Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Panu Citroënovi by dnes bylo 130 let

Francouzský Ford, takovou přezdívku si vydobyl průmyslník a automobilový průkopník André Citroën. A nešlo vlastně ani moc o nadsázku. Stejně jako jeho americký vzor i Citroën věřil, že budoucnost dopravy patří automobilům vyráběným v masovém měřítku. Od narození Andrého-Gustava Citroëna dnes uplynulo 130 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PetaP

??

Jak souvisí výročí zakladatele společnosti s tady téměř všemi nesmyslnými příspěvky? Že by to byly tak ožehavé společenské témata, že stojí za to za každou cenu o tom mluvit? Já voze, ty o koze, i koza může táhnout vůz....? ?

0/0
13.2.2008 11:53

Citröen

Paka

Jestli někdo tvrdí že podvozky Citroënu stojí za nic a že nesedí, tak je pořádný pako;-( a nikdy s žádným nejel. Kdyby nějaký PasátystaRv chtěl dát závod v zatáčká, může mi dát vědět i staráR^ Xantie ho zvládne.:-)

0/0
6.2.2008 17:43

Hehula

Znáte snad lepší rodinné auto za málo peněz se spoustou

Znáte snad lepší rodinné auto za málo peněz se spoustou muziky než Citroen Berlingo ? Já tedy ne. Viz http://www.citroen.cz/Model.aspx?model=berlingoo . Navíc je v akci o 140 litrů levnější. R^

0/0
6.2.2008 15:41

Hehula

A co se stalo mezi lety 1935 až 2007 ? 72 let mlčení ?

Cituji "Firma se zadlužila a následně byla ovládnuta společností bratří Michelinů. Krátce na to, 3. července 1935, podléhá André Citroën rakovině.Jeho firma však krizi přežila a spolu s dalším velkým francouzským výrobcem, společností Peugeot, utvořila v roce 1976 automobilovou skupinu PSA. V loňském roce prodal Citroën po celém světě 1,461 100 vozů." JAK VIDNO, PÁNI REDAKTOŘI UZÁVĚRKU NESTÍHALI A NA POSLEDNÍCH 72 LET PŘEŠLI SPOJENÍM S PEUGEOTEM A C1 VYROBENOU Z ČR. PĚKNÁ FUŠEŘINA. TAKŽE FUNDOVANĚJI VIZ WWW.CITROENY.CZ

0/0
6.2.2008 15:35

darmo

Omezenci

Jste všichni omezenci, když u článku, který popisuje nezpochybnitelné úspěchy pana Citroena rozpoutáte obyčejný flame.

Ale abych si taky přisadil, tak kdo tu kritizuje Citroeny, tak je evidentně nezná, protože používá špatné argumenty.

Hydraulický podvozek je mnohem odolnější než klasický, protože omezuje počet mechanických dílů, které trpí na "kvalitních" českých silnicích. Životnost podvozku je tak daná spíš časově (roky), než počtem kilometrů a přejetých děr. Do města nic lepšího není!

Na silnici neseděla možná stará DS, ale jízdní vlastnosti Xantie chválili ve všech recenzích. Strojní (hydraulické) brzdy byly háklivé na údržbu, kterou hodně uživatelů zanedbávalo, proto C5 už má brzdy klasické.

Citroeny vyšších tříd bývaly (včetně prvních C5) hodně poruchové, ale nešlo o zásadní (nebezpečné) závady, ale o ubíjející spoustu drobností.

0/0
6.2.2008 8:56

kluboš

Re: Omezenci

jestli myslíš omezení klasických dílů pérování ve prospěch hydrauliky a různých ventilů, tak to ano to je zjednodušení jak noha.... jinak na tu hydrauliku většina citroenů vychcípe, protože vozit se s tím je paráda, ale opravovat to je nanic...a třeba takovel austin allegro na Hydragas poměrně brzo vychcípal taky, ač to jinak byla super kára...

0/0
6.2.2008 10:37

Pete

Re: Re: Omezenci

Hydrauliku má ještě myslím Rolls, kterej to má od Citroenu. 8-o

0/0
6.2.2008 11:07

XM

Re: Re: Omezenci

co je nanic při opravě hydrauliky?? naopak měnit koule(měchy)je práce na pár minut..a servisákům to problém nedělá.. Vyčistit korektory?..také práce na chvilku. Ventily...mno nedávno jsem nechal měnit to tělísko  u páté koule (je tam jakýsi tlakový ventil).....ano, bylo to dražší, ale nic hrozného( nepamatuji se, ale víc jak 1500 to nebylo)...Na druhou stranu, servisák mi řekl, že tam mám těsnění na tom tělísku uplně na odpis, a kdyby mi to nekde prasklo a kapalina během pár sekund vytekla....já bych byl na zemi, nebrzdil bych a asi bych byl mrtvej8-o...halt to chce pravidelnou údržbu či kontrolu(ale to chce každé auto). Mám 17 let starej krám XM 2,1 TD a plavu si plavu....Btw. je to pohodlnější než dědkova C5 ;-)

0/0
6.2.2008 11:38

kluboš

Re: Re: Re: Omezenci

hele nechci do toho nejak rejpat, ale asi neni normalni, ze pri prasknuti nejaky prkotiny se v tom zabijes. takze jestli uz to mas v takovym stavu ze ti tohle rekne servisak, tak je prima, ze to provozujes zalevno, ale tohle holt pro mne neni......

0/0
6.2.2008 12:21

LJ

Re: Re: Re: Re: Omezenci

No vona kdyz ti praskne nejaka prkotina v hlavnim valci u klasickyho brzdovyho systemu, tak ses na tom uplne stejne

0/0
6.2.2008 12:38

XM

Re: Re: Re: Re: Omezenci

mno kvůli prkotinám se můžeš zabít s jakymkoliv autem....nicméně říkám, že se na to auto nesmíš vysrat a čekat až se auto vysype. To tělísko nebylo těch 17 let ani jednou měněný, tudíž těsnění mělo právo na výměnu. začala tam kolem toho téct kapalina...to neznamená že se to vysere hned úplně....byl to takovej alarm, že s tim mám něco delat. Že se s tim můžu zabít, je případ, kdybych tu závadu neřešil...ale to je sakra případ všech aut ne?? Např.. máš rozdrbanej silentblock u ramena. Servisák ti řekne...ještě že jste přijel, rameno se mohlo urvat, mohl jste se zabít.

0/0
6.2.2008 12:43

XM

Re: Re: Re: Re: Omezenci

a to že jezdim "levně"...to jsem neřekl...jen jsem chtěl říct, že oprava není dražší než o jiných aut stejné třídy, či u obyčejného podvozku.

0/0
6.2.2008 12:47

Pete

Re: Re: Re: Re: Omezenci

Mně prdla zua jízdy brzdová hadička ve 4 roky starým Mondeu a bylo to docela vo hubu. Během 1 sec. byl brzdovej pedál na podlaze a dobrzdit to na ručku, byl jsem docela zpocenej. To jen na okraj.

0/0
7.2.2008 15:45

AAA

Re: Re: Re: Omezenci

Ja bych to tak nehrotil ... me uz Xantie vytekla (praskla hadice od posilovace rizeni). Za par sekund to rozhodne komplet nevytece a i po rozsviceni stopky jsem bez problemu ujel dalsich zhruba 3 km do nejblizsi vesnice - tam uz  zacaly selhavat brzdy (nechtelo se mi cekat na odtahovku uprosted pole :)

0/0
6.2.2008 16:48

darmo

Re: Re: Omezenci

Na hydrauliku vychcípávají 20 let starý BX a jenom o kousek mladší XM. To jsou všechno neudržovaný starý vraky. Mladší Xantie při úplně běžné údržbě, která není o nic dražší, než pravidelné měnění tlumičů u jiných aut, fungují v pohodě.

A pokud jde o brzdy, tak nevím, jak to bylo u XM, ale Xantie má z hydraulického čerpadla samostatný okruh pro brzdy, takže tlak nemůže okamžitě ztratit při netěsnosti v systému podvozku. Přestane brzdit až po několika kilometrech svícení kontrolky STOP.

Plivejte si na Citroeny, aspoň si je my ostatní koupíme o to levněji. Díky...

0/0
6.2.2008 20:02

Franta Lopata

Podvozky

Kdy se rekne Citroen, tak me hned napadne podvozek (myslim ze hydraulicky), ktery je nahovno

0/0
5.2.2008 21:54

kubisek.no1

Re: Podvozky

souhlasím. Neuvěřitelně drahé komponenty, které nic, nevdyží, auto nesedí na silnici a ve spojení s brzdami od peugeota je to hodně smrtelná kombinace, která by na silnici neměla vůbec bejt.

0/0
6.2.2008 8:26

Vilém Hynek Jarmila

Re: Re: Podvozky

Hm. A kdy jste naposledy jeli Citroenem? Poslední C5 je naprosto skvostná a když srovnám jízdní vlastnosti podvozku, ale třeba i motor 2,0 HDI, tak musím říci, že Mondeo nebo Passat se mohou jít klouzat. Ten komfort, ale i zrychlení, ticho a jistota a bezchybné reakce auta jsou úžasné. A C5 se teď prodává za stejný prachy jako Oktávka...

0/0
6.2.2008 9:46

XM

Re: Re: Podvozky

Nechápu vaše připomínky k podvozku. Ze to plave je jaksi normální (hydropneumatický podvozek). Ale že by jízdní vlastnosti byly špatné to je naprostá hovadina..mozná nějaké starší modely, ale někdy od dob BX/XM se tam dává počítač(systém HydrActiv), který podvozek ovládá. Nehledě na to, že lidé si to právě kvůli té "PLAVBĚ" kupují ..... Drahé komponenty???co je to za nesmysl..jestli máte na mysli ten podvozek, tak vymena jednoho měchu stojí cca 1500....repase(nafouknutí) měchu dokonce 600-800...na kolik Vás přijde tlumič? na podělanýho favorita1000-1200(ty levnější). co teprve na nejaký vetší vůz. O ostatních dílech se bavit nebudu, páč to uz je +/- srovnatelné s jinýma atomobilkama. Prostě tyhle auta jsou o pohodlí, o tom, že na silnici "proplouváte" a ne abych s tim nekde závodil. :-P

0/0
6.2.2008 10:33

laadin

Re: Podvozky

ale božínko ty jsi ale hlupáček telátko. Viděl jsi aspoň někdy Citroenka jinak než na fotce???

0/0
16.10.2008 12:10

bullshit

citroen byl dycky největší shit pro socky

0/0
5.2.2008 16:16

Honza

Re: citroen byl dycky největší shit pro socky

Jistě, zejména vlajkové lodi DS, CX, XM nebo C6 ;-D;-D;-D

0/0
5.2.2008 16:36

kubisek.no1

Re: Re: citroen byl dycky největší shit pro socky

vlajkové lodi? no C6 neznám, ale měl jsem tu smutnou možnost jet s C5. krom toho že to zoufale plave nebrzdí, interier nepraktický na 2 věci v kombinaci se žravím HDI. děkuji, nechci ani zadarmo. předpokládám že C6 je to samé. ono francouzia technika tak nějak nejde k sobě

0/0
6.2.2008 8:28

darmo

Re: citroen byl dycky největší shit pro socky

Já vidím socky nejvíc jezdit v jedničkových a dvojkových golfech, když pominu Fáčka a Feldy...

0/0
5.2.2008 20:16

turbomouse

Re: Re: citroen byl dycky největší shit pro socky

Ja mam treba feldu a jako socka si fakt nepripadam.Tohle auto mam jen proto,ze mi vyhovuje a dobre slouzi a se 130ti konma pod kapotou je stim i docela sranda.Proc si kupovat neco novyho s drazsim provozem? Musim jezdit v nemeckym aute s kamnama pod kapotou abych neco znamenal a nebyl socka?

0/0
6.2.2008 0:19

kluboš

Re: citroen byl dycky největší shit pro socky

a tramvajenku na tenhle měsíc už máš?

0/0
5.2.2008 21:25

Vilém Hynek Jarmila

Re: citroen byl dycky největší shit pro socky

Např. pro francouzké prezidenty. ;-D;-D;-D

0/0
6.2.2008 9:48

pavelthelong

ta bila DS 21 Pallas

z uvodu clanku mela jiz pred 20 lety jako standard  pridavne svetlomety schopne svitit do zatacky, coz se dneska dodava jenom jako nadstandardni vybava

0/0
5.2.2008 15:08

Honza

Re: ta bila DS 21 Pallas

1. to není Pallas 2. podle čeho jsi poznal, že je to jednadvacítka? ;-)

0/0
5.2.2008 15:24

pavelthelong

Re: Re: ta bila DS 21 Pallas

ok, sorry, nema to gumovou listu na strane, tak to nemuze byt pallas - ale DS to je, a muze to byt stejne 19 jako 21, spokojenej? Trochu jsem nedaval pozor...:-/

0/0
6.2.2008 16:10

rudastraka

Re: ta bila DS 21 Pallas

jeste napis jak dlouho to fungovalo

0/0
5.2.2008 15:38

Honza

Re: Re: ta bila DS 21 Pallas

Funguje mi to bez sebemenšího problému dodnes ;-)

0/0
5.2.2008 15:39

rudastraka

Re: Re: Re: ta bila DS 21 Pallas

predpokladam ze to mas jako veterana. tam tomu verim

0/0
5.2.2008 16:01

kubisek.no1

Re: Re: ta bila DS 21 Pallas

ano inoativní technické řešení na dvě věci. řekněme si po pravdě. po prvních kilometrech to kleklo a člověk neviděl nic(pokud tedy nejel do zatáčky :) :) :)

ne citroeny by měli zmizet ze silnic bo je top stejný shit jako čínská auta

0/0
6.2.2008 8:31

Honza

Re: ta bila DS 21 Pallas

a ještě do třetice: nejen před 20 lety, ale už v roce 1967, tj. před jednačtyřiceti léty ;-)

0/0
5.2.2008 15:38

Tomas

Re: ta bila DS 21 Pallas

1. umela svitit do zatacky TATRA 603 I. faze s tremi svetlomety v masce, Citroen tehdy s prominutim sproste okopiroval mechanismus nataceni do DS. To ale nic nemeni na tom, ze Citronky s hydraulikou jsou opravdu skvela auta, kdo nezkusil, nepochopi (sam mam Xantii a pred ni 2 x BX)

0/0
5.2.2008 21:07

kluboš

Re: Re: ta bila DS 21 Pallas

jojo, pamatuju pred lety frajera s nalestenou xm jak to smutne zvedal u chodniku asi pul hodiny, vzdycky mu to spadlo nazpatek ... schvalne jsem si pockal jak to dopadne ;-)

0/0
5.2.2008 21:27

rudastraka

Re: Re: Re: ta bila DS 21 Pallas

jak to dopadlo??

0/0
5.2.2008 21:47

kluboš

Re: Re: Re: Re: ta bila DS 21 Pallas

šel na tramvaj

0/0
5.2.2008 21:52

darmo

Re: Re: Re: ta bila DS 21 Pallas

Každý auto se rozsype, když si někdo nemá na údržbu.

Ono je lákavý si koupit luxusní a pohodlný kočár XM za 50000, ale je potřeba si uvědomit, že je to auto vyšší třídy s odpovídajícími náklady na údržbu!!

0/0
6.2.2008 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.