Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost aut se zvyšuje, řidičů ale umírá stále víc

Bezpečnost osobních automobilů se zvyšuje, přesto na českých silnicích umírá stále více řidičů. Jak vyplývá ze statistik policejního prezidia, podíl úmrtí řidičů osobních aut na celkovém počtu obětí na silnicích se od roku 1980 zhruba zdvojnásobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Každý si chce ...

... vychutnat ten pocit ...

0/0
13.2.2008 8:38

Rubik1

Bezpecnejsi auta nezvysuji prumernou bezpecnost

Celkove to vyjde nastejno. Lide odhadnou riziko a podstupuji podle sve povahy v prumeru vzdy stejne riziko. Bezpecnejsi auta jim pouze umoznuji jezdit rychleji a casteji vyresit krizovou situaci bez bourani. Podle toho se jim zvysi "sebeduvera". Nejhure jsou tedy na tom lide ve starych autech, ktere mlady ve svem tanku sesrotuje.

0/0
12.2.2008 21:13

Praktik

Bezpečnost aut kontra bezpečnost řidičů

Když si někdo koupí bezpečnější auto, rozhodně k němu nedostane větší předvídavost, lepší reakce nebo odhad vzdálenosti (při stejné nebo vyšší rychlosti). Nové vozidlo má možná větší stabilitu při stejných rychlostech, zabrzdí dřív, s různými systémy umí předejít smyku či blokování kol, ale co se vlastně změní v řidiči? S novým "bezpečnějším" autem se řidič může být mnohem nebezpečnějším, pokud si tohle neuvědomí.

0/0
12.2.2008 9:36

rudastraka

Re: Bezpečnost aut kontra bezpečnost řidičů

s temahle chytrejma recma bez do (Y). tohle vi i dite v jeslich

0/0
12.2.2008 9:45

Praktik

Re: Re: Bezpečnost aut kontra bezpečnost řidičů

To je k nevíře, co všechno dnes děti v jeslích ví.  Ale řada lidí se tím zjevně neřídí. Kdyby se tím řídili, třeba by pak nebylo tolik nehod. Buď se to v jeslích nenaučili (třeba tam ani nechodili), nebo už na to třeba zapomněli. Pak člověk potřebuje určitou praxi za volantem, aby na to znovu přišel. A jak jste na tom Vy - přišel jste na to po najetí určitého počtu km, nebo to ještě pořád "studujete" (např. v jeslích)?

0/0
12.2.2008 11:37

Alex

srovnání

Jenomže v roce 1980 nebylo na silnicích tolik aut, řidiči se nespoléhali na pomocné systémy a hlavně auta neřídil každý idiot, který by si zkoušky koupil. Lidé byli rádi, když s tím autem vůbec někam dojeli ;-D

0/0
11.2.2008 23:48

Dojit

Je bezpečnost všemocná

Osobně mám názor, že velké reklamní akce výrobců vozů na aktivní i pasivní bezpečnost vozů působí na některou část motoristů tak, že když ve stovce to narvu do zdi, tak si jen opráším kravatu a nic se neděje.Spousta lidí je tudíž toho názoru že mám li lepší vybavení, mohu to drtit jak Fitipaldi.Auta přestali nutit motoristy přemýšlet, zdali technické podmínky vozu jsou adekvátní k situaci,  tj.spousta motoristů mi řekla, proč bych nemohl jet po náledí rychle, když mám na autě ABS, Airbagy,boční výztuhy apd. Silnice je moře plné žraloků,vymizela slušnost,tolerance a profesní čest.Bodový systém není o lékarničkach,svícení a podobných nesmyslech po kterých se jde ale o tom, jen se tak postavit do určitých úseků silnic a lovit ty žraloky,8-o kteří provádějí největší prasárny ze všech.

 

0/0
11.2.2008 18:43

MASTER of UNIVERSE

Re: Je bezpečnost všemocná

Vidim to podobne pani koupi manzel funglovku Volvo se slovy todle je nejbezpecnejsi auto na svete a do mesice a ona je do mesice v penale..

0/0
11.2.2008 19:49

cinsky_buh_srandy

Re: Re: Je bezpečnost všemocná

třeba to tak chtěl ;-)

0/0
11.2.2008 20:33

kluboš

Re: Je bezpečnost všemocná

souhlas.

0/0
12.2.2008 12:47

ruleta_

hm

A kolik bylo aut v roce 80? ty joo, to je zase clanek....

0/0
11.2.2008 17:33

Bee

VB a PČR

V roce 1980 se jezdilo průměrně 65 km/hod a dnes 150 km/hod. V roce 1980 také policajti kontrolovali jízdu, dnes jen chrápou a zašívají se kde můžou:-©

0/0
11.2.2008 16:26

Coraxus

Re: VB a PČR

Bee: A v roce 1880 jezdil volskej potah průměrnou rychlostí 5km/h. Kdyby to tak zůstalo, mohls být dneska v zápřahu a nežvanil bys nesmysly na internetu... ;-€

0/0
11.2.2008 17:46

Martin

Re: Re: VB a PČR

nesmysly meleěš jedině ty. ten příspěvek na který reaguješ je pravdivý a já s ním plně souhlasím, protože narozdíl od tebe jsem v té době žil a vím jak to na silnicích chodilo.

0/0
11.2.2008 21:23

Coraxus

Re: Re: Re: VB a PČR

Trhni si nohou, Martine, a odstěhuj se na Kubu, když se ti po roce 1980 tak stejská... ;-O

0/0
11.2.2008 22:08

Martin

Re: Re: Re: Re: VB a PČR

asi máš problém se čtením blbečku. já nepsal že se mi po té době stýská, ale že vím jak to tenkrát na silnici vypadalo.

0/0
12.2.2008 7:11

Coraxus

Re: Re: Re: Re: Re: VB a PČR

Já to vím taky, ale nemůžu říct, že bych z toho tehdejšího stavu dopravy byl nějak odvázanej... :-/

0/0
12.2.2008 9:24

Re: VB a PČR

A z kterýho prstu cucáš tu průměrnou rychlost? Dřív (1980)  v obci 60 dnes 50, 30, 20, retardéry, zvýšené přechody.. Dřív v obci v noci 90, dnes stejně jako ve dne 50, 30, 20 a to ostatní taky. Dřív mimo obec 90, dneska taky. Uznávám dálnice byla jen jedna a byl jí jen kousek (nebo možná ani to ne). Aut je víc silnic o moc ne. Víc aut = nižší rychlost, jak je kolona delší jak 10 aut tak už to ani nepředjíždim = bezpečnější.

Počet nehod není nejvyšší na dálnicích, které dříve nebyly, ale v obcích a na okreskách, které dřív byly a bývali i v horším stavu než jsou dnes.

Chyba není v silnicích, cedulích, reklamě, bilboardech, autech, automobilkách, policii, zákonech... Chyba je jen v NÁS !!! Dálnice, 5 hvězdiček, super test pneu, kozatá blondýna v reklamě a ALWAYS pocit bezpečí když svítíme furt způsobil, že se v autech nebojíme dělat šílený kraviny, který často špatně končej.[>-]

0/0
11.2.2008 22:44

lebaron

Re: Re: VB a PČR

No za mého mlada, v šedesátých létech, nebylo v noci v obci 90 km/hod., v době od 22 do 5 hod. nebyla rychlost omezena vůbec!

0/0
12.2.2008 22:49

rudastraka

Re: VB a PČR

policajti hlavne buzerovali a buzerovali, meli vic pravomoci a mohli te kdykoliv sikanovat a normalni clovek nemoh ani pipnout. prumer 150 neudela ani paroubek kdyz jede s majakem na svatbu

0/0
11.2.2008 22:57

Speedy

Speedy

Navrhuju povinně vybavit všechny auta motory HTP a bude půlka nehod....  :-)

0/0
11.2.2008 15:11

slon

Re: Speedy

Proč myslíš? Jo aha, to měl být jako vtip. :-/

0/0
11.2.2008 15:13

Martin

Re: Speedy

další mladej idiot.

0/0
11.2.2008 21:24

Anonym

Re: Re: Speedy

Jak Martine usuzujete, že se jedná o mladého idiota a ne o idiota starého nebo nějakého jiného?

0/0
12.2.2008 14:15

Martin

Re: Re: Re: Speedy

Usuzuju podle obsahu příspěvku.

0/0
12.2.2008 22:06

Coraxus

Existuje řešení

Tak ať o tom přestanou pořád žvanit a místo toho postavěj nějaký silnice, nějaký dálnice, a ať opravěj to, co je rozmlácený!

To je pořád kydů o tom, že jsou řidiči nešikovný, že je moc kamionů a tak musí všichni zpomalit a platit za každej kilometr, co ujedou - ale to není žádný řešení, to je z půlky mlžení a z půlky snaha vytřískat na tom peníze do státní kasy!

Uvědomte si laskavě, že aut prostě jezdí několikanásobek oproti socíku, ale kapacita silnic se rozhodně několikanásobně nezvýšila; jenže zvýšit kapacitu silnic by stálo peníze a práci, to je lepší zákonným nařízením otrávit lidem život a ještě na tom vydělat - a vy jim na to ještě skáčete, vidláci kejvaj, že je třeba jezdit pomalu a myslej si, jak jsou rozvážný a opatrný... fuj! :-©

0/0
11.2.2008 14:31

Jirka

Re: Existuje řešení

Děkuji , že mne nazýváte vidlákem jen proto , že jsem si dovolil napsat , že silnice není závodní dráha. Pro mne jsou zase jedinci co nic nerespekují obyčejní hulváti.Prostě počet mrtvých bude vždy odrazem kázně a ohleduplnosti k ostatním.Na druhou stranu je pravda , že stav našich silnic je tristní.Ovšem víc než s opravou a mírným rozšířením kapacity stávajících cest se až na pár vyjímek asi moc počítat nedá.Ono výrazné rozšíření kapacity silnic by stálo téměř astronomickou sumu , která by se musela nejprve od někoho vybrat a hádejte asi od koho že? Takže když opustíme svět fantazie tak budeme muset řešení hledat jinde např. tranzitní přepravu uskutečńovat po železnici apod.A každý se snad může chovat slušně a ohleduplně k ostatním to snad nic nestojí.A kdo u sebe pociťuje zvláštní talent pro závodění tak ať ho uplatńuje na závodní dráze, třeba to dotáhne daleko.Ale soukromě si myslím , že je tu víc hulvátů než závodních es. 

0/0
11.2.2008 17:42

Coraxus

Re: Re: Existuje řešení

Jirka: To se nasmějete, ale svůj příspěvek jsem začal psát ve chvíli, kdy Váš příspěvek tam ještě nebyl a tudíž jsem na vůbec nereagoval na něj... no nic, stane se.

Reagoval jsem hlavně na článek (ne na diskusi) a mimo to, vidláci se vyskytují v diskusích o silničním provozu opravdu často, protože se jim zdá, že konečně mají zákon na své straně (díky exministru pro zdržování dopravy Šikanovskému) a že si můžou od srdce zaprudit - tak jsem jim to rovnou adresoval, všem, včetně těch vidláků, kteří se tu v příštích dnech teprve objeví... :-P

0/0
11.2.2008 17:55

Jirka

Příčin je víc

Myslím si , že těch příčin je víc.Silniční síť je zhruba stejná jako před 30 lety , ale značně narostl počet aut. Obrovským způsobem narostla kamionová doprava , kdy srážka s osobním autem končí často tragicky.Lidé dnes najíždějí auty mnohem více kilometrů než v minulosti.A ačkoli se rychlostní limity výrazněji nezměnily tak dnes většina lidí jezdí mnohem rychleji.No a v neposlední řadě je to naprostý rozvrat kázně a disciplíny na silnicích.Dokud se nepodaří nastolit na silnicích alespoň trochu kázeň a nejagresivnější jedinci co si pletou silnici se závodní dráhou nebudou zbaveni řidičských průkazů , tak jsou veškeré diskuse a dohady jen prázdným žvaněním a počet mrtvých klesat nebude !!

0/0
11.2.2008 14:23

predalien

Re: Příčin je víc

konečně normální a rozumný názor !R^ 

0/0
11.2.2008 16:08

karlosBaník

Re: Příčin je víc

souhlasím, akorát si myslím, že by ti arogantní agresoři museli být zavřeni. Jinak budou jezdit i bez papírů.

0/0
11.2.2008 16:12

Bláboly :-D

Ano, dříve když řidič udělal chybu tak se vymlátilo třeba 5 lidí najednou (ne - li 10) a šanci přežít neměl nikdo. Dneska když udělá řidič chybu tak zařve sám nebo s tím co jel proti. Jak je tedy možně, že lidi dělají daleko více chyb? Přestaňte tvrdit, že auta jsou bezpečná. Při ideálním nárazu v 60 km/h, z auta moc nezbude. Navíc když si díky mediální masáži každej myslí, že je nesmrtelnej.

0/0
11.2.2008 13:11

rudastraka

Re: Bláboly :-D

60 je naprosto vpohode - mam to za sebou. auto o metr kratsi, ale je odcupital po svejch - a to auto melo jen predpinace pasu, zadny eerbegy. driv by me odvezli v drevenym futralu.

dnes jezdi lidi co by za volant driv nevlezli, tak prumerna uroven schopnosti ridit klesla

0/0
11.2.2008 13:23

darmo

Re: Bláboly :-D

Auta jsou bezpečnější, ale mnohem víc jejich konstrukce působí na řidičův dojem absolutního kontaktu s vozovkou, možnosti okamžitě zabrzdit a nesmrtelnosti v tak pevném autě.

Mylný dojem ukázal svoje důsledky

0/0
11.2.2008 13:26

ufi

je to logický

protože hodně lidí si myslí, že moderní elektronický věcičky je z problému vždycky vytáhnou. a zapomínají že fyzikální zákony pořád platí

0/0
11.2.2008 12:25

?

Re: je to logický

jo, nenapsal bych to lépe a přesněji

0/0
11.2.2008 13:01

?

Re: je to logický

jo, nenapsal bych to lépe a přesnějiR^[>-]

0/0
11.2.2008 13:01

rudastraka

Re: je to logický

blaboly

0/0
11.2.2008 13:23

dd

Re: je to logický

Blbost!!! A  nebude to spis narustem poctu automobilu? Pomerove se vlastne pocet umrti zmensil.

0/0
11.2.2008 14:48

Spring

Re: Re: je to logický

V Německu je aut jako hnoje, dálnic taky a nehod méně. Provoz je tam taky silný no jde to. Tady ne. Je to v lidech, ne v autech.

0/0
11.2.2008 17:33

cinsky_buh_srandy

Re: Re: Re: je to logický

jj, moje řeč R^

0/0
11.2.2008 20:34

klokan

nehody - počet aut - počet řidičů

Když si vezmete že se asi tak zdesetinásobil (možná i víc)počet aut a řidičů tak to je myslím docela úspěch automobilek , že jdou s bezpečností hodně dopředu :-)))

0/0
11.2.2008 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.