Diskuze

Rychloservisy to v Česku rozjíždějí

Náklady na opravy a údržbu jednoho vozu jsou v Česku podle studie Ernst & Young zhruba 250 eur ročně, říká Markus Stadler, šéf vztahů s investory německé firmy A.T.U. Pokud se to vynásobí počtem aut, kterých v Česku jezdí přibližně čtyři miliony, vyjde suma šestadvaceti miliard korun, kterou si mezi sebe rozdělují autoservisy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

David

4. 2. 2008 10:58
Elektronika

Auta jsou sice více elektonická než před léty, ale to železo je tam pořád. Elektronika je tam hlavně na regulaci, ale ta nebývá nespolehlivá. Nejvíce zlobí mechanicky a chemicky namáhané části. Čili, když mluvíme o elektrice, tak nejčastěji odejde čidlo nebo převodník. Nešvarem pak je, že si s tím systém poradí po svém - motor se nerozběhne.

Já vozím auto do servisu až vyčerpám svoje technické možnosti a v době, kdy přesně vím, co tomu je. Tam to jen řeknu a zatím jsem nebyl nespokojen ani s autorizovaným ani s univerzálním. Temposervis jsem nezkoušel, neboť olej, filtry, výfuk a komponenty brzd si hravě vyměním sám.

0 0
možnosti

?

4. 2. 2008 10:12
proč asi

"Překvapilo nás, že si Češi už spravují auta doma minimálně." No jsou asi jediní, koho to překvapilo. V dnešní době je trend konstruovat auta takovým způsobem, že na každou blbost potřebuješ rozebrat milion dílů a jště k tomu připojit diagnostiku. Vždyť už dnes se vyrábí auta, kde je prakticky nemožné vyměnit si žárovky ve světlech

0 0
možnosti
OF

Andee

4. 2. 2008 13:37
Re: proč asi

Přesně tak...

0 0
možnosti
D

demik

3. 2. 2008 0:56
Spatna zkusenost

Ja jsem udelal velmi spatnou zkusenost s "evropskym" pneuservisem na Obranske v Brne. Nechal jsem si tam seridt svetla a geometrii. Bohuzel. Tak odflaknutou praci jsem jeste nevidel (prijel jsem s totalne rozhozenymi svetly - repasoval jsem paraboly) a odjel jsem jeste s rozhozenejsimi. A o te geometrii ani nemluve. Jinak mam velmi pozitini zkusenost s autocentrem T*** na krizeni ulic Jedovnicka a Zarosicka. Sice serizeni svetel nestoji 50 kc jako v "evrope", ale konecne neoslnuji a vidim.

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:47
A.T.U. plzeň

velká spokojenost.Jezdil jsem tam s fábií a teď s fordem.Využívám možnost být osobně u opravy.PohodaR^

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:42
halfords plzeň

výměna baterie-zakodované autorádio,prasklá svorka na polu baterie.Hlavně nikomu nic neříkat,pěkně vše zakrytovat a na zakodované rádio říci jen:zajeďte si do značkového servisu,tam vám ho odkodují.RvTakže servis už určitě nikdy.Třeba stěrače z jejich obchodu jsou dost dobrý.Trvanlivost a funkce lepší než u značkových a mnohem dražšíchR^

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:50
Re: halfords plzeň

ještě dodávám,že ve značkovém servisu (Ford Hornát) proběhlo odkodování zdarma s vysvětlením a ukázkou,jak na to,když se to stane příštěR^R^

0 0
možnosti

pavel

2. 2. 2008 10:54
A.T.U. - "doporučuji"!

jednou jsem si tam nechal měnit termostat na Octavii. Po pár stech km mi z motoru okolo termostatu za jízdy vytekla chladící kapalina. Když jsem to pak nechal opravit tentokráte raději ve značkovém servisu Škoda, jen kroutili hlavou, kdo to mohl takhle sprasit - dali tam nějaký univerzální termostat, který tam nepasoval. To nejlepší nakonec - oprava v servisu Škoda byla jen o asi 200,- dražší. Teď už vím, že do rychloservisu zajedu opravdu jen na nějakou triviální opravu, jako je výměna brzdových destičk. "Spokejený zákazník ATU" :(

0 0
možnosti

DR

2. 2. 2008 11:53
Re: A.T.U. - "doporučuji"!

Ani výměna brzdových destiček nemusí být zrovna triviální záležitost. A když to rychloservis neuděláý dobře, tak se taky můžete zabít.

U rchyloservisů je ten problém, že se snaží být co nejuniverálnější a  "opravují" jakýkoliv model jakékoliv značky. Často jejich mechanici neznají a nebo nedodržují postupy oprav pro dané auto - a kvalita práce podle toho vypadá. Obdobné je to u náhrandích dílů, kupují co je to nejlevnější a ne vždycky je to ta správná volba.

S hodně rozšířenými stašími (tak 10-15 roků) auty (felicie, favorit, atd) si rychloservisy poradí dobře. Ovšem 3-4 roky staré auto bych jim nesvěřil ani omylem.

0 0
možnosti
RK

krakra

2. 2. 2008 9:45
Spei

U nás jsou eště rychloservisy SPEI, těch je ale žalostně málo.

Ale jsou kvalitní.

0 0
možnosti

Martas.va

2. 2. 2008 8:50
vyděláváme jako v německu

Předpokládám , že když vydělávají jako v Německu ,že tak i platí své zaměstnance .RvRvRv

0 0
možnosti
L

lempl007

2. 2. 2008 6:46
Ono hrabat se v motoru už není ,jako v dobách 120ítek.

Auta prošpikovaná elektronikou a s tím si doma poradí málokdo.Přece jen už je nutnost pořádné vybavení.Sice jezdí dost starších aut ,ale kdo má na novější nebo nové ,tak má určitě i na servis.Proč by se člověk špinil ,když si může říct : Kdo z vás to má ? ;-D

0 0
možnosti