- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Muz se jmenem Hans Ledwinka, ktery se narodil v Rakousku a zemrel v Mnichove je opravdu hezkym prikladem CESKEHO konstruktera.
To není trefná a dobrá poznámka. Jednak není důležitý přesný původ a pak také: pan Ledwinka se narodil v Rakousku- Uhersku, jehož součásti bylo i Česko. A i Vy můžete zemřít v Mnichově nebo třeba v Moskvě, či Pekingu, stejně jako kdokoliv druhý.
Lezaty vzduchem chlazeny boxer se puvodne montoval dopredu (napriklad hadimrska, tedy Tatra 57), Vyrobu T97 zakazal Hitler, kvuli tomu, aby se tento typ mohl nerusene vyrabet jako volkswagen. Z tohoto typu primo vychazi brouk, vzhledem k tomu, ze po zaboru sudet si dokonemtaci tatrovky rozdelil Porshe a konstrukteri volkswagenu, neni celkem tezke uhodnout, kde se vzala myslenka "brouka". Najdete si tatru V570 (r.v. 1933, E. Ledwinka) a bude vam to jasne.
A to byl jen prototyp, ktery byl zavrzen s poukazem na to, ze v soucasne dobe nema symsl vyrabet levny lidovy vuz. o nekolik let pozdeji to uz ale smysl melo.
před záborem Sudet byly karty už dávno rozdány, prototypy Tatry i "Brouka" vznikly zhruba 1933. do 1.9.1939 bylo vyrobeno ve Wolfsburgu uz 700 ks KdF =Brouka.
Kdyby to něčemu pomohlo, tak to snad i zapiju
Jinak díky moc pane Ledwinka, za Vaši práci