- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
at se to priznivcum zabozroutu libi nebo ne, vw je prukopnik v rozsirovani spickove techniky za rozumnou cenu normalnimu plebsu. neni to poprve, co vw jako prvni nasadil v masovem meritku novou techniku a teprv pak nasledovaly ostatni automobilky
Ti vyrobci uz nevi cim by zvysili cenu aut. Co takhle soupnout do kazdeho kola elektromotor, vykonove prvky do ridici jednotky vyjdou tak max. na 10tis (pohybuji se v oboru - tohle je zvladnute uz asi tak 40let a pritom u kazdeho elektromobilu se vyrobce chlubi jak je uzasny, ze to dokazal), jednoduchy motor jako generator a par baterii na preklenuti spicek. Tohle reseni pri seriove vyrobe musi vyjit mnohem levneji. Ale to ne, to byste pak museli zahodit pulku vyrobni linky a to se Vam nechce, ze?
Uz se tesim az za vysypanou spojku necham v servisu 30+. Doted si spojky opravuju sam, ale tenhle vymysl bych evidentne uz dohromady nikdy nedal.
Pred 40 lety by tedy ty vykonove prvky vypadaly diametralne jinak, stejne jako motory. Takove auto ala lokomotiva... ani dnes by to ale nemelo nizsi hmotnost nez bezne auto. Hmotnost 4x motor s redukcnimi prevody + generator + akumulatory spicek bude vyssi nez hmotnost jedne prevodovky. A levnejsi by to uz vubec nebylo. Krom toho ucinnost tohohle serioveho retezce by byla nebyla zrovna nejvyssi. Plusem by ale byla moznost provozovat spalovaci motor v optimalnim rezimu a kratce pojizdet na elektriku. A nikde neni duvod proc by to melo byt celkove levnejsi. Mnoho let zvladnuta vyroba tech par kolecek nutnych pro spravnou funkci prevodovky rozhodne nestoji extremni penize....
Spis jde dnes o to prodat co nejvic prace, kdyz neni vule k opaku u beznych spalovacich aut, proc by mela byt u vyse uvedene koncepce?? Neni pro to zrejme duvod.
Zrušte převodovky a spojky. S elektromotorem se řadit nemusí.
Jako druhe auto do mesta bych elektromobil bral urcite uz ted. Jenze nejsou bezne k mani. (A za rozumnou cenu uz vubec ne.) Hybrida nechci. Ale pekne si potichoucku svistet do prace, do kramu a zpatky domu na baterkach, to by se mi libilo.
Reci jsou to opravdu hezky, ale jak to chapu, tak s touto prevodovkou prichazi v uvahu radit vzdy jen z licheho stupne na sudy nebo opacne. Takze pri takovem podrazeni 5-3 je to k nicemu.
Myslim, ze by konecne mohli vymyslet nejake levne reseni na prevodovku s plynulym prevodem, kdy by motor neustale bezel v optimalnich otackach a hned by se to na spotrebe projevilo nekolikanasobne vic, nez nejaka uzasna dvojspojkova prevodovka, ktera jen prodrazuje cenu auta a prakticky nema zadny vyznam.
..a pak když se vys*re..tak oprava nestojí 5K ale rovnou 30 ..a to se vyplatí