Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stíhačka Země-Země: Saab 9-X BioHybrid

Když jste mladý, toužíte prý po sportovním hatchbacku se třemi dveřmi, chcete komunikovat se světem − tak nějak si to aspoň představují u Saabu. V Ženevě se taková dvousetkoňová silniční stíhačka představuje. Vůz 9-X BioHybrid prý má docela blízko do výroby. Připoutejte se, startujeme!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CortaCircuito

Prosím opravte mě... ale

Jak může systém start-stop tím, že vypne motor šetřit elektřinu? Elektromotor, když stojí, žádnou energii nespotřebovává...

Netýká se čistě náááhodou ten start-stop toho benzínovo/alkoholového motoru, kde šetří benzín a/nebo chlast pro další generace?

0/0
5.3.2008 9:47

roba21

Raketa vs. stíhačka

Země-země je druh střel/raket a ne stíhaček. :-) Ledaže máte na mysli manželky.

0/0
4.3.2008 11:35

mirek

rozpor

Nechápu, proč se dělají tak silný auta, když se jezdí 50, 90 a 130.

0/0
4.3.2008 11:26

roba21

Re: rozpor

Někde se jezdí 160 a v Německu dokonce bez oemezní (někde). Krom toho existují soukromé komunikace, kde omezení neplatí (okruhy).

Mimo to, výkon není jen v maximální rychlosti, ale i v akceleraci, kterážto může být výhodou i tam, kde je maximální rychlost omezena.

Nechť si každý koupí jaké auto chce a s jakým motorem chce.

0/0
4.3.2008 11:33

Roumen

Re: Re: rozpor

Potiz je, ze si kazdy koupi auto jake chce, ale pak s nim take jezdi jak chce...omezeni neomezeni. :-/ Vsadim se, ze pokud by se do aut montovala zarizeni omezujici rychlost na maximalni povolenou v danem useku, kopil by si takove auto malokdo, coz dakazuje slabost argumentu o akcelraci. Rv

0/0
4.3.2008 12:54

roba21

Re: Re: Re: rozpor

Takové omezení by bylo dost hloupé, jsou mohou nastat situace kdy je nutné rychlost překročit.

Problém je v policii, která nedokáže omezení rychlosti u řidičů vynutit. V jiných státech to ale funguje, takže bych se zaměřil na to, jak provádět polijní práci efektivněji a ne na to jak omezovat práva všech občanů kvůli jejich neposlušné části.

Stejný princip uplatňuje např. OSA ve svých poplatcích - na tuto paměťovou kartu do foťáku je MOŽNÉ uložit nelegální obsah a NĚKTEŘÍ to dělají, takže musí platit pokutu VŠICHNI, i když si tam nafotíte svou rodinu na dovolené.

NĚKTEŘÍ řidiči porušují povolenou rychlost, tak je třeba penalizovat VŠECHNY předem omezovačem rychlosti nebo zákazem prodeje.

Jinak slabost argumentace by to dokazovalo, pokud by se něco takového zkutečně vyzkoušelo, zatím se tak nestalo takže je to pouze Váš názor.

0/0
4.3.2008 15:07

Roumen

Re: Re: Re: Re: rozpor

Nektere nazory jsou pravdive i presto, ze se nikdy nevyzkousely, napriklad z duvodu nemoznosti aplikace. Muj nazor je tvrzeni, za kterym si stojim...sam jsem sice na dalnici potkal Porsche, ktere jelo 110, ale jsem presvedcen, ze po vetsi cast sveho zivota tento vuz (a jeho majitel) na dalnici rychlost prekracuji...a to nejen ve chvilich, kdy to situace vyzaduje (jsou-li takove (napriklad pri nebezpecnem predjizdeni (kdy je ridic hovado a neumi odhadnout vzdalenost))). :-P

0/0
4.3.2008 15:30

Roumen

Re: Re: Re: Re: rozpor

Jinak srovnani umeleho omezeni rychlosti na maximalni povolenou s poplatky OSA rovnez kulha...nejedna se o kolektivni vinu. Maximalni rychlost na dalnici je 130 a proto umele omezeni na 130 NIKOHO na pravech neomezuje...tedy krom tech, kdo zakon porusuji. Kazdy ma pravo a povinnost jezdit maximalne 130. Jedna se o ekvivalent myslenky, ze by na pametovou kartu NESLO ulozit nelegalni obsah...to teoreticky take nikoho neomezuje...tedy krom tech, kdo zakon porusuji.

Jinak souhlasim, ze problem je ve stylu prace policie.

0/0
4.3.2008 15:35

koně vs. omezená rychlost

Re: Re: Re: Re: Re: rozpor

mám motorku i saaba, považuji se za slušného řidiče, i když sem tam tomu trochu dám, že ;-) množství koní pod kapotou se ovšem hodí, i když jsou tu limity, např. pro bleskové předjetí, opuštění kžižovatky atd. a hlavně, zrychlení z 0 třeba jen na těch 130 je při 200 hp pod kapotou prostě zážitek, který za to stojí, aniž bychom riskovali. tom

0/0
4.3.2008 20:02

Roumen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozpor

Ja ti to neberu...jen se ptam, koupil by sis koniky, kdybys tam mel omezovac, ktery by ti na dalnici nedovolil vic, nez 130 a ve meste 50? :-P To je to, oc tu bezi...adrenalin ze zrychleni je prima, ale kdyz se to zarazi na 130, tak uz to takova slava neni. :-) Kdyz radis na 2 pri 100, tak mas totiz se zazitkama pomerne brzo utrum. ;-D

0/0
4.3.2008 20:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.