Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poruchovost aut: Fordy jsou jako proměnlivé počasí

Výsledky fordů v letošních statistikách spolehlivosti TÜV Report jsou důkazem toho, že různé modely stejné značky mohou mít hodně odlišnou kvalitu. Zatímco malý Ford Fusion je v žebříčcích závad mezi úplně nejlepšími, Fordy Mondeo patří v závislosti na stáří k průměru nebo ještě níže. A Ford Galaxy míří rovnou do spodních pater přehledů závad z německých stanic technické kontroly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Ford Focus 1,8 TDCi Combi Gia 115 ps

Jízdní vlastnosti podvozek-motor- vynikající, prostor lepší jak v OCTÁVII. Jenže dal jsem za pravdu spolupracovníkům ( každý z nás najezdí ročně cca 40 tis.km) že Fordem tam - pěšky zpět. Po ujetí 3600 km mě nechal stát na dálnici a tím to začalo. Servisní knížku mám plnou, mohu poskytnout jako román na pokračování. Dojetí do 210 tis. km mě stálo 185 tis. kč navíc. Pak jsem to vzdal a vyměnil značku. PS:Oprava první reklamační závady trvala 35 dnů - sice jsem měl náhradní vůz, ale je to normální?:-(

0/0
4.6.2008 18:48

jeje

iDNES je čistý bulvár

Článek naprosto o ničem... Pan redaktor sestavil člának na bázi

statistiky TÜV a vyjma Fordu Galaxy, kterej je stejně dílem

koncernu VW vychází Fordy jako modely spíš jako nadprůměrně kvalitní... Jen

název článku je silně zavádějící. Opět se ukázal IDnes jako bulvár... Jsou lepší servery www.aktualne.cz  www.auto.cz

atd...:-)

0/0
12.2.2008 9:55

medick

galaxy je koncernovy model VW Sharan!!!

Mondeo zalezi od rocniku, t.j. od 2002 jsou vyrazne spolehlivejsi, nez 1999-2001. Takze tohle je spis antireklama, nez seriozni clanek. Nejsem zastance Forda, a treba nova Fiesta i Fusion se mi zda zevnitr dost hnusna, ale tohle mi neprijde fer.

0/0
11.2.2008 8:18

funtomas

nechapu

Nebylo by objektivnejsi zjistovat kvalitu dle najetych kilometru namisto stari?

0/0
10.2.2008 19:50

ja

Re: nechapu

U Fordu ani ne - je pravda, ze se jednotlive modely a modelove rocniky mohou hodne lisit kvalitou vyroby a na to km nemaji vliv.

0/0
11.2.2008 10:20

hedonism.bot

fordka vs focus

meli jsme zhruba stejnou dobu ka a focus a musim dat tyhle statistice dost za pravdu - kacko reznulo hodne- hlavne podvozek a brzdy - to pak v zatackach az piskalo jak se to obrusovalo a predni naprava pri trosku jizdach pres nerovnosti vrzala - jestli pera nebo tlumice - tezko rict.  A jeste jedna trosku kurioznejsi - asi netesnil predni reflektor, takze se do nej dostala voda a byl trvale zamlzeny. Auto to nebylo spatny, designove docela povedeny, v interieru bylo na velikost mista docela dost, ale zivotnost byla asi slabsi.:-/

Na focusu za tuhle dobu zavady krom z nejakyho duvodu nefungujiciho klaksonu nic. R^

Je sice fakt ze jsou to dve naprosto jine tridy (male vs. nizsi stredni) ale presto zpracovanim se fakt lisi naprosto - jako dve ruzne firmy.

0/0
10.2.2008 18:03

petr

po 2 letech zlomeny čep

Jako řidič sanity jsem jezdil s tranzitem stáří 2 roky najeto asi 80 t.km.když s ničeho nic uletěl svisly čep na řízení ,jel jsem asi 60 a vuz jsem udržel na cestě i přes to že se vyrval tlumič i s uložením kola které skončilo někde pod kabinou pro pacienty a auto jelo několik desítek metru po motoru,stát se todle ve městě při 100km/hod což je pro sanitu běžná rychlost tak asy pěknej masakr.ještě dodam že vuz jezdil na pravidelné prohlídky.Dle vyjádření servisu šlo o prasklou prachovku na čepu který pusobením vody a soli vzimě naprosto vyrezl a vypadl s kloubu.po tydle skušenosti ford uš asy ne,a kdyš tak pravidelna a velmi dusledné časta kontrola podvozku a řizení

0/0
10.2.2008 16:04

Vilém Hynek Jarmila

Re: po 2 letech zlomeny čep

Mě u jednoho Mondea praskla za jízdy brzdová hadička a vytekla kapalina během vteřiny (taktak jsem to ubrzdil na ručku, naštěstí jsem zrovna jel pomalu), u druhýho ve 160kmh na dálnici odešly vstřiky a najednou zhasnul motor. Oboje auta servisovaná u Forda (služební), do 5ti let stáří. Mně modrej ovál nesmí domů. RvRv

0/0
12.2.2008 8:52

e-liska

nic proti Fordum , ale rikavalo se:

For One Repair Daily  (FORD) - Pro Jednu Opravu Denne....;-D... Kdyz jsme u tech oprav;-OLidicky, davejte pozor kdyz se vam na silnici poroucha autak.  Prilis mnoho lidi poruchu auta na silnici neprezije.......V)))

0/0
9.2.2008 22:28

darmo

Re: nic proti Fordum , ale rikavalo se:

Toto už je fakt otravný. Každý na iDnes pořád píše co se říkávalo o jakých autech. Ještě nedávno jsme se všichni smáli škodovkám a dneska mají davy zastánců. Stejně tak Fordy, Opely a Fiaty jsou dnes někde jinde, než jejich pověst. Udělaly velký skok v kvalitě právě proto, aby si pověst postupně zlepšily, jinak by to byl brzo jejich konec.

Automobilky svá auta vyvíjejí a jednou se povedou líp, jednou hůř. Žádná automobilka nemá nízkou kvalitu jako dlouhodobé zadání. Kdybyste to sledovali víc, tak byste si udělali lepší obrázek.

Podle mě teď čekají problémy koncern WV až se víc začne mluvit o problémech Sharanů, Q7, kvalitě interiérů VW a dalších.

0/0
10.2.2008 10:16

Johanes

Frantíci a Taliáni ...

... jako vždy, na chvostu. Rv

0/0
9.2.2008 18:56

darmo

Re: Frantíci a Taliáni ...

Sám jsi chvost...

0/0
9.2.2008 20:56

Fiestak

Fordy jsou jako proměnlivé počasí?????

:-)Jsem majitel velmi starší fiesty a mohu konstatovat jako spolehlivé vozidlo. S felicií se rozhodně nedá srovnat.R^

0/0
8.2.2008 20:06

kluboš

Re: Fordy jsou jako proměnlivé počasí?????

inu to je zas jen blbej nadpis, i kdyz jsem to cetl jen letmo, tak jsem pochopil ze nektery modely jsou drzaky a nektery jsou horsi. ne ze by se to lisilo kus od kusu, nebo nedejboze, ze ti to chvili drzi a chvili nedrzi :) na druhou stranu ze jedny starsi fiesty chces vyvozovat co? ja mam forda a felicie mi slapala stejne bezchybne jako on.

0/0
9.2.2008 14:54

Harous

TUV

V prvni rade si je potreba uvedomit, ze TUV je spolecnost zajistujici provadeni STK v nemecku, ale neni spolecnost jedina, byt je nejvetsi. Takze TUV zpracovava data od cca 50% vozoveho parku. Druha vec je, ze pod tezkou zavadou nejsou neprijemnosti typu vaha vzduchu, propoustejici turbo, a dalsi speky, ale jsou tam nejcasteji praskle zarovky. Praskla zarovka v brzdovem svetle je hodnocena jako zavazna porucha brzdoveho systemu...

0/0
8.2.2008 12:35

Honza

Re: TUV

Ano, stačí si po přečtení nadpisu o "poruchovosti" všimnout v prvním odstavci zmínku o "TÜV Report" a je jasno. Dál číst netřeba, tento článek je opět S.H.I.T.

0/0
8.2.2008 13:31

Chris Kelvin

Re: TUV

Prasklá žárovka v brzdovém světle je typická závada odstranitelná (a ihned také odstraňovaná) na místě :-)

0/0
8.2.2008 14:30

Alex

Re: TUV

...50% vozového parku je dostatečný počet pro realizaci přesné statistiky...

Pokud je prasklá žárovka, tak toto platí pro všechny auta...

Já bych to úplně nepodceňoval...jak tu někdo píše, nikdo z lepší technikou měření poruchovosti nepřišel...

0/0
8.2.2008 16:47

a

Re: Re: TUV

Vymakanější to maj pojišťovny závad na vozech... a jejich tabulky odpovídají skutečnosti.

0/0
8.2.2008 16:57

darmo

TUV je k ničemu, ale nic lepšího není

Statistiky TÜV jsou k ničemu, statistiky ADAC jsou k ničemu. Jenže nikdo pořád nepřišel s ničím lepším.

Slovní války na webech s uživatelskými autorecenzemi jsou zaujaté. Názory v diskusích na idnesu jsou zaujaté a ještě většinou typu "kamarád kamaráda má VW a je spokojenej".

Já už chci konečně něco, co funguje!!!

0/0
8.2.2008 12:24

Valentain

F O R D

Vše vysvětlí pravdivá slovní říkanka :

Fordem tam, vlakem zpět!!!!Rv

0/0
8.2.2008 11:41

Fordak

Re: F O R D

Z kazdeho auta bude jednou FORD...

0/0
8.2.2008 12:05

gpx

Re: F O R D

Já myslel, že to se říkalo na Opel.

0/0
14.2.2008 16:33

Andee

Ehm...

Teda pokud pominu slušně řečeno diskutabilní váhu statistik, které nezohledňují počet kilometrů, demografickou skladbu uživatel ani místo užívání auta apod., tak se ještě navíc musím zasmát těžko uvěřitelné dedukci autora článku, že kvalita je proměnlivá. Asi by se měl podívat i na ostatní výrobce a zjistí, že v drtivé většině případů jsou malé vozy (Fusion) spolehlivější než větší (Mondeo) a žebříčky uzavírají SUV (Galaxy). Stejné je to VW, Seatu, Fiatu, Renaultu atd... je to dáno klesajícím množstvím vyrobených kusů a rostoucí složitostí aut od nejmenších k největším... najdou se výjimky, ale obecně tohle platí.

0/0
8.2.2008 11:03

Johny

Re: Ehm...

Jestli to s tím Galaxy není tím, že bylo vyrobeno ve spolupráci s koncernem VW. Tj. Alhambra a Sharan. A autor by měl též napsat, že se Ford Galaxy je z těchto 3 modelů "nejspolehlivější";-)

0/0
8.2.2008 12:37

Andee

Re: Re: Ehm...

Ale to platí i pro Espace, Ulysse, Voyager, 806 atd... tyhle modely všech automobilek jsou na chvostu...

0/0
8.2.2008 16:59

SFS

Re: Ehm...

Galaxy je SUVecko ? Nemyslel jste spis MPV ?

0/0
8.2.2008 13:41

Andee

Re: Re: Ehm...

To je jedno, prostě ty velký krávy ;-D

0/0
8.2.2008 16:57

M.

Co je to vazna zavada na TUV?

Nefunkcni el. stahovani? Problemy s klimatizaci? Zkraty v elektrice vedeni do 5. dveri?

Tezko, tohle jsou relativne drahe problemy, ktere trapi auta a majitele, ale na TUV si jich nikdo nevsimne. Tam se resi vymlacena ramena, svetla a napravy - naprosto nedulezite prvky, protoze staci takove auto dat ignoramtovi co prejede zpomalovaci prah pakrat 50kou a auto je na odpis.

Z vlastnich zkusenosti stari A6 by sla pomerne hluboko kvuli drobnym zivot zneprijemnujicim problemum.

0/0
8.2.2008 10:40

Re: Co je to vazna zavada na TUV?

Na technický se řešej nejvíc brzdy, vše ostatní je prkotina. A pak ještě nesmí být shnilé že hrozí že se rozpadne.

0/0
8.2.2008 10:55

Mr. Attitude

hehe

Aspoň je vidět, že ta statistika je úplně k hounu

0/0
8.2.2008 8:42

hugo

ford

ford je mord, ale nové mondeo vypadá pěkně, ale naftu ford neumi

0/0
8.2.2008 8:40

Jaws

Re: ford

motory TDCi dělá Ford ve spolupráci s Peugeotem a z lacinějších aut jsou diesel motory Peug..z nejlepších...............

0/0
8.2.2008 9:10

Johny

Re: Re: ford

TDCi motor byl vyvinut ve spolupráci s PSA.

0/0
8.2.2008 12:34

Vilém Hynek Jarmila

Re: Re: Re: ford

Peugeot = PSA

0/0
12.2.2008 8:48

iuos

hmm

zase ta statistika stk ;-D;-D

0/0
8.2.2008 8:00

Petr

Re: hmm

protoze tento clanek vychazi z  takzvane statistiky TUV tak pro me nema toto hodnoceni zadnou hodnotu a fordy jakozto i jina auta maji podle meho nazoru zcela odlisnou poruchovost

0/0
8.2.2008 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.