:11

rychloslimejs

Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

ten rozdil je dost podstatny na to, aby u modernich aut se senzory auto zahlasilo, ze je treba zkontrolovat brzdy. Staci najet do zatacky a je to... a nemluvi ze mne teorie, ale praxe, chytraku... ale modlit se ke mne muzes dal...

0/0
31.1.2008 20:39

honza

Re: Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

Řeč tady byla o tom, "kde se ztrácí kapalina", když je nutné jí dolít. Na každé expanzní nádobce od brzdové kapaliny jsou rysky MAX a MIN. Kontakt ke kontrolce sledující pokles kapaliny je ještě pod ryskou MIN. Nedokážu si představit průjezd zatáčku, kdy by se hladina kapaliny dostala pod čidlo hlásící nedostatek. Tvoje teorie s ojetými destičkami sňižující objem kapaliny je blbost. ;-)

0/0
31.1.2008 20:53

medick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

hele, zalezi na systemu brzd, jsou systemy ABS? kde neni klasicky brzdovy valec, jsou systemy, kde je jich nekolik, atd. napr. starsi system TEVES, ktery melo more aut 1985-1999 mel dokumentovanou nejvetsi spolehlivost ABS modulu snad ze vsech vyrabenych a pritom z principu funkce vzdy po nastartovani nasal snad 1/3 nadrzky do systemu a po vypnuti motoru se tam zase ta 1/3 vratila. Takze casto v zatacce blikla kontrolka, nebo se nekdy zdalo, ze je malo kapaliny. Ale: kdyz se cte navod, vzdy tam je napsano, jak a kdy se ma kapalina kontrolovat, dolevat, atd. zadna porucha brzd se neprojevuje tim, ze je obcas v nadrzce kapaliny o 1 cm mene nebo vic.

0/0
1.2.2008 11:02

Franta

Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

Brzdové potrubí s tím nemá nic společného. Důležitý je průměr przdového pístku. Na každém kole jsou desticky 2, takže až tak zanedbatelný úbytek to není, zejména pokud se jedná o výkonnější auto, kde je pístek dost velký. 

0/0
31.1.2008 20:47

honza

Re: Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

Expanzní nádobka je natolik veliká, aby tyto výkyvy pobrala. Až budeš mít na svém autě sjeté destičky těsně před výměnou, nech si od někoho šlápnout na pedál brzdy a koukni se na expanzní nádobku, hladina se téměř nepohne. ;-)

0/0
31.1.2008 20:56

já George XVII

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

musím se zastat rychloslimejse a Franty ... u mojí Astry je tomu stejně. Brzdy mám v pořádku, nikde netečou, přesto pokud ojedu destičky o víc jak 2/3 tak musím dolít bzdovku. Jsem za to i radši - rovnou zkontroluju i ty destičky. Pokud bych nemusel dolívat, mohlo by se mi stát, že destičky sjedu až na plech.:-/

0/0
31.1.2008 22:01

ridic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

Ty jsi schopen ojet brzdove desticky o 2/3 za dva roky? Za tebou bych nechtěl jezdit. Brzdovka se meni co dva roky (nekde mozna 3 ale nevim jiste) kvuli absorbci vzdusne vlhkosti a ztraty ucinnosti

0/0
1.2.2008 12:46

zd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

mohu se zeptat jaký je rozdíl úbytku brzdové kapaliny při sešlápnutí brzdového pedálu u nových a sjetých brzdových destiček? U služebního VW transporteru se mi úbytek brzdové kapaliny vlivem opotřebení destiček projevoval rozsícením kontrolky a v VW servisu žádný únik nezjistili a tvrdili že je to normální.

0/0
31.1.2008 22:03

martinopel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

Úbytek kapaliny pi sešlápnutí brzdy je pi nových i ojetých destičkách zcela shodný,ale s ubývajícími destičkami se vysouvají pístky a tím pádem se kapalina přemísťuje z nádobky do třmenů.Pokud by jste měli při ojetých destičkách v nádobce maximum kapaliny tak při výměně destiček dojde k přetečení vyrovnávací nádobky.

0/0
31.1.2008 23:29

Vlk

Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

To je docela záhada. Po dolití brzd. kap. přestanou brzdy fungovat a po náročnější výměně s účtem fungují? Asi to chce dodržovat předepsanou údržbu, při "jízdě" brzda-plyn se intervaly zkracují!!!

0/0
31.1.2008 23:17

kluboš

Re: nechal jsem si dolit brzdovku...

na tvem miste zamyslel bych se, nad sebou, nad svym autem atd.

0/0
1.2.2008 9:12

Moor

Závěr

Pozitivní pro majitele volv je, že když už selžou brzdy nejsou to oni, kdo jsou ohroženi.

0/0
31.1.2008 17:53

honza

Re: Závěr

Sice se to netýká brzd, ale http://www.youtube.com/watch?v=O11Rr3wuDeE

0/0
31.1.2008 17:55

r72

Něco pro Vaše uklidnění :)

http://www.novinky.cz/clanek/131915-pri-testech-ve-svedsku-selhavaly-skode-fabia-brzdy.html

0/0
31.1.2008 17:28

aaa

nechapu

a) jednak se mi zda zvlastni ze automobil jako Volvo vypustila na trh auto se selhavajicimi brzdami

b) pokud se to opravdu stalo tak nechapu za co je odsouzena ta ridicka?

0/0
31.1.2008 16:38

kluboš

Re: nechapu

ja taky ne ..

0/0
31.1.2008 16:42

Marek

Re: nechapu

Já myslím, že za to, že jsi zodpovědný za stav svého vozidla... !

0/0
31.1.2008 16:49

vita

Re: Re: nechapu

v tomto případě tedy za konstrukční vadu? To snad ne.

0/0
31.1.2008 20:39

MP

Re: nechapu

Typicka ukazka medialni masaze...Volvo je vyrobce jako kazdy jiny a ma problemy stejne jako ostatni.

0/0
31.1.2008 17:03

iuos

hmm

je přeci dokázáno, že nejkvalitnější je vw... fiat, renda a citroen jsou křápy... škodovka je pro socky na nákupy v lídlu... volvo je nejbezpečnější... porsche nejkvalitnější a dacii si kupujou debilové ;-D;-D;-D ;-)

0/0
31.1.2008 17:18

honza

Re: hmm

R^ ...ještě ti tam chybí "Fordem tam, vlakem zpátky" ;-D;-D;-D

0/0
31.1.2008 17:53

medick

Re: Re: hmm

tak se podivej na TUV hodnoceni, a pak mel pantem.

0/0
31.1.2008 19:14

honza

Re: Re: Re: hmm

S hodnocením TUV si klidně vytři prdel, to je jen statistika závad u aut při technické kontrole, se spolehlivostí to má společného málo.

0/0
31.1.2008 19:18

rychloslimejs

Re: Re: Re: Re: hmm

koukam, ze ty jsi nejlepsi ve vsem... statistika TUV ma svou vypovidaci hodnotu, nebo si myslis, ze jen majitele napr. mazd, ktere ted konkurenci valcovaly, jedou pred technickou do servisu? achych ouvej...

0/0
31.1.2008 20:45

Vlk

Re: Re: Re: Re: Re: hmm

No já nevím, ale je docela dobré jet před technickou do servisu, případně si jí nechat tím servisem udělat přijednom.:-)R^

0/0
31.1.2008 23:24

iuos

hmm

no, majitelé porsche určitě mají svoje vozy pečlivě udržované...

TUV je skutečně o ničem...

0/0
1.2.2008 9:26

aaa

Re: Re: nechapu

no kdyby to byl nejaky korejsky vyrobce (v te dobe) nebo dnes cinsky tak bych se tomu nedivil, ale evropska znacka...jasne ze jsou problemy s kvalitou ale zrovna brzdy nejsou princielne prilis slozity a myslim ze to aby nebrzdili nejsou problemy s kvalitou ale naprosty selhani

0/0
31.1.2008 17:30

dodad

Re: Re: Re: nechapu

Ono to cely asi bylo trochu jinak viz. http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/volvo-in-killer-brakes-inquiry-685414.html

0/0
31.1.2008 17:53

kluboš

Re: Re: nechapu

pamatuju se na domenu volvohori.cz a pristup volva k cele kauze.....

0/0
1.2.2008 9:13

Vlk

Re: nechapu

Řidička za to, že nešlápla na brzdu a Volvo za to, že v návodu dostatečně srozumitelně nepopsala potřebný pohyb k uvedení brzdového systému do akce!

Alespoň tak se dá článek vysvětlit.:-)

0/0
31.1.2008 18:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.