Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychloservisy to v Česku rozjíždějí

Náklady na opravy a údržbu jednoho vozu jsou v Česku podle studie Ernst & Young zhruba 250 eur ročně, říká Markus Stadler, šéf vztahů s investory německé firmy A.T.U. Pokud se to vynásobí počtem aut, kterých v Česku jezdí přibližně čtyři miliony, vyjde suma šestadvaceti miliard korun, kterou si mezi sebe rozdělují autoservisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

David

Elektronika

Auta jsou sice více elektonická než před léty, ale to železo je tam pořád. Elektronika je tam hlavně na regulaci, ale ta nebývá nespolehlivá. Nejvíce zlobí mechanicky a chemicky namáhané části. Čili, když mluvíme o elektrice, tak nejčastěji odejde čidlo nebo převodník. Nešvarem pak je, že si s tím systém poradí po svém - motor se nerozběhne.

Já vozím auto do servisu až vyčerpám svoje technické možnosti a v době, kdy přesně vím, co tomu je. Tam to jen řeknu a zatím jsem nebyl nespokojen ani s autorizovaným ani s univerzálním. Temposervis jsem nezkoušel, neboť olej, filtry, výfuk a komponenty brzd si hravě vyměním sám.

0/0
4.2.2008 10:58

?

proč asi

"Překvapilo nás, že si Češi už spravují auta doma minimálně." No jsou asi jediní, koho to překvapilo. V dnešní době je trend konstruovat auta takovým způsobem, že na každou blbost potřebuješ rozebrat milion dílů a jště k tomu připojit diagnostiku. Vždyť už dnes se vyrábí auta, kde je prakticky nemožné vyměnit si žárovky ve světlech

0/0
4.2.2008 10:12

Andee

Re: proč asi

Přesně tak...

0/0
4.2.2008 13:37

xble

Re: proč asi

no, když si vezmu obyč. oktávku, kterých tady jezdí fakt mraky, tak žárovky si vyměnit určitě dokáže kdokoliv.... A vyměnit olej zvládne kutil taky. čili taková ta roční prohlídka co 15 tkm se ještě pořád dá zvládnout i na zahradě za barákem... Nehledě k tomu, že průměrné stáří auta u nás je přes 13 let, takže těch "klasik" bez elektriky bude ještě po silnicích jezdit moc...

0/0
4.2.2008 18:49

?

Re: Re: proč asi

jasně, ale já mluvil o vznikajících autech, je jasný, že čím starší auto, tím více se nechá udělat bez drahého servisu

0/0
5.2.2008 8:04

demik

Spatna zkusenost

Ja jsem udelal velmi spatnou zkusenost s "evropskym" pneuservisem na Obranske v Brne. Nechal jsem si tam seridt svetla a geometrii. Bohuzel. Tak odflaknutou praci jsem jeste nevidel (prijel jsem s totalne rozhozenymi svetly - repasoval jsem paraboly) a odjel jsem jeste s rozhozenejsimi. A o te geometrii ani nemluve. Jinak mam velmi pozitini zkusenost s autocentrem T*** na krizeni ulic Jedovnicka a Zarosicka. Sice serizeni svetel nestoji 50 kc jako v "evrope", ale konecne neoslnuji a vidim.

0/0
3.2.2008 0:56

kejkl

A.T.U. plzeň

velká spokojenost.Jezdil jsem tam s fábií a teď s fordem.Využívám možnost být osobně u opravy.PohodaR^

0/0
2.2.2008 12:47

kejkl

halfords plzeň

výměna baterie-zakodované autorádio,prasklá svorka na polu baterie.Hlavně nikomu nic neříkat,pěkně vše zakrytovat a na zakodované rádio říci jen:zajeďte si do značkového servisu,tam vám ho odkodují.RvTakže servis už určitě nikdy.Třeba stěrače z jejich obchodu jsou dost dobrý.Trvanlivost a funkce lepší než u značkových a mnohem dražšíchR^

0/0
2.2.2008 12:42

kejkl

Re: halfords plzeň

ještě dodávám,že ve značkovém servisu (Ford Hornát) proběhlo odkodování zdarma s vysvětlením a ukázkou,jak na to,když se to stane příštěR^R^

0/0
2.2.2008 12:50

xy

Re: Re: halfords plzeň

K cemu je to kodovani pak dobre, ze? Kdyz to umi kazdy zlodej. Sorry, spletl jsem se - servisak.

0/0
2.2.2008 17:03

pavel

A.T.U. - "doporučuji"!

jednou jsem si tam nechal měnit termostat na Octavii. Po pár stech km mi z motoru okolo termostatu za jízdy vytekla chladící kapalina. Když jsem to pak nechal opravit tentokráte raději ve značkovém servisu Škoda, jen kroutili hlavou, kdo to mohl takhle sprasit - dali tam nějaký univerzální termostat, který tam nepasoval. To nejlepší nakonec - oprava v servisu Škoda byla jen o asi 200,- dražší. Teď už vím, že do rychloservisu zajedu opravdu jen na nějakou triviální opravu, jako je výměna brzdových destičk. "Spokejený zákazník ATU" :(

0/0
2.2.2008 10:54

DR

Re: A.T.U. - "doporučuji"!

Ani výměna brzdových destiček nemusí být zrovna triviální záležitost. A když to rychloservis neuděláý dobře, tak se taky můžete zabít.

U rchyloservisů je ten problém, že se snaží být co nejuniverálnější a  "opravují" jakýkoliv model jakékoliv značky. Často jejich mechanici neznají a nebo nedodržují postupy oprav pro dané auto - a kvalita práce podle toho vypadá. Obdobné je to u náhrandích dílů, kupují co je to nejlevnější a ne vždycky je to ta správná volba.

S hodně rozšířenými stašími (tak 10-15 roků) auty (felicie, favorit, atd) si rychloservisy poradí dobře. Ovšem 3-4 roky staré auto bych jim nesvěřil ani omylem.

0/0
2.2.2008 11:53

sikec

Re: Re: A.T.U. - "doporučuji"!

S destickami to myslel ironicky

0/0
2.2.2008 11:59

WIFI

Re: Re: A.T.U. - "doporučuji"!

s 10 let starým autem nepojedu do nějakýho temposervisu, to si nechám spravit v místní autoopravě a bude to ještě levnější. Navíc si zároven pohlídám/zvolím jestli tam chci origoš díl nebo ne

0/0
4.2.2008 10:26

krakra

Spei

U nás jsou eště rychloservisy SPEI, těch je ale žalostně málo.

Ale jsou kvalitní.

0/0
2.2.2008 9:45

Martas.va

vyděláváme jako v německu

Předpokládám , že když vydělávají jako v Německu ,že tak i platí své zaměstnance .RvRvRv

0/0
2.2.2008 8:50

Mard

Re: vyděláváme jako v německu

V tom případě doufám že až ty tam přijedeš se svým autem, tak že zaplatíš cenu jako v Německu.

0/0
2.2.2008 9:38

Dave

Re: Re: vyděláváme jako v německu

Kde pa, tady zaplati vic nez v Nemecku. V Nemecku je velka konkurence :-)

0/0
2.2.2008 13:32

Haya

Re: Re: Re: vyděláváme jako v německu

jednak to rozhodně není levnější než v Německu, a taky to není určitě kvalitnější...vyměnit olej nebo desky, s prominutím, zvládne každý trotl, ale něco většího....:-/

0/0
2.2.2008 16:47

lempl007

Ono hrabat se v motoru už není ,jako v dobách 120ítek.

Auta prošpikovaná elektronikou a s tím si doma poradí málokdo.Přece jen už je nutnost pořádné vybavení.Sice jezdí dost starších aut ,ale kdo má na novější nebo nové ,tak má určitě i na servis.Proč by se člověk špinil ,když si může říct : Kdo z vás to má ? ;-D

0/0
2.2.2008 6:46

Little Boy

Re: Ono hrabat se v motoru už není ,jako v dobách 120ítek.

Placas nesmysle z hladu. Filtry a naplne jsou uplne stejny na 120cce a napr na auta koncernu WV te staci kabel za litr a vagcom diagnostika co se da stahnout na netu a sam si pohodlne zjistis co z elektriky odeslo. Moderni servisy jsou jedna velka zlodejina kdyz clovek vidi kolik si uctujou a kolik to delali hodin za smesne trivialni opravy.

0/0
3.2.2008 9:15

Dr.Ozd

Re: Re: Ono hrabat se v motoru už není ,jako v dobách 120ítek.

Zlodějina,moje řeč.Měnil jsem si rozvodový řemen na Fordu.Cena řemene v obchodě s autodíly okolo 450 korun,cena naprosto identického řemene v servisu (opakuji identického,výrobce Gates,stejný typ) zhruba 1400 korun.Cena bez práce,samozřejmě.Další příklad.Kdysi jsem si nechal neprozřetelně vyměnit jeden kabel k zapalovací svíčce.Dodatečně jsem zjistil že za cenu tohoto jednoho kabelu v servisu bych koupil v obchodě všechny čtyři.Oba případy značkový servis Ford.Tyhle zloděje v servisech patří hnát bičem.Chudáci lidi co nemají možnost si běžné věci (výměna výfuku,destiček,oleje atd)udělat sami.

0/0
4.2.2008 9:59

Anonymous

Re: Re: Re: Ono hrabat se v motoru už není ,jako v dobách 120ítek.

Proto si raději kup Japonce nebo Korejce, tam je rozvodový řetěz !

0/0
5.2.2008 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.