Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč (ne)zvolit automatickou převodovku

Na řazení zapomeňte, jízda jen se dvěma pedály je úžasně pohodlná. U starších aut však existuje velké riziko závad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kuto

Automat

Uvazuju o ojetym aute s automatem, ale po precteni tohoto clanku mam dojem jako kdyz ty AT v tech autech funguji jaksi omylem a mam si pomalu stradat do prasatka na opravy. Z teto diskuze zas vyplyva ze to neni tak horke jak se v clanku uvadi. Odbornik mluvi o omezene zivotnosti a tady ctu nekolik prispevku o tom jak AT prezije auto. No a  ted babo rad, koupit, nekoupit ;-(

0/0
12.5.2008 11:51

Tam za vodou v rakosi

Re: Automat

Pravdou muze byt, ze opravit automat. prevodovku bude vetsi naroky financni, ale zase to neni tak hrozne poruchove. Ja vim, ze se nekdo ozve, ktery bude tvrdit, ze nemam pravdu....Ale existuje neco, co se nikdy nepokazi? Zalezi vzdy na tom jedinci, ktery to vlastni a jak s tim bude zachazet..... To jsou jenom predsudky lidi, ze automat se hned rozbije. Vlastnil jsem v minulosti asi pet ruznych znacek automobilu, vsechny s automatem a mimo toho, ze jsem nechal ve dvou pripadech vymenit olej, protoze meli pres 100 tisic, jsem do toho nedal nic..... R^

0/0
12.5.2008 15:04

Tam za vodou v rakosi

Jde o pohodlnost...

A to predevsim! Hlavne pokud se dostanete do nejake zacpy, tak automat ocenite. To, ze to zere o neco vic? Kdyz vam vadi, ze utratite o 20 korun na sto, tak jezdete autobusem nebo vlakem! To, ze se automaticke prevodovky nenauci radit podle vaseho stylu neni zase tak pravda. Mam Volvo, ktere je dnes uz skoro 7 let stare a nedavno mi v servisu reset software na prevodovku, protoze to nekdy radilo mezi 1 a 2 stupnem nekdy hodne hrube. Rekli mi, ze se to vrati do normalu, ale at s tim jezdim prvnich asi 200 mil sam, protoze se to nauci, jak jezdim a podle toho to pak bude castecne radit. At s tim nejezdi nikdo, kdo ma velmi odlisny styl jizdy. Brzda? Ja mam radsi brzdit levou a kdyz me zacne bolet pri stani na brzde nekde v zacpe, tak zacnu pravou. Kdo z vas porad jezdi jako Niki Lauda? Neni nad to, vzit si do pravy ruky kafe a jezdit s prstem na volante bez zadnych starosti...Naucil jsem se jezdit s normalni prevodovkou a jednou za cas je to prijemna zmena, ale automat bych nikdy nemenil

0/0
8.5.2008 15:29

Austin

CVT

Máte někdo CVT ? (Nissan, Ford, Honda, Rover, ..) Víte který typ máte?

 Kam jezdíte do servisu? Máte vůbec někdo negativní zkušenosti s CVT?

Já mám jen a jen pozitivní !!!

Rover 25  1,6 Twincam 16V CVT - jezdí to úžasně 8-o.

0/0
7.5.2008 10:03

Goose

Dotaz a prosba

Ahoj lidi, nemůžete mně prosím poradit dobrý typ na někoho kdo umí levně a kvalitně repasovat automatické převodovky ? Mám Ford Mondeo 2.5V6 GHIA rv.99 a automat nic moc, začalo to cukat při řazení a já se bojím kolik to bude stát,

Díky moc s pozdravem Goose

0/0
7.3.2008 14:09

davee123

automat

Dělám manuálně pouze několik věcí když mám chuť. Pokud jsou dlouhé dojezdy a vidím před sebou červenou tak dám neutrál a dojedu na setrvačnost, pokud je delší sjezd i na dálnici tak dávám neutrál - auto je dost těžké a pokud jede zase z kopce a musí se brzdit tak dávám v manuálu nižší kvalt. No a pokud jedu s přívěsem tak dám raději místo automatu 5 kvalt - dolů si v kopci podřadí sám. Tímhle vším se dá ušetřit dost paliva a brzdových destiček ale nevím zda to zase oc nevadí té převodovce.  no a vzhledem na podmínky na silnicích je to ideál - nikam nepospíchat a jet s davem, stejně se najde hodně magorů co neodstartují na zelenou a zase halda dalších co naopak ještě jedou na skoro červenou. No a Porsche vytáhnu už jenom občas v létě v noci a nebo když je k mání nějaký okruh či jedu na otočku rychle do němec - jediná šance si ještě užít rychlejší jízdu. Davee:-)

0/0
3.3.2008 10:01

davee123

automat

Ahoj, dřív jsem byl taky tvrdým zastáncem manuálu a automat mi nic neříkal. Mám nějaká porsche a tam jsem se na silnici vždy vyřádil. Jednu zkušenost jsem dříve měl- Grand Cherokee benzín 8 válec s automatem, zaplaťpámbů že šel zase za chvilku pryč. Žralo to klidně i 18-20l pokud se jelo svižně - do 15l to už člověk musel jezdit velmi pomalu. Tam byl automat na prd a mělo to jenom  kvalty. No a přibyly mi nějaká léta a nový přírůstek do rodiny, tak jsem si koupil Discovery 3 se 6kvaltovým automatem. Ze začátku jsem měl strach ale za jeden den jsem tomu přišel na chuť a neměnil bych.Jak po Praze tak na dálnici super, ruce volný, jenom šlapu na plyn a dám si automat. Otáčky se válí v Praze kolem 1500ot  a na dálnici kolem 150km na 2500ot. Když se nehoním tak jedu za 10l když spěchám tak za 12l nafty. Na tak velký auto to jde. Tahám s tím i velký lodě na přívěsu do 3,5t a vše je OK.

0/0
3.3.2008 10:01

Arth

Všechno je otázka priorit...

Která je lepší - ohnivá zrzka nebo baculatá "špinavá sláma", co ale umí skvěle vařit...   :-)

Do toho rozpočtu nezapomeňte připočíst, že na těch 250tis km dáváte zcela určitě drzhou, často už třetí spojku...  takže to na koruny vyjde vlastně nastejno.

Já to vidím takhle: dvoutunovej Land Rover je s automatem ideál...  do třílitový Alfy Romeo je automat zločin!!

:-)

0/0
29.2.2008 10:48

navstevak

Po precteni prispevku mohu konstatovat

ze kdo jednou sedl za volant ve voze s automatem uz nechce jinak. Mozna je to take tim, ze tato skupina ridicu nevoli jako svuj prostredek vozidla typu nakupni taska ci se nesnazi vyrobcem udanou spotrebu 4,5 l/100km stlacit na 3,5 l. ;-D

0/0
28.2.2008 22:37

navstevak

Automat s dobrym motorem

a neni nic lepsiho. Zadne propaganda typu vic to zere ci je to pomalejsi neplati... jezdim za stejnou a na dalku nizsi spotrebu nez ma ve stejnem obsahu stejne auto s manualem a akcelerace, mozna 0-100kmh pomalejsi, ale kdo z vas takhle akceleruje, ale 70 (80) na 120 kmh na silnici ci dalnici pri predjizdeni, krom ferrari na dalnici v rakousku me jeste zadne auto neudelalo.

A ze ma mensi zivotnost. Ma je nachylnejsi k porucham a vyzaduje pravidelnou peci. No a co. U sluzebnich fobii, ktere prasite nevydrzi prevodovka vice nez 160.000 km a vyzaduje totalni repas.

0/0
28.2.2008 22:26

Petrius

Automat vs, manuál

Mám A6 3.0 TDI aut a spokojenost. Ale jako vždy a všude platí: každé řešení má své pro a proti. Manuál se asi víc hodí do sportovních vozů, i když, měl jsem tu čest s 911 Turbo (manuál) a Audi R8 (manuál) a u obou bych přivítal automat s řazením pod volantem - obě auta byla příliš rychlá...

0/0
28.2.2008 10:15

jj

nejlepsi je 7-mi stupnova prevodovka od VW

Nejlepsi je automaticka 7-mi stupnova DSG prevodovka od VW, kterou montuji do VW Golf nebo Jetta. Nizsi spotreba a stejna akcelerace jako s manualni prevodovkou. Je to uplne novy typ.

0/0
27.2.2008 22:48

JP

Re: nejlepsi je 7-mi stupnova prevodovka od VW

Tak nevim, jestli je lepší ta tvoje "nejlepší 7-mi stupňová DSG" nebo nebo sportovní osmikvalt od Lexusu:-P

0/0
28.2.2008 13:23

ústavní pacient

Re: nejlepsi je 7-mi stupnova prevodovka od VW

další KOKOT,co si koupil VW R^ ;-D;-D;-D

0/0
28.2.2008 14:03

Peterson

Automat

Manželka má automat,já jsem s tím nikdy nejel takže nemůže soudit,ale byla s tím v servisu mimimálně třikrát za pů roku....A u auta jako Volkswagen Eos by se to asi nemělo stávat:-/.Auto za 800 000 by mělo mít nějakou kvalitu no :-/Rv.Nic od VW koncernu už si asi kupovat nebuduRv.Uvažuju že si koupím Hyundai Santa Fe-má někdo z vás s ním zkušenosti,můžete mi ho doporučit?Dík za odpovědi:-)

0/0
27.2.2008 22:46

DaM

Re: Automat

Presne minuly mesic jsem resil jake SUV a po zvazeni vsech pro a proti jsem koupil Hondu CR-V. Ooooo, jak dobre jsem udelal! Fakt doporucuju!!!! Idealne verzi Executive (tu prostredni vybavu).

0/0
27.2.2008 23:11

Peterson

Re: Re: Automat

Díky moc

0/0
27.2.2008 23:28

JP

Re: Re: Automat

No jestli´s čekal, že se ti vysere auto do měsíce od jeho koupení, tak to máš sakra nízky nároky.;-D

0/0
28.2.2008 13:24

Peterson

Re: Re: Re: Automat

Haha asi takhle:;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
28.2.2008 17:01

Peterson

Re: Automat

Právě jsem se koukal na výbavu a je tam toho dost už v základní výbavě :-)R^

0/0
28.2.2008 0:00

ústavní pacient

Re: Automat

kup si radši KIA Carnival,jsou spolehlivý (asi jako VW) ;-D;-D 

0/0
28.2.2008 14:08

Carmel Tel

Mental zo salasa

Hlavne ze u nas na slovensku vieme riadit... ******** pakuj sa na slovenske fora cobol, alebo do ruska ci kuby. :-©Ficolandia:-©

0/0
27.2.2008 22:33

Honza

a neni to jedno

At mam AT nebo manual. Dobry ridic by mel umet ridit oboje podle predpisu a pravidel silnicniho provozu. :-). Sam jezdim obden bud AT nebo manualem a kazde ma neco pro a proti

0/0
27.2.2008 22:20

bonjowy

Nedam na automat dopustit

Já osobně bych už nikdy s manuálem nejel. Příjde mi že automat je více pohodlný. Rozhodně nejsem závodník a tak si můžu vklidu vychutnat jízdu.

0/0
27.2.2008 20:48

HWSpeedy

Teren

Nejlepsi je automat v terenim aute v navaznosti na vsechny ruzne dalsi serepeticky. To je pak parada = jizda z prudkeho kopce, zastaveni a rozjezd v prudkem kopci, nechtel bych tohle resit s manualem a spojkou.

0/0
27.2.2008 19:43

ůstavní pacient

Re: Teren

Ty jseš blbej,jak bedna kitu;-D;-D;-D

0/0
28.2.2008 14:00

Ludek_II

Zas tak hrozny automat asi nebude

Jinak by si MHD dopravni podniky nekupovaly busy s automatickyma prevodovkama, ne ?

0/0
27.2.2008 19:38

thepupinek

Re: Zas tak hrozny automat asi nebude

To je právě ten průser. Jsem řidič autobusu u DPP a bez automatu už ani ránu. Zvyk je prostě železná košile.

0/0
27.2.2008 22:21

Jan

Mam automat 10 let.

A jsem v pohode. V servisu jsem nikdy nebyl kvuli AP. :-) Je to OK. Jizda pohodlna. Proc zavodit?

0/0
27.2.2008 17:58

Dan

Re: Mam automat 10 let.

Co mate za vozidlo pls ?

0/0
27.2.2008 20:56

G.J.R.

Re: Mam automat 10 let.

Tak jste měl prostě štěstí. Já měl za posledních 14 let 7 aut s automatem (2x Renault 25, Mercedes 190, Chevrolet Lumina, Ford Mondeo, Renault VelSatis, Lexus GS450H). Při koupi stáří od 2 do 7 let. 5 jich mělo po nějaké době závadu na automatu (žádné auto jsem neměl déle než 4 roky). Jen Mercedes a Lexus ne (Lexusem jezdím, má však najeto jen 50000km). Opravoval jsem jen Luminu a VelSatis(pojišťovna). U ostatních by se oprava nevyplatila. Musím, ač nerad (opravdu nerad!!!! jsem jinak velký zastánce automatů) konstatovat, že ohledně poruchovosti má autor pravdu. Sedí to do písmene.

0/0
27.2.2008 21:59

Edita

Už bych také neměnila za manuál

Jezdím již roky s A140 Classic Mercedes Benz a s automatickou převodovkou jsem naprosto spokojená nejen co se týče komfortu jízdy. S manuálním řazením mám 10 let zkušeností, kdy po jízdě s automatem bych již nikdy neměnila zpátky na manuál.:-)

0/0
27.2.2008 17:28

aladdinek

Automat

Nic proti automatům, ale manuální řazení, spojka, podřazování...to je právě to co mě na řízení baví ;-)

0/0
27.2.2008 16:40

Dave

Re: Automat

To ano, nejsme americké slečinky, že musíme mít převodovku ;-) - správný chlap musí umět "řádit" ;-)

0/0
27.2.2008 19:00

JP

Re: Re: Automat

Hmm, ty nemáš v autě převodovku? To jako, že motor točí rovnou kolama? mužu vědět, co máš za auto?8-o

0/0
28.2.2008 13:31

tom

Re: Automat

Ale to muzes s automatem taky, jen to vsechno zaridis pedalem plynu!

0/0
27.2.2008 20:09

rencar

Re: Automat

 Jo jo, taky jsem mel tyhle debilni nazory nez jsem si koupil auto s automatem (2.5 litr benzin V6) a ted se priserne stydim ze jsem tyhle nesmysly predtim pustil z huby ... proc kvedlat pakou , kdyz muzu radit  mnohem pohodlnejc a nesrovnatelne rychlejc ...

0/0
28.2.2008 7:44

oId fashioned Vince III..

o kvalitě příspěvků zde a

o "kvalitě" článku nebudu raději hovořit, ale chci říci jenom to, že už nikdy v životě bych nekoupil auto s manuálem...AT-rulezzzR^

0/0
27.2.2008 16:17

radek

automat já si nestěžuju

Mám Opel Vectra 2,0 automat  z roku 1997 najeto 180 tkm asi 2 roky a s převodovkou žádný problém, pohoda a klídek (Ty km sem nenajezdil sám sem 3 majitel[>-]

0/0
27.2.2008 16:16

Brych 1111

Automat je automat

Moje zkušenost s automatem.

Měl jsem Opel OMEGA. Motor super automat také. Auto se začalo rozpadat, ale převodovka furt dobrá i po ujetých 500 000km. Náklady na převodovku minimální. Jednou za čas jsem tam cmrdnul trochu oleje. Rozhodně bych se opět k automatu vrátil a nijak se nebál.

To, že je automat pro amíky může říct jen ten kdo v automatu nejel a nebo umí prd.

0/0
27.2.2008 14:22

ústavní pacient

Re: Automat je automat

V Opelech jezdí indiáni (z Chanova)Rv:-P

0/0
28.2.2008 14:11

Torrente

Tento článek má hodnotu smrkový šišky

Tak co jsme se z článku dozvěděli? Odborník (HAHA) na automatické převodovky Josef Malý nám poradil, že když se zařadí Déčko, tak auto jede Dopředu a že automat vydrží tak 250.000 km a pak se musí dát do servisu (k němu do servisu), kde ho spolu s dalšími odborníky za částku 30-120.000 kč opraví.

0/0
27.2.2008 13:51

Pepa

Jedine automat

Zdravim,

jedina nevyhoda automatu je v pomalem prerazovani z jednicky na zpatecku a obracene. Ale rychlejsi rozjezdy na krizovatkach, pohoda v kolonach, volna prava ruka v aute... to vynahradi. Jen mam pocit, ze uz ty automaty dneska nejsou to co bejvaly - aspon teda to co mam v Octavce (r.v. 2008, 2.0 TDI DSG) mi prijde hrozne "mekky". Jako by to bylo elektronikou drzeny, aby se to netvarilo jako automat. Dokonce to pri zarazenym D-cku kousek couvne po pusteni brzdy! ;-€ 

Tak se vzdycky uklidnim jizdou s klasickym automatem v Jeepovi (r.v.1997, 5.2i). To je auto, kdy kdyz date D-cko, tak se to auto musi drzet na fest brzdou, protoze chce jet... Jinak ma natoceno 260 tis. km a automat slape jak hodinky. Mohu jen doporucit...R^

0/0
27.2.2008 13:21

řidič

Automat nebo manuál

Připadá mi, že jsme v době tak před 30 lety - to by mohlo odpovídat stavu techniky uvedeného v tomto článku. Ten je s ohledem na dnešní úroveň automatů plný nesmyslných bludů.

Než jsem si koupil první auto s Tiptronikem, byl jsem ovšem též nakažený obdobnými "radami" - nechtěl jsem se stát starým páprdou s automatem bez možnosti sportovního požitku z jízdy. Nyní bych se však již k manuálu nikdy nevrátil.

Vážení pisatelé a autore článku, přeji Vám svézt se autem s Tiptronikem a potom již nebudete věřit vůbec ničemu, co se v těchto píše.?

0/0
27.2.2008 13:11

cinella

Re: Automat nebo manuál

Souhlasím! Od podzima jezdím s Roomsterem a šestistupňovým  Tiptronicem. Zatím jsem nepocítil žádnou touhu manuálně řadit, i když s toto převodovkou to jde v režimu sekvenčního řazení. Prstem ťuknout do páky dopředu nebo dozadu, - je přeřazeno! Automat mně pořád ještě hodně baví. Když potřebuji svižně předjet, posunu páku do zadní polohy (sportovní režim) a autíčko výrazně ožije! Ani já bych se ke klasice už nechtěl vrátit! R^;-)

0/0
27.2.2008 13:17

ústavní pacient

Re: Re: Automat nebo manuál

"a autíčko výrazně ožije!"  si děláš prdel-s Roomsterem?;-D;-D;-D

0/0
28.2.2008 14:18

DaM

Automat ...

... je pro americany, ja si osobne rad radim sam. Neni nad to mit nad autem plnou kontrolu a nenechavat razeni na automatu. Spotrebu sice normalne neresim, ale u automatu jsem ji mel vzdy vyssi a jizda mi prisla priserne trhana. Moderni automaty sice tenhle neduh uz moc nemaji, ale ani tak nedam na manual dopustit.

0/0
27.2.2008 12:59

josnow

Re: Automat ...

U moderních (tak 10 let zpět) automatů je spotřeba u průměrného řidiče vždy nižší než s manuálem. Plynulost jízdy je zcela nesrovnatelná - naprostá většina řidičů-amatérů nedokáže ani zdaleka dostatečně synchronizovat pedály plynu, spojky a řazení. A v současném provozu, který se spíš než jízdě podobá plazení a přískokům, je automat darem z nebes. Každý, kdo zkusil automat a řídí protože musí, ne že ho to baví, už nikdy nechce manuál.

0/0
27.2.2008 13:07

Jenyk

Re: Re: Automat ...

S dovolením nesouhlasím, klasický automat s HDM má vždy vyšší spotřebu než manuál (vlastní zkušenost - mám v autech obojí, automat i přes to jednoznačně preferuji). Ztráty v měniči prostě jsou, jeho zamykání pomáhá zejména mimo město.

0/0
27.2.2008 14:18

Oven

Re: Re: Automat ...

To souhlasím jen částečně. Kdo neumí jezdit s manuálem úsporně, tak skutečně může s moderním automatem ušetřit. Ale jinak je manuál úspornější. Pochybuju, že bych s automatem a benzínem 1,8 jezdil třeba i pod 7l/100km při 30% podílu města.

0/0
27.2.2008 18:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.