Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zázračný motor Tatra – vzduchem chlazený osmiválec zvládá Euro 5

Tatra představila novou generaci svého vzduchem chlazeného vznětového osmiválce. Hlavní novinkou je fakt, že motor plni emisní normu Euro 5, což z něj dělá světový unikát – žádný jiný vzduchem chlazený motor toho zatím nedosáhl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tommy.j

tatra navždy!!

Tatře gratuluji,sám jednu osobní mám a úspěch mě těší!!

0/0
12.9.2008 10:20

šofér

kvalit

Tak by to ještě chtělo zlepšit kvalitu zpracování a máme vyjmečný auto ve všech ohledech.[>-]

0/0
17.2.2008 14:09

Blaf

rozum

Je dobře,že alespoň naše Tatra má rozum, a necpe do motoru nesmysly typu common rail,které jsou jen generátory servisních nákladů....R^

0/0
17.2.2008 9:32

Warťan

Porsche

Ano, je dobře, že tohle vozidlo přestalo používat koncepci, která jim vydělala miliardy a která byla docela obyčejně ukradena právě Tatře.

Mimochodem, kdo vynalezl a uvedl do praxe ventilový rozvod OHC? Nebyl to nikdo jiný, než Tatra v roce 1903...

0/0
15.2.2008 22:06

Praetor

tradice u porsche...

tradice u porsche začíná u tatry, však taky za to museli zaplatit odškodné!

0/0
15.2.2008 9:17

Warťan

Re: tradice u porsche...

Pokud vím, nezaplatil nikdo ani halíř...

0/0
15.2.2008 22:07

pavelthelong

Re: Re: tradice u porsche...

údajně VW zaplatil odškodné, ale až v r 1961, to třeba filtroval ÚV KSČ a na Tatru nic nezbylo:-/

0/0
16.2.2008 19:55

Cyril

Extrémní podmínky

Neřekl bych,že na Slovensku jsou nějaké zvláště extrémní podmínky na provoz.:-P

0/0
15.2.2008 0:16

PatrikChrz

Budeme to umět stejně dobře i prodat?

Super, gratuluji. Takže vymyslet a vyrobit umíme, doufám, že to budeme umět stejně dobře i prodat!

0/0
14.2.2008 23:09

other-side

souhlas

jasny vitez, a nejen mezi clanky

0/0
14.2.2008 21:18

uzycek

v dnesni konkurenci clanku

jasny vitez

0/0
14.2.2008 11:22

the thing

škoda....

velká škoda, že u nás po roce 1948 "zvítězil" socialismus, kdybychom měli stále tržní hospodářství, kdoví, kde by dnes podniky jako Tatra byly, když jsou schopni vymyslet a zkonstruovat takto pokročilý výrobek....;-(

0/0
14.2.2008 11:04

Ach jo (bls1)

Re: škoda....

Vzhledem k tomu, že většina úspěchů nákladních vozů Tatra pochází z doby socialismu, tak bych byl s tím 'kdyby' ještě opatrnější než jindy. Naopak je možné, že být na druhé straně železné opony, tak se nedostaly na Sibiř a jinde by tak neprorazily.

0/0
14.2.2008 20:28

performer

Re: Re: škoda....

hele ty socializme - Tatra žije z toho co jí zanechal Ledwinka, což bylo za první republiky a protektorátu. Slavná T111 byla vyvinutá tuším v roce 1942. Takže socializmus Tatru pohřbil stejně jako všechny osotatní podniky.... (výroba desetitisíců aut pro sssr byla jen iluze)

0/0
14.2.2008 22:17

Praetor

Re: Re: Re: škoda....

T 813 předběhla v mnoha věcech své konkurenty o 30 let, ať už tím, že byla prvním 8x8, možností změny tlaku vzduchu v pneu z kabiny a spoustě dalších. Minimálně co se vojenského průmyslu týče se ani komunistickému průmyslu nedají upřít kvalitní výsledky

0/0
15.2.2008 9:20

Vk

Re: Re: Re: škoda....

Iluze jo :D nemel protoze dodnes tam ty auta potkas a ono se nevyvazelo jen do sssr.Nekritizuj hned!Obdivuji Tatru ze se ve state kde vladnou modrý komunisti jeste nedostala do rukou skopčáků.

0/0
15.2.2008 18:13

Mikeš :-)

Upozornění na faktickou chybu v článku

Porsche již také před několika lety koncepci vzduchem chlazených motorů opustil.....

Takže Tatra je prakticky poslední z "větších" automobilek. A samozřejmě se přidávám ke gratulaci.

To jen pro upřesnění. Třeba to přispěje k tomu, aby se v článcích objevovalo méně bludů :-/

0/0
14.2.2008 8:39

Tatr(a)man

Re: Upozornění na faktickou chybu v článku

Už to asi opravili, v článku se píše, že porsche tuto koncepci už vzdalo...

0/0
14.2.2008 18:49

Praetor

Re: Upozornění na faktickou chybu v článku

Porsche to nevzdalo, stále nabízí i vzduchem chlazené, jen vedle nich rozšířilo nabídku o vodou chlazené

0/0
15.2.2008 9:21

PetaP

dobrá zpráva...

...gratuluji! R^

Je s podivem, že i v této době, plné konzumního trendového marastu a po mnoha letech cílené komunistické likvidace, si tato automobilka dokáže uchovat svůj kvalitní standard. Škoda, že to nevydrželo u osobních aut, dalo se to ale čekat...Nicméně, TATRováci, blahopřeji, ať těch vychytávek máte víc, stejně jako kdysi! R^ R^[>-]

0/0
14.2.2008 8:30

petr stursa

kazde auto

Kazde auto casem zchatra, veky precka jenom TATRA.

0/0
13.2.2008 23:05

rudastraka

common rail

je nejaky duvod pouzit modni common rail u tezky techniky, kdyz je nachylnejsi na kvalitu paliva a udrzbu?? bude dnesni motor s common rail fungovat i za 50 roku, jak to je bezny u primyho vstriku???

0/0
13.2.2008 18:18

rudastraka

Re: common rail

... mechanickyho vstriku

0/0
13.2.2008 18:20

Shumway

Re: Re: common rail

to nevím. odpověděl bych otázkou, je nějaký důvod používat auto tak dlouho ?

0/0
13.2.2008 20:22

Dan

Re: Re: Re: common rail

Pokud by se jednalo o Tatru ....... tak je tim duvodem prave to, ze by to byla Tatra !  :o)

0/0
13.2.2008 20:26

Shumway

Re: Re: Re: Re: common rail

ale jo nic proti Tatrám , já jenom, že věci na celý život se už dneska nějak přestavájí dělat

0/0
14.2.2008 8:08

the thing

Re: Re: Re: Re: Re: common rail

a to je právě chyba, mám pocit, že dneska se všechno dělá jen tak, aby to vydrželo jen pár let, aby byla nějaká spotřeba, tedy důvod stavět nové továrny, těžit víc surovin a převážet všechno sem a tam.... ale komu by to vadilo, když si pak u "svého prodejce" může rok co rok s "jedinečnou a neopakovatelnou" slevou pořídit nový vůz v akci s klimatizací gratis....

0/0
14.2.2008 11:10

kuba78

Re: Re: Re: common rail

no nevim, ale je nejaky duvod aby si nekdo kazdy tri roky kupoval novy bagr jen proto ze stary se rozpad? ja nevim ale u tezky techniky se predpoklada extremni nasazeni, takze by mela vydrzet extremni nasazeni.. podivej se na CASky 148ky, dodnes (po modernizaci) slouzi u mnoha sboru dobrovolnych hasicu a vyjede tam kde se lecktera moderni technika nedostane. a vydrzela tak dlouho protoze je jednoducha a opravit to zvladnou SDH na vesnici v garazi francouzakem a kladivem, ne jako ty dnesni elektronikou precpany veci ktery potrebujou pripojeni ECU a diagnostiku i na vymenu zarovky..

0/0
17.2.2008 17:53

Mirda

Re: Re: Re: Re: common rail

JJ souhlas, stačí se podívat na záběry z povodní. Které auta se to tam asi tak prohání?

0/0
26.2.2008 19:10

Shumway

Re: Re: common rail

to teda nevím

0/0
13.2.2008 20:22

Rolf

Gratulace

Tatra vždycky byla a doufám i  bude naše nej! automobilka

0/0
13.2.2008 17:49

Darik H

Perfekt !!!!

Tak to gratuluji !

0/0
13.2.2008 17:38

greg

Pro autora

Nechci bejt nejakej hnidopich ale opravte si tohle - Tatra tak předvedla husarský poměrně husarský kousek.:-P

0/0
13.2.2008 17:36

martas

s

0/0
13.2.2008 17:34

sam

Sibir

Kde jinde nez na Sibiri se to uplatni?

0/0
13.2.2008 17:34

Darik H

Re: Sibir

Co treba hasicske spocialy v Californii :o)

0/0
13.2.2008 17:38

Martin

Re: Sibir

treba tam, kde je nedostatek vody, kde si nemuzou dovolit poruchu chladice (napr. prustrel) ... tech moznosti je spousta

0/0
13.2.2008 19:34

martas

Super

0/0
13.2.2008 17:31

Ladha

Moc pěkný

teda fakt čumím a gratuluju R^

0/0
13.2.2008 17:31

Franta Lopata

Hmm klobouk dolu

V dnesni konkurenci a vyvojem motoru rizeny nekolika nadnarodnimi koncerny si myslim, ze je to velky uspech jit vlastni cestou a dosahnout vysledku R^

0/0
13.2.2008 17:26

Burets

Re: Hmm klobouk dolu

jj..tatra se drží příslovi TATRA NEZNÁ BRATRA;-D[>-]

0/0
13.2.2008 18:51

ablemenn

tatra

 forever

0/0
13.2.2008 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.