Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mezi ojetými citroëny je dobré vybírat

Některá auta bývají ve statistikách kvality z německých stanic technické kontroly TÜV lepší než průměrná, jiná naopak horší a nezáleží přitom na jejich stáří. Dobře nebo špatně si vedou po celou dobu, kdy opouštějí pásy automobilky. Jinak je tomu u citroënů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepe

FUJFRANCOUZ

Mezi auty Citroeny raději NEVYBÍRATRvRv!

0/0
10.4.2008 16:34

mila

citroen

mam 5-ti lete picasso,118tisic km najeto,vymenen 1 cep-to je vse.predchozi auta,opel,fiat,skoda a renault,pri techto km mela uz dost zavad.nemohu si stezovat.

0/0
4.4.2008 18:04

WWW.PRIVATAUTO.CZ

Mnoho ojetých vozů na prodej.

Jasně, našel jsem to na serveru WWW.PRIVATAUTO.CZ Mnoho ojetých vozů na prodej.

0/0
13.3.2008 14:40

Pomocník

pro jednodušší výběr auta z dovozu -

tak jeste jednou -

http://www.autaznetu.cz

zdání klame a v jednoduchosti je síla - hlavně jsou absolutně nejlevnější v ČR, si teda myslim

0/0
11.3.2008 6:51

Pomocník

Já si pomohl na www.autaznetu.cz

mám od nich Citróna C4 a zatím vše ok - pravda, byl přivezenej ještě v záruce - evropský garanci, takže na něj byla ofiko záruka u nás v citroenu. C4 RULEz

0/0
11.3.2008 6:48

Láďa

C5 - 2003/2004

U Citroenu C5 kupovat vozidlo ve standardní nebo mírně nadstandardní výbavě, se stavem tachometru max do 120.000 km.Měl jsem v průběhu roku 07 dva kombíky C5 (03 a 04) v maximální výbavě, servisované do 130.000 km a myslel jsem, že se z nich pose*u.Když odešel xenon tak to šlo, ale když upadla páčka otevírání dveří řidiče, nedivil jsem se, že středový barevný panel nadále sloužil zejména jako obrovská signalizace všeho co se rozbilo - Airbag faulty (byl vadný věneček pod volantem),  po jeho výměně dále ABS/ASR faulty (způsobený opravou předchozího), pak přestalo fungovat el.spínání otevírání okna u 5.dveří (pár  pokusů o jeho zavření to vždy výřešilo), servo  v pravém zrcátku si dělalo co chtělo(bez šance na opravu, stejně jako sporadicky fungující el.stahování oken), a nakoneci začlo vozidlo vydávat zvláštně vrzavé zvuky.U mojí druhé C5 stačil týden stání na to, aby mi slabě unikající brzdová kapalina totálně zničila celý brzdový systém - 25.000 Kč.Uznávám, že pohodlná C5,už ji nechci

0/0
11.3.2008 4:13

fisepa

Něco zkušeností

Myslím, že si mohu dovolit srovnání.Po Spartaku jsem přešel na ruské Lady (01 a Samara) a nyní mám Xsaru Break už 3 rok. Kupoval jsem ji jako 4-letou po skončení leasingu. Na Spartaku jsem se vyučil si udělat všechno sám včetně např. výměny přední polonápravy, u ruských aut už méně s pomocí servisních seřízení, ale šlo to ještě. U Xsary samozřejmě jen servis. Jsem s ní zatím spokojený po najetí 70 000 km (celkem 110 000 km) i dlouhých štrek jako Praha-Petrohrad a zpět a pod., preventivně měnil jen rozvodový řemen v cca 80 tis., dále nový zadní díl výfuku a 2x svíčky. Samozřejmě standartní výměny oleje, gum a pod. Je to pohodlné a ve vyšších otáčkách i svižné auto vhodné i na dlouhé cesty s přijatelnou únavou.

0/0
2.3.2008 9:43

mirek

Re: Něco zkušeností

Jaký tam máte motor- HDI, či 16V benzín..? díky

0/0
25.3.2008 14:44

mirek

Re: Re: Něco zkušeností

.. aha svíčky, takže předpokládám 16V benzín- 1,6 či 1,8?

0/0
25.3.2008 14:45

ludva

francouz

Nikdy jsem nechtěl kupovat francouzský auta a 8 let jsem jezdil ve Felicii. Pak přišla rodina a muse jsem koupit větší. Soused pracuje v bazaru ESA a dohodil mi pět let starou Xsaru Picaso 1.6 od nich. Z Citroena jsem měl obavy, ale nakonec mě přesvědčili :-) Jezdím v něm už dva roky, provádím standartní údržbu a dobrý!

0/0
1.3.2008 22:01

Andee

Achjo...

Myslíte, že novináři někdy přestanou STK vydávat za měřítko kvality? Asi ne, co? :-©

0/0
1.3.2008 18:33

řepák

X1

No já taky jezdím v  ,,Kyselým,, v Xsaře1. a že je dnes už v podstatě 8 letá ?

Zatím jsem s ní na výsost spokojenej ;-D

0/0
1.3.2008 13:07

B@RT

super článek

Jsem rád za takové články spousta lidi pak Citroën nekoupí a tím lepší cena pro mě. Ze stejného důvodu mam rád Burzeranty = víc bab pro mě a samozřejmě vegetariány = víc masa pro mě :-)

Měl jsem 2x BX mam 2CV a Xsaru

 http://web.telecom.cz/bart/Citroen/Citroen.html

0/0
29.2.2008 17:36

Tom

Článek je značně zavádějící

Článek je značně zavádějící. Pokud se podíváte na žebříček spolehlivosti TUV, na který se odvolává článek, zjistíte, že např u vozů stáří 4-5 let má téměř každá automobilka modely, které jsou na špici i modely na chvostu žebříčku. Přííklady: ze 107 hodnocených aut: Mercedes 77, BMW 92, VW 95, Ford 96, Fiat 98, Seat 101, Peugeot 105, Chrysler 106 .... atd.  Stejně tak se u většiny automobilek různě vyvíjí závadovost v závislosti na stáří u různých modelů. Citroen tedy není žádnou výjimkou. Např C5 je v tabulce na 16 místě.   

0/0
29.2.2008 11:02

Tom

Re: Článek je značně zavádějící

Ještě pár namátkou vybraných příkladů rozptylu v hodnocení různých modelů různých značek: Mercedes A: 4.-77. místo, Mercedes E 7.- 72. místo,  BMW7 17. - 87. místo, Audi A4: 18. - 69. místo, VW Passat: 21. - 78. místo, Peugeot 406: 24.-107. místo, Opel Frontera 23.-92. místo. Na druhé straně jsou modely, které skutečně mají spolehlivost bez velkého rozptylu bez ohledu na stáří vozu. Z uvedených příkladů vyplývá, že velký rozptyl v hodnocení mají vozidla nejrůznějších značek a to i těch nejlepších. Doporučuji podívat se raději na statistiky a nespoléhat se na podobné články.  http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-rok-testu-stari/2007-2-3/18

0/0
29.2.2008 12:22

vodic

TYF

Spis by me zajimala nejaka smerodatna statistika. Jestli si Nemci mysli, ze poruchovost aut se da merit podle prasklych zarovek nebo spaleneho motorku steracu, tak ja si to tedy nemyslim.

Me treba zajima, jestli se mi po 130tis. rozsype spojka, jestli po 150tis odejdou poloosy, jestli kotouce vydrzi slabych 80tis. pri vesnickem popojizdeni s velmi lehkou nohou nebo jestli po 100tis uplne neodejdou cepy. Vse se samozrejme odehralo v mem Peugeotovi 106. Zabozrouta uz nikdy.

0/0
29.2.2008 10:51

Chris

Zalezi na stesti

Dle meho nazoru hodne zalezi na vyrobenem kuse. Nektery se povede a nektery ne. A tak je to u vsech automobilek. A ten kdo narazi na ten ne zcela povedeny kousek na znacku auta nadava a ten s tim povedenym kusem si ho nemuze vynachvalit.Ale na chovani majitele a pravidelne udrzbe taky hodne zalezi. Ja osobne jsem mel dva Peugeoty (stejny typ). Jeden byl v pohode a druhy byl vecne rozbity.Takze zalezi na stesti na ktery kus narazite.:-)

0/0
29.2.2008 10:14

Joe

Re: Zalezi na stesti

Tak to ti musim dat uplne zapravdu.Mam doma 15 rocny favorit,na ktorom je najazdenych 600tis. km!!! a menily sa nom diely len kvoli opotrebovaniu (tlmice,akumulator..) ale nikdy sa nom nic nepokazilo.V pohode jazdi dodnes.Jasne...je to stara sunka,ale vacsina favoritov pri 100tis je rozpadnuta,prehrdzavena,proste sa vsemozne kazi.Takze fakt to zalezi od daneho kusu,ci sa podari albo nie.R^

0/0
29.2.2008 10:54

Alfik

Re: Re: Zalezi na stesti

přesně, auta vyrobená v pondělí ráno nebrat. Se známým jsem kupovali krom barvy stejné auto, my jen asi o 3 týdny dříve. Měli jsme štěstí, krom žárovek, po čase spojky a výfuku nic, on - věčně v servisu, auto raději prodal.

0/0
29.2.2008 11:18

Thor

Re: Re: Zalezi na stesti

A nemohl bys nám někam hodit fotografii včetně počítadla kilometrů ;-D. Vtipálku ;-D

0/0
1.3.2008 10:28

Thor

Re: Re: Re: Zalezi na stesti

Myslel jsem toho Favorita s 600 000 kilometry na hrbu R^

0/0
1.3.2008 10:29

Joe

Re: Re: Re: Re: Zalezi na stesti

snad to pojde otvorit...a sorry fakt tam neni 600000km....ono to auto ma asi 16 rokov a bolo pouzivane prvych 5 rokov pre osobne ucely a potom vo firme...ale ved...pozri sa sam...to na zaciatku je sedmicka...nie osmicka.. http://fotoalbumy.azet.sk/joe.69/moja-stara-rs/?i9=8230c8f50060

0/0
2.3.2008 13:01

Joe

Re: Re: Re: Re: Zalezi na stesti

a este aby som nezabudol....zo 4 aut co som zatial mal...favo bol prvy som nemal absolutne ziadne problemy ani s jednym...a boli to vsetko ine znacky...golf,mazda3,C4 (mam teraz)...ani jedno som nijak extra nesetril...ale zato som sa o ne poctivo staral...darmo..najlepsi liek je prevencia...a plati to podla mna aj o autach...mierV

0/0
2.3.2008 13:07

klaho

Spolehlivý kus

Mám 9 let starou Xsaru 1.9 D, kdyz jsem ji kupoval mela najeto cca 40 000 km, ted po skoro čtyřech letech ma 110 000 km. za celou dobu jsem nemel jedinou zavadu. Pouze bezna udržba jakou destičky, olej, rozvody. Napr. původní žhavící svíčky a zadní díl výfuku jsem měnil až ve 107 000 km. Myslim že to s tou kvalitou (nekvalitou) nebude zas tak horky.

0/0
29.2.2008 9:47

Thor

Re: Spolehlivý kus

To neni o kvalitě nebo nekvalitě, ale kolik aut ze sta jde do ..... U japonců tak 2 u žabožroutů, italů, němců a jinejch nedomrlců tak cca 10.

0/0
1.3.2008 10:31

objektivně

Srovnání - němci vs. francie

Tady se pořád melou příznivci francouzských aut a zapřísáhlí příznivci německých aut, já osobně mám Citroena C5 2.2 HDi v nejvyšší palbě pro sebe a pro ženu kombíkovou Fabii, také v naftě s maximální výbavou, takže můžu porovnávat mezi oběma názorama. Řekl bych,že Citroen staví více na pohodlí, různých technických vychytávkách a třeba motor HDi mi přijde oproti TDi daleko lepší, Škodovka je zase lepší v praktičnosti, nicméně obě auta jsou bez poruch (samozřejmě včas se mění olej,filtry atd.-což mnoho jiných zanedbává), myslím si, že říci o jedné skupině aut, že je supr a druhá je šrot je nesmysl, vždycky u auta záleží na majiteli, jak se k němu chová a jestli dělá pravidelnou údržbu, to bohužel ještě hodně Čechů nedělá a potom tvrdí, že hydraulika v Citroenech je největší shit, přitom na měchy dává Citroen záruku 200 000 km (jak dlouho vydrží klasické tlumiče?), nová sada měchů na celé auto i s výměnou přijde na cca 13500,-.Oba typy aut maj něco do sebe, preferovat jedno je blbost

0/0
29.2.2008 8:56

tom206

Re: Srovnání - němci vs. francie

R^

0/0
29.2.2008 9:05

Alex

Re: Srovnání - němci vs. francie

Vždycky záleží na majiteli?.....to nemyslíš vážně, takovej blud může říct akorát Pepa vod Brna. Já měl auto, které jsem nešetřil /v mládí/ a bylo nesmrtelné a naopak jsem měl auta, se kterým jsem jezdil "opatrně"-auta v řádově stovek tisíc Kč, vše servisováno v originál servisu a auto se skoro rozpadlo...takže: Nééééé vždycky záleží na majiteli!

0/0
29.2.2008 9:11

Hossejk

Re: Re: Srovnání - němci vs. francie

Souhlasím s tím, že skutečně majitel dělá hodně, tys v mládí nešetřil tu tvojí 120tku a teď v ní sázíš kytky na zahradě, tak to je pravda-vydrží hodně.

0/0
29.2.2008 9:13

Tomson

Děda

má Spartaka, před technickou ho vždycky tejden ladí a vždycky prošel bez problémů. Já mám každej čtvrtej rok nový auto, takže občas na mně ta technická po čtyřech letech padne, ale na technickou jedu z fleku a  ani nekontroluju, jestli mně svítí všechna světla, mám smetený destičky, atd... takže když neprojdu je statisticky 4 roky starý Mondeo horší než 40 let stará škodovka.....  :-)   

0/0
29.2.2008 8:16

ja

Re: Děda

Asi tak. Znam dost lidi, kteri pouzivaji STK jako vynikajici a levnou diagnostiku problemu, vubec nic na aute neopravuji (krome spotrebnich veci jako vymena oleje a brzdovych desticek) a nasledne si nechaji opravit zavady nalezene na STK. Takove auto technickou neprojde a kdyz si ho nekdo necha totez opravit pred STK, tak je to spolehlive auto, ktere technickou projde. ;-D

0/0
29.2.2008 9:41

Otakáro

Re: Re: Děda

No já to taky dělám tak. Mrknu jestli tomu svítí všechna světla, nemám smetený gumy, jedu na technickou a když neprojdu, tak to měsíce nebo jak dlouho za 70 kaček projdeš napodruhý. Auto samo před tím opravený podle toho co bylo v protokolu.

0/0
29.2.2008 10:16

bullshit

citroen udělá radost jen majitelům servisů

Jinak timhle pseudoautem vod žabožrouta může jezdit  jen zoufalec. Nic proti evropskejm arabákům nemám ale kupuju od nich tak maximálně hořtici - tu mají dobrou. Všechno ostatní je shit.Rv

0/0
29.2.2008 7:59

Pan L

Re: citroen udělá radost jen majitelům servisů

Jestli to měl být pokus o flame, tak super. Jestli to myslíte vážně, tak vřele doporučuji zajít si s tím k nějakému specialistovi. :-P

0/0
29.2.2008 9:13

ja

Re: citroen udělá radost jen majitelům servisů

A co vino a syry? 8-o

0/0
29.2.2008 9:42

Petr

Re: citroen udělá radost jen majitelům servisů

běž si vomejt přirození teplou vodou ty magore

0/0
29.2.2008 9:43

Healy

Re: citroen udělá radost jen majitelům servisů

Bože .... koukám, že se tu opět objevil člověk, kterému jde pouze o flame :-© Mám C5 Break v maximální výbavě s motorem 2.0 HDi 16V. Žádné problémy jsem s ní neměl. Standardní údržbu, kterou prování každý normální majitel nepovažuji za technické problém!

0/0
29.2.2008 12:27

Dejv

Re: citroen udělá radost jen majitelům servisů

Ty seš takovéj blbeček co má doma 120ku a na nové nemá a proto nadává. Jestli máš nějakou zkušenost tak seš s náma poděl, protože nadávat umí každý.

0/0
1.3.2008 9:28

Pete

Takze nadpis by mel znim

Mezi Citroeny je lepsi nevybirat.

0/0
29.2.2008 7:53

kubisek.no1

Re: Takze nadpis by mel znim

souhlasím. C5 je podle mého názoru asi jehorší a nejmín spolehlivý auto všech dob. dokonce i ve značkovém servisu jsou z něho nešťastný. Na silnici to nesedí, šílený vůle v řízení, spotřeba u HDI  úpně neusná na ten výkn co to má, neustále nějaké problémy s elektrikou že něco píská bliká a nebo prsotě nejde to nastartovat. neustále odcházejí žárovky. Není to jen jeden kus, ale drtivá většina zakoupených na uzemí ČR. Jo zapoměl jsem na časté problémy s řídícíma jednotkama motrou atd.  prostě nebrat ani zadarmo.

0/0
29.2.2008 10:57

gww

Re: Re: Takze nadpis by mel znim

Tak jezdi dál ve tvý felicii a neotravuj tu ostatní, je vidět, že v pořádnym autě si ještě neseděl

0/0
29.2.2008 13:33

lolek77

Re: Re: Takze nadpis by mel znim

Když Vás tady čtu tak asi prodám svého bezproblémového Citrónka a pořídím si Fóbii;-D

0/0
29.2.2008 16:40

P8000

Citroën..

Chápu-li z článku dobře, Citroën je velká sázka do loterie. A to se nevyplácí..

0/0
29.2.2008 7:50

Healy

Re: Citroën..

S tím nemohu souhlasit ... když kupujete ojeté auto, bude sázkou do loteri i Audi A6 nebo BMW, pokud dobře neznáte předchozí/ho majitele. Osobně si na C5 Break nemohu stěžovat. Mám kolem sebe dalších 5 lidí s auty od C3 po C6 a taktéž bez problému. Cokoliv generalizovat se těžce nevyplácí.

0/0
29.2.2008 12:31

OK1ZJV

Re: Re: Citroën..

Ja mam 4teho peugeota, vymenim olej po 40000km (to neni preklep), rozvodak po 130000km, gumy, to je asi tak vsechno. U posledni 406 jsem ve 180 000km nechal menit spojku. Jinak nic, auto jezdi jak ma. Moje pritelkyne ma  fabii, furt tam sviti nejaky kontrolky, ale auto jezdi dal. Sice tu a tam chcipne, ale zas se da nastartovat. Nova spojka byla ve 160000km. Kdybych mel srovnat 406 a fobii, rozhodne bych uz VW a podobny veci (treba Skodovku) nikdy nevzal. Pritelkyne chce nastesti Xsaru Picasso. Muj tata ma C5, krasny auto. Zadny problem, svezeni jak v bavlnce. To ostatne ta 406 taky. Kdyz pak vezmu Fabii a jedu s ni, prestavam chapat, kde se vsude ty kanaly berou. Kolega si kdysi koupil skoro novou A4, ma ji skoro stejnou dobu jako ja 406ku. Oba se k autum chovame uplne nejhur jak to jde - auto je otrok. Pripada mi, ze jeho A4 je ve stavu moji 406, jen je o tech 6 let novejsi. Ale rozhodne chradne rychleji. Musim uznat, ze jak nemecky, tak i francouzsky auta se celkem drzi.

0/0
2.3.2008 15:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.